مرسدس بنز

دست رد مرسدس-آام‌گ به سینهٔ X کلاس

در ماه ژوئن امسال مرسدس بنز اعلام کرد که در حال بررسی ساخت نسخهٔ قدرتمندتری از پیکاپ X کلاس است. حال اما با توجه به اظهارات رئیس مرسدس-آام‌گ آقای «توبیاس موئرز»، به نظر می‌رسد این شرکت قصد ندارد پیشرانهٔ هشت سیلندری را در زیر کاپوت این پیکاپ میان سایز که بر اساس نیسان ناوارا ساخته شده قرار دهد؛ بنابراین ظاهراً موتور V6 دیزلی قوی‌ترین و بالاترین پیشرانهٔ X کلاس خواهد بود. هرچند این موتور برای یک پیکاپ میان سایز پیشرانهٔ کم‌توانی نیست اما نصب یک نیروگاه V8 توئین توربو در زیر کاپوت X کلاس می‌توانست آن‌را به یکی از سریع‌ترین و تواناترین پیکاپ‌های دنیا تبدیل کند.

اما بااین‌حال، حداقل از دید آقای موئرز، یک X کلاس AMG ایدهٔ مناسبی نیست زیرا وی معتقد است که ریشه‌های اسپرت و عملکردی AMG با ماهیت و شخصیت ژاپنی این پیکاپ مطابقت ندارد. این یعنی اساساً مدل X350d 4Matic همچنان به‌عنوان قوی‌ترین نسخهٔ اولین پیکاپ مرسدس باقی خواهد ماند. این مدل به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 دیزلی مجهز است که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد برای بخش پیکاپ‌های اروپایی و استرالیایی مناسب است اما خریداران آمریکایی علاقهٔ شدیدی به وجود موتورهای V8 در زیر کاپوت پیکاپ‌ها دارند و به همین دلیل X کلاس در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    عجب حرفیه خوب میتونم از موتور 6 سیلندر مخصوص نسخه 43 و 53 استفاده کنن اگه واقعا اراده ای باشه اما ارائه این ماشین فعلا تو امریکا اشتباه هستش دلیلشم رقبا فوق العاده قوی و با تجربه اونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      البته اینم هست که AMG دیده امیدی به اصلاحش نیست خواسته خودشو شریک جرم مرسدس نکنه
      البته اینم هست که اولین پیکاپ مرسدس هست و انصافا ناجوانمردیه که بخوایم مقایسه کنیم با تویوتا و نیسان و فورد و … ولی با این وجود باز هم از مرسدس انتظار پیکاپ بهتری میرفت حتی برای اولین بار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Worth

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (43 ديدگاه)

    بنظرمن بنز با ساخت پیکاپ کار خوبی نکرد.
    یجورهایی به پرستیژ و اصالت خودش ضربه زد.
    توی آمریکا که بزرگترین بازار پیکاپ های دنیاست،مردمش محصولات وطنی میخرن.بقیه جاهاهم پیکاپ آمریکایی اولویت اول مردمه…
    والله اعلم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    (( اما بااین‌حال، حداقل از دید آقای موئرز، یک X کلاس AMG ایدهٔ مناسبی نیست زیرا وی معتقد است که ریشه‌های اسپرت و عملکردی AMG با ماهیت و شخصیت ژاپنی این پیکاپ مطابقت ندارد))
    اصلا از بنز ساخت همچین پیکاپیو انتظار نداشتم
    کاش میشد حذفش کرد کلا!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      این موضوع نه ربطی به ژاپنی بودن ماشین داره نه به نیسان بودن ماشین
      این ماشین یه پیکاپ مید سایز غیر لوکس بود که نیسان واسه خودش طراحی کرده بود برای موتورهای معمولی چهار یا احیانا شش سیلندر حالا بنز یا amg نمیتونه رو این ماشین مانور بده مشکل خودشه میتونه کل هزینه کنه و یه پلتفرم طراحی کنه با این جملات کنایه ای فقط خودشون تحقیر میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مرتضی مقدم

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (163 ديدگاه)

    ب نظرم این ی حرکت هوشمندانه از طرف بنز هست به سه دلیل
    اولا ذایقه مصرف کننده ها در حال تغییر به سمت خودروهای شاسی بلند و وانت ها و کلا ماشین های بزرگتر و جادارتر هست
    دوما ب جای شروع از صفر برای طراحی ی پیکاپ یا استفاده از شاسی ماشینای جی کلاس خودش که قطعا گرون در میومد از ی لقمه حاضر و آماده و امتحان پس داده استفاده کرده و برند خودش رو روش نصب کرده.
    سوما یادمون باشه بنز داره این کلاس رو در تولید و بازار امتحان میکنه با این کارش
    همین انتقاد ها به پورشه زمانی که شاسی بلند ساخت میشد و چقد انتقاد ها شدید بود اما الان مشخص شده که بهترین تصمیمی بود که مدیران پورشه میتونستن بگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا