مرسدس بنز

رونمایی رسمی از ساختار جدید و سبک‌وزن مرسدس-ای‌ام‌جی SL 2022

به جز برخی استثناها همچون مزدا MX-5 میاتا و فولکس‌واگن تی راک کانورتیبل، خودروهای کانورتیبل رده میانی کاملاً از رده خارج شده‌اند. حتی برندهای لوکس نیز تعداد خودروهای روباز خود را کاهش داده‌اند زیرا میزان محبوبیت این دسته از خودروها در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته به شدت کاهش یافته است. برای مثال مرسدس بنز و تصمیمش برای بازنشسته کردن SLC به خاطر کاهش فروش را در نظر بگیرید.

ستاره سه پر دنیای خودرو همچنین تولید AMG GT رودستر را نیز متوقف کرده هرچند برای زنده نگه داشتن فرمول جذاب خود می‌خواهد نسل بعدی SL را خودروی اسپورت تری بکند. این خودرو که توسط مهندسان زبده‌ی آفالترباخ توسعه یافته اواخر سال جاری میلادی پدیدار خواهد شد. امروز اما تکه بزرگی از پازل این خودرو تکمیل شده چراکه مرسدس ساختار سبک‌وزن این رودستر را به نمایش گذاشته است.

مرسدس می‌گوید برای ارائه طراحی ۲+۲ و استفاده از قوای محرکه متنوع چالش‌های زیادی داشته است. نتیجه نهایی اما ترکیبی از آلومینیوم، فولاد، منیزیم و کامپوزیت فیبر بوده تا حداکثر استحکام و وزن مناسب به دست آید. مرسدس قول راحتی استثنایی و ویژگی‌های ایمنی زیاد در نسل جدید SL را داده و گفته که از سیستم حفاظت از چپ کردن در پشت صندلی‌ها استفاده خواهد کرد.

ساختار این خودرو در مقایسه با نسل پیشین ۱۸ درصد استحکام پیچشی بیشتری دارد. استحکام عرضی خودرو نیز در مقایسه با AMG GT رودستر ۵۰ درصد بیشتر شده و استحکام طولی نیز هم‌اکنون ۴۰ درصد بیشتر است. این بهبودها روی هندلینگ نیز تأثیر مثبت خواهند داشت. شایان ذکر است ساختار سبک‌وزن این خودرو جدای از درب‌ها، کاپوت، درب صندوق و قطعات مونتاژی فقط ۲۷۰ کیلوگرم وزن دارد.

مرسدس-ای ام جی می‌گوید یکی از بالاترین اولویت‌ها در زمان توسعه این خودرو ایجاد مرکز ثقل پایین در حد امکان بوده است. SL جدید همچنین باید با استانداردهای تصادف سخت‌گیرانه خود مرسدس هماهنگ باشد و ژرمن‌ها نیز گفته‌اند که این خودرو در برخی بخش‌ها عملکردی بهتر از استانداردها داشته است.

به نظر می‌رسد تلاش‌های زیادی برای توسعه SL جدید انجام شده هرچند فاز پیش از توسعه این خودرو فقط سه ماه طول کشیده و تیم مهندسی کمتر از سه سال زمان را برای تبدیل کردن پروژه به نمونه‌ای تولیدی صرف کرده‌اند. SL جدید در کارخانه برمن آلمان تولید خواهد شد جایی که نسل R231 از SL تولید شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    اسم برند مرسدس بنز هر جا که میاد اعتبار همراه خودش داره و این اعتبار رو سال های سال هستش که حفظ کرده چون این برند کارایی رو که باید انجام بده انجام داده و کارایی رو هم که نباید انجام بده انجام نداده تا تو تونسته تو فرهنگ عامیانه و خاص یه همچین اعتبار بزرگی کسب کنه ……. به نظر من سهم مشتریای کمپانی مرسدس واسه اعتبار بخشیدن به این کمپانی بیشتر از همه هستش چون چیزی که باعث بزرگی یه برند میشه تجربه ای هستش که واسه مشتریا فراهم میشه و این تجربه چه مثبت باشه و چه منفی بستگی به عملکرد کسبو کار داره پس واسه همین ایجاد اولین تجربه خیلی مهم هستشو باعث میشه تا مشتری دوباره بره سمت همون برند

    موافقم 8
    مخالفم 0
  2. Amir

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    آمد بهار جانها
    ای شاخه تر برقص آ
    بهترین داره میاد

    موافقم 6
    مخالفم 0
  3. mahan

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    مرسدس و مخصوصا sl همیشه از زمان خودش جلوتر بود.اون عزیزی که می‌گفت کیفیت مانیتور و چرم خودرو و مانیتور یسری خودرو ها رسیده در حد بنز و ماشین های مطرح بازار باید خدمتتون عرض کنم شاید تا چند سال پیش کیفیت صرفاً به معنی چوب و چرم بوده مانیتور داشتن بوده اما امروزه کیفیت به معنی موتور و گیربکسی با بازده بالاتر بدنه ای سبک تر و مستحکم تر و … چیزای دیگه هست.من که بخاطر این همه تحقیق و آزمایش برای پیشرو بودن مرسدس رو ستایش می کنم.همین slهای ۲۰۰۸ی که میشینیم انگار کامل و بی نقص هستند ولی مرسدس معتقده هر نسل بهتر از هر نسل.البته امروزه از یکسری طرح های خوشم نمیاد و انتقاد دارم ازش و بیشتر منظورم بحث تکنولوژی و پیشرو بودن هست.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. Philipp

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    بشدت نگران طراحیشم

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ( سابق Audi e_tron gt (audi s8

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      دقیقا من هم خواستم بگم همین حس را دارم طراحی های بی ام و و مرسدس داره خراب میشه این خراب نشه خیلی خوب میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. امیر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    خوبه که بنز به این فکر افتاده ولی دوست دارم طراحی خوبی داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. BenzSLR

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    بنظر میاد طراحی خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ارش

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    به نظر میاد با یه SL فوق العاده طرفیم مثل اسطوره هایی R109 , R129 , w 198 که در زمان خودشون جز پیشرفته ترین ها بودن .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    اینجور صحنه ها منو یاد بازسازی اتومبیل میندازه!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا