مرسدس بنز

دست پر مرسدس در نمایشگاه ژنو 2019

کانسپت مرسدس بنز EQV و مدل تولیدی CLA شوتینگ بریک جزو مهم‌ترین خودروهای این برند مشهور در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ خواهند بود.

این خودروساز آلمانی لیست کامل محصولات خود برای هشتاد و نهمین دوره‌ی نمایشگاه ژنو را اعلام کرده و ما هم خبرهای زیادی برای شما داریم. در آغاز باید گفت کانسپت EQV که به عنوان اولین شاسی‌بلند لوکس با قوای محرکه‌ی الکتریکی توصیف شده در این رویداد حاضر خواهد شد. البته سؤالی که پیش می‌آید این است: پس تکلیف EQC چه می شود؟!


به‌هرحال مرسدس می‌گوید EQV یک کانسپت نزدیک به تولید است که حمل‌ونقل بدون آلایندگی را با پرفورمنس احساس‌برانگیز، کارایی حداکثری و طراحی زیبا ترکیب کرده است.

با توجه به نام این کانسپت می‌توان گفت EQV نسخه‌ی تمام الکتریکی V کلاس خواهد بود. شاید هم مرسدس سورپرایز بزرگی داشته باشد و این خودرو را به عنوان یک شاسی‌بلند تمام‌عیار رونمایی کند.


از آنجایی که ما به V کلاس اشاره کردیم باید گفت این خودرو نیز فیس لیفت شده و در ژنو حضور خواهد یافت. نمای جلوی بازنگری شده به همراه پیشرانه‌ی ۴ سیلندر دیزلی جدید با قدرت ۲۳۹ اسب بخار و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سیستم‌های ایمنی نوین از جمله تغییرات این خودرو هستند.

اما به دیگر محصولات این خودروساز می‌رسیم که شامل شاسی‌بلند فیس لیفت شده‌ی GLC می‌باشد. این خودرو نیز دارای بازنگری‌هایی در بخش طراحی بوده و از اینترفیس MBUX جدید با کنترل حرکتی، سیستم‌های کمک‌راننده‌ی جدید و پیشرانه‌های به‌روز شده سود می‌برد.

سه خودروی سفارشی جدید مرسدس نیز در ژنو حضور می‌یابند که عبارت‌اند از SL 500 گرند ادیشن، SLC 300 فاینال ادیشن و S 65 فاینال ادیشن که این آخری اعلامیه‌ای مبنی بر پایان عصر پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توربو در سدان لوکس S کلاس است.

مرسدس همچنین برای اولین بار خودروی مسابقه‌ای فرمول E و کانسپت اسمارت Forease+ را در ژنو به نمایش خواهد گذاشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (804 ديدگاه)

    S 65 فاینال ادیشن که این آخری اعلامیه‌ای مبنی بر پایان عصر پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6 لیتری توربو در سدان لوکس S کلاس است.
    باز هم حذف سیلندر??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    یک لحظه دنیارو بدون مرسدس تصور کنیم / خیابون های پوچ ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. emad1990

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    حذف پیشرانه 12 سیلندر شاید خبر خوبی نباشه ولی جالبه بدونید پیشرانه 8سیلندر s63 از نظر توان و پرفورمنس بهتر از s65 ظاهر شده و ماشین صفرتا صد و شتاب بهتری داره
    البته روی دیگه سکه سرعت های بالاتر از 200کیلومتر بر ساعته که s65 برتری خودشو دیکته میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (804 ديدگاه)

      لذت روندن ۱۲ سیلندر توربو چی اونم در اختیارت قرار میده
      همه چیز که شتاب نیست اونم این میزان کم اختلاف که فقط تو پیست خودشو نشون میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. بهراد

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    لعنت به الکتریکی ها و ما.الکتریکی چون بازار عشقارو خراب کرد که حتی نوه مونم بره خارج دیگه نمی تونه نمونه ی صفر 12 سیلندر هیچ ماشینی رو ببینه(البته شاید تو لوکس ها تک و توک دیده بشه)
    ما هم چون میبینیم اینا 12 سیلندرارو منقرض می کنن که الکتریکی بیارن ولی هنوز به ماشینایی چسبیدیم که بالا ی 200 گرم کربن تولید می کنن و بازدهیشون هم در جهان کمترینه یعنی اتلاف و اسراف بیهوده همه چیز، مهم از همه خودمون!@

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا