مرسدس بنز

مرسدس بنز SLE شوتینگ بریک، نگاهی به آینده‌ی SL

فروش مرسدس بنز SL چند وقتی است که کاهش یافته و ژرمن‌ها مجبور شده‌اند این خودرو را برای هفتمین نسل خود کاملاً دگرگون نمایند.


بنا به گزارش‌های مختلف، مرسدس بنز تلاش دارد SL را دوباره احیا کرده و آن را به خودرویی متمرکز روی راننده تبدیل کند. به منظور انجام چنین کاری، AMG در فرایند توسعه‌ی خودروی مورد بحث دخیل خواهد بود. SL جدید همچون نسل بعدی AMG GT از معماری اسپورت مدولار MSA سود خواهد برد.


اما اگر مرسدس تصمیم بگیرد نسل جدید SL را کاملاً متفاوت طراحی کند اوضاع چگونه خواهد بود؟ امره هوسمن یکی از طراحان صنعتی است که رندری متفاوت از یک SL کاملاً جدید تجسم کرده است.


این خودرو که SLE نام گرفته دارای قوای محرکه‌ی الکتریکی بوده و جایگاه آن از یک رودستر به شوتینگ بریک تغییر یافته است. اگرچه استفاده از قوای محرکه الکتریکی یک تغییر مهم محسوب می‌شود اما فرم بدنه‌ی شوتینگ بریک نیز در عین ایجاد تغییرات اساسی باعث بهبود فضای بار و کابین می‌شود.


و باید اذعان کرد طراحی SLE مجازی خیلی خوب از کار درآمده است. استفاده از قوای محرکه‌ی الکتریکی باعث شده جلوپنجره‌ی سنتی مرسدس جای خود را به صفحه دیجیتالی بزرگی بدهد که می‌تواند موارد مختلفی را نمایش دهد.


تنها تشابه بین SLE و نسل فعلی SL کاپوت طویل است. البته مدل مفهومی مورد بحث دارای خط سقف روان و گیرایی است که شاید فضای سر زیادی را تهیه نکند اما چشمگیر به نظر می‌رسد. در نمای عقب نیز چراغ‌های LED، شیشه‌ی نازک و خروجی‌های اگزوز دوبل به چشم می‌خورند. البته دلیل استفاده از خروجی اگزوز در یک خودروی الکتریکی را نمی‌دانیم!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. عاشق خودروهای ۱۲ سیلندر

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (195 ديدگاه)

    خوشم نیومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    بنظر من بعنوان یک دانشجوی طراحی خودر طرح جالبی نیست .. مخصوصا قسمت عقب و البته نمای جانبی .. ولی قسمت جلو خوب ازکار در اومده .. هر چند زیبایی نسبی هستش .. ولی گاهی تناسبات اگر درست اجرا نشوند به هیچ وجه حس زیبایی به ادم دست نمیده ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جی کلاس مرسدس

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (143 ديدگاه)

      پرایدم طرح های جدیدشو شما طراحی کردی یا تیبا یا خصوصا نمای عقب و فوق مدرن دنا و مایه پشت خم پست مدرن رانا نمیخوام‌توهین کنم شما تازه دانشجوی جایی هستی که تهش رسیده به اینا ادای کارشناس دراوردن و یکی در حدش باید دربیارن تاره به نظرم اون حق نداره اونی حق داره که داره پول میده و میخوره نظر اون فقط اهمیت داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. optima

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (31 ديدگاه)

    ماشین به این نازی???

    حالا شما بیا به طراحی اش گیر بده???

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. سورنا

    ۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    عکس دوم طراحیش خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کاوا

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اون برادرا ک فرمودن طراحیش جالب نیس،تا حدودی درست میگن،اما درست درستش اینه بگیم،فعلا،ذهن ما قادر ب هضمو فهم کامل این طراحی و در نهایت چیزی ک قراره عرضه بشه نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا