مرسدس بنز

مرسدس بنز اسپرینتر 4×4 آماده برای آخرالزمان

سومین نسل جدید مرسدس بنز اسپرینتر با سیستم چهار چرخ محرک عرضه شده و قول داده که یکی از تواناترین ون‌های بزرگ بازار حتی در بدترین شرایط آب و هوایی باشد.


بزرگ‌ترین تغییر بصری این خودرو نسبت به سایر نسخه‌ها ارتفاع است که در بخش جلو ۱۵۵ میلی‌متر و در بخش عقب نیز ۱۳۵ میلی‌متر افزایش یافته است. با این تغییرات زاویه‌ی حمله‌ی اسپرینتر به ۲۶ درجه و زاویه‌ی فرار نیز به ۲۵ درجه رسیده است.


اگرچه اسپرینتر خودروی آفرودر نیست اما خب زوایای حمله و فرار یاد شده برای ونی با این ابعاد احساس‌برانگیز هستند. مرسدس همچنین می‌گوید بسته به پیشرانه‌ی انتخابی، توانایی حرکت اسپرینتر در مسیرهای ناهموار ۲۰ درصد بهتر از مدل استاندارد می‌باشد. البته این سیستم چهار چرخ محرک باعث افزایش وزن می‌شود ولی این میزان تنها ۱۴۰ کیلوگرم است. ظرفیت محفظه بار این ون آلمانی همانند سایر نسخه‌ها می‌باشد.

بزرگ‌ترین ویژگی اسپرینتر ۴×۴ جدید سیستم چهار چرخ انتخابی است که می‌تواند تا سرعت ۱۰ کیلومتر در ساعت و از طریق یک سوئیچ در پشت آمپرها فعال شود. در شرایط رانندگی نرمال این سیستم گشتاور را با نسبت ۳۵ به ۶۵ در اکسل‌های جلو و عقب توزیع می‌کند.


همچنین سیستم کنترل پایداری تطبیقی هم وجود دارد که به‌طور ویژه برای هماهنگی با سیستم چهار چرخ محرک مرسدس کالیبره شده است. سیستم کنترل کشش ۴ETS نیز عملکرد سه دیفرانسیل قفل شونده را شبیه‌سازی می‌کند.


مشتریان به عنوان آپشن می‌توانند دنده‌سنگین را انتخاب کنند که باعث کاهش ۴۲ درصدی نسبت گیربکس شده و عملکرد خودرو در آفرود سرعت پایین را بهبود می‌بخشد.

این خودرو را هم‌اکنون می‌توان با قیمت پایه‌ی ۴۶۲۷۲ یورو برای نسخه‌ی استاندارد سفارش داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    لقب سرباز آخرالزمان از بین محصولات مرسدس بهتره به یونیماگ و جی کلاس تعلق بگیره
    به خصوص یونیماگ که چندین روز میتونی بدون احتیاج به بیرون رفتن از ماشین توش زندگی کنی

    موافقم 4
    مخالفم 0
  2. me84

    ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    با این ارتفاع، نباید هندلینگ جالبی داشته باشه.
    تو آفرود هم نمیتونه از هرجایی بره بخاطر ارتفاع زیادش لنگر میاندازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. datsun

    ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3477 ديدگاه)

    آفرود !!
    اگه این ون آخر زمانی ون نیسان nv cargo x چیه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. datsun

      ۲۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (3477 ديدگاه)

      تست آفرود ش
      https://www.aparat.com/v/KnF72

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Sajjad

    ۲۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    وقتی یونیماگ هست چرا این؟
    شبیه این پسرای سوسوله که وقتی میرن تو دشت و بیابون پاچه های شلوارشون رو میدن بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Farzad

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    چرا ماشینارو قاطی می کنید یونیماگ و کارگو چه ربطی به این دارن…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Farzad

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    ماشینی که میشه باهاش مقایسه کرد : تویوتا هایس و….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا