مرسدس بنزمسابقات

خودروی فرمول یک مرسدس برای فصل ۲۰۱۶

مرسدس‌ به صورت رسمی تصاویر مدل جدید فرمول یک خود را منتشر کرده است. پس از یک سری عکس‌های مخفیانه و تیزرها برای W07، این تیم مستقر در «برکلی» بالاخره اولین تصاویر واضح از مدل جدید خود را برای مسابقات فرمول یک ۲۰۱۶ در اختیار قرار داده است.

Mercedes-AMG F1 W07
Mercedes-AMG F1 W07
در حالی که طرح رنگ‌آمیزی جدید در این خودرو بیشتر جلب‌توجه می‌کند، یک سری بهینه‌سازی‌های آئرودینامیک و تغییرات در پوشش موتور در شاسی برای آن نیز انجام گرفته است. این خودرو، به‌تازگی در پیست «سیلور استون» در زیر دستان «لوئیس همیلتون» و «نیکو رزبرگ» آزمایش شده است.

Mercedes-AMG F1 W07 01

Mercedes-AMG F1 W07 03
البته با توجه به ثابت‌بودن مقررات مسابقات، تغییر قابل‌ملاحظه‌ای برای این خودرو اتفاق نیفتاده است. ولی در عین حال پدی لاو (Paddy Lowe) از تلاش‌های زیادی برای تغییرات و به‌ویژه در ناحیه سیستم تعلیق خبر داده است. وی در این زمینه می‌گوید:

با داشتن قوانینی که سال به سال، به همان ترتیب باقی مانده‌اند، ایجاد یک تغییر شگرف بسیار مشکل است. ولی قصد ما بر این بوده که تا جای ممکن، تغییر ایجاد کنیم؛ حتی اگر این تغییر بسیار جزئی باشد. به عنوان مثال، شاید به دنبال یک طراحی فضایی کاملاً جدید یا یک کانسپت تازه برای سیستم تعلیق باشیم. بنابراین، با اینکه این خودرو از نظر ظاهری شباهت زیادی به گذشته خود دارد، در زیر پوسته آن یک سری تغییرات جزئی قابل‌توجه صورت گرفته که می‌تواند یک دگرگونی کلی را برای فصل جدید به همراه داشته باشد.

Mercedes-AMG F1 W07 hybrid
راه‌های بیشتر برای بهتر شدن
«لاو» همچنین اضافه می‌کند که علی‌رغم حکمرانی تیم در مسابقات سال گذشته، هنوز هم برخی مسائل هستند که برای ماندن در صدر باید به آنها رسیدگی کرد:

پس از یک فصل بسیار موفقیت‌آمیز در ۲۰۱۵، اولویت ما شناسایی زمینه‌هایی که در آنها ضعف داریم و سپس تلاش برای بهبود آنهاست. هدف ما، برتری در تمام زمینه‌هاست و با وجود نتایج جالب‌توجهی که سال گذشته داشته‌ایم، هنوز هم در بسیاری‌ موارد می‌توانیم بهتر عمل کنیم. این فرهنگی است که ما قصد داریم در تمام سازمان خود پیاده کنیم؛ اینکه همیشه برای رسیدن به چیزی بهتر، عطش داشته باشیم. برخی از مسابقات در سال ۲۰۱۵، و به‌خصوص سنگاپور، مطابق برنامه ما پیش نرفت و بنابراین، چیزهای زیادی هستند که برای ۲۰۱۶ باید بهتر شوند. در تمام زمینه‌ها می‌خواهیم بهینه‌سازی انجام دهیم.

Mercedes-AMG F1 W07
Mercedes-AMG F1 W07
قدرت موتور
مرسدس برای توسعه قدرت پیشرانه نیز تلاش فراوانی انجام داده است. اندی کاول (Andy Cowell)، سرپرست بخش انجین در این زمینه می‌گوید:

هر چیزی می‌تواند ارتقای بالایی در راندمان ایجاد کند و در نتیجه، سطح عملکرد خودرو را بهبود بخشید. این موارد در این خودرو جستجو شده و اطمینان حاصل می‌کنیم که پکیج ما بتواند برای «ملبورن» کارآیی و دوام لازم را داشته باشد.

«کاول» همچنین اضافه می‌کند که افزایش هزینه موتور‌ها برای ۲۱ دور مسابقه، از ۴ به ۵ موتور، چندان آسان نبوده است:

در ظاهر، افزایش تعداد واحدهای پیشرانه، به خودروساز این مزیّت را می‌دهد که موتورهایش زمان کمتری را در مسابقات سپری کنند و بنابراین فشار بیشتری بر روی قطعات مختلف آنها باشد. ولی حقیقت این است که هدف‌گذاری دوام موتورها در همان میزان قبلی باقی می‌ماند. هدف ما، اطمینان از توانایی پیشرانه‌ها برای شرکت در حداقل ۵ مسابقه است و ما در طول یک فصل، از نظر تئوری، تنها به ۴ موتور برای هر راننده نیاز داریم. ولی باور ما این است که اگر در زمینه قابلیت‌اطمینان یک موتور با مشکل روبرو شویم، این موضوع می‌تواند فرصت واکنش بسیار خوبی برایمان به همراه داشته باشد و یا اینکه در برخی مسابقات مهم، از پیشرانه‌های اضافه برای بهبود عملکرد خودروهایمان استفاده کنیم.

f1-barcelona-february-testing-2016-kilometers-per-power-unit-22-23rd
هرچند در تمرینات تیم‌ها در بارسلونا، سباستین وتل با خودروی فراری سریع‌ترین زمان‌ها را ثبت نمود اما مرسدس نشان داد که مسافت بسیار بیشتری را طی می‌کند. با این وجود راه تیم مرسدس در این فصل دشوارتر به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. كاپيتاليسم

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (194 ديدگاه)

    یا حضرت کارل بنز! غول فنی بعدی از راه رسید ،در دور گذشته تفاوت خودروهای مرسدس با رقبا واقعا مشخص بود ، این نشون دهنده توان این شرکت هست اما کمی هم از هیجان مسابقات کم میکرد و توانایی فردی راننده ها رو تحت شعاع قرار میداد
    اما قطعا فراری و رنو برای این سری از مسابقات بیکار نموندن و باید شاهد بازگشت هیجان بیشتری باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. همایون

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (572 ديدگاه)

    آفرین به بنز که با اینکه همیشه به تجمل معروفه و بعضیا از رقبا میگن بیشتر به درد افراد میانسال میخوره تا جوانان و از لحاظ قابلیت فنی پشت bmw یا آئودی قرار میگیره و ماشیناش سرعت و هیجان رقبا رو ندارن و کسل کننده هستن،با دو سال حکم رانی بلامنازع در بالاترین سطح مسابقات اتومبیل رانی نشون داد که از لحاظ فنی هم تو دنیا فعلا حرف اول رو میزنه.۲سال پشت سرهم شکست دادن فراری و ردبول که ادعا دارن تو قابلیت فنی خدا هستند چیز کمی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان آرسنالی

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1887 ديدگاه)

    امیدوارم ردبول و رنو و فراری فاصله اشون رو با بنز کمتر بکنند. آخه فصل قبل اصلا جذاب نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. moein

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    چه خرجی می کنن اینا !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    درسته که دو سال پیروز شدن، ولی بیکار و بی خیال نمیشینن تا سال بعد، همیشه دنبال پیشرفت و ترقی هستند و حتی کوچکترین ایرادات رو هم سعی می کنن برطرف کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ferrari

    ۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    البته دوسال قهرمانی برتر بودن و بلامنازع بودن مرسدس رو نشون نمیده. مرسدس یکمی هم شانس اورد. بخاطر قوانین مسابقات. دلیل برتربودن مرسدس تو این دوسال 1- بخاطر توربو شدن موتورها بود، مرسدس تو این زمینه تجربه ی زیادی نسبت به فراری داشت. 2 بخاطر قوانین فصل 2015 بود که به تیم ها اجازه نداد از موتور کاملا جدیدی استفاده کنن. فقط اجازه داشتن50 درصد موتور رو تغیر بدن.حالا این وسط تیم هایی که فصل2014 (بخاطر موتورهای نه چندان خوب) بد کارکردن ضرر کردن. فراری با این که نتونست فصل پیش موتور کاملا جدیدی بسازه خوب کار کرد. امیدوارم سال2016 قهرمان بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. همایون

    ۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (572 ديدگاه)

    Ferrari عزیز این 2 سال قهرمانی کاملا به معنای کلمه بلامنازع بود و هیچکدوم از تیما نتونستن واسه مرسدس تهدید جدی باشن .شانس رو اصلا قبول ندارم ولی اگه جریان توربو و تغییر موتور هم حق رو به شما بدیم (حالا فراری هیچی یعنی فقط مرسدس داره از توربو تو محصولاتش استفاده میکنه بقیه تیمها سابقه و دانششو نداشتن؟!)اینا قوانین مسابقات بود دیگه و همه تیمارو محدود کرد و نمیشه منکر تکنولوژی طراز اول بنز و موتورهای فوق العاده AMG تو برتری تیمش شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ferrari

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    با احترام خدمتتون بگم که تیم های فرمول یک جز فراری و مرسدس خودروسازهای تاپ ینیستن. تیم های فورس ایندیا و ردبول ویلیامز ،توروروسو ،سائوبر ومانورماروسیا که خودروساز نیستن. میمونه لوتوس و مکلارن . لوتوس که از سالهای خوبش خیلی فاصله داره. کمپانی لوتوس تقریبا ورشکستست. یه جایی خوندم قراره تیم فرمول 1 خودش رو به رنو بفروشه. مکلارن هم توانایی ساخت موتور فرمول یک رو نداره که متاسفانه از همین بخش خیلی ضربه خورده ودیگه مدعی قهرمانی نیست.. چند سال پیش که مورها توربو نبودن مرسدس حریف جدی برای ردبول و مک لارن و فراری نبود. حتی مکلارن که ازموتور مرسدس استفاده میکرد بخاطر ایرودینامیک عالی همیشه مدعی بود. اما با توربو شدن موتورها ورق برگشت و مرسدس که سابقه طولانی در استفاده از توربو داشت این دوسال عالی کار کرد. حالا باید ببینیم در ادامه چه اتفاقی میفته. به نظر من امسال مرسدس فصل راحتی در پیش نداره بخصوص که فراری فصل. قبل با موتور های بهبود یافته (نه کاملا جدید) تونست در چند گرند پری قهرمان بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ferrari

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    هدف تیم فراری تو فصل 2015؟کسب دو قهرمانی بود اما در 3 گرندپری قهرمان شد . و نکته ی مهم اینه که در 2 گرندپری مالزی و سنگاپور به دلیل سرعت بیشتر و برتری اتومبیل های فراری نسبت به مرسدس بدست اومد .البته برای قهرمان شدن فقط خوب بودن اتومبیل ها ملاک نیست. راننده ها هم باید اماده باشن. فصل قبل کیمی رایکونن یکم بدشانسی اورد.در بعضی گرندپری ها هم استراتژی. بدی داشت (نمیدونم چرا) .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رضا

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امیدوارم سال2016 رقابت خوبی رو بین در تیم فراری و بنز ببینیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیررضا

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببخشید من به این سری مسابقات علاقه پیدا کردم میشه ی نفر بهم بگه این مسابقاتی که ازش حرف میزنین رو چطوری باید دنبال کنم؟ لطفا بهم بگین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا