مرسدس بنزمسابقات

معرفی اولین خودروی مسابقه‌ای مرسدس در فرمول E

مرسدس از فرصت برگزاری نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ برای معرفی خودروی مسابقه‌ای EQ سیلور آرو ۰۱ استفاده کرده است.


این خودروی مسابقه‌ای که در فرمول E حضور پیدا خواهد کرد یک مدل الکتریکی است که به تکامل خودروهایی الکتریکی همچون کراس اوور EQC کمک خواهد کرد. این خودرو دارای پوششی است که از خطوط افقی آبی‌رنگ و شکل ستاره‌ای در عقب تشکیل شده است. سیلور آرو ۰۱ همچنین دارای نشان‌های EQ و عناصر آبی روی رینگ‌ها می‌باشد.


گوردون واگنر مدیر طراحی مرسدس درباره‌ی این خودرو گفته است: “مرسدس بنز EQ سیلور آرو ۰۱ نشان‌دهنده‌ی اولین پیکان نقره‌ای الکتریکی مرسدس بنز است. این پوشش جذاب روی بدنه کنتراستی مناسبی بین طرح‌های مات و براق برقرار کرده است.”


خودروی موردبحث اواخر سال آینده وارد مسابقات خواهد شد و مرسدس به تنها خودروسازی تبدیل خواهد شد که هم در فرمول ۱ و هم در فرمول E حضور دارد. این خودروساز گفته تعهد همزمان به دو مسابقه‌ی یاد شده باعث می‌شود درس‌های یاد گرفته شده از هر دو بخش به جاده منتقل شوند.


از نظر مشخصات باید گفت مرسدس EQ سیلور آرو ۰۱ از مجموعه باتری ۵۲ کیلووات ساعتی و قوای محرکه‌ی الکتریکی با قدرت ۳۳۵ اسب بخاری استفاده می‌کند. اگرچه این قدرت خیلی به چشم نمی‌آید اما وزن ۹۰۰ کیلویی خودرو اوضاع را تغییر می‌دهد. به همین خاطر سیلور آرو ۰۱ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۲.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعتی دارد.


اگرچه این اولین خودروی مسابقه‌ای مرسدس در فرمول E است اما رقبای سرسختی همچون آئودی، جگوار و ب ام و انتظار پیکان نقره‌ای مرسدس را می‌کشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (599 ديدگاه)

    مرسدس بنز… پرچمدار معرفی تکنولوژی به صنعت خودرو?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (28 ديدگاه)

    مفهوم شعار مرسدس بنز بگذشت زمان پر رنگ تر میشه ?? :The best or nothing

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا