مرسدس بنز

احتمال خاتمه تولید مرسدس C کلاس در آمریکا

C کلاس یکی از خودروهای مهم برای مرسدس مخصوصاً در آمریکا بوده است. این خودرو از فروش قابل‌توجهی در این بازار مهم جهانی برخوردار است اما به نظر می‌رسد تحولاتی برای C کلاس در راه است.


بنا به گفته اتوموتیونیوز، تولید خودروهای الکتریکی مرسدس در آلاباما می‌تواند باعث خاتمه تولید C کلاس در این کشور شود. زمانی که از مدیر فروش جهانی مرسدس درباره مکان بعدی تولید این خودرو پرسیده شده او پاسخ قابل‌اعتنایی نداشت و تنها به گفته “در آینده خواهیم دید” بسنده کرد.
او گفت:

مهم‌ترین موضوع برای ما مطمئن شدن از تولید EQ در آمریکا بود. اگر شما حمل‌ونقل الکتریکی داشته باشید تولید محلی بسیار توجیه‌پذیر خواهد شد زیرا می‌خواهید از حمل‌ونقل زیاد دوری نمایید.

دایملر سرمایه‌گذاری سنگین ۱ میلیارد دلاری در آمریکا خواهد داشت و تأسیسات آلاباما به تولید خودروهای الکتریکی با زیر برند EQ مشغول خواهد شد. انتظار می‌رود تولید محصولات این برند از سال ۲۰۲۰ آغاز شود و این کار با مونتاژ یک کراس اوور الکتریکی کلید خواهد خورد. پیش‌نمایش این خودرو به‌صورت کانسپت EQ در سال ۲۰۱۶ بوده است.


مرسدس تخمین می‌زند تولید EQ می‌تواند ۲۵ درصد فروش جهانی این شرکت تا سال ۲۰۲۵ را تشکیل دهد بدین ترتیب شاید خودروهای بیشتری مجبور باشند با خط تولید آلاباما خداحافظی کنند. این تأسیسات در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه بیشتر از ۳۰۰ هزار دستگاهی دارد.


تأسیسات آلاباما دارای بیش از ۴ هزار پرسنل بوده و کار خود را با تولید M کلاس در سال ۱۹۹۷ آغاز کرده و از سال ۲۰۱۴ نیز به تولید C کلاس مشغول است. هنوز مشخص نیست که آیا تولید این خودرو در آمریکا متوقف خواهد شد یا خیر اما مرسدس C کلاس در تأسیسات آفریقای جنوبی و آلمان این کمپانی نیز تولید می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Saeed Boroomand

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    “اگر شما حمل‌ونقل الکتریکی داشته باشید تولید محلی بسیار توجیه‌پذیر خواهد شد زیرا می‌خواهید از حمل‌ونقل زیاد دوری نمایید”
    خودش اگه فهمید چی گفت بقیه هم میفهمن. ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Khan

      ۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (362 ديدگاه)

      میگه چون بازار آمریکا فروش محصولات الکتریکی خوبه، ترجیح میدیم همین جا بسازیم و بفروشیم تا نخواد محصولات رو جای دیگه تولید کنیم و بیاریم تا اینجا که هزینه بیشتر بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد حسین

      ۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (489 ديدگاه)

      جدا از هزینه ، برداشت من اینه که میگه وقتی شما با تولید خودرو الکتریکی میخواین طرفدار محیط زیست باشین ، نمیشه خودرو الکتریکی رو جای دیگه تولید کنین و بعد با کشتی یا قطار که سوخت فسیلی مصرف می کنه بیارینش بازار هدف

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرید

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (507 ديدگاه)

    اینا هم معلوم نیست چیکار میکنن با c کلاس چیکار دارن این همه فروش دارن از این کلاس بعد تازه ماشین خوبی هم هست و طرفدار زیاد داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سياوش

      ۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (185 ديدگاه)

      اسم اینکار آینده نگریه چیزی که مدیران این کشور به عمد ازانجامش امتنا میکنند و فقط نوک دماغشونو میبینن یه کمپانیه موفق باید برای چندین دهه ی خودش برنامه داشته باشه نه اینکه استراتژیش این باشه که «بزارببینیم چی پیش میاد»

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد حسین

        ۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (489 ديدگاه)

        ای کاش استراتژی شون این بود که “بذار ببینیم چی پیش میاد”
        به نظر میرسه استراتژی شون اینه که : بذار ببینیم چند دهه قبل غربی ها چکار کردن ؟ ما ایرانیزه اش رو انجام بدیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا