مرسدس بنز

تست و بررسی مرسدس بنز C300 کوپه 2017

بسیاری از افراد حرفه‌ای جوان به دنبال آئودی A5 به عنوان یک کوپه‌ی لوکس هستند. نه‌تنها این خودرو ظاهری جذاب دارد بلکه برای رانندگی نیز بسیار لذت‌بخش است. البته، A5 پس از ب‌‌ام‌و سری ۳ کوپه در رتبه‌ی دوم موفقیت قرار می‌گیرد.

2017 Mercedes-Benz C300 Coupe
۲۰۱۷ Mercedes-Benz C300 Coupe
درحالی‌که A5 نیازمند یک فیس لیفت برای چهره‌ی سالخورده و ارتقای تجهیزات است و از سوی دیگر نیز ب ام و سری ۴ فاقد استایل و خاصیت اسپورتی است که راننده‌ها در این سگمنت دنبال آنند، مرسدس بنز با ارائه‌ی C کلاس کوپه به‌خوبی می‌درخشد.
درحالی‌که آخرین نسل C کلاس کوپه چندین سال پس از معرفی برادر سدان خود به بازار آمد، اما این نسل جدید تقریباً همزمان با نسخه‌ی جدید سدان به بازار آمده است. به نظر می‌رسد که بنز مشتاق است تا با عرضه‌ی این خودرو سهمی پررنگ از سگمنت را به چنگ آورد.
بخش کوپه‌های لوکس کمی کهنه شده و تنها خودروهای جدید در این بخش از منابعی غیرعادی به بازار می‌آیند، همانند لکسوس RC جدید یا اینفینیتی Q60 در شرف عرضه. به‌منظور برگرداندن ورق بازی، C کلاس کوپه‌ی جدید باید فانتزی و خیال‌انگیز باشد. خوشبختانه همین‌گونه هست.

2017 Mercedes-Benz C300 Coupe
۲۰۱۷ Mercedes-Benz C300 Coupe
کوپه‌ی شیک و مد روز
اولین احساسات همیشه مهم هستند و C کلاس هم به‌خوبی در مرز بین زیبایی و خودستایی قدم برمی‌دارد. درحالی‌که بسیاری از خودروهایی که در تست‌ها حاضر می‌شوند از آپشن جلوپنجره‌ی کروم اضافه بهره می‌برند، اما این خودروها اصلاً زرق‌وبرق دار به نظر نمی‌رسند. رینگ‌های ۱۸ اینچی و دیگر جزئیات زیبای نمای بیرونی خودرو کمک می‌کنند تا C کلاس کوپه یک خودروی ناب باقی بماند.

2017 Mercedes-Benz C300 Coupe
۲۰۱۷ Mercedes-Benz C300 Coupe
از تمام زوایا این کوپه صاف و صیقلی به نظر می‌رسد و به آسانی در بین خودروهای بزرگ و گران‌قیمت بنز قرار می‌گیرد. C کلاس به‌هیچ‌وجه طراحی درجه‌دو یا ارزان‌قیمتی در داخل کابین ندارد. زبان طراحی داخل کابین جدید مرسدس در میان بهترین‌های بازار جای دارد. دریچه‌های تهویه‌ی کروی مرسدس امروزه در اکثر مدل‌های این خودروساز دیده می‌شود و سیستم صوتی برمستر با بلندگوهای خاص خود نیز نمایی دل‌نشین به وجود آورده‌اند.

2017-Mercedes-Benz-C300-Coupe-27
این کوپه از صندلی‌های تکی و یک‌تکه استفاده می‌کند که شبیه نمونه‌های اسپورتی است که کارخانه ارائه می‌کند. درحالی‌که این صندلی‌ها در نمونه‌های پایه با پوشش‌های قابل‌قبول پوشانیده شده‌اند، اما خودروی حاضر در تست از چرم مرغوبی استفاده می‌کند. تنها انتقادی که می‌توان به این صندلی‌ها وارد کرد این است که ای کاش بیش از این از سرنشینان حمایت می‌کردند. ارتقای این بخش را باید در C43 یا C63 ای ام جی که در آینده عرضه خواهند شد جست‌وجو کرد. این خودرو صندلی‌های عقب را نیز دارد اما منصفانه نیست که هیچ انسانی را روی بنشانیم.

2017 Mercedes-Benz C300 Coupe
۲۰۱۷ Mercedes-Benz C300 Coupe
زیر کاپوت
C300 کوپه توسط پیشرانه‌ای ۴ سیلندر و ۲ لیتری نیرورسانی می‌شود که به مدد توربوشارژر قادر به تولید ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور است. این همان پیشرانه‌ای است که در نمونه‌ی سدان یافت می‌شود. ذکر این نکته مهم است که پیشرانه‌ی یاد شده به اندازه‌ی پیشرانه‌ی ۶ سیلندر نسل قبل گشتاور تولید می‌کند و نیازی به گفتن نیست که این گشتاور از دورهای موتور پایین‌تری در دسترس قرار دارد. در عمل، پیشرانه‌ی توربوی ۲ لیتری در بزرگراه‌ها پرقدرت ظاهر می‌شود و ما به راحتی در زمانی کوتاه به سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت دست‌یافتیم. مرسدس می‌گوید که C کلاس کوپه زیر ۶ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کسانی که خواهان خودروی سریع‌تری هستند باید منتظر نسخه‌های C43 و C63 ای ام جی باشند.

2017-Mercedes-Benz-C300-Coupe-29
این پیشرانه‌ی ۲ لیتری همانند برادر سدان به گیربکس ۷ سرعته ی اتوماتیک جفت شده است. مرسدس همچنین می‌گوید که خریداران هم‌اکنون می‌توانند این پیشرانه را با سیستم چهارچرخ محرک ۴MATIC سفارش دهند. این سیستم در نسل قبل فقط با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر در دسترس بود. سفارش سیستم چهارچرخ محرک حدود ۲ هزار دلار خرج برمی‌دارد بنابراین اگر بودجه‌ی کافی ندارید، می‌توانید از تنظیمات پایه‌ی دیفرانسیل عقب استفاده نمایید.

2017-Mercedes-Benz-C300-coupe
سواری و هندلینگ
راندن C کلاس کوپه در راه‌های اطراف نیوهمپشایر تجربه‌ی خوبی است تا به بفهمیم که این کوپه چگونه برای بازخورد و پاسخ محکم در تعریف واژگانی چون فرمان پذیری و هندلینگ آماده شده است. هرچند، اکثر خودروهایی که تست کرده‌ایم به پکیج AMG شامل سیستم تعلیق اسپورت بوده‌اند. سیستم تعلیق Airmatic با قیمت ۱۶۰۰ دلاری باعث نرمی سواری می‌شود و از آپشن های ضروری خودرو است. درحالی‌که سیستم تعلیق بازخوردهای زیادی ایجاد می‌کند، فرمان کمی بی‌جان است البته توزیع وزن خوبی دارد و راندن خودرو آسان است. آیا C کلاس کوپه یک خودروی اسپورت وحشی است؟ نه اصلاً؛ اما هیچ‌کس رقیب اصلی این خودرو نمی‌شود.

2017-Mercedes-Benz-C300-Coupe-16
پیشرانه‌ی توربو و کم‌حجم به همراه گیربکس ۷ سرعته ی خودکار به معنی دست‌یابی به مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی ۱۰.۲/۷.۸/۹ لیتری در هر صد کیلومتر است. مدل‌های مجهز به سیستم چهارچرخ محرک اندکی سنگین‌وزن‌تر هستند و کمی سوخت بیشتری را می‌سوزانند.

2017-Mercedes-Benz-C300-Coupe-18
ویژگی‌ها و قیمت
C کلاس کوپه با خیل عظیمی از تکنولوژی‌های روز قابل سفارش است که تجربه‌ی خرید یک کوپه‌ی سطح بالا را تضمین می‌کنند. مدل‌های تست شده دارای تجهیزاتی چون کروز کنترل تطبیق شونده، دستیار حفظ خطوط فعال، هشدار نقاط کور فعال، هشدار برخورد جلو با ترمز خودکار، سیستم‌های دوربین ۳۶۰ درجه‌ای، هدآپ دیسپلی و غیره هستند.

2017-Mercedes-Benz-C300-coupe-115
شروع قیمتی مدل‌های دیفرانسیل عقب از ۴۳۵۷۵ دلار و مدل‌های ۴MATIC از ۴۵۵۷۵ دلار می‌باشد که با این قیمت به مواردی همچون سقف پانورامیک، ورود بدون کلید، صندلی‌های عقب تا شونده ۴۰/۲۰/۴۰، چراغ‌های جلوی LED، سیستم اطلاعات سرگرمی ۷ اینچی و سیستم انتخاب دینامیک دست می‌یابید که این آخری به راننده اجازه می‌دهد تا از بین ویژگی‌های راحت و اسپورت خودرو، موارد دلخواه خود را برگزیند.

2017-Mercedes-Benz-C300-Coupe-26

2017-Mercedes-Benz-C300-Coupe-27
قضاوت نهایی
با وجود رقبای کهن‌سالی از آئودی و ب ام و، معرفی C کلاس کوپه‌ی جدید به مثابه‌ی تزریق خونی تازه به رگ‌های این سگمنت است. درحالی‌که A5 و سری ۳ کوپه در گذشته به حد کافی طعم موفقیت را چشیده‌اند، واضح است که C کلاس کوپه حالا بهترین خودروی لوکس دو در بازار می‌باشد.

نقاط قوت: استایل فوق‌العاده، کابین زیبا، پیشرانه‌ی قدرتمند
نقاط ضعف: صندلی‌ها می‌توانستند بهتر باشد، سیستم تعلیق اسپورت بیش‌ازحد خشن است

مشخصات مرسدس بنز C300 کوپه ۲۰۱۷
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت: ۲۴۰ اسب بخار و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور
گیربکس: ۷ سرعته ی اتوماتیک
قیمت: آغاز از ۴۳۵۷۵ دلار برای مدل دیفرانسیل عقب/ آغاز از ۴۵۵۷۵ دلار برای مدل ۴MATIC

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. peyman.german

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (81 ديدگاه)

    من که حاضرم توی جعبه عقب این ماشین هم بخوابم!
    طوری نوشته کم بودن فضای عقب انگار ما 10 ساله 206 سوار نمیشیم!

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. پارسا فرهيخته

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (52 ديدگاه)

      پراید?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Iman mclaren p1

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (180 ديدگاه)

    امان از طراحی داخلیش….
    در کل خوشگله…موفق میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Modern

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    از مرسدس بنز خوشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (221 ديدگاه)

      مرسدس بنز هم از تو خوشش میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بهروز

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (35 ديدگاه)

      خیلی مررردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. great britain

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    ماشینش خوشگله.
    ولی یه لطفی بکنید از ده ساله پیش تا الان نگاه بکنید ببینین بنز تو همین طراحی گیر کرده اصلا پیشرفت هم نمیخواد بکنه.
    اصلا اگه آرم بنز به این ماشین نخورده بود بازم بعضی دوستان اینقدر تعریف میکردن؟
    طراحیه داخلیش هم همینطور هیچ تفاوتی با بقیه مدل های بنز نداره یا اگه داشته باشه خیلی کم.

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. Lord Cezar

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (300 ديدگاه)

      شما مطمئنی مدل های بنز رو به دقت بررسی کردین ؟؟!!
      فردی که اطلاعات کمی از دنیای خودرو داشته باشه به راحتی میتونه طراحی ها رو تشخیص بده و تفاوت رو حس کنه. سی کلاس نسل قبل زمین تا اسمون با این فرق داره بعد شما می فرمایید هیچ تفاوتی از 10 سال قبل وجود نداشته .
      بعضی دوستان نظرات فضایی میدن.

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. mohsen

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      استاد وقتی اولین بار سری قبلی BMW 6sr دیدم گفتم رو این دیگه نمیاد تو طراحی ولی لامصب یه چیزی اورد هنگ کردم این حرفا واسه ایرانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. a.h.z

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      لطفا یه شباهت سری جدید مرسدس بنز رو با ده سال پیش بگو !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
  5. بهنام طیبی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    هم زیباست هم قدرت خوبی داره.کسی که پول داشته باشه هم قیمتش مناسب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علي

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با اینکه ماشینای کوپه زیبا هستند ولی اصلا تو کتم نمیره اینجور ماشینا و اصلا توجیح منطقی برام نداره و جالبتر گرون تر از نسخه های مشابه خودشونن. من ماشین چهار درو به کوپه ها ترجیح میدم. البته از طراحی آئودی tt نمیشه گذشت که وسوسه انگیزه . این نظر شخصیه منه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پارسا فرهيخته

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (52 ديدگاه)

    بنز همیشه سلطان طراحی داخلی بود و حالا نمای خارجی رو هم ترکونده٠واقعا c class خیلی عالیه و قیمتش فوق مناسب٠

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رامین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    عقبش که خیلی شبیه رنو لاگوناست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. shahin

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    ماشین اسپرت با طرح داخلیه چوبی !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Infinite

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (452 ديدگاه)

      ماشین اسپرت لوکس با طراحی داخلی چوبی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. مسعود

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    به نظرتون متن یکم گنگ نبود؟
    کاش یکم روان تر ترجمه می شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. شهریار

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (176 ديدگاه)

    عالی تز هر نظر…من که عاشقشم0

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کلا نمای داخل کابین و نمای بیرونی شیک و زیبایی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mohsen

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    در انتظار سری 3 جدید….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Infinite

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (452 ديدگاه)

    واقعا دوست داشتنی و زیباست فقط یک مورد! ای کاش مرسدس بنز نوار کرومی افقی رو مثل اس کلاس کوپه در بالای چراغ‌های عقب این مدل هم می‌گذاشت. نمای بخش چراغ‌های عقب می‌تونست بهتر و زیباتر باشه. ولی در کل این خودرو عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهيار

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فوق العادست
    واقعاً بنز سى کلاس پلیس راه شبیه اینه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Amir

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با توجه به حجم موتور امکان ورود به ایران را دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Sia

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کسی میدونه حجم موتورش چه قدره
    ینی c300 کوپ میتونه به ایران وارد بشه ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا