آستون مارتینمرسدس بنز

تغییرات مدیریتی در مرسدس-ای ام جی و استون مارتین

پس از آنکه توبیاس موئرز به استون مارتین لاگوندا نقل‌مکان کرد، مرسدس-ای ام جی بی‌درنگ مدیر جدیدی را برای سکان‌داری بازوی پرفورمنس این خودروساز انتخاب نمود. رئیس جدید AMG آقای فیلیپ شیمر است که قبلاً هدایت شاخه برزیل مرسدس بنز را بر عهده داشته است.

جدای از انتخاب شیمر به عنوان مدیرعامل جدید، مرسدس-ای ام جی آقای یوهان هرمن را به عنوان مدیر فنی ارشد منصوب کرده است. هرمن که از سال ۱۹۹۷ با گروه دایملر همکاری می‌کند پس از ۴ سال خدمت به عنوان مدیر بخش توسعه e-drive دایملر به بخش AMG بازمی‌گردد.

شیمر که از اول آگوست فرمان هدایت بازوی پرفورمنس مرسدس را به دست می‌گیرد پست‌های مدیریتی مختلفی در آلمان و برزیل داشته است. او همچنین مدیر تولید A کلاس و مدیر بازاریابی محصولات سواری مرسدس بنز بوده است. شیمر از سال ۲۰۱۳ تاکنون به عنوان مدیرعامل مرسدس بنز برزیل انجام‌وظیفه کرده است.

اولا کالنیوس رئیس دایملر می گوید:

با حضور فیلیپ شیمر و یوهان هرمن ما دو مدیر بسیار باتجربه برای هدایت AMG خواهیم داشت. این دو نفر فرایند توسعه‌ی AMG از جمله تضمین استراتژی الکتریکی سازی محصولات پرفورمنس در آینده را به پیش خواهند برد.

توبیاس موئرز رئیس فعلی AMG که از سال ۲۰۱۳ تاکنون در این سمت حضور داشته به درخواست خود این پست را ترک می‌کند تا از اول آگوست مدیرعامل استون مارتین لاگوندا باشد. با مدیریت موئرز AMG توانست سبد محصولات خود را دو برابر و میزان فروشش را چهار برابر کند.

کالنیوس اظهارات خود را این‌گونه پی گرفته است:

توبیاس موئرز برند AMG را به موفقیت فوق‌العاده‌ای رساند و ما باید از او تشکر صمیمانه‌ای داشته باشیم. ما احساسات متناقضی درباره ترک AMG توسط او داریم. از یک‌طرف ما یک مدیر ارشد را از دست داده‌ایم و از طرف دیگر می‌دانیم که تجربه او ارزش فوق‌العاده‌ای برای استون مارتین خواهد داشت، شرکتی که همکاری طولانی‌مدت و موفقی با ما دارد.

موئرز نیز به همین منوال گفته است:

من واقعاً از پیوستن به استون مارتین لاگوندا در این مرحله بسیار هیجان‌زده‌ام. من همیشه آرزوی دیدن خودروهای پرفورمنس را داشته‌ام و خوشحالم که برای این برند نمادین کار می‌کنم. من هم‌اکنون به هر دو شرکت نزدیک هستم.

اندی پالمر مدیر فعلی استون مارتین نیز با موافقت هیئت‌مدیره از مدیرعاملی کناره‌گیری می‌کند. پالمر که از سال ۲۰۱۴ تاکنون در این پست حضور دارد توانست سبد محصولات استون مارتین را نونوار کرده و شاسی‌بلند DBX را عرضه کند.

پالمر نیز اظهار داشته است:

حضور ۶ ساله در استون مارتین لاگوندا یک امتیاز ویژه بوده است. عرضه محصولات جدید از جمله DBX نشان دهنده‌ی توانایی‌های همکاران من است. من می‌خواهم از تیم مدیریتی و تمامی کارکنان برای تلاش‌ها و پشتیبانی‌هایشان به ویژه در زمان بحران کرونا تشکر کنم. من به همه شما افتخار می‌کنم و کار کردن با شما یک افتخار ویژه برای من بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. MjM

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (720 ديدگاه)

    کاش واردات مدیر هم داشتیم و 4 تا مدیر درست حسابی میاوردن ایران البته نه فقط تو صنعت خودرو، تو همه چی. هرچند مدیر خوبم هست ک یا نمیذارن بیاد بالا یا فراریش میدن!
    تو ایران “نمیخوان” وگرنه “میتونن”.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سعید(تهران)

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    بهترین خبر این اواخر بود برای من، پالمر داشت آستون رو به نابودی میکشوند تنها نقطه روشن کارنامه پالمر توسعه موتور V12 جدید آستون بود اونم توی شرایطی که V12 ها در حال انقراض هستن، کمپانی مشکلات شدید مهندسی و حتی طراحی( که همیشه نقطه قوتش بود) داره، امیدوارم موئرز بتونه این برند دوست داشتنی رو به روزای خوبش برگردونه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال_Surrey،England

      ۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      v12 جدید-v6 جدید-احیای برند مرده ی لاگوندا-پیگیری برای تولید شاسی بلند dbx-احداث کارخانه ی جدید در ولز_پیگیری برای ساخت والک یری-معرفی والهالا و نسل جدید ونکوئیش و……….
      انصافا کارش فوق العاده بوده.
      تنها اشتباهش همین ونتیج بود.
      اگه ونتیج فروش خوبی داشت،وضع خیلی فرق میکرد.
      دلیلش هم این بود که این ماشین زیادی بنز بود و با روح استون همخوانی نداشت.
      مشکلات شدید مهندسی و طراحی هم من نمیدونم؟؟!!!
      شاید منظورت نبودن پرفورمنس آنچنان رقابتی باشه.
      به جز ونتیج هم بقیه ی استون ها طراحی خیلی خوبی دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید(تهران)

        ۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (496 ديدگاه)

        دانیال جان من ۲۵ ساله طرفدار و عاشق برند آستون هستم (البته نه متعصب) بیشتر پروژه هایی که گفتی مثل احیای لاگوندا و توسعه والکری و والهالا از نظر سود دهی پروژه های بدی هستن، کسی نمیتونه به مرسدس برای one خرده بگیره چون برند اوضاع مناسبی داره و می‌تونه همچین پروژه ای رو برای به رخ کشیدن تکنولوژی هندل کنه ولی آستون اول باید اوضاع تراز مالیش رو درست کنه و همین هزینه های بی برگشته که امروز وضع آستون رو اینطوری کرده، مشکل ونتیج روح مرسدس نیست چون اشتراکات DB11 هشت سیلندر با AMG هم همونقدره، مشکل ونتیج بزرگتر از این حرفاست، DBX باید بعنوان یه رقیب با حدود پایه ۱۰۰ هزار دلار معرفی میشد که با کاین و X7 و GLS رقابت کنه و با فروش بالا وضعیت اقتصادی برند رو یه تکونی بده، نمی‌دونم منظورت از کار فوق العاده اش چیه چون اگه اینطور بود هیئت مدیره از کار برکنارش نمیکرد، تیر آخر که خلاصش کرد حرف یه ماه قبلش بود که گفت آستون باید روی فروش کمتر و سود بیشتر روی هر خودرو تمرکز کنه! اونم یه توجیه مسخره از ضعف مدیریت و فرار به جلو بخاطر کاهش فروش شرکت بود، مطلب بعدی پرفورمنس رقابتی که گفتی، دوست عزیز آستون تنها و قطعا تنها کمپانی هست که فلسفه تعادل کاملا ۵۰/50 بین پرفورمنس و لاکچری رو داره(دلیل اصلی علاقه من به این برند) آستون نه باید به اندازه بنتلی به سمت لاکچری بره و نه قد مک لارن تمایل صرف به پرفورمنس هر برند پرمیوم دیگه ای هم با توجه به فلسفه خودش به یه سمت متمایل تره منم اصلا انتظار ندارم مثلا توی درگ بتونه مک لارن یا فراری رو شکست بده چون اصلا برای این ساخته نشده، آستون باید طراحی چشم نواز اصیل، مهندسی مدرن و پرفورمنس درخور رو با هم ترکیب کنه که متاسفانه در دوره جناب پالمر در این مورد موفق نبوده، ببخشید طولانی شد…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. دانیال_Surrey،England

          ۷ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (2777 ديدگاه)

          نه عزیز همین 2 سال پیش بود که ارزش برند استون چیزی حدود 6 میلیارد دلار رسیده بود.((حالا یه خورده بیشتر یا کمتر))
          مشکل همین ونتیج بود،به عنوان یه ماشین اسپرت تقریبا اقتصادی باید خیلی بیشتر رویه این ماشین کار میکردن.
          برای مثال همین 570s برای مک لارن فروش خیلی خوبی داشت و مدل موفقی بود برای شرکت.
          db11 در ابتدا با همون موتور v12 عرضه شد.خودتو بزار جای خریدار ماشینی که حتی انجینش و طراحی داخلییش با amg یکسانه چرا باید خریدش؟؟((و گرون تر!!))
          همون gt s به نظرم خیلی سرتره به لحاظ ظاهری و پرفورمنس و…. و همین مشکل اصلیه ونتیجه.
          الان اتفاقا سفارشات خوبی برای dbx ثبت شده.
          پروژه هایی هم مثل والک یری به نظرم برای استون خوبه.هم به لحاظ ارزش برندینگ و هم انتقال تکنولوژی به بقیه ی ماشین های استون.
          جالبه بدونی برای همین والک یری بالای 900 تا سفارش ثبت شده بود !!!!
          پس تقاضا وجود داره،مشکل همون پرفورمنس و….هستش.
          لاگوندا هم به عنوان یه بخش کاملا مجزا برای استون کار میکنه که به کل فلسفش فرق داره.((از پیشرانه بگیر تا بحث خودران و ظاهر و….))
          اینم اگه مدیریت جدید روش کار کنه به لحاظ تجاری موفق خواهد بود.
          ..
          دنیا عوض شده نمیشه صرفا با اسم استون مارتین یه ماشین با شتاب 4 ثانیه ای و عملکرد ضعیف تو پیست و ….به مردم تحویل داد.
          کسی هم استقبال نمیکنه.
          من تعادل رو تو 812 سوپر فست میبینم؛که هم یه جی تیه عالی هستش هم تو پیست خوبه و هم ظاهر و……
          720 هم همینه.
          911 هم همینه.
          همه ی اینا تعادل رو رعایت کردن و در کنارش عملکرد بینظیری هم دارن.
          ..
          تیر آخر به نظرم همون ونتیج بود.

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. سعید(تهران)

          ۷ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (496 ديدگاه)

          باهات موافقم که gt s از ونتیج خیلی بهتره ولی خالی کردن همه مشکلات سر ونتیج درست نیست، ونتیج سال ۲۰۱۷ اومد ولی ایشون الان برکنار شده! در ضمن برکناری یه مدیر هیچ وقت بخاطر یه تصمیم انجام نمیشه، مجموعه تصمیماته که قضاوت میشه، والکری خوبه ولی بیشتر به چشم هواداری نه بعنوان تصمیم مدیریتی خوب، ارزش یه برند رو بیشتر سبد محصولاتش تعیین می‌کنه نه ماشینی که به قول خودت حتی ۱۰۰۰ تا هم تیراژ نداره! صرف منابع مالی و مهندسی شرکت برای والکری و والهالا وقتی سبد محصول ضعیفی داری مثل اینه که ساعت رولکس ۳ هزار دلاری ببندی در حالی که کت و شلوار ۱۰۰ دلاری پوشیدی! اون ۸۱۲ هم که مثال زدید بازم چربش پرفورمنس بیشتری داره تا لاکچری و راحتی…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. محمد

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    مدیر طراحی بنزم عوض کنن خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا