مرسدس بنز

رانندگی با نمونه اولیه مرسدس‌بنز G500 4×4²

در سال‌های نه‌چندان دور، کنار گذاشتن مرسدس‌بنز کلاس G موضوع مشترک بحث‌های جلسات هیئت‌مدیره دایملر بوده است. این خودروی آفرود، ریشه در طراحی وسیله نقلیه‌ای دارد که در ابتدا برای استفاده‌های نظامی توسعه داده شده است و در واقع متعلق به دورانی است که روزگار آن گذشته است. ولی در حال حاضر، این موضوع در بین بحث‌های دیگر رنگ باخته است؛ چرا که مشتریان جدید خودروهای لوکس به دنبال وسایل نقلیه‌ای هستند که در عین متفاوت بودن، نمایشی با اصالت نیز از خود نشان دهند. در نتیجه فروش واگن‌های کلاس G بهتر از هر زمانی شده است. در سال گذشته، این خودروها فروشی ۱۴ هزار دستگاهی داشتند. این موضوع باعث شد تا دایملر به فکر تغییر و تحول در کلاس G بیفتد و اندکی سرمایه به سمت این مدل سرازیر کند.

2016 Mercedes-Benz G500 4x4²
۲۰۱۶ Mercedes-Benz G500 4×4²
دو سال پیش، مرسدس‌بنز با مدل G63 AMG 6×6 که یک نسخه خارج از بازار امریکا بر پایه پروژه‌ای برای ارتش استرالیا بود، دنیا را شگفت‌زده کرد. امّا یک مشکل وجود داشت؛ تحت‌تأثیر قرار دادن مردم با یک خودرو ۶×۶ ممکن است در صحراهای خاورمیانه کار راحتی باشد، ولی در شهرهای اروپایی، کار چندان ساده‌ای نیست. برای هدایت یک غول سه‌محوری، فارغ از نشانی که بر روی خود دارد، مهارت قابل‌توجهی نیاز است.

2016 Mercedes-Benz G500 4x4²
۲۰۱۶ Mercedes-Benz G500 4×4²
امّا حرکت و مانور در G500 4×4² بسیار آسان‌تر است. مرسدس‌بنز G500 4×4² یک خودرو به صورت نمونه اولیه است که در این بررسی مورد استفاده قرار گرفته است. دایملر هنوز به صورت رسمی تولید این سری از خودروها را تأیید نکرده است. ولی با توجه به فروش بیش از ۱۰۰ نمونه از ۶×۶ های گران‌قیمت، حتی قبل از این که مرحله تولید به پایان برسد، پتانسیل موجود برای این مدل جدید مشابه نیز قابل‌توجه خواهد بود.

2016 Mercedes-Benz G500 4x4²
۲۰۱۶ Mercedes-Benz G500 4×4²
مخرج مشترک منحصر به فرد در G63 AMG 6×6 و G500 4×4²، محورهای پورتال است که از دنده‌ها در کاسه چرخ استفاده می‌کند تا امکان قرار گرفتن محور در سطحی بالاتر از مرکز چرخ‌ها را فراهم کند و در نتیجه، ارتفاع کف خودرو از زمین افزایش می‌یابد. در این حالت، خودرویی داریم که فاصله‌ای ۴۵ سانتی‌متری از زمین و موانع موجود در آن دارد؛ ارتفاعی که در برابر ۲۱۱ میلی‌متری کلاس G موجود قرار می‌گیرد. همچنین این خودرو می‌تواند از آبی به عمق ۱ متر نیز عبور کند. در حالی که واگن G استاندارد، بدنه‌ای نسبتاً جمع‌وجور دارد، این نسخه دارای عرضی به اندازه ۲/۱ متر است. البته این عرض نیز نمی‌تواند رانندگی در شهر را چندان با مشکل مواجه کند. از طرف دیگر، ارتفاع ۲/۲۵ متری این خودرو می‌تواند محدودیت‌های سازه‌ای بسیاری از پارکینگ‌ها را به چالش بکشد.

2016 Mercedes-Benz G500 4x4²
۲۰۱۶ Mercedes-Benz G500 4×4²
واگن G معمولی به نظر می‌رسد در زمینه قابلیت‌های آفرود دست‌نیافتنی باشد، ولی مدل ۴×۴² به لطف‌های محورهای پورتالی خود، مرزهای قابلیت‌های آفرود را جابجا کرده است. مسیرهای تست، شرایطی مانند یک بستر رودخانه نیمه خشک، شیب‌های تُند سنگی بوده‌اند که این خودرو با فاصله بسیار زیاد نسبت به زمین و رویکرد جدید در طراحی زوایای خود، نشان داده که می‌تواند از سخت‌ترین مسیرها نیز بدون هیچ مشکلی عبور کند. همچنین به لطف بدنه عریض‌تر، حس پایداری و اعتماد به نفس بیشتری منتقل می‌کند. البته در همین حال، امکان انتخاب تایرهای آفرود ۳۷ به ۱۲/۵ اینچی مخصوص مسیرهای گِلی بر روی چرخ‌های ۱۸ اینچی beadlock وجود دارد. همچنین برای رانندگی در جاده، این تایرها را می‌توان با نوع ۳۲۵/۵۵ بر روی چرخ‌های ۲۲ اینچی نیز تعویض کرد.

2016 Mercedes-Benz G500 4x4²
۲۰۱۶ Mercedes-Benz G500 4×4²
2016 Mercedes-Benz G500 4x4²
۲۰۱۶ Mercedes-Benz G500 4×4²
بدیهی است که G500 4×4² بر روی سطح جاده، عملکرد چندان درخشانی ندارد. دامپرهای با کنترل الکترونیکی در آن می‌توان بین دو حالت تنظیم «کامفورت» و «اسپورت» تغییر کنند. تفاوت بین این دو حالت در سواری و هندلینگ بسیار مشخص است، ولی فرمان‌پذیری خودرو با حالتی مبهم و غیردقیقی که در این مدل و دیگر G واگن‌ها دارد، همچنان بدون‌تغییر باقی می‌ماند. با این حال، در یک مسیر مستقیم، چابکی و طراوت خوبی را در هنگام حرکت شاهد هستیم که بیشتر این موضوع به موتورهای جدید دو توربوشارژر ۴ لیتری V8 برمی‌گردد که بر اساس طراحی موتورهای M178 از AMG است. این همان پیشرانه‌ای است که در بسیاری از مدل‌های آینده مرسدس‌بنز استفاده خواهد شد و ارائه آن در نمونه اولیه کلاس G، اهمیت این مدل شاسی‌بلند را می‌رساند. در این تست، خروجی این موتور به اندازه ۴۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن‌متر اندازه‌گیری شد و به‌نظر می‌رسد که این V8 جدید بتواند ۴×۴² را در کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز به میزان ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت اندازه‌گیری شده است. این در حالی است که دایملر توصیه کرده که با تایرهای آفرود، محدوده سرعت آن را در زیر ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت درنظر بگیریم.

قدرت فوق‌العاده پیشرانه با صدای مخصوص یک AMG همراه است که با دو لوله اگزوز در جلوی چرخ‌های عقب همراه است. این لوله‌های کنار، شاید صرفاً برای تأکید بیشتر بر طراحی فوق‌تهاجمی این مدل استفاده شده باشند. گلگیرها از جنس کامپوزیت فیبرکربنی ساخته شده‌اند و جلوبندی نیز به صورت مستقیم از G63 AMG و G65 AMG گرفته شده است. در مورد قیمت‌گذاری، باید انتظار داشت که قیمت G500 چیزی بین دو مدل بالا درنظر گرفته شود؛‌ البته اگر دایملر تصمیم به تولید این مدل بگیرد. اگر این کمپانی چنین تصمیمی نگیرد، واقعاً جای تعجب خواهد بود.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهارچرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در هاچ‌بک.
  • برآورد قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ دلار.
  • نوع موتور: DOHC ۳۲ سوپاپ V8 با دو توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بلوک و سرسیلندر آلومینیومی، انژکتور مستقیم سوخت.
  • گنجایش: ۳۹۸۲ سی‌سی.
  • تخمین قدرت: ۴۱۶ اسب بخار در ۶۲۵۰ دور در دقیقه.
  • تخمین گشتاور: ۶۱۰/۱۲ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۸۵ متر.
  • طول ماشین: ۴/۷۶۳ متر.
  • عرض: ۲/۱۰۱ متر.
  • ارتفاع: ۲/۲۵ متر.
  • وزن کلی (تخمین): ۲۷۲۱ کیلوگرم.
تست‌های سرعت (تخمین):

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۷ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۵ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۴ ثانیه.
  • سرعت نهایی: ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت.
برآورد مصرف سوخت:

  • ۲۳/۵ لیتر در شهر و ۱۸/۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    ای کاش کلیپش رو هم گذاشته بودین،فوق العادس این ماشین،از سخت ترین موانع به راحتی عبور میکنه،جی کلاس معمولی که یکی از بهترین خودروهای آفروده،این ماشین حتما بهترینه.
    با توجه به ویژگیها و قابلیتهای منحصر به فردش و شباهت های ظاهری و فنی به G63 AMG 6×6 که بالای 500هزار دلار قیمتشه و همچنین تولید محدود بودن،احتمالا قیمتش بیشتر از 200هزار دلار باشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Mostafa&S

      ۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (318 ديدگاه)

      چه رخ جالبی داره از لحاظ فنی هم که عالیه چون بنزه برای عشق آفرودا میتونه یه رویا باشه…

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. CBR400

        ۲ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا مصطفی عشق آفرودم . ولی Mercedes-Benz G500 4×4² رویای من نیست .

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. CBR400

          ۲ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقای محترم چرا دیسلایک میدی ؟؟ مگه حرف بدی زدم ؟

          موافقم 0
          مخالفم 2
        2. شایان

          ۲ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          CBR400 شما چه حرف خوب بزنی چه مثل همیشه حرف بد بازم دیس میخوری اگه رویاتون نیست لازم نیست بیاین تویه پست بنز یا بی ام و یا هر ماشینی که خوشتون نمیاد

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. CBR400

          ۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          چرا به من دیسلایک میدید ؟ آیا به بنز فحش دادم ؟ یا ناسزا گفتم ؟

          موافقم 1
          مخالفم 1
        4. CBR400

          ۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقا شایان کی حرف بد زدم که این بار دومم باشه ؟؟ قبلا هم اگه حرفی زدم براساس شناخت و اطلاعاتی که از یه خودروساز یا یک خودرو داشتم نظر دادم . نه دروغ گفتم و نه قصد بی احترامی داشتم . مثلا در مورد کلاس کوپه های 4در . در اون مورد اگر هم حرف بدی بوده واقعیت داره .

          موافقم 0
          مخالفم 2
  2. رامتین

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3046 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ای در زمینه آفروده ولی از هامر کمی ضعیفتره…

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. RETOLEX

      ۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      چی میگی !!!!!!!!!!
      این جز بهترین های افرود هست
      اصلا هامر در حد این نیست
      بهترین ماشین های افرود دنیا
      http://images-2.drive.com.au/2011/09/29/2658011/4wd-OUTBACK-006_1024-600×400.jpg
      اینا هستن

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. CBR400

        ۲ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا رضا جی کلاس توانایی شکست دادن رانگلر را هم نداره . چه برسه به هامر .

        موافقم 0
        مخالفم 3
        1. شروین

          ۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (515 ديدگاه)

          CBR400 جان به لایک و دیسلایک اینا توجه نکن. بعدشم اینا براشون بنز مقدسه و چیزی هم نگی دیسلایک میدن. اما واقعیت همون چیزاییه که گفتی. واقعا از خنده منفجر شدم وقتی خوندم طرف میگه هامر در حد این بنزه نیست!!! اما عیب نداره. بذار با بنز جونشون خوش باشن.

          موافقم 0
          مخالفم 3
        2. سعید

          ۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1484 ديدگاه)

          بر فرض محال که جی کلاس معمولی توانایی شکست رانگلر و هامر رو نداشته باشه،آیا این نسخه G500 4×4² با اینهمه ویژگی و تکنولوژی هم نمیتونه اونا رو شکست بده؟؟یا نکنه اینو هم با رنگلر تست کردین و شکست خورده؟!!!!!!!
          حالا اینم هیچی،G63 AMG 6×6 رو چی میگین؟حتما میخواید ادعا کنید رنگلر این غول رو هم میتونه شکست میده؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. CBR400

          ۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقا سعید اگر به شکست جی کلاس در مقابل wrangler اعتراض داری میتونی بری آلمان و به دکتر دیتر زچه { تلفظ آلمانیش چجوریه ؟ زتچه درسته یا زیچه یا … ؟ } بگی چرا این ماشین از جیپ شکست خورد ؟ نمونه 6چرخ متحرک جی کلاس شاید برای آفرود عالیه . ولی با تعداد کمتر چرخ هم میتوان از یک آفرود سواری واقعی لذت برد و آدرنالین خون را افزایش داد .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. سعید

          ۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1484 ديدگاه)

          تازه میگی نمونه 6 چرخ “شاید” برا ی آفرود عالی باشه؟!
          من مقایسه جی کلاس با رانگلر رو ندیدم،ولی در هر حال با یه تست و دو تا تست نمیشه نظر قطعی داد،ضمن اینکه تو آفرود مهارت راننده خیلی خیلی مهمه.
          تازه اگه با آقای دکتر زتچه کار داشته باشم لازم نیست برم آلمان،از همینجا یه ایمیل براش میدم :D

          موافقم 1
          مخالفم 0
  3. k-sh

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    200000دلار پول یه ماشین بدی اونوقت اونو بیاری ایران همه (اونای که ماشین باز نیستن)اونو با پاژن اشتباه میگیرن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      پس دیفندر چی !؟!؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Archi khan

      ۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      البته ببخشیدآ
      شما برای نظر مردم و حرف و نقل شون ماشین میخری ؟؟!!
      یا اینکه سوار شی خودت حالشو ببری ؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. RETOLEX

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    Just just just
    G63 amg 6×6

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. k-sh

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    شکی در توانای آفرود و فنی این هایپر suvنیست اما به نظر من. بازم میگم به نظر من ظاهرش میتونست از این بهتر باشه.
    کاش ;تصویری از فضای داخلیش هم بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. احمدرضا

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    یادش بخیر رفته بودیم دوبی یک 6 در6 از جلوم رد شد و دهنم باز موند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مجتبی گنجعلی

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    با سلام من عضو جدید پدال هستم.تخصصم در رابطه با طراحی ظاهری هستش و البته کمابیش با بحث فنی هم آشنایی دارم.امیدوارم من رو به جمع دوستانه خودتون بپذیرین.
    در مورد خبر بالا این رو میتونم بگم که این اتومبیل آفرود بسیار عالی است و میتونم بگم همتایی نداره فقط میشه هامر رو یجوری کنارش جا داد.
    البته مرسدس بنز متاسفانه تمام آفرود هایی که زده توی همین سبک بوده و تغییر زیادی توی ظاهر نداشته و یکی دیگه از مشکلات مرسدس بنز اینه که توی بازار SUV ها و شاسی بلند ها هنوز به اون ابوهتی که لازم داره نرسیده(البته این نظر منه)

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام مجتبی جان
      خوش اومدی دوست عزیز،امیدوارم حضورت دائمی و پایدار باشه و ما بتونیم از نظراتت استفاده بکنیم.
      یا حق

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود بر مجتبی عزیز . امیدوارم که سال خوبی داشته باشی .
      ازین لحاظ که شما میگی هنوز به اون ابهت نرسیده حرف شمارو قبول ندارم تا حدودی .
      چون فروش این مدل در حد و اندازه دیگر برند ها و مدلها همچون شاسی های امریکایی . لندکروز . و …. نیست و قیمت و هزینه های جانبی ان خیلی بالاست . این ماشین جزو پرخرج ترین ماشین های دنیاست .
      این ماشین ابهت انچنانی نداره چون کسی نمیاد بالای 200000 هزار دلار یا 150000 هزار دلار خرج کنه و باهاش بره افرود . حتی عرب های پولدار . اون استفاده ایی که از تویوتا پاترول و …
      دارند ، نمیتونند از این داشته باشند . اما لازم به ذکر است که بگم این مدل ، ماشین ارتش
      بیشتر از 40 کشور دنیاست . از روسیه . استرلیا . ایتالیا . لهستان و ….. بگیر تا خود المان .
      یادمه انگلستان از مدل های اولیه این مدل ، به عنوان غنیمت به کشورش برد .
      خیلی ها این مدل رو نمیشناسن . تا جاییکه بعضی ها اصلا ندیدن .
      در مقابل رقباش میشه از نظر افرود به رنجروور اشاره کرد . اگر در اپارات یک سرچ بزنی ، میبینی که هامر H2 حرفی برای گفتن جلوی این مدل ( نمونه استاندارد ) نداره .
      نشون به اون نشون که هامر در اون کلیپ سفید است و بنز نقره ایی .

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مجتبی(ساروی)

        ۲ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (551 ديدگاه)

        میلاد این بنزین خورش درحد لالیگاس .در مورد بقیه ی مسایل دیگه نفس کش نداره

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. صادق

        ۲ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        میلاد جان 63 کشور!

        در نیروهای مسلح 63 کشور داره استفاده میشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. (((RETOLEX(((REZA

          ۳ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          در ویکی پدیا سرچ کن نام کشور ها رو هم میاره

          موافقم 1
          مخالفم 0
    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      خدا به حق این سال جدیدی ، تمام مریض هارو شفا بده اللخصوص مریض هایی که فقط
      کارشون دیسلایک دادن به پیام ها و نظرات دیگران است.
      طرف سال نو رو تبریک گفته دیس خورده . از همه جالب تر اینه که با همه مشکل دارن .
      نمیدونم کار یک نفره یا چند نفر .
      فقط از خدا میخوام شفاش بده .

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. Amin.

      ۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (211 ديدگاه)

      مجتبی عزیز درود
      به جمع پدال خوش اومدی ایشالا که حضورت همیشگی باشه و بتونیم از هم چیزای خوبی یاد بگیریم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. احسان(احسان سابق)

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اتفاقا تو بازی gta v این بهترین ماشین واسه کوهنوردیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Amin.

      ۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (211 ديدگاه)

      از کجا میشه پیدا کرد این GTA V ئو؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. (((RETOLEX(((REZA

        ۲ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        فعلا فقط برای پلی ستیشن و ایکس باکس هست ولی تا یه 20 روز دیگه برای pc معرفی میشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. احسان(احسان سابق)

          ۲ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2872 ديدگاه)

          کنسول داشته باشی میتونی گیرش بیاری اما pc داشته باشی باید تا 3-4 هفته دیگه صبر کنی

          موافقم 1
          مخالفم 0
  9. (((RETOLEX(((REZA

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    فعلا که g class حال همه رو گرفته

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. CBR400

      ۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقا رضا همین جی کلاس در تستی که با حضور رانگلر برگزار شد نتونست جیپ رو شکست بده . اگر دیگران میگویند جی کلا بهترین ماشین برای آفروده پس چرا از پس جیپ رانگلر بر نیومد ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Amin.

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    من 6×6 خیلی دوس دارم
    ولی این 4×4 یچیز دیگس آقا!!!!
    همیشه این حسّو داشتم که 6×6 خیلی سرسنگینه البته نمیدونم چقد حسّم درست بود
    ولی این خییییلی خوبه به شدت علاقمند شدم بهش
    مخصوصاً گلگیرای هیولا و سیستم محورهاش.
    البته وزن و مصرف اینم خیلی زیاده کاش بهتر بود.
    ولی اگه میخواستم یه هیولا واسِ آفرود بخرم 100% اینو میخریدم بدون تردید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. عبادی

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دوستان سلام
    ی راهنمایی میخواستم ازتون
    اخیرا کرمان موتور یه سری ماشین آورده از شرکت JAC به نام S5
    میخواستم ببینم چطور ماشینیه؟ارزش خرید داره؟
    می ارزه 80 تومن براش خرج کنی یا نه؟
    ی سوال دیگه،نسبت به لیفان X60 چطوره؟
    ی راهنمایی جامع میخوام
    پیشاپیش ممنونم از راهنماییتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. AMIDI

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خداییش هر چه قـــــدر هم از نظر فنی بالا باشه
    بازم اصلا زیبا نیست فقط بدرت یه قشر از جامعه میخوره
    مثل این میمونه به یه بچه یه مداد داده باشند بگن یه ماشین برامون نقاشی کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. armin

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    مصرفش از هواپیمام بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. صادق

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود

    من نمیدونم چرا بعضی از دوستان چرا میگن این ماشین در حد فلان نیست و در حد بمان نیست و…

    برادرای من توی تست و نظر سنجی ها این ماشین اسمش کنار جیپ آورده میشه، حالا بیاید بگید جیپ در حد فلان و بمان نیست!

    بعدشم احترام این بنز واجبه، میدونید چرا؟؟
    چون به پیشنهاد شاه تولید شد!

    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (((RETOLEX(((REZA

      ۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      اینا اصلا نمیفهمن اصالت یعنی چی
      میگن قیافش قدیمی هست و از اینجور چیزا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۲ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        ولشون کن داش رضا

        بعضی از مدلها برای شرکتا بیان کننده ی همون اصالت هستن یا اگه یه اسم دیگه بخوایم روش بذاریم نشون دهنده گذشته ی شرکت هستن

        خیلی از شرکتا هم به همین خاطر و یه سری دلایل دیگه بعضی از مدل ها رو بدون تغییر یا با کمترین تغییر توسعه میدن

        مث بیتل برای فولکس، 911 برای پورشه، g-class برای بنز، مینی برای BMW یا مدل 500 برای فیات و…

        اگه به مدل ها دقت کرده باشی، تموم از مدل های خاطره ساز و محبوب کمپانی ها هستن
        خاطره، چیزی که باید زنده نگه دارن

        ارادت

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. CBR400

        ۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا رضا من شدم نفهم ؟ اصلا خودت میفهمی اصالت یعنی چی ؟ فکر میکنی فقط بنزه که اصالت داره ؟ نه اشتباه نکن . خودروسازان بسیار دیگه ای هستند که اصالت دارند . قبلا گفتم بازم میگم . داشتن اصالت منحصر به بنز و فولکس و … نیست .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. CBR400

      ۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      سلام آقا صادق . عیدت مبارک . در تستی که مربوط به 3 سال پیش بود جی کلاس و رانگلر توسط یه نشریه خارجی تست شدند و در انتها جیپ برنده اعلام شد . من براساس همین تست بود که اون حرفها رو زدم . نه به بنز بد و بیراه گفتم و نه به طرفداراش بی احترامی کردم . پس چرا به نظرهام دیسلایک میدن ؟ اینکه برخی طرفدارای مرسدس بنز شکست جی کلاس رو قبول ندارند مشکل خودشونه . و به من هیچ ربطی نداره . اصلا اهمیتی برای این موضوع قائل نیستم . راستی در دو یا سه نشریه معتبر خودرویی ایران عنوان شده به دلیل تعداد زیاد جیپهایی { همونطور که خودت بهتر از من می دونی دلیل تعداد بسیار زیاد جیپها روابط گسترده ایران و آمریکا بوده } که اون زمان { اواخر دهه 70 میلادی } در اختیار ارتش بوده محمدرضا شاه به بنز پیشنهاد داد خودرو جدید و با توانایی مناسب بسازند و در اختیار ایران قرار دهند . ولی چون در ایران انقلاب شد و روابط ایران و کشورهای غربی معلق شد مرسدس بنز هم تصمیم گرفت جی کلاس رو به مشتریان عادیش بفروشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1484 ديدگاه)

        دلیل تعداد زیاد جیپ قیمت پایینشه که یک دهم جی کلاسه،جی کلاس قبل از اینکه آفرود باشه لوکسه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. (((RETOLEX(((REZA

        ۳ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        یکی از دلایل برنده شدن رانگلر قیمت بسیار کمش هست
        چند سال پیش خودم یه ویدیو دیدم که اف جی کروزر رنگلر رو شکست داد
        و این یعنی جی کلاس هم توانایی شکست رنگلر رو داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. صادق

        ۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        درود

        عید شما هم مبارک داداش
        داش CBR راستش قید دیسلایک نباش، حتی بهترین نظر تاریخ هم اینجا دیسلایک میخوره
        حقیقتش من اصلا طرف حرفم شما یا کس دیگه ای نبوده، جدی میگم
        من حتی وقتی نظر میذاشتم توی ذهنم نظر کَسی مد نظرم نبود و به صورت کلی به قضیه نگاه میکردم

        در مورد شکست جی در مقابل رانگلر اگه درست گفته باشم یکی از دلایلش قیمت بود (البته کسی به توانایی های رانگلر شک نداره)

        از اون طرف هم بیشتر بچه های پدال میدونن من اصلا طرفدار بنز نیستم، پس هیچ دلیلی نداره که بی دلیل یا از روی تعصب بخوام نسبت به g-class نظر بدم
        فقط چیزی رو که از این ماشین میدونم به اشتراک گذاشتم، باور کن داداش این ماشین خیلی بیشتر از اون چیزی هستش که تو عکس میشه دید!

        در آخر هم بگم، اگه بی احترامی شده بهت من معذرت میخوام
        امیدوارم که کنار هم یه چیزی یاد بگیریم

        ارادت CBR جان.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. CBR400

          ۴ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          ارادت متقابل آقا صادق . شاید باورت نشه . ولی اصلا از حرفایی که زدی ناراحت یا عصبانی نشدم . این قضیه لایک و دیسلایک کلا حذف بشه واقعا عالی میشه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. شایان

        ۹ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        الان تویه پست بی ام و هم شما میری آئودی پورشه بنز که هستی فقط برای منحرف کردن ذهن و خراب کردن بنز و ماشین های آلمانی میای خب اگر چنین چیزی هست چرا نمیذاری تا همه ببینن یک در هزارم که باشه مطمئنا خیلی چیزای دیگه داره این بنز که بهترین ارتش های دنیا دارن ازش استفاده میکنن پس بهتره شما چون آلمانو دوست نداری داره بهت فشار میاد که محبوب ترین کشور دنیاست و محصولاتش در دنیا به نام محصولات با کیفیت عرضه میشه تولید آلمان یعنی کیفیت چیزی که بقیه ندارن اینو بدون آلمان در تکنولوژی و کیفیت یه سر و گردن از همه دنیا بالاتره پس به خودت فشار نیار با حرف شما آلمان زمین نمیخوره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. لاکی استریک

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (192 ديدگاه)

    ماشین خوبیه اما توانایی رقابت با ماشینایی مانند تیبا و دنا رو نداره پس بهتره در موردش فک نکنیم :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. FcmZ

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (114 ديدگاه)

    فکر نکنم کسی بیاد 200000 پول بده بعد بخواد باهاش بره افرود بازی!!!!
    با این مصرفی که داره به درد شهر هم نمی خوره!!!!!

    اینو باید گذاشت داخل پارکینک و فقط اونو پرستید!!!
    لامصب عجب چیزیه .
    به قیمتش خیلی می ارزه چون هم خاصه هم میتونه در اینده ارزش کلاسیک زیادی داشته باشه . اون 23 لیتر هم نوش جونش فدای اون قیافش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Ahmad..F12

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    انیس جان ممنون بسیار لذت بردم عالی بود

    محشره، واقعاً حرفی واسه گفتن نمیذاره

    فقط مصرفش خیلی بالاست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سجاد

    ۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (203 ديدگاه)

    خیلی خوفه لامصب !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا