مرسدس بنز

مرسدس بنز X کلاس با پیشرانهٔ جدید دیزلی

مرسدس بنز در ماه جولای سال گذشته نسخه تولیدی پیکاپ X کلاس را معرفی کرد و حالا در نمایشگاه ژنو امسال، نسخه بالا ردهٔ این ماشین را با یک پیشرانه V6 توربودیزل جدید ارائه کرده است. این مدل که X350d نام دارد، گران‌ترین نسخه X کلاس محسوب می‌شود. هرچند ممکن است X350d در ظاهر مشابه مدل‌های پایین‌تر باشد ولی در زیر کاپوت دو سیلندر بیشتر دارد.

این مدل جدید X کلاس به یک پیشرانه ۳ لیتری V6 توربودیزل مجهز شده که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این گشتاور از دور تنها ۱۴۰۰ rpm در دسترس قرار می‌گیرد. برای مقایسه، فولکس‌واگن آماروک فیس‌لیفت از یک موتور بای‌توربودیزل استفاده می‌کند که قدرت کمتری معادل ۲۲۵ اسب بخار تولید می‌کند اما گشتاور آن با مرسدس یکسان است.

هرچند افرادی که یک پیکاپ خریداری می‌کنند عمدتاً به دنبال شتاب و سرعت نیستند اما مرسدس بنز می‌گوید X350d که به‌صورت استاندارد به سامانه چهارچرخ محرک ۴Matic مجهز است، ظرف ۷.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند و نهایتاً توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت را دارد. انتقال نیرو نیز به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک انجام می‌گیرد. این گیربکس به‌گونه‌ای تنظیم شده که ۶۰ درصد از گشتاور را به چرخ‌های عقب انتقال دهد تا ترکیب دیفرانسیل عقب مناسب برای یک وانت را ارائه کند.

همچنین این پیکاپ به گیربکسی با ضرایب سنگین هم مجهز شده که در کنار قفل دیفرانسیل عقب سفارشی، کشش ماشین را در تمامی سطوح افزایش می‌دهد. سیستم ۴Matic نیز مجهز به سه حالت رانندگی مختلف است و حتی خریدار می‌تواند قفل دیفرانسیل صددرصدی را هم برای آن سفارش دهند. هرچند ممکن است توانایی‌هایی آفرود X کلاس در حد G کلاس نباشد اما بااین‌حال فاصله آن از سطح زمین ۲۲۲ میلی‌متر بوده و می‌تواند از شیب‌هایی تا ۴۵ درجه بالا برود درحالی‌که توانایی عبور در عمق ۶۰ سانتیمتری آب را هم دارد.

مرسدس بنز برای این مدل بالا رده همچنین رینگ‌های آلیاژی جدیدی با اندازه‌هایی از ۱۷ تا ۱۹ اینچی را هم در نظر گرفته است. سازندۀ آلمانی مدل جدید X350d از اواسط سال جاری در اروپا عرضه خواهد شد درحالی‌که قیمت آن در آلمان از ۵۳,۳۶۰ یورو آغاز می‌شود. برای این پیکاپ لوکس همچنین مجموعهٔ گسترده‌ای از لوازم و تجهیزات جانبی هم ارائه خواهد شد.

با پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ رویدادها و اخبار نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ در مجلهٔ پدال همراه شما هستیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. KING 918

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    نمای عقبش شبیه پیکان وانت شده :))))))
    حیف نبود قسمت جلویی به این زیبایی قسمت پشتی این طوری باشه …
    کابین هم میتونست بهتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1634 ديدگاه)

      موافقم
      اشکال نداره تجربه اولش بود
      این کوچولو بزرگ خواهد شد و تکامل پیدا خواهد کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مانی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    داشبرد یکمی شبیه جی‌ کلاس بشه عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا