مرسدس بنز

توافق مرسدس و بایک برای تولید خودروی الکتریکی در چین

با سرمایه‌گذاری حداقل ۱۰ میلیارد یورویی دایملر در توسعه‌ی خودروهای الکتریکی، امضای توافقنامه با شریک چینی خود یعنی بایک برای ساخت خودروهای الکتریکی در چین توجیه فوق‌العاده‌ای دارد. به منظور تسهیل مونتاژ خودروهای بدون آلایندگی، سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت جوینت ونچری بیجینگ بنز اتوموتیو (BBAC) صورت خواهد گرفت تا تأسیسات موردنظر ارتقا یابد و راه برای تولید خودروهای سبزتر هموار گردد.


به عنوان بخشی از توافق بین دایملر و بایک، شریک آلمانی سهام اقلیت را در شرکت خودروی الکتریکی بیجینگ (BJEV) به دست خواهد گرفت تا بدین ترتیب شراکت این دو کمپانی برای تولید خودروی الکتریکی در چین بیشتر شود.


مرسدس در حال آماده‌سازی ۱۰ خودروی الکتریکی برای عرضه به بازار تا میانه‌های دهه‌ی آینده‌ی میلادی است. این برنامه از طریق زیربرند EQ پیش خواهد رفت. پلتفرم منعطفی که اختصاصاً برای خودروهای الکتریکی در نظر گرفته شده زیرساخت این مدل‌ها را تشکیل خواهند داد. شاید بنز با استفاده از نام EQ در چین مشکل داشته باشد زیرا چری از سال ۲۰۱۴ تاکنون خودروهای الکتریکی خود را با نام eQ می‌فروشد. در حقیقت چری شکایتی تجاری علیه مرسدس ثبت کرده است.


مرسدس قبلاً پیش‌نمایشی از خودروی الکتریکی خود با کراس اوور کانسپت Generation EQ داشته و شایعاتی نیز وجود دارند مبنی بر اینکه دومین خودروی نمایشی با نشان EQ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال جاری رونمایی خواهد شد. این خودرو به فرم یک هاچبک شهری خواهد بود و رقیبی برای ب‌ام‌و i3 به شمار خواهد رفت.

رندر مرسدس EQA
بازوی پرفورمنس مرسدس یعنی ای ام جی نیز قول داده که خودروهای پرفورمنس الکتریکی را در تعداد محدودی تولید خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ACR VIPER

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    امیدوارم یه چنین جوینت ونچر هایی تو ایران هم راه بیفته البته شریک ایرانیش خودرو سازهای دولتی نباشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا