مرسدس بنز

رقیب مرسدس برای ب‌ام‌و سری 4 گرن کوپه کجاست؟!

خب واقعیت این است که انتخاب بین برندهای مرسدس بنز، آئودی و BMW بسیار سخت می‌باشد مخصوصاً اینکه با نگاه کوتاه به محصولات این سه برند پی به خوب بودن آن‌ها می‌بریم.


در نهایت این سلیقه و علاقه شخصی و شاید هم برخی فاکتورهای دیگر همچون وفاداری است که برند منتخب افراد را تعیین می‌کند. به همین دلیل است که مرسدس اقدام به عرضه GLE کوپه به منظور رقابت با ب‌ام‌و X6 و بالعکس ب‌ام‌و اقدام به تولید سری ۶ گرن کوپه برای رقابت با مرسدس CLS کرد.


اما موضوعی وجود داشته و آن عدم تولید محصولی توسط مرسدس برای رقابت با ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه و آئودی A5 اسپورت بک می‌باشد. افرادی که از سدان سنتی C کلاس خسته شده و البته نمی‌خواهند E کلاس یا CLS را بخرند چه باید بکنند؟


از نظر شخصی نمی‌دانیم چرا مرسدس خواسته با تولید خودرویی همچون مرسدس-ای‌ام‌جی GT4 وارد چنین کلاسی شود؟ بجای این کار می‌توانست نسخه‌ای صیقلی‌تر و کوپه مانندتر از C کلاس را بسازد و وارد کلاسی شود که پر از خریداران مشتاق برای خرید خودرویی شیک و کاربردی است.


آئودی در سال ۲۰۰۹ اقدام به عرضه A5 اسپورت بک کرد و این خودرو ثابت کرد که چقدر محبوب است؛ بنابراین مرسدس ۹ سال زمان برای مشاهده عملکرد رقیب داشت و می‌توانست یک رقیب عرضه کند اما فعلاً چنین کاری را انجام نداده است. از طرف دیگر ب‌ام‌و تنها ۵ سال صبر کرد و در سال ۲۰۱۴ و در نمایشگاه خودروی ژنو اقدام به رونمایی از سری ۴ گرن کوپه کرد که یک جایگزین شیک‌تر و اسپورت تر برای سری ۳ می‌باشد.


هنوز هم پاسخی از طرف مرسدس مشاهده نشده اما بجای رقیب بالقوه این برند شاهد معرفی خودروهایی همچونA کلاس سدان، AMG GT4 و کراس اوور GLB هستیم که نشانی از احتمال معرفی رقیب برای محصولات آئودی و BMW ندارند. ما حتی یک نسخه پیش‌تولیدی را نیز ندیده‌ایم که واقعاً جای شرمساری دارد زیرا چنین خودرویی می‌تواند یک عضو باارزش خانواده محصولات مرسدس باشد.


شاید مرسدس فکر می‌کند اکنون زمان مناسبی برای ورود به کلاس خودروهای کوپه چهار درب اجرایی اسپورت نیست؛ اما موضوع این است که BMW سال پیش اعلام کرد گرن کوپه حدود ۵۴ درصد از فروش جهانی سری ۴ را به خود اختصاص داده و فهمیدن دلیل آن نیز چندان سخت نیست.


این نوع خودروها کاربردی‌تر از نمونه‌های کوپه یا کانورتیبل بوده و دو درب بیشتر به همراه فضای سرنشین عقب بهتری دارند. مردم ایده خرید خودرویی که منحصربه‌فرد و اسپورت باشد را دوست دارند. به همین دلیل است که شاسی بلندهای کوپه موفق شده و البته خودروهایی همچون مرسدس CLS، آئودی A7 اسپورت بک و پورشه پانامرا خودروهایی جذاب و هیجان‌انگیز محسوب می‌شوند.


خب به نظر هم نمی‌رسد که مرسدس اقدام به تولید یک رقیب جدی برای خودروهای رقیب بکند بنابراین ما از قوه تخیل خود کمک گرفته و اقدام به انتشار رندری از این خودروی خیالی کرده‌ایم.

نظر شما چیست؟ بله مرسدس حتی بدون وجود رقیب برای آئودی A5 اسپورت بک و ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه هم عملکرد بسیار خوبی دارد اما اینکه در چنین کلاسی حضور ندارد عجیب نیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Amir amini

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    خب پس cla چیه این وسط ولی بنز میتونست بازم cla رو حذف کنه و جاش CLS با قیمت کمتر از الانشم موجود باشه و برای مدل گرونتر که gt4 از استفاده کنه این کار تو هزینه های بنزم خیلی تاثیر داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F۲۲RAPTOR

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      داداش سری ۲ گرند کوپه که بیاد میشه هم سگمنتcla

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    با احترام زیاد به آئودی و مرسدس بنز بنده BMW رو بیشتر از همه دوست دارم تو برندهای آلمانی مخصوصا مدل X6 با اون سقف شیب دار و خاصش ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (191 ديدگاه)

      اعتبار خودروسازی آلمان حضرت بنز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. F۲۲RAPTOR

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    تو این سگمنت،rs5بدون شک زیباتر از سری۴هست
    ولی‌خب سری۴ هم واقعا فوق‌العاده س

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. kazem

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیدونم چرا حس میکنم مرسدس مثل قبل نیست .
    حس میکنم بنز یه طراح بهتر لازم داره تا مثل گذشته شه یا شاید من اشتباه میکنم اما مطمئنم که BMW که چند سال دیگه از چیزی که الان هست خیلی بالا تر بشه منظورم این نیست که الان بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا