مرسدس بنز

مرسدس بنز، کراس‌اوور کابریولت نخواهد ساخت

شرکت‌های نیسان و لندروور پیش‌از‌این به ساخت کراس‌اوورهای کابریولت روی آوردند و مدل‌های مورانو و اووک روباز را به بازار عرضه کردند. هرچند موفقیت این دو خودرو در بازار بسیار کوتاه بود اما این سوال مطرح شد که آیا مرسدس بنز هم کراس‌اوور کابریولتی خواهد ساخت و شانس خود را در این بخش امتحان خواهد کرد یا نه؟ در جواب باید گفت چنین اتفاقی روی نخواهد داد و بجز مدل مایباخ S650 لانداولت (که هرگز یک کابریولت واقعی نیست)، سازندهٔ آلمانی کراس‌اوور کابریولتی نخواهد ساخت.

رابرت لسنیک مدیر طراحی مرسدس بنز در مصاحبه با سایت Wheels گفته است که پروژهٔ ساخت کراس‌اوور کابریولت سخت و هزینه‌بر خواهد بود درحالی‌که فاقد بازگشت سرمایهٔ کافی است. وی در این ارتباط گفته است:

«اگر ساخت چنین خودرویی آسان است، پس چرا دیگر شرکت‌ها به سراغ آن نرفته‌اند؟ از طرف دیگر، این ایده‌ای است که هیچکس واقعاً خواهان آن نیست و دلیلی خوبی که بر این ادعا صحه میگذارد این است که هم‌اکنون تنها یک کراس‌اوور کابریولت در بازار وجود دارد».

منظور او رنجروور اووک است که در بالا بدان اشاره کردیم. لسنیک ادامه داده است:

«برای ساخت یک کراس‌اوور کابریولت، استفاده از کراس‌اووری دوردر بسیار آسان خواهد بود چراکه ساختار اصلی آن وجود دارد. برای مثال، اووک در دو نسخهٔ پنج‌در و سه‌در ساخته می‌شود، پس ساخت نمونهٔ کابریولت آن ساده بوده و هزینهٔ چندانی ندارد؛ اما گر بخواهیم این کار را مثلاً با مرسدس بنز GLC انجام دهیم، باید کل ساختار خودرو تغییر داده شود تا به یک کراس‌اوور کابریولت مبدل گردد. مثل کاری که نیسان با مورانو انجام داد».

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. آرش

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (27 ديدگاه)

    هر چند قیافه سلیقه ای هست ولی کلا “کراس اوور کابریو” به نظرم قشنگ نیست چه نیسان بسازتش چه بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. CNA

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    چه بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mohammad_fm480

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    خیالم راحت .واقعا کراس اوور کابریولت مضخرفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Infinite

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (452 ديدگاه)

    به نظر من این کلاس لذت رانندگی بالایی داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا