مرسدس-ای ام جی وان یکی از خبرسازترین خودروهای پرفورمنس دنیاست که چشمهای زیادی به دنبال معرفی آن میباشد. ژرمنها با انتشار کلیپ جدیدی نشان دادهاند که پروتوتایپ وان چه هیبتی دارد.
این فیلم که البته به طرز عجیبی چند دقیقه بعد از انتشار، از تمام منابع حذف شده و در حال حاضر نیز در دسترس نیست، در پیست ایمندینگن آلمان ضبط شده و نشان دهندهی مرسدس-ای ام جی وان به عنوان یکی از جاهطلبانهترین خودروهای پرفورمنس دنیاست. قطعاً وجود تأخیرهای متعدد در زمان رونمایی این خودرو حرفوحدیثهایی به وجود آورده اما به نظر میرسد این خودرو به مراحل پایانی توسعه خود نزدیک شده و مرسدس از سال آینده کار تحویل آن به مشتریان را شروع خواهد کرد.
در این ویدئو علاوه بر نگاهی به قوای محرکه پیشرفته فرمول ۱ وان، بلکه فرصت تست هایپرکار هیبریدی مرسدس-ای ام جی در سرعتهای بالا نیز فراهم شده بود.
در جایی از فیلم توبیاس موئرز رئیس اسبق مرسدس-ای ام جی پشت فرمان این پروتوتایپ مینشیند. او و همچنین باقی تیم مرسدس میگویند این خودرو به تمامی سنگ محکهای پرفورمنس مدنظر دست یافته است. اولا کالنیوس رئیس دایملر با انتشار بیانیهای کوتاه تائید کرده توسعه هایپرکار وان در مراحل پایانی خود قرار داشته و این خودرو با حداکثر قدرت کار میکند.
به عنوان یادآوری باید گفت ای ام جی وان از قوای محرکه برگرفته از مسابقات فرمول ۱ که شامل نیروگاه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو و چهار پیشرانه الکتریکی است سود میبرد. مدل نهایی قدرت ۹۸۶ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۶ ثانیه و حداکثر سرعت فراتر از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد داشت.
شاید پرفورمنس این خودرو در خط مستقیم همه را تحت تأثیر قرار ندهد اما این عملکرد خودرو در پیچهاست که چشم را به خود خیره خواهد کرد.
رضا
۱۹ تیر ۱۳۹۹آیا گرفتن این قدرت از این موتور باعث استهلاک سریعترش نمیشه؟
یه سوال دیگه این خودرو فقط مخصوص پیسته یا جاده ای هم هست؟
OMID-LAMBO
۱۹ تیر ۱۳۹۹هم پیست و هم جاده
در موتورم بله ! باعث استهلاکش میشه و فک کنم مرسدس بعد از 50000 کیلومتر باید تعمیر اساسی صورت بگیره که البته برای یک کلکسیونر ماشین شاید 10-15 سال طول بکشه یا بیشتر
ممد ژانگولر
۱۹ تیر ۱۳۹۹این ماشین عشق منه ❤️
قراره فقط یک نسخه ادیشن ازش تولید بشه بنام ممد ژانگولر روی رکابشم حک بشه
اونایی که راجب این ماشین غر میزنن شاید اجازه بدم باهاش عکس بگیرن?
Zonda R
۲۰ تیر ۱۳۹۹این موتور بعد از 100 هزار تا باید تعویض بشه
Ahmd
۲۰ تیر ۱۳۹۹موتور 2JZ تویوتا چیزیش نمیشه . این چیزیش بشه :))
ارشیاsvj
۱۹ تیر ۱۳۹۹ماشین فوق العاده ایه ولی طراحیش افتضاحه???
Ferrari Fxx K Evo
۱۹ تیر ۱۳۹۹این شما و این هم پادشاه هایپرکار ها
مرسدس ‘پروجکت – One’ وارد میشود
ایمان جباری
۱۹ تیر ۱۳۹۹رقبای سرسختی داره که یکیشون آستون مارتین والکری هست
باید منتظر عملکرد دوتاشون باشیم ….
Joker
۱۹ تیر ۱۳۹۹خریداران گرامی بدنتان را گرم کنید واسه هُل دادن این اعجوبه،فراری همین مشخصات رو بدون هیچ محدودیتی و به صورت تولید انبوه ساخته ولی اینا الان چند ساله سعی در ساختن این همچین ماشینی دارن در آخر هم مشخص نیست به مرحله تولید برسه یا خیر؟!!! قبول کنید هایپر ساختن کار هر خودروسازی نیست حتی اگه مرسدس کبیر باشی…
917
۱۹ تیر ۱۳۹۹دقیقا کدوم ماشین فراری تولید انبوهه؟
Ferrari
۱۹ تیر ۱۳۹۹منظورش احتمالا sf90 stradale هست که به به نظرم حرفش درسته.
شما همین الان با ۳۷۶ هزارپوند میتونی sf90 بخری
محمد
۱۹ تیر ۱۳۹۹دوست عزیز این به احتمال فراوان بهتر از استراداله خواهد بود
ماشین های زیادی با قدرت بیشتر از هزار اسب وجود دارن ولی بهترینشون فرمول یکه پس ملاک فقط قدرت نیست
Joker
۱۹ تیر ۱۳۹۹منظور از تولید انبوه بودن یه خودرو هایپر یا سوپراسپرت اینه که قرار نیست با تعداد مشخصی تولید بشه،یعنی هر خریدار هر وقت اراده کنه میتونه یه sf90 استراداله بخره بر خلاف خودروهای تولید محدود که به تعداد مشخصی تولید و از قبل توسط مشتری های ثروتمند پیش خرید میشن و تو بازار آزاد هم با قیمت سرسام آوری معامله میشن(نمونش لافراری آپرتا که به تعداد محدود ۲۰۰ دستگاه و به قیمت ۲ میلیون دلار تولید شد که همه این تعداد به مشتری های خاص تحویل داده شد و در حال حاضر با قیمت بیش از ۶ میلیون دلار خرید و فروش میشه!!!) شما یه مقایسه کوچیک بکنی پروجکت وان رو با sf90 میبینی هر دو هیبرید و هر دو قدرت مشابه و مشخصات تقریبا یکسان دارن(sf90 شتاب صفر تا ۹۶ دو ثانیه ای و صفر تا دویست ۶ ثانیه ای رو تو چند تا مجله خودرویی به راحتی ثبت کرده) از یه طرف مرسدس رو داریم با یه اجین با استهلاک فوقالعاده بالا و عمر مفید بسیار پایین و قیمت میلیون دلاری و هزار جور محدودیت دیگه! از یه طرف فراری رو داریم با پرفورمنس بالاتر از حتی خیلی از هایپرکارای روز دنیا همراه با قیمت معقول یه سوپرکار و تعداد تولید بالا و استهلاک بسیار پایین همراه با بهترین انجین ۸ سیلندر تاریخ و قابلیت استفاده روزانه و عملکرد چشمگیر در پیست،حالا از دید یه ناظر که قصدش فقط مقایسه ست شما بگو کدوم انتخاب معقول تریه…
ایمان جباری
۱۹ تیر ۱۳۹۹طرفدار دوآتیشه فراری هستم ؛ اینو همه میدونن
ولی پرفورمنس AMG ONE بهتر از SF۹۰ استراداله هست
در این موضوع هیچ شکی ندارم ؛ درستشم همینه چون انجین F۱ هست که روی یک ماشین جاده ای نصب شده
فعلاً اصلی ترین رقیبش ” والکری ” هست
علی
۱۹ تیر ۱۳۹۹دوست عزیز بحث تولید انبوه نیست بحث پرفورمنس ماشینه هنوز هیچ شرکتی به صورت رسمی توان تولید همچین ماشینی رو نداره این ماشین ساخته شده که رکوردهای پیستها رو به خون بکشه کاری که فراری معظم شما سالهاس توانشو نداشته چه دوست داشته باشین چه نه پروجکت وان قراره به یکی از اربابان پیست تبدیل بشه وگرنه ماشینهای زیادی هستن با انجین قوی تر و قدرت بیشتر و هدفشون متفاوت بود
ایمان جباری
۱۹ تیر ۱۳۹۹@ علی
اینکه فراری توانایی رکوردزنی در پیست رو نداره جمله خنده داریه
فراری و پیست اسمشون به هم گره خورده و همه فراری رو با پیست مسابقه میشناسن
حسین دهمرد
۱۹ تیر ۱۳۹۹خوب طرف اینو میخره میزاره تو کلکسیونش بعدم زنگ میزنه یه استراداله بیارن دم خونه ش. تو قلمرو هایپر کارهاشما مجبور به انتخاب نیستید بلکه به قول اون یارو میگی همشو بده
زیزیگولو
۱۹ تیر ۱۳۹۹جوکر !!! اکثر مدلای فراری هیچ وقت به تولید انبوه نرسیدن البته کمپانیهای دیگه ای هم تو دنیا بودن که بعضی از ابر خودروهاشون هرگز به خط تولید انبوه راه پیدا نکرد مثل مدل کادیلاک Sixteen یا کرایسلر امای یا مازراتی بیردکیج یا اکورا ASCC یا …………
Muty
۱۹ تیر ۱۳۹۹دوست عزیز هیچکدوم از محصولات فراری تولید انبوه نیستن
خودروسازی که در سال 7-8 هزار خودرو بسازه که تولید انبوه حساب نمیشه
زیزیگولو
۱۹ تیر ۱۳۹۹منم همین رو گفتم … اکثر یعنی همه
مهدی
۱۹ تیر ۱۳۹۹استفاده موتور فرمول وان تو یه خودروی شهری بیشتر یه حرکت تبلیغاتی هست … مجوز تردد شهری هم داشته باشه استفاده شهری نمیشه ازش کرد چون اون موتور اساسا قابلیت این رو نداره
917
۱۹ تیر ۱۳۹۹این نوع ماشینا بیشتر جنبه کپسول زمان رو دارن و با توجه به قیمت و هزینه نگه داری، زیاد کاربردی نیستن. در عوض مثل یه مجسمه میمونه که برترین تکنولوژی صنعت خودرو زمان حاظر رو تو خودش جا داده.
Harley-Davidson
۱۹ تیر ۱۳۹۹میخوای از هایپرکار استفاده ی شهری کنی ?????
Mf1
۱۹ تیر ۱۳۹۹اگه هندلینگش مثل CLK GTR باشه بدون شک بهترین وسریعترین خودرو بنز در طول تاریخ میشه وتازمان عرضه بایستی صبر کرد ونمیشه الان قضاوت کرد و تز الکی بدییم
ساسان
۱۹ تیر ۱۳۹۹نمای پشت خودرو کلا” اونتادوره
sina7
۲۰ تیر ۱۳۹۹دقیقا!!!
عقبشو که دیدم گفتم چقدر شبیه لامبورگینیه.
Carbonado Aventador
۱۹ تیر ۱۳۹۹حالا ما کار نداریم…
ولی اگه آرمشو با آرم لامبورگینی هم عوض کنیم کسی شک نمیکنه…
اسپیلیتر جلو
چراغ جلو
چراغ عقب
سپر و دیفیوزر عقب..
همه ی اینارو لامبو از سال ۲۰۰۰ به اینور مود کرد!
Mahdi
۱۹ تیر ۱۳۹۹ماشین خارقالعاده ی . ظاهرش هم قشنگ . به نظر دوستان رکورد نوربرگ رینگ رو می زنن
ارش
۱۹ تیر ۱۳۹۹دو اعجوبه در راهن پروجکت وان و والکری???
مرتضی
۱۹ تیر ۱۳۹۹اون عکس آخری
توی کابین موبایله رو دقت کردین؟
آریا ماشین
۲۰ تیر ۱۳۹۹از آخر نفهمیدیم!
یه بار گفتن ۱۲۵۰ اسب بخار ، باز گفتن ۱۰۵۴ اسب بخار ، الان هم میگن ۹۸۶
قدرت دقیق این خودرو چنده؟
در ضمن در مورد مقایسه این ماشین با sf90 استراداله هیچ نظری نمیشه داد تا هر دوشون رو تو جاده نبینیم
هر دو تقریبا یه مقدار قدرت و گشتاور و شتاب دارن و همه چی بر میگرده به آیرودینامیک که ۱۰۰ درصد amg one در اون بهتر هست
رو کاغذ که one سریع تره باید ببینیم تو جاده چی میشه
البته اختلاف قیمت چند صد هزار دلاری رو هم نمیشه نادیده گرفت
محمدهادی
۲۱ تیر ۱۳۹۹واه واه این دیگه چه عربده کشیه
با اینکه از بچگی مسحور ماشینای لامبورگینیم،ولی باید بگم این مشخصات و اطلعات اگر به واقعیت تبدیل بشه با یه عربده کش قدار جدید طرفیم که میشه تصورکرد قابلیت های یه ماشین خیابونی رو به قابلیت های یه خودروی مسابقه ایه پیستی تبدیل کنه
شاید تحمل شتاب جانبی درحدود ۲و نیم جی…
از قیافه و ارتفاع فوق العاده کوتاه و پوزه ی چسبیده به زمینش میترسم
باید منتظر رکورد گیریش تو جهنم سبز باشیم
محمدهادی
۲۱ تیر ۱۳۹۹جلوی ماشین یه شباهتایی به مک لارن اف وان فقید داره
درکل زیباترین و ارزشمندترین مرسدس تاریخ میتونه باشه
امیدوارم تولید بشه