مرسدس بنز

مرسدس-ای‌ام‌جی GT R، قوی‌ترین خودروی ایمنی تاریخ فرمول 1

انتظارها تقریباً به پایان رسیده و فصل جدید مسابقات پرطرفدار فرمول ۱ آخر هفته جاری با برگزاری گرندپری ملبورن استرالیا آغاز خواهد شد. برای بیست و سومین سال متوالی، مرسدس-ای‌ام‌جی مسئول تهیه خودروی ایمنی رسمی مهم‌ترین رویداد موتور اسپورت دنیا می‌باشد. این سنت دیرینه از سال ۱۹۹۶ با خودروی C63 AMG آغاز شده و هم‌اکنون برای فصل ۲۰۱۸ مسابقات این GT R است که ادعا می‌کند قوی‌ترین خودروی ایمنی تاریخ فرمول ۱ می‌باشد.


هیولای مورد بحث به پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربو با قدرت ۵۷۷ اسب بخاری مجهز شده و بازهم پشت فرمان خودروی ایمنی رسمی فرمول ۱ برند مایلندر خواهد نشست، کسی که بسیار مشتاق راندن چنین خودرویی است:

این خودرو قطعاً از نظر دینامیک سواری برجسته بوده و یک پله بالاتر از AMG GT S قرار می‌گیرد. البته توسعه یک خودروی ایمنی ایده آل کار سختی است اما زمانی که قرار باشد یک خودرو را انتخاب کنیم مرسدس-ای‌ام‌جی GT R گزینه فوق‌العاده‌ای خواهد بود.


این خودروی ایمنی در مقایسه با نسخه استاندارد دارای پکیج سفارشی پیست است که شامل مواردی همچون ترمزهای سرامیکی و سیستم حفاظت از چپ کردن می‌باشد. سوپرکار محبوب آلمانی همچنین دارای پوشش بدنه مخصوص فرمول ۱ و چراغ‌های نصب شده روی سقف بوده که از فیبر کربن ساخته شده و در تونل باد به منظور ایجاد بهترین کارایی آئرودینامیکی توسعه یافته است.

داخل کابین نیز شاهد یک جفت آیپد هستیم که یکی در سمت چپ به‌صورت زنده تلویزیون را نشان داده و دیگری هم که در سمت راست نصب شده صفحه‌نمایش انیمیشنی حضور خودروها روی پیست و لپ تایم‌ها را نشان می‌دهد.


جدای از آماده کردن هیولای GT R برای ایفای نقش خودروی ایمنی، مرسدس-ای‌ام‌جی همچنین مسئول تأمین خودروی پزشکی مسابقات نیز می‌باشد. این نقش هم به C63 S استیت می‌رسد. پشت فرمان این استیشن سریع آلان فن در مرو قرار می‌گیرد و همکار پزشک او نیز دکتر یان رابرتز می‌باشد.


همچنین در عقب این خودرو نیز یک یا دو پرستار که از بیمارستان محلی نزدیک پیست انتخاب می‌شوند قرار می‌گیرند. به لطف محفظه بار جادار ۴۹۰ لیتری، فضای زیادی در صندوق C63 S برای قرار دادن تجهیزات موردنیاز پزشکی وجود دارد.

در خاتمه بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که فصل ۲۰۱۸ فرمول ۱ در ۲۰ مسابقه برگزار خواهد شد و آخرین مسابقه در ۲۵ نوامبر و در پیست یاس مارینای ابوظبی برگزار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. بهراد

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    فوقلادسسسس…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ⓗⓐⓓⓘ

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (38 ديدگاه)

    زیباترین و دلربا ترین خودرویی که داره در حال حاضر تولید میشه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Meysam..LaFerrari

    ۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    وقتی سیفتی کار مقابل خودروهای فرمول یک حرکت میکنه و به خودروهای فرمول یک نگاه میکنی، احساس میکنی یه چیتا داره با سرعت مورچه حرکت میکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی 911

    ۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (459 ديدگاه)

    این نشان ازاعتبار قدرتمند ترین و کاملترین خودروسازه جهانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مسعود

    ۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (221 ديدگاه)

    صدای این AMG GT ها توو پیست شنیدن داره
    غرش وحشتناکی دارن. خییییییییلی باحاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Travel4ever

    ۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    دوستان یه سوال فنی وجه تمایز اصلی
    amg gt r
    s_class coupe
    sl-class
    e-class coupe
    اینا چیه؟( اگه مدل دیگه ای رو جا ننداخته باشم)

    نظر خودم اینه اس کلاس لوکسه ای کلاس هم معمولی ولی فرق اس ال و جی تی چطور؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا