مرسدس بنز

حضور پررنگ مرسدس در رویداد CES 2019

نسل جدید مرسدس بنز CLA کوپه تنها محصولی از این خودروساز نیست که در CES 2019 به نمایش درمی‌آید. ژرمن‌ها مدل تولیدی و الکتریکی EQC را به همراه کانسپت ویژن اوربانتیک به این رویداد تکنولوژیک آورده‌اند.


EQC مرسدسی الکتریکی است که از دو پیشرانه در اکسل‌های جلو و عقب سود برده و خروجی ترکیبی ۴۰۲ اسب بخاری دارد. به لطف مجموعه باتری ۸۰ کیلووات ساعتی، این خودرو محدوده حرکتی حدود ۴۵۰ کیلومتری خواهد داشت.


مرسدس EQC جدید به‌صورت استاندارد با شارژ سریع DC همراه می‌شود و مجموعه باتری آن را می‌توان با حداکثر خروجی ۱۱۰ کیلوواتی شارژ کرد. مرسدس می‌گوید شارژ ۸۰ درصدی باتری با استفاده از شارژر سریع حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.


یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی طراحی این خودرو پانل مشکی نمای جلو است که باعث محصور شدن چراغ‌ها و جلوپنجره می‌شود. مدل‌های بازار آمریکا دارای ستاره‌ی نورانی مرسدس خواهند بود تا در شب ظاهر جذاب‌تری ایجاد شود.


اولین محصول زیربرند EQ مرسدس راحتی استثنایی از نظر صدا خواهد داشت. مهندسان این برند علاوه بر شکل‌دهی کابین فوق‌العاده آرام از لاستیک‌های ویژه برای ایزوله کردن قوای محرکه استفاده کرده‌اند.


کابین باکیفیت این شاسی‌بلند دارای عناصر رز گلد اطراف دریچه‌های هوا بوده و در آن شاهد جدیدترین نسل سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX با دو صفحه‌نمایش و داشبوردی هستیم که به سوی راننده متمایل شده است.


فروش مرسدس EQC جدید از سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد و ظاهراً قیمت آن مشابه GLC 43 خواهد بود. مرسدس تلاش می‌کند تولید اولین شاسی‌بلند الکتریکی خود را از بهار سال ۲۰۱۹ آغاز کند.

دیگر خودرویی که در CES معرفی شده کانسپت ویژن اوربانتیک است که اولین بار در نمایشگاه هانوفر سال قبل رونمایی شده بود. این روبو ون خودران و منعطف می‌تواند برای حمل افراد یا اشیا مورداستفاده قرار گیرد.


طراحان مرسدس این خودرو را به عنوان وسیله‌ای اشتراک سواری در نظر گرفته‌اند که می‌تواند توسط افراد شخصی یا شرکت‌ها مورداستفاده قرار گیرد. این افراد نیازهای خود را از طریق برنامه‌ای موبایلی ثبت می‌کنند. سیستم هوش مصنوعی در نظر گرفته شده جزئیات را تحلیل کرده و ناوگانی از خودروهای خودران را به آدرس شرکت می‌فرستد.


مدیر استراتژی ون‌های مرسدس می‌گوید:

در ترافیک‌های سنگین صبحگاهی و عصرگاهی، این ناوگان می‌تواند به ماژول‌های حمل افراد بیشتری مجهز شود. در زمان‌های دیگر این سیستم برای حمل اشیا با ماژول باری به کار خواهد رفت. قوای محرکه‌ی تقریباً بی‌صدا نیز در شب کارایی بالایی خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    کانسپت ویژن اوربانتیک ایده ی نابی ه / لوگوی نورانی مرسدس رو نیستم — یه جورایی خز میزنه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Car Lover

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    “مدل‌های بازار آمریکا دارای ستاره‌ی نورانی مرسدس خواهند بود تا در شب ظاهر جذاب‌تری ایجاد شود.”
    منم موخوام:(((
    در ضمن اگه ونو با موارد داخل عکس 12 بدن من از همینجا یدونه پیش خرید میکنم با اقساط 120 ساله اصن :))))

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا