مرسدس بنز

مرسدس C کلاس کوپه و کانورتیبل فیس‌لیفت، در راه نیویورک

تنها چند روز مانده به شروع نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۸ مرسدس بنز از نسخه‌های فیس لیفت C کلاس کوپه و کانورتیبل ۲۰۱۹ پرده‌برداری کرد.

مرسدس C کلاس کوپه و کانورتیبل

مرسدس C کلاس کوپه و کانورتیبل
پیرو معرفی نسخه‌های سدان و استیشن این خودرو، برادران کوپه و کانورتیبل نیز دارای سپرهای جدید، جلوپنجره اصلاح شده و چراغ‌های جلوی LED می‌باشند. این دو خودرو همچنین دارای چراغ‌های عقب LED با طرح متفاوت و پکیج نایت جدید برای مدل کانورتیبل می‌باشند.


کابین نیز پذیرای برخی تغییرات شده که از جمله آن‌ها می‌توان به اضافه شدن غربیلک فرمان جدید با کنترل‌های حساس به لمس اشاره کرد. طراحان مرسدس همچنین پشت آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، دکمه استارت/استاپ توربین مانند و کنترلر تاچ پد به‌روز شده با فیدبک لمسی را به کابین اضافه کرده‌اند.


تغییرات به همین‌جا ختم نمی‌شوند زیرا سیستم نورپردازی ویژه کابین هم‌اکنون ۶۴ رنگ را شامل شده و سیستم کنترل صوتی LINGUATRONIC نیز می‌تواند تنظیمات اضافه‌ای همچون صندلی‌های گرم شونده را اجرا کند. دیگر تغییرات صورت گرفته شامل پوشش کابین متفاوت و تریم های جدید هستند.

نسخه‌های جدید C200 و C200 4MATIC جدید که در اروپا عرضه می‌شوند دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتون متری بوده و به سیستم EQ بوست ۴۸ ولتی مجهز هستند که می‌تواند در زمان شتاب گیری ۱۴ اسب بخار دیگر را در دسترس راننده قرار دهد. مرسدس می‌گوید این قدرت بیشتر باعث جبران زمانی می‌شود که توربو به حداکثر فشار شارژ خود می‌رسد.


قوای محرکه در نظر گرفته شده برای مدل کوپه باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۹ ثانیه‌ای و حداکثر ۲۳۹ کیلومتر در ساعتی می‌شود. مهم‌تر اینکه مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر تنها ۶.۱ لیتر بوده و در هر کیلومتر نیز ۱۴۰ گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند.


اما بد نیست به نسخه‌های دیزلی نیز اشاره کنیم. مدل جدید C220d دارای پیشرانه ۲ لیتری ۱۹۴ اسبی بوده که نسبت به مدل قبل از فیس لیفت ۲۴ اسب بخار قدرت بیشتری دارد. به لطف این قدرت بیشتر شتاب نسخه کوپه به ۷ ثانیه و حداکثر سرعت نیز به ۲۴۰ کیلومتر در ساعت رسیده است.


رانندگانی که به دنبال پرفورمنس بیشتر هستند می‌توانند C43 به‌روز شده را بخرند. این خودرو دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با خروجی ۳۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری بوده که بازهم قدرت پیشرانه افزایش ۲۳ اسب بخاری دارد. این امر باعث شده C43 کوپه فیس لیفت شتاب ۴.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی داشته باشد.


C300 به‌روز شده در آمریکا نیز از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری جدید با قدرت ۲۵۵ اسبی و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری استفاده می‌کند که قدرت آن نسبت به قبل ۱۴ اسب بخار بهبود یافته است. این نسخه شتاب حدود ۵.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت محدود شده ۲۰۹ کیلومتر در ساعتی دارد.


به همین منوال نسخه C43 بازار آمریکا نیز دارای قدرت ۳۸۵ اسبی و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری داشته و شتاب و سقف سرعت آن به ترتیب ۴.۵ ثانیه و ۲۰۹ کیلومتر در ساعت می‌باشد.


نسخه‌های فیس لیفت مرسدس بنز C کلاس کوپه و کانورتیبل ۲۰۱۹ از ماه جولای سال جاری وارد بازار آلمان خواهند شد درحالی‌که مدل‌های بازار آمریکا از اواخر سال در دسترس خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. نیما

    ۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی های بنز اینجوریه که 6 ماه بکذره آدم حس قدیمی بودن نسبت بهش داره اینو نمیگم کلی میگم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (126 ديدگاه)

    اخه عزیز من توی سال 2018 که قبل از تولید هر کالایی کلی راجب نحوه طراحیش و اینکه بادیدن اون ماشین چه حسی به مشتری دست میده و یه عالمه مباحث روانشناسی دیگه تحقیق میشه تا بشه یکی از خودرو های بنز آلمان . تازه شما از کسل کننده شدن چهره ماشین بعد از یه مدت میگی درحالی که طراحی های بنز طوری هستش که به ندرت مورد انتقاد خبرنگاران حوذه خودرو قرار میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرهاد كرمستجی

    ۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (254 ديدگاه)

    من ماشین های آمریکایی رو خیلی دوست دارم همیشه هم تو کامنتام اشاره داشتم، ولی همیشه از کسانی که متعصبانه کامنت میزارن انتقاد می کنم، بعید می دونم کسی بتونه رو طراحی های مرسدس اشکالی پیدا کنه، جدای همه ی این بحث ها شرکتی که اینهمه ماشین تولید می کنه ولی هرکددوم از تولیداتش بازار مشخص و مخاطب خاصی رو هدف قرار ددادن، به این میگن مهندسی فروش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    من احساس میکنم طراحی های آئودی جذابتر از بنز و بی ام و هست. هم سنگین هم زیبا. تنوع محصولاتش هم کامل.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا