مرسدس بنز

فروش یک مرسدس بنز 600 پولمن بسیار کمیاب

مرسدس بنز ۶۰۰ یا به قول آلمان‌ها گروسر مرسدس (گروسر به معنی گرند) نیازی به معرفی ندارد.

هر فردی که در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی زندگی کرده با این خودرو به خوبی آشناست. مرسدس بنز ۶۰۰ را همه از تاجران گرفته تا ستاره‌های سینما و موسیقی رانده‌اند. این خودرو در دو نوع کوتاه و بلند عرضه شده و البته مدل طویل‌تر آن به‌صورت ۶ درب نیز در دسترس بوده است. این خودرو که در کارخانه با کد W100 شناخته می‌شود از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۱ و تنها به تعداد ۲۶۷۷ دستگاه ساخته شده است.

نادرترین مرسدس ۶۰۰ از نوع لندولت است که تنها ۵۹ دستگاه از آن تولید شده است. بهترین نسخه از ۶۰۰ لندولت نمونه‌ی لیموزین پولمن آن بوده و ما هم یکی از آن‌ها را در حال فروش یافته‌ایم. به یاد داشته باشید که این مرسدس بنز ۶۰۰ پولمن ۱۹۷۵ کاملاً شبیه دیگر مدل‌های استاندارد به نظر می‌رسد اما خب ویژگی‌های شاخص زیادی وجود دارد.

واضح‌ترین ویژگی این خودرو رنگ Perlmutt Weis متالیک است که قطعاً در آن زمان در کاتالوگ مرسدس نبوده است. این امر کاملاً نشان دهنده‌ی آزادی عمل مالک در ایجاد تغییرات در این خودروی نادر بوده است.

با نگاهی به داخل کابین سریعاً متوجه می‌شوید که ۶۰۰ پولمن به گونه‌ای ارتقا یافته که شاید سطح راحتی آن در حد و اندازه‌ی محصولات مدرن مایباخ باشد. همه‌چیز دوباره بازسازی شده و برخی قطعات نیز از مایباخ ۶۲ لیموزین گرفته شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به سقف پانورامیک و پانل آن اشاره کرد.

از جمله تجهیزات خاص این خودرو می‌توان به صندلی‌های برقی گرم و سرد شونده، سیستم تهویه مطبوع خودکار در جلو و عقب، یخچال، نورپردازی داخلی، صفحه‌نمایش دی‌وی‌دی، سیستم صوتی دالبی، بلوتوث، دوربین‌های جلو و عقب و… اشاره کرد.

تمامی این تجهیزات با توجه ویژه به حفظ وضعیت کلاسیک خودرو نصب شده‌اند و فکر می‌کنیم کار هم به خوبی انجام شده است. این موضوع جای تعجبی ندارد زیرا کار سفارشی‌سازی و ارتقای ۶۰۰ پولمن در سال ۲۰۰۷ توسط بخش کلاسیک مرسدس بنز و با همکاری بخش توسعه دایملر صورت گرفته است.

کار بازسازی این خودرو در ۲۰۰۷ شروع شده و پس از صرف ۷ سال وقت و ۳ میلیون یورو هزینه، مرسدس بنز ۶۰۰ پولمن مایباخ آماده شده است. به منظور حفظ وضعیت کلاسیک خودرو، قطعات اصلی از جمله گیربکس و پیشرانه حفظ شده‌اند.

پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۳ لیتری الماس خاص دنیای خودرو قدرت ۲۵۰ اسب بخاری تولید کرده و این قدرت از طریق گیربکس ۴ سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل می‌شود. این خودرو تنها ۱۱۱۲ کیلومتر کارکرد داشته و قیمت آن ۲.۱۵ میلیون یورو اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. amg 63

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    ماشالا چه قیمتی

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. GERMANY

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      معنای یه لیموزین کامل…

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. meysam

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    با دیدن این ماشین میشه فهمید مرسدسهای الان چه افتی داشتن نسبت به پیشینیان خودشون

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. meysam

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    3 میلیون یورو صرف بازسازیش شده و قیمت فروش رو گذاشته 2.15 میلیون یورو؟
    این که ضرر شد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. s.h

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (712 ديدگاه)

    صرف سه مییلون و قیمت 2150؟؟ ضرر نیست ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهنام

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    زیباییش وصف ناپذیره. این ماشین یکی از عواملی هست که بسیاری تاج خودروسازی جهان رو، روی سر مرسدس می‌بینند.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. سعید(تهران)

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    دقیقاً ۳ میلیون یورو خرج بازسازی چی شده؟؟ دوستان منطقیه قیمتی بیشتر از یه بوگاتی شیرون فقط خرج بازسازی شده باشه؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    فکر میکنم قیمت بازسازی و فروش ایراد داره و اشتباهی در کار هست یا مترجم محترم یا مقاله اصلی اشتباه کردند .

    فکر نکنم فراری GTO هم اینقدر هزینه بازسازیش بشه .

    اما آخرته ماشینه‌ها ، اگر مشکی هم باشه که دیگه بدتر .
    درود به شرف بنز که هرچی میسازه ، تاریخ مصرف نداره ، هر وقت بنز S W221 میبینم ، ناخداگاه لبخند ملیحی میزنم و چشمم تا جایی که دور میشه باهاش میره .
    یه جایی خوانده بودم که نوشته بود :
    bmw اومد تا مردم بفهمند واقعاً هیچ ماشینی بنز نمیشه .
    دقیقاً کلاسیکهای بنز روح دارند که با آدم حرف میزنند و فقط اهل دلاش میفهمند .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. ممد ژانگولر

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    این ماشین zeus لیموزینهاست ????

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Khosrow

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    قیافه پولمن جوریه که یا باید سلطان دراگ باشی یا اسلحه / هروقت دیدین این داره بهتون نزدیک میشه غزل رفتن بخونید ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسین

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    7 سال زمان!!!!!! و 3 میلیون یورو صرف بازسازی اونوقت قیت فروش 2.15؟ یه بار دیگه لطفا مقاله رو ترجمه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام تو منبع خبر همینو نوشته بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. حمید

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (370 ديدگاه)

    در زبان المانی großer وقتی er اخر کلمه بیا *آ* خونده میشه ، R وسطش هم *ق* خونده میشه پر واقع درستش هست% گٌقُسا%

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مانی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اون زمان شاید قدرت برند مرسدس بیشتر بود(شاید هم نه)
    چون این ماشین از رلزرویس گرونتر بود ولی‌ بهتر میفروخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ho³ein

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اینو به مایباخ یا رولزرویس الان ترجیح میدم,وقتی میخوای تو این بشینی چندتا نکته رو باید حتما رعایت کنی
    اول اینکه ی راننده 24 شانه داشته باشی
    باید کت شلوار سیاه با ی بارونی سیاه بلند و ی کلاه بپوشی
    باید همیشه ی سیگار برگ لای دندونات باشه
    کفش های ورنی و ی کلت
    اخرسر هم باید بارون بیاد تا وقتی از ماشین پیاده میشی رانندت بیاد درو باز کنه برات و چترو بگیره بالای سرت

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا