لکسوسمرسدس بنز

تقابل احساس و نظم! مرسدس بنز GLE در برابر لکسوس RX

با نام جدید و پیشرانه‌ی دیزلی بهبود یافته، مرسدس بنز GLE در بخش شاسی بلندهای ممتاز به جنگ لکسوس RX هیبریدی رفته است.

2016 Mercedes-Benz GLE
۲۰۱۶ Mercedes-Benz GLE
جدیدترین طیف محصولات مرسدس که شامل خودروهایی چون GLC و GLE کوپه نیز می‌شود از نام‌گذاری جدید این شرکت استفاده می‌کنند و بدین ترتیب مدل قدیمی ML از خط تولید خداحافظی کرده است.

2016 Mercedes-Benz GLE
۲۰۱۶ Mercedes-Benz GLE
به عنوان نتیجه، خودروی کنونی GLE (GL به خاطر آفرود و E به خاطر برجسته کردن این مورد که اندازه‌ی خودرو همانند سدان E کلاس، اجرایی است) خوانده شده و درحالی‌که این خودرو بر پایه‌ی ML قدیمی بنا شده اما برخی تغییرات مناسب ظاهری و بهینه‌سازی‌های زیرپوستی صورت گرفته است.

2016 Mercedes-Benz GLE
۲۰۱۶ Mercedes-Benz GLE
اولین تغییر استفاده از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک است و از طرف دیگر نیز پیشرانه‌ی ۶ سیلندر دیزلی مدل ۳۵۰d که در این تست حاضر شده بهینه سازی‌هایی را به خاطر کاهش مصرف سوخت شاهد بوده است. هرچند، اگر شما شاسی‌بلندی نرم و کم‌مصرف با قدرت کافی به منظور انجام وظایف محوله می‌خواهید، گزینه‌ی دیگری وجود دارد.

2016 Lexus RX
۲۰۱۶ Lexus RX
لکسوس RX 450h از سوخت دیزل دوری جسته اما به جای آن از ترکیب پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی به منظور ایجاد کارایی و مصرف کم در روی کاغذ استفاده نموده است.

2016 Lexus RX
۲۰۱۶ Lexus RX
این خودرو، جعبه‌ای متحرک از تکنولوژی نیز است اما زیر پوست قدیمی‌تر مرسدس کمی واضح‌تر است. بنابراین، علیرغم نامی جدید، آیا GLE شروع به نشان دادن سن خود کرده و یا حیله‌های جدیدی را دارد؟

2016 Lexus RX
۲۰۱۶ Lexus RX

شاخ‌به‌شاخ

آفرود
هیچ یک از دو خودروی موجود احتمالاً خیلی جسور نیستند تا از جاده‌ی آسفالته دور شوند اما اگر شما خواهان کمی آفرود باشید، مرسدس خودروی تواناتری است. قوای محرکه‌ی هیبریدی لکسوس چندان مناسب راه‌های خشن نیست اما در GLE شما می‌توانید پکیج آفرود را با قیمت ۱۹۸۵ پوند سفارش دهید که این پکیج دیفرانسیل مرکزی قفل شونده، حالت‌های رانندگی آفرود و ارتفاع سواری تنظیم شونده را به خودرو اضافه می‌کند.

Mercedes GLE vs Lexus RX
مزیت‌های سیستم هیبرید
پیشرانه‌ی بنزینی RX در مقایسه با پیشرانه‌ی دیزلی مرسدس، آلایندگی کمتری را تولید می‌کند اما به لطف وجود یک جفت پیشرانه‌ی الکتریکی شاهد کارایی برجسته‌ی این خودرو هستیم. به منظور ارتقای راندمان خودرو، لکسوس تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو بوده و پیشرانه‌های الکتریکی کشش عقب را تأمین می‌کنند.

طراحی
با مقایسه‌ی پهلوبه‌پهلو، فهمیدن این مسئله آسان است که دو خودرو طراحی خاص خود را با خط‌مشی اختصاصی دارند. لکسوس اسپورت‌تر بوده و چارچوب صیقلی‌تری دارد اما مرسدس ارتفاع بالاتری دارد. باوجود نمای اسپورت‌تر GLE نسخه کوپه، این خودرو کاربرد بالاتری را ارائه می‌کند.

قضاوت

رتبه‌ی اول: لکسوس RX
برای یک خودروی هیبرید، راندمان واقعی لکسوس RX خیلی احساس‌برانگیز نیست اما آلایندگی کم این خودرو به این معنی است که شما می‌توانید یک شاسی‌بلند لوکس با هزینه‌های نسبتاً کم داشته باشید. داخل کابین این خودرو احساس مدرن‌تری نسبت به GLE دارد و کیفیت ساخت آن فوق‌العاده بوده و تجهیزات بیشتری نیز دارد. لکسوس کاملاً جادار نیست اما هنوز هم فضای کافی برای یک خانواده وجود دارد و این خودرو را شاسی‌بلندی لوکس با کارایی مناسب می‌سازد.

2016 Lexus RX 10

2016 Lexus RX 09

رتبه‌ی دوم: مرسدس GLE
قوای محرکه‌ی GLE بهبود یافته است اما شاسی خودرو واقعاً مرسدس را در مرتبه‌ی پایین‌تری قرار می‌دهد. در سرعت‌های بالا خودرو راحت است اما هنوز هم اعتمادبه‌نفس خود را در جاده‌های ناهموار از دست می‌دهد. درحالی‌که سواری خودرو نرم است، اما اغلب فاقد کنترل در جاده‌های موج‌دار است. کابین خودرو نیز کهن‌سال بوده و تجهیزات کمتری دارد.

2016 Mercedes GLE 24

2016 Mercedes GLE 23

دیگر گزینه‌ها با بهایی مشابه

جدید: پورشه کاین دیزل
قیمت: ۵۲۶۸۹ پوند
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲۵۸ اسب بخاری
مدل سطح پایه‌ی پورشه کاین دیزلی در بحث قیمت از پس هر دو خودروی ذکر شده برمی‌آید و درعین‌حال به آسانی پرفورمنس خوبی را ارائه می‌دهد. کابین سواری اسپورت تری داشته و بنابراین سفت‌تر است. همچنین نشان پورشه به‌خودی‌خود جذابیتی زیاد ایجاد می‌کند.

Porsche Cayenne Diesel
کارکرده: رنجروور SDV8 Vogue SE
قیمت: ۵۵ هزار پوند
پیشرانه: ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری ۳۳۴ اسب بخاری
با بودجه‌ای مشابه شما می‌توانید یک رنجروور کارکرده با تجهیزات مناسب و پیشرانه‌ی قدرتمند ۸ سیلندر دیزلی بخرید. این خودرو نماد اشرافیت و راحتی است اما حتی با این قیمت، خودروهای دست‌دوم نیز کارکردی در حدود ۹۰ هزار کیلومتر خواهند داشت.

رنجروور مجهز به موتور AJ-V8

لکسوس RX 450h Premier مرسدس GLE 350d 4Matic AMG Line

قیمت مدل تست شده (پوند)

۵۸۶۴۰

۶۳۶۵۵

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

۴۸۹۰/۱۸۹۵/۱۶۸۵

۴۹۳۲/۱۹۳۵/۱۷۹۶

پیشرانه ۶ سیلندر،۳۴۵۶ سی‌سی، پیشرانه‌های الکتریکی

۶ سیلندر،۲۹۸۷ سی‌سی

قدرت (اسب بخار) ۳۰۸

۲۵۴

گشتاور (نیوتون متر)

۳۳۵

۶۲۰

گیربکس

E-CVT اتوماتیک، چهارچرخ محرک

۹ سرعته اتوماتیک، چهارچرخ محرک

وزن خالص (کیلوگرم) ۲۱۰۰

۲۱۷۵

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۷.۷

۷.۳

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۲۰۰

۲۲۵

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

۵.۵/۵.۵/۵.۵

۷.۳/۶.۲/۶.۶

Mercedes GLE vs Lexus RX

Mercedes GLE vs Lexus RX 03

[polldaddy poll=9487894]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. mohsen

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    انتخاب واقعا سخته مخصوصا وقتی پای اون یکی حریفام باشه
    به نظرم نمیشه برند واقعی رو گفت که کیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1632 ديدگاه)

      میدونم خیلی سخته ولی همه چیز قیمت و اسب بخار نیست.اگه بی ام و از بنز تو ایران 100 میلیون ارزون تره در عوض بعد چند سال اونقدر استهلاکش بالا میره که خیلی بیشتر از 100 تومن باید خرجش کنی.در مورد لکسس هم همین طوره
      از حیث طراحی حتما لکسوز بهتره اما در مجموع انتخاب من بنزه.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. PORSCHE:The God of Cars

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        شما با BMW و لکسوز دریفت کار میکنی؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الف.ی

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          ربطش چیه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. PORSCHE:The God of Cars

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          الف ی .
          چندین بار در همین سایت بحث شده و تکرارش مثل نظرات بعضی دوستان خیلی خسته کنندس. بازم برای شما دوست گلم میگم.
          خیلی از دوستان من 8 سال قبل BMW سری 3 گرفتن. کسایی که نفروختن هنوز راضین و بدون کمترین خرجی کار میکنه. اگه از بنز و بی ام و و آئودی و پورشه و فولکس واگن خوب نگهداری بشه و روغن و …. مناسب و با کیفیت ریخته بشه و به ماشین فشار الکی نیاری بدون هیچ مشکلی تا یک میلیون کیلومتر هم کار میکنن.
          قبول دارم BMW و Benz در ایران بدون خرج نیستند.(نگفتم پر خرجن).ولی علتش فقط و فقط قطعات کم کیفیت و بنزین و روغن متوسط میشه.
          در مورد لکسوز هم به نظر من برای قشر مرفه ایران بهترین گزینست. کم اصطحلاک ترین ماشینی هست که من میشناسم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. محمد

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (302 ديدگاه)

        لکسس RX کم استحلاک ترین خودرو تو کلاس خودشه.که از بپیشرانه مشابه با اریون و آوالون هایبرید استفاده میکنه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. کاوه آهنگر

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (432 ديدگاه)

        الف.ی گرامی الان منظور شما این بود که استهلاک لکسس بیشتر از بنز است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اگه منظورتون همینه در نتیجه شما خنده دارترین جمله قرن رو گفتید چون با کیفیت ترین و کم استهلاک ترین ماشین های دنیا ماشین های ژاپنی هستند و از بین ماشین های ژاپنی هم لکسس با کیفیت ترین و کم استهلاک ترین برند ژاپنی است، در نتیجه لکسس با کیفیت ترین و کم استهلاک ترین برند اتوموبیل در دنیا است . ماشین های آلمانی مانند ژاپنی ها جزو بهترین ماشین های دنیا هستند و از سرآمدان صنعت اتوموبیل هستند اما آلمانی ها نسبت به ژاپنی ها دارای استهلاک بیشتری هستند و اینو همه میدونن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الف.ی

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          شما هم خنده دار ترین نتیجه قرن رو گرفتی
          این دوستمون بدجور فاز تعصب ژاپنی گرفته
          نظر شخصی شما واقعیت رو عوض نمی کنه
          بنز صد جور مزیت به نسبت لکسوز داره مثل خدمات پس از فروش بیشتر و …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. کاوه آهنگر

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (432 ديدگاه)

          الف.ی گرامی، نظر شخصی من و تعصب نیست ، عزیز دل در همه جای دنیا ماشین های ژاپنی رو با کیفیت ترین و کم استهلاک ترین میدونند. مطالب زیادی هم درباره این موضوع در همین سایت پدال منتشر شده ، مطالبی مانند با کیفیت ترین ماشین و قابل اطمینان ترین ماشین و برند و 10 خودرو با کمترین هزینه نگهداری و با دوام ترین خودرو و … تا دلت بخواد از این مطالب هست که ماشین های ژاپنی پیشتاز هستند. در ضمن دوست عزیز خدمات پس از فروش تویوتا لکسس هم یکی از بهترین ها است در دنیا. شما گفتی بنز صد جور مزیت داره نسبت به لکسس(تویوتا) ، صد تا پیشکش شما لطف کن 50 عدد از این مزیت های بی شمار رو نام ببر.سپاسگذارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. کاوه آهنگر

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (432 ديدگاه)

          الف.ی ، اگر دقت کنید در متن هم نوشته که کیفیت لکسس rx فوق العاده است و به عنوان یک خودروی لوکس هزینه های نگهداری نسبتا کم دارد. در ضمن در متن نوشته که شاسی بنز دارای مشکلاتی است و هندلینگ ضعیفی دارد، لابد از نظر شما این از مزیت های بنز است !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. sina

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (46 ديدگاه)

          اقا کاوه همه ما میدونیم لکسوس همه میدونیم که لکسوس حتی نمیتونه یک ماشین توربو درستو حسابی بزنه برای این که خودشو جزو کم اسنهلاک ها نگه داره توربو نمیزنه وگرنه فرقی هم با بنز نداشت تو تکنولوژی هم همه میدونیم الکسوس هیچ تکنولوژی نداره شما یک تکنولوژی از لکسوس نام ببر یا یک تکنولوژی نام ببر که ایده خودشه بعدشم این ماشین با اون قیافه مزخرفش که شبیه یک کانسپت هستش اینقدر خوبه چرا نمیتونه فروش اون بنز پر استهلاکو داشته باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. کاوه آهنگر

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (432 ديدگاه)

          سینا جان چند مورد از اولین تکنولوژی هایی که لکسس ابداع کرده را نام میبرم:
          استفاده از LED برای اولین بار در LS600h _ سیستمی ابداعی اولین بار در لکسس (GS450h) که نمونه ابداع شده در هیچ خودروی دیگری نیست ولی مشابه آن هستش ولی نه به پیشرفتگی لکسس…به نام The Driver Attention Monitor with closed-eye detection…این سیستم با دو سنسور در هر ثانیه چشم راننده رو اسکن میکنه و وقتی سنسورها تشخیص بدند که چشم راننده داره بسته میشه بهش اخطار میده و اگر به اخطار توجه نشه خود سیستم وارد عمل میشه و با ترمز خودکار و کنترل فرمان ماشین رو به کنار جاده هدایت میکنه _ سیستم محافظ آب ‌وهوا این اولین سیستم کنترل هوایی است که از حسگرهای اینفرا-رد برای پایش حالت چهره هر شخص نسبت به شرایط دمایی استفاده می‌کند _ پیشرانه V8 فول‌هیبرید
          لکسس LS 600h وقتی در سال ۲۰۰۷ به بازار معرفی شد، اولین خودروی با موتور V8 تمام‌هیبریدی بود _ سیستم تعلیق گازی تنظیم شونده
          سیستم تعلیق گازی تنظیم شونده اولین بار در LS 430 مدل ۲۰۰۰ معرفی شد. این سیستم فارغ از میزان بار یا تعداد سرنشین، ارتفاع رانندگی را در یک سطح ثابت حفظ می‌کند. در همین حال، می‌تواند برای مسیرهای ناهموار، ارتفاع رانندگی را تا ۲۰ میلی‌متر بالاتر ببرد و یا در سرعت‌های بالا به منظور ایجاد شرایط آیرودینامیک بهتر، آن را پایین بیاورد _ گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته
          در لکسس LS 460 مدل ۲۰۰۶ اولین سیستم گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جهان معرفی شد _ سیستم زمان‌بندی سوپاپ متغیر با کنترل الکترونیکی برای سوپاپ‌های مکش

          VVT-iE اولین سیستم زمان‌بندی سوپاپ متغیر با کنترل الکترونیکی برای سوپاپ‌های مکش در دنیای خودرو بود که برای نسل چهارم LS 460 در سال ۲۰۰۷ میلادی عرضه شد. تفاوت این سیستم با سیستم هیدرولیکی قبلی در این بود که می‌توانست در تمامی بازه‌های سرعت موتور و همین در تمامی حرارت‌ها، حتی ۱۰۰۰ دور بر دقیقه کار کند. سیستم زمان‌بندی سوپاپ متغیر به صورت پیوسته زمان بالا آمدن یک سوپاپ را در محفظه احتراق موتور زیر نظر می‌گیرد تا عملکرد بهتری را ایجاد کند _ ) دیفرانسیل گشتاور برداری

          لکسس RC F ، اولین مدل موتور جلو و دیفرانسیل عقبی هست که از دیفرانسیل گشتاور برداری استفاده می‌کند. این سیستم از یک سری کلاج‌های چند صفحه‌ای برای توزیع گشتاور بین چرخ‌های عقب بهره می‌برد _ صفحه «صدا خفه‌کن» برای پیشرانه هیبریدی

          در دریچه ورودی سیستم هیبریدی لکسس در مدل CT 200h از یک متریال با تخلخل بالا همراه با اولین صفحه صدا خفه‌کن استفاده شده است. در نتیجه، عملکرد خودرو بسیار ساکت‌تر شده و در عین‌حال، صدای مکش‌ هوا بسیار جالب‌تر شده است _ جو استیک برای کنترل راه دور لمسی

          مدل RX 450h همراه نسل دوم از رابط کنترل از راه دور لمسی (RTI) بهره‌ می‌برد که برای نخستین بار در دنیای خودرو از مکانیزم جو استیک لغزنده استفاده می‌کرد. عملکرد این جو استیک شباهت زیادی به موس کامپیوتر دارد و ابزارهای چندرسانه‌ای داخل کابین را کنترل می کند _ فرمان مورب و تلسکوپی با کیسه هوای SRS

          لکسس LS 400 مدل ۱۹۸۹ اولین خودرویی بود که از یک فرمان مورب و تلسکوپی (تنظیم‌شونده) همراه با کیسه‌های هوای SRS استفاده می‌کرد. _ سیستم تعلیق زیر صندلی‌ها

          صندلی‌های نسل دوم LS 400 دارای کمک‌فنر و میله‌های ضدّ لغزش در زیر خود بودند تا شرایط تکیه‌گاهی راحت‌تری را در طول سفرهای طولانی ایجاد کنند. _ ستون فرمان جداشونده

          اولین خودروی تولیدی که از نوآوری ستون فرمان جداشونده استفاده کرده، یک لکسس با نام LS 400 است. در این سیستم، یک محور «موج‌دار» می‌تواند ضربه‌های اولیه و ثانویه یک تصادف را به خود جذب کند._ استفاده از اتصال جوش لیزری در مرحله تولید

          اتصال جوش لیزری یکی اولین تکنولوژی‌های لکسسی بوده که از پرتوهای دقیق لیزر برای ایجاد جوش‌های بی‌نقص در اطراف پنل‌ها استفاده کرده و در نتیجه سختی بهینه‌ای برای بدنه خودرو به همراه داشته است. این روش اولین بار در آخرین مدل لکسس LS استفاده شده است. و … سینا جان کافیه یا نه ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Sina

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (46 ديدگاه)

          اینان که تکنولوژی نیستن وقتی میگم تکنولوژی صحبت از خودرو های خودران ‌‌خودروهایی که تویین چارچر هستن و موتور های هیبریدی بالای ۸۰ اسب دارند نه ماشینی که تو سال ۲۰۱۶ تنفس طبیعیه ماندم چه جوری به rc دیفرانسیل عقب میگی تکنولوژی موندم چجوری به اسکنر چشم میگی تکنولوژی این اسکنر نیست موقعی که رانندگیت بد میشه فقط بهت هشدار میده تمام هرگز فرمون نمیگیره از کجا آوردی اینا رو نمیدونم حتی تو اپشن های سفارشی سایت لکسوسم نیست اونا تکنولوژی gs هم تکنولوژی حساب نماید در واقع یک خط نگه دار سادست که هرگز نمیشه بهش اطمینان کرد و شرکت های اروپایی نسخه کامل ترم دادن بیرون که بازم نمیشه به آنان اطمینان کردو چه قدر هنر بود که ماشین ۸ سیلندر هیبریدی بزنن دوست عزیز این تکنولوژی نیست یک ایدست که خودرو های لوکس هم هیبریدی بزنن و این تکنولوژی که هیچ کارایی نداری و فقط مانور تبلیغاتی اند خودت لکسوس بعضیاشونو از تو ماشیناش حذف کرده خودت لکسوس خریدی روز اول همهشونو قطع میکنی ما‌ههمون میدونیم شرکت های ولوو و بنز و تسلا و بی ام و اینقدر بیشعور و بیسواد نیستن که رو خودرو هاشون نتونن بزارن مورد دیگه ای هم که اصلا درک نمیکنید اینه که اینترنت با واقعیت کلی فرق داره تو بورو با همین چیزها خوش باش و از لکسوس طرفداری کن و کمک فنر های بادی هم نمیدونم بدون‌که زانتیا ۲۰ سال پیش و بنز های کمپرسور مونتاژی هم داشتن فقط تو زانتیا دستی تنظیم میشه ولی تو بنزا اتوماتیک بود
          بعد رسید به لکسوس از نظر شما ابداع شد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. کاوه آهنگر

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (432 ديدگاه)

          سینا جان ، مشکل اینجاست که شما مغلطه میکنید و احتمالا معنی کلمه ابداع را هم نمیدانید. تکنولوژی سیستم تعلیق گازی تنظیم شونده توسط لکسس ابداع شده و در همین سایت پدال میتوانید مطالبش را بخوانید. چند نمونه از تکنولوژی های لکسس را نام بردم و شما پاسخی نداشتید چون حرف حساب جواب نداره . شما در قسمتی از نظرتان گفته اید (موندم چجوری به اسکنر چشم میگی تکنولوژی این اسکنر نیست)!!! دوست گرامی شما تکلیفت با خودت مشخص نیست ، بالاخره اسکنر هست یا نیست ؟؟دوست گرامی این سیستم فقط یک اسکنر نیست و توضیح دادم که چگونه عمل میکنه. در ضمن تویوتا پیشتاز در ساخت خودروهای هیبرید است

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. mohammad-fm480

          ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          سوتی سال2017:(با کیفیت ترین و کم استهلاک ترین ماشین های دنیا ماشین های ژاپنی هستند و از بین ماشین های ژاپنی هم لکسس با کیفیت ترین و کم استهلاک ترین برند ژاپنی است، در نتیجه لکسس با کیفیت ترین و کم استهلاک ترین برند اتوموبیل در دنیا است )

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. علي

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    به قول نویسنده مقاله ( رکتر تفسیر کنم)آخه کی برای ماشین خشک ، کهنسال، کیفیت داشبورد پائین و شاسی نامتعادل مرسدس بنز پول میده . درست میگم دوستان ؟!! ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرصاد

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (62 ديدگاه)

      لایک داری عزیزم
      کاملا موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mohammad-fm480

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      علاوه بر این که درست نمیگی سخت در اشتباهی.چون وقتی بنز میخری میدونی ماشینت بنزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمت لکسوس: 58640 میشه 269744000 تومن
    قیمت مرسدس: 63655 میشه 292813000 تومن
    به نظرم قضاوت سختی بگی کدوم بهتره ولی هردو واقعا برندهای عالی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    من که یه مرسدس GLE 450 کوپه رو به همه چی ترجیح میدم. دیوانه این ماشینم بدجور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کاوه آهنگر

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (432 ديدگاه)

    انتخاب من لکسس rx . خخخخخ با این وضعیت ما فقط تو دنیای مجازی میتونیم انتخاب کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Alireza

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام.در پدال ثبت نام کردم ولی پیام فعال سازی برام نیومده.میدونید چرا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرصاد

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (62 ديدگاه)

      آره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارسلان

      ۱۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      منم میدونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Alireza

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام.تو پدال ثبت نام کردم .اما پیام فعال سازی برام ارسال نمیشه.کسی میدونه چرا؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      یعنی ایمیل چک میکنی میبینی چیزی نیومده؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علي

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      شاید بخاطر تحریمهای بین المللی و ما بین المملکتی باشه . امیدوارم قانع شده باشی دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. PORSCHE:The God of Cars

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    فکر کنم این مقایسه هم مال Autoexpress بوده…
    هر دو خوبن. نمیشه گفت کدوم اوله کدوم دوم. هر کدوم نقاط قوت خودشون رو دارن. یکی بنز میپسنده یکی لکسوز.
    ML نسبت به Rx نسل قبل به نظر من سواری بهتری داشت. نسل جدید رو نمیدونم. شاید لکسوز خیلی کار کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ALIREZA034

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    انتخاب سخته ولی دقت کنید وزن بنز بیشتره و موتورش دیزله(موتورهای دیزل یکم کندترن)ولی باز سرعت و صفر تا صدش بیشتره.طراحی داخلش هم به نظرم واقعا از لکسوس خیلی بهتره ودل نشین و تو افرود هم خیلی که همه میدونن بهتر از لکسوسه.در رابطه با طراحی هم باید بگم صلیقه ای یه ولی بنز اصیل تر و کمی ساده تر و زیبا طراحی کرده ولی لکسوس بیشتر از زوایای تند وتیز استفاده کرده که در نگاه اول خیلی جذابه ولی معتقدم بعد از مدتی جذابیتشو از دست میده.به نظرم چیزی که برای راننده جذاب و مهمه پرفورمنس و هندلینگه که از رانندگی لذت ببره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاوه آهنگر

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      علی رضا گرامی . 1_ کسی برای آفرود از هیچ کدام از این ماشین ها (کراس اوور) استفاده نمیکند ، بطور معمول آفرود برای این مدل ماشین ها رد شدن از گِل و کوچه خاکی است!
      2_ اگر دقت کرده باشین در متن گفته که بنز هندلینگ و شاسی ضعیفی دارد
      پس در نتیجه لکسس rx دارای پرفورمنس بهتری است: هندلینگ بهتر،لذت رانندگی بیشتر، تجهیزات و تکنولوژی بیشتر،کابین مدرن تر،کیفیت فوق العاده،هزینه نگهداری کمتر. لطفا متن را با دقت بیشتر بخوانید

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. ALIREZA034

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (75 ديدگاه)

        کاوه ی عزیز دقت کن من هم گفتم انتخاب سخته.درسته که از این ماشین ها در افرود استفاده نمیشه منظور من هم افرود تفننی و ناهمواری احتمالی بود.در مورد شاسی حق با شماست ولی به جدول اخر مقاله دقت کن پرفورمنس کدوم موتور بهتره؟در مورد اپشن هم باید بگم قیمت این ماشین از 51000 دلار شروع میشه تا 107000 دلار که شما میتونید از مدل های دیگه با اپشن و تکنولوژی بیشتر استفاده کنید.در اخر اضافه کنم شخصا اتاق gle رو خیلی بیشتر از rx میپسندم.در کل هر دو ماشین در سگمنت خودشون بسیار خوبن و مزایایه خودشونو دارن و در اخر سلیقه ی شخصی باید در انتخاب کمک کنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. حميد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    سلام
    من خیلی راحت مرسدس رو انتخاب می کنم
    چون طراحی ساده تری داره و در دراز مدت خسته کننده نمیشه
    دوم پرستیژ بهتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      مگه لکسوس خسته کننده میشه؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کاوه آهنگر

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (432 ديدگاه)

        Uss جان ، به تعبیر بعضی دوستان ژاپنی ها هر مدل طراحی که داشته باشن آن طراحی خسته کننده است!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          به نظرمن ماشین ها ژاپنی عالیه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. David

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    آفرین به لکسوس افتخار ِ آسیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (302 ديدگاه)

    واقعا مدتیه محصولات لکسس وتویوتا چه در طراحی داخلی و خارجی دگرگون شدند.
    و الان یه ماشین همه چی تمومن.
    وقتی طراحی یک نسل قبل تویوتا ولکسس را کنار هم میزاری فکر می کنی نسل قبلی مال ۲۰ سال قبله.مخصوصا در مورد کمری و کرولا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. m4

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (294 ديدگاه)

    کاملا غیرتی بگم
    RX قابل رقابت نیست با GLE
    خلاااااص !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ALIREZA034

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    چرا نشهuss عزیز.بازم میگم پرفومنس و هندلیگ اخرش از همه چیز مهم تره البته طراحی هم مهمه.دوست عزیز بالا هم گفتم در مورد طراحی سلیقه مهمه.که سلیقه شما هم محترمه ولی قطعا لکسوز عملکرد و تکنولوژی GLE رو نداره بخصوص در موتور.طراحیشم بنظرم خیلی بهتره.ولی در خصوص انتخاب قبول دارم برای بعضیا شاید سخته چون لکسوس از اپشن های زیادی استفاده میکنه اون هم برای مدل پایه که البته این استراتژی اسیایی ها برای رقابت با اروپاست.خودشونم میدونن اوروپا به خصوص المان رو نمیتونن در خیلی از زمینه ها شکست بدن برای همین برای رقابت به کم اصطحلاک بودن و اپشن های متنوع متوصل شدن و باید به این پیشرفت آفرین گفت که به این سطح از رقابت و تکنولوژی رسیدن.در اخر هم این جمله ی معروف رو بگم:زیبایی در سادگیست.چیزی که بنز تا حدودی داشت و هنرمندانه در مقاله واقعا دیدیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (612 ديدگاه)

      خیلی وقت بود پدال نبودم سلام دوستان
      دوست گرامی برای شما هندلینگ و موتور از همه چیز مهم تره لطفا ضمیر جملاتتو به کار ببر و از جانب مردم ایران و جهان نظر نده.
      اولا که اختلاف هندلینگ و موتور لکسس با خودروهاس هم کلاس المانی زمین تا اسمون نیست اینجور نیست که یکی اونتادور باشه و لکسس پیکان جوانان لکسس در برخی سگمنتا مثل ار سی اف و جی اس اف تو فنی ترمز هندلینگ سرعت و شتاب هم پا به پای جرمن هاست در سگمنت هایی مثل ار ایکس هم اختلاف جزیی داره خودت که داری اعدادو میبینه به دوثانیه نمیرسه بعضا.
      ولی میریم سراغ برگ برنده لکسس یعنی کم خرجی و دوام و قابلیت اطمینان که به نظر من تکرار میکنم من نه همه مردم جهان به نظر من مهمترین عامل در انتخاب یک خودروهه رتبه لکسس رو با بنز مقایسته کن اختلاف یک رتبه دو رتبه نیست برادر در مورد خرح سالانه ماشین هم لکسس ته جدول با تویوتا داره له میشه از کم خرجی بنز و بی ام در دو رتبه بالا جدول دارن بارفیکس میرن حالا هم کارشناسا میان میگن اونا پر خرجن چون بنزین ایران روغن ایران هوای ایران مردم ایران دریفت ایران و…. مشکل داره نهههههه برادران نهههههه این امارا همش مال خارج از ایران اروپا و امریکاست الکی جو ندید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. BEHNAM

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        عالی بود .عالی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      علیرضا عزیز کمپانی بنز من خییییییییییییییییییییلی قبولش دارم
      ولی لکسوس هم درحد خودش خیلی شیک و لوکس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. کاوه آهنگر

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      البته تو متن اشاره شده که هندلینگ بنز ضعیف است و هندلینگ لکسس بهتر است . در مورد موتور هم تفاوت خاصی دیده نمیشه چون هر کدوم از دو سبک متفاوت استفاده کردن ، موتور بنز دیزل است با گشتاور بیشتر و لکسس هیبریدی بنزینی و الکتریکی است با اسب بیشتر. و بنز بخاطر گشتاور بیشتر کمتر از نیم ثانیه شتاب بیشتری دارد که واقعا این عدد به چشم نمی آید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. احمد باقری

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو عالین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. akbar

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    خیلی خوب بود اگر در مورد تجهیزات کمتر کابین gle توضیح داده می شد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. هادی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    من فکر میکنم نیازی به این همه بحث و دعوا نیست. هر دو خوبن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ali

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    کلا با شاسی بلند ها حال نمیکنم ولی انتخاب باشه لکسوس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Saied

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    بنز فقط مدل اس که باهاش زندگی کنی. تو شاسی ها تویوتا و لکسوس یه چیز دیگست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ALIREZA034

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    uss عزیز قطعا حق باشماست من در مقایسه با بنز گفتم هیچ کس نمیتونه ارزش لکسوس و اهمیت به کیفیت و عملکرد خوبشو انکار کنه.سیر پیشرفتی لکسوس واقعا قابل تحسینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. mgh321

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    همه ما ایرانیا عاشق بنزیم…ولی ببینید این لکسس چیکار کردع که توی نظر سنجی برنده شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سهیل

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (219 ديدگاه)

    مگه میشه لکسوس باشه و حرفی هم زد جلوش؟؟؟؟؟
    عالیییه این ماشین فقط خپحیف که توی ایران نمیاد دیگه????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مهراب

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (60 ديدگاه)

    100 در 100
    gle
    ماشین باید اصالت داشته باشه نه این پاپتی تازه به دوران رسیده
    این مقاله بهتر از این نمیشه براش نظر داد چون سرتاپا تعصبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاوه آهنگر

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      پاپتی تازه به دوران رسیده !!!! عجب . در نظرات شما منطق فوران کرده است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. Arian

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واقعا انتخاب سخته من‌لکسس رو با‌همه تفاسیر انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا