مرسدس بنز

جزئیات سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس

نسل جدید مرسدس بنز A کلاس اولین محصول این کمپانی است که از سیستم اطلاعات سرگرمی جدید MBUX استفاده خواهد کرد. این سیستم جدید هم‌اکنون در رویداد CES 2018 لاس‌وگاس به بازدیدکنندگان معرفی شده است.

سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس
MBUX مخفف عبارت تجربه کاربری مرسدس بنز بوده و این برند خوش‌نام آلمانی ادعا می‌کند سیستم اطلاعات سرگرمی جدید شرکت به لطف هوش مصنوعی خود توانایی یادگیری دارد. مشتریان A کلاس جدید خواهند توانست از بین سه نسخه متفاوت یکی را انتخاب کنند. نسخه پایه با صفحه‌نمایش دوگانه ۷ اینچی، سیستم رده میانی با یک صفحه‌نمایش ۷ اینچی و یک صفحه ۱۰.۲۵ و نهایتاً سیستم پرچم‌دار که دارای دو صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی بوده و رزولوشنی تا حد ۱۹۲۰ در ۷۲۰ پیکسل ارائه می‌کند.

سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس
همه عملکردهای این سیستم از طریق لمسی یا صوتی هوشمند کنترل شده و با استفاده از صفحه لمسی، دکمه‌های لمسی روی فرمان و تاچ پد جدید موجود در کنسول مرکزی می‌توان این عملکردها را استفاده کرد. گزینه‌های ارتباطی سیستم MBUX شامل همه موارد از اپل کارپلی گرفته تا اندروید اتو و حتی بایدو کار لایف برای محصولات فروخته شده در چین می‌باشد. دو پورت کلاسیک USB و یک پورت USB تایپ C برای شارژ سریع‌تر در این سیستم تعبیه شده‌اند.

سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس
مرسدس می‌گوید کنترل صوتی سیستم با تشخیص سخن گفتن طبیعی کار کرده و تنها با گفتن عبارت “هی مرسدس” فعال می‌شود. دستیار زبان مرسدس قادر است سخن گفتن غیرمستقیم را تشخیص دهد به این معنی که کاربر می‌تواند عبارتی همچون “من سردمه” را بجای دستور واضح “تنظیم دما در ۲۴ درجه سانتی گراد” را به منظور تنظیم سیستم تهویه مطبوع استفاده کند.

سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس
عضو هیئت‌مدیره دایملر که مسئول گروه تحقیق و توسعه خودروهای مرسدس بنز است می‌گوید: “تکنولوژی‌های جدید باید روی استفاده مردم و ساده‌تر کردن زندگی آن‌ها تمرکز کنند. به همین دلیل است که ما در MBUX کاربری طبیعی و خلاقانه را با نرم‌افزاری هوشمند ترکیب کرده‌ایم.”

سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس

سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس
این سیستم اطلاعات سرگرمی جدید همچنین در جدیدترین سرویس‌های ارتباطی مرسدس me معرفی خواهد شد. سرویس ارتباطی مرسدس عملکردهایی همچون فرستادن پیام در زمان پارک یا تصادف خودرو را دارد.

سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس

سیستم اطلاعات MBUX مرسدس
اما بد نیست نگاهی هم به مشخصات سخت‌افزاری این سیستم داشته باشیم. MBUX دارای مموری رم ۸ گیگ، CPU شش هسته‌ای و دو چیپ گرافیکی متفاوت ساخت انویدیا بسته به نسخه انتخابی می‌باشد. MBUX جدید مرسدس از سیستم‌عامل لینوکس استفاده می‌کند. این خودروساز می‌گوید سیستم اطلاعات سرگرمی جدید شرکت حداقل در آغاز کار روی مدل‌های کامپکت نصب خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (90 ديدگاه)

    زبان فارسی هم پشتیبانی میکنه?؟
    آینده داره خیلی جالب میشه
    این از اپشن های یه مرسدس
    حالا اپشن های سایپا و ایرانخودرو ………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Raha

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    چی کار کرده این پادشاه تسلط بر زمین و آب وآسمان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (67 ديدگاه)

    این از خیلی از بازی های کامپیوتری هم گرافیکش بالاتر بود که:)))
    بعد فک کن هنوز خوب یاد نگرفتی بخوای باهاش کار کنی.قطعا تصادف میکنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهران

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    فک کنم مرسدس داده از هوش مصنوعی استفاده میکنه بگی سردمه خودش دما رو افزایش بده به جای گفتن دستور مستقیم ¡¡¡¡¡ هوش از سر آدم میپره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. aura

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (45 ديدگاه)

    اون gps سه بعدیش حالمو خراب کرد.
    لامصب افسردگی گرفتم
    مثل این میمونه که ما الاغ سوار میشیم اونا گودزیلا?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا