مرسدس بنز

تصاویر جاسوسی از کابین مرسدس بنز S کلاس 2020

به نظر می‌رسد خودروسازان از جنگ اسب بخار دست کشیده و توجه خود را صرف زمینه‌های دیگری کرده‌اند.


با توجه به خودروهای جدید سال‌های اخیر به نظر می‌رسد مسابقه‌ای برای نصب بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش در کابین خودروها به راه افتاده است. مرسدس بنز هم در این مسابقه حضور پررنگی داشته و برای فهم این موضوع کافی است به کابین نسل جدید مرسدس S کلاس ۲۰۲۰ نگاه کنید.


این تصاویر برای اولین بار از کابین سدان لوکس و پرچم‌دار مرسدس منتشر شده و نشان دهنده‌ی صفحه لمسی بزرگی هستند که به‌صورت عمودی در داشبورد نصب شده است؛ اما از آنجایی که پانل پشت آمپرهای دیجیتالی این خودرو پهن‌تر از نسل فعلی S کلاس است بنابراین صفحه‌نمایش مرکزی بسیار پهن‌تر و طویل‌تر می‌باشد. از این فاصله به نظر می‌رسد صفحه‌نمایش اشاره شده حتی بزرگ‌تر از آیپد پرو ۱۲.۹ که بزرگ‌ترین تبلت جهان است باشد.


با نگاهی دقیق‌تر متوجه برخی دکمه‌های فیزیکی در پایین این صفحه‌نمایش خواهید شد. این دکمه‌ها حالت‌های رانندگی، چراغ‌های هشدار، صدا و برخی دیگر از ویژگی‌ها را کنترل می‌کنند. اکثر عملکردهای خودرو از طریق صفحه لمسی مرکزی در دسترس هستند. جدای از پانل پشت آمپرها و صفحه‌نمایش مرکزی، باقی بخش‌ها پوشیده شده‌اند.

اما به بدنه هم نگاه بکنیم که واضح است از چراغ‌های تولیدی در آن استفاده شده است. البته فرم آن‌ها فعلاً پنهان می‌باشد چراکه پوشش استتاری زیادی دارند.


مرسدس S کلاس ۲۰۲۰ سال آینده با تکنولوژی خودران سطح ۳ رونمایی خواهد شد. این سیستم یک پله بالاتر از سیستم‌هایی همچون اتوپایلوت تسلا و سوپر کروز کادیلاک می‌باشد. این سدان پرچم‌دار ظاهراً دارای پیشرانه‌های ۳ لیتری و ۲.۹ لیتری خواهد بود. انتظار می‌رود نسخه‌های پلاگین هیبریدی این خودرو برد ۱۰۰ کیلومتری داشته باشند.


S کلاس همچنین از سیستم چهار چرخ محرک با عملکرد توزیع کامل گشتاور بین اکسل‌های جلو و عقب و همچنین سیستم تعلیق فعالی سود خواهد برد که دارای سیستم ۴۸ ولتی و دوربینی بوده و جاده پیش رو را اسکن می‌کند.

مرسدس همچنین در حال توسعه‌ی سدان لوکس و تمام الکتریکی EQ S است که از پلتفرم جدید MEA استفاده خواهد کرد. این پلتفرم با معماری MRA نسل جدید S کلاس تفاوت‌های بنیادین دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. کاوه

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (61 ديدگاه)

    به امید روزی که مانیتور ها از کابین ها حذف شوند و جنون بزرگ کردن مانیتورها تمام شود . این چه کابینیه؟,مرسدس این راهو نرو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      کاوه باهات موافقم ، اما تنها راه دوام آوردن در این بازار رقابتی ، اینه که با مُد روز بِری جلو ، و اینکه تا حالا بنز روی کلاس s اشتباه نکرده ، و همیشه پیشرو در کلاس خودش بوده .،
      جلوپنجره این روزهای خودرویی را ببین که همه در رقابت هستن بزرگ و بزرگترش کنند ، چه را چون فعلاً بازار این را میپسنده و مُد به حساب میاد اما در آینده تَبِش میخوابه و چیز دیگری مُد میشه .

      در کل من هم با این شلوغی اسکرین تاچ ها موافق نیستم ولی عامه مشتریها ، دنبال بزرگتری و حجم بیشتر هستن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یانکی

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      پشت آمپر باید آنالگ باشه بهترینش برا من پشت آمپر داج هست.داشبورد هم دوست دارم دکمه زیاد باشه.مثل پانامرا قبلیه.لینکلن ناویگیتر آویاتور کنتیننتال.یا محصولات بنتلی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ای بابا!!!
    اینطور کابین ها خیلی حس مدرن بودن رو دارن اما اون حس لوکس بودن واشرافی بودن رو واقعا ندارن. الان به کابین بنتلی ورولزرویس نگاه کنیدکه سعی میکنن مانیتورهارو خیلی بزرگ نزارن.حتی گاهی مخفی میکنن.این طراحی رو آئودی A8 انجام داد بادومانیتور بزرگ بین آلمانی ها.درسته که خیلی مدرن وشیکه اما حس لوکس بودن در طراحیش کمتر ازSکلاس فعلی وسری۷ هستش.تازه مانیتورهایA8 ازاین خیلی کوچیکترن.البته این نیست که فقظSکلاس آینده قراره این مدل مانیتورهارو داشته باشه.این روند برای همه اتفاق میوفته.چاره ای نیست. ولی منم کلا از مانیتورهای خیلی بزرگ بدم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mohammad

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (421 ديدگاه)

    دوستانی که هی به تسلا گیر میدادن و میگفتن این تبلت چیه گذاشته تو ماشینش حالا اینو داشته باشن و بفهمن که مرسدس بنز فهمیده که تسلا راه درست رو رفته …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mآsكvيch

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (72 ديدگاه)

      بی زحمت اسم مرسدس بنز رو نیار کنار تسلا زشته!
      طراحی داخلی و بیرونی c کلاس ٢٠١۴ از کل طراحی های تسلا شیک تره! چه برسه به خدای این کلاس یعنی اس کلاس
      بنز هم تو طراحی هیچوقت بد عمل نکرده حالا وقتی رونمایی شد و همه مثل همیشه انگشت به دهن موندن باز مشخص میشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شاهین

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1166 ديدگاه)

      دیسلایکا میگن اصن دشواری نداریم، متعصب شمایی؟ متعصب کیه شما به من نشون بده
      تسلا پوستش نرم و سفید نیست واس همین گیرخورش زیاده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Elmiraj

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      حذف کردن ۹۵ درصد دکمه های فیزیکی و انجام تمامی دستورات با دو نمایشگر بزرگ ، کاری بود که تسلا سال ۲۰۱۲ باب کرد …
      .
      .
      و امروز می بینید که کیا دارن تقلیدش می کنن…!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. net

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    فقط ایودی a8 مدل ۲۰۱۹
    چرا این ال سی دی های بنز حاشیه زیاد داره و روی تریلیهای بنز هم همچین ال سی دی های بزرگ با حاشیه زیاد هست
    این ای سی دی ها صفحه نمایش بی کیفیت دارند و اگر از صفحه نمایش اولد با کیفیت 4k استفاده کنند خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Infinite

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (452 ديدگاه)

      در رابطه با صفحه نمایش با شما موافقم
      صفحه نمایش OLED کم حاشیه، نتیجه به مراتب بهتری خواهد داشت اما بحث هزینه تولید دست سازندگان رو کمی می‌بنده. به هر حال اس کلاس رقبایی داره که نباید در هزینه نهایی فاصله زیادی با آنها داشته باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کوشا

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (118 ديدگاه)

      شما هم یه چیزی شنیدیا
      4k باشه که چی بشه؟ نمیخوان روش فیلم ببینن که :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    شاید از دید خیلیا زشت و بی منطق باشه ولی به شخصه عاشق اینجور طراحی کابین و‌مخصوصا داشبورد هستم
    خیلی جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. shirko

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    نسل الان اس کلس فک کنم تو زیبایی رقیب نداشته باشه ، ولی این نسلش اگه دقت کرده باشید نمای عقبش به سی ال اس شبیه و نمای داخلش شده شبیه تسلا ، خدا کنه طراحیشو خراب نکنن !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    به نظر من که خیلی خوبه فقط ای‌کاش صفحه‌نمایش
    کندی نداشته باشه و کار کردن باهاش اسون باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. charger

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (396 ديدگاه)

      ان شاء الله که همینطور باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. جاوید

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی عالیه اگر یه قیمت مناسبم روش بذارن مردم بتونن بخرن حتما جایگزین پراید میشه ..جوری باشه گوشتم بتونیم بخریم..?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. emad1990

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    بهترین سدان سایز بزرگ لوکس جهان=اس کلاس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا