مرسدس بنز

چرا مرسدس EQC محفظه بار جلویی ندارد؟!

شاسی‌بلند جدید و الکتریکی مرسدس بنز EQC سال آینده وارد بازار خواهد شد اما یکی از موضوعات جالب درباره‌ی این خودرو عدم وجود محفظه بار جلویی در آن است که دلیل این کار نیز کاملاً ساده است.


دایملر تلاش دارد شاسی‌بلند EQC را به همراه مدل‌های عادی‌تر C کلاس، GLC و GLC کوپه و در یک خط تولید در تأسیسات برمن آلمان بسازد و این کار را نیز با حداقل هزینه‌های سرمایه‌گذاری انجام دهد؛ بنابراین قوای محرکه باید با استفاده از تجهیزات استاندارد در روی خودروها نصب شوند.


این خودروساز آلمانی از روش طراحی و مهندسی‌ای برای شاسی‌بلند الکتریکی خود استفاده کرده که اجازه‌ی تولید یکپارچه‌ی آن با استانداردهای ساخت کنونی را می‌دهد. ماژول درایو جلوی این خودرو اکسل عقب پیش از نصب روی شاسی به ساب فریم‌های خود متصل شده‌اند و مجموعه باتری نیز در کف خودرو جای می‌گیرد.


با تولید محصولات الکتریکی در خطوط تولید کنونی، مرسدس بنز مزیت بزرگی در صنعت خودروسازی پیدا کرده و برنامه‌های خود برای تطبیق خطوط تولید با هر نوع محصولی را به سرعت پیش می‌برد. این محصولات شامل هر نوع خودرویی از مدل‌های احتراق داخلی مرسوم گرفته تا هیبریدی و الکتریکی می‌شوند.


قطعاً برخی افراد از اینکه مرسدس نخواسته از مزیت کامل خودروهای الکتریکی استفاده کنند ناامید خواهند شد اما ژرمن‌ها همواره روشی واقع‌بینانه در آغاز تولید محصولات الکتریکی به کار گرفته‌اند.


به این ترتیب تا زمانی که مرسدس به حجم فروش مورد انتظار خود دست نیابد همچنان برنامه‌های خود درباره هزینه‌های پایین‌تر را اجرا خواهد کرد و بنابراین ما باید کمی بیشتر از حد معمول منتظر سایر محصولات الکتریکی این برند باشیم.

محفظه بار جلو در تمامی خودروهای الکتریکی تسلا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. mahdy

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    قسمت تلخ ماجرا :
    باید بپذیریم که طراحی های لامبو و فراری اصالت ماشینای انگلیسی قابل اطمینان بودن ژاپنی ها همه فن حریف بودن آلمانی ها و شخصیت خاص ماشینای آمریکایی همش به خاطر پوله
    درسته که ما به قضیه احساسی و خیلی وقتا علمی نگاه میکنیم اما باید بپذیریم که کشور هایی که نام بردم عاشق چشم و ابروی مردم جهان نشدن و همش برای پوله
    دیگه از مرسدس گنده تر نداریم که ثابت شد اونم تا از وجود پول کافی مطمئن نباشه از کار میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد حسین

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (489 ديدگاه)

      البته “از کار زدن” عبارت مناسبی شاید نباشه. منطق کلی شما در خصوص انتفاعی بودن فعالیت های شرکت های خودروسازی درسته ، ولی اینکه مرسدس با این طراحی از کار زده به نظرم کمی تند نگاه کردن به قضیه است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdy

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        از خدا پنهون نیست از تو چه پنهون خودمم خیلی لفظ از کار زدن رو دوست نداشتم ولی خب چ کنم دایره لغویم کوچیکه لفظ بهتری پیدا نکردم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. دانیال روشنی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (175 ديدگاه)

    اصلا کسی دلیلش رو فهمید؟
    یکی از مزایای خودروی برقی همین صندوق جلوئه! موتور های الکترونیکی که نزدیکی چرخ ها هستن.باتری هم که زیر ماشینه . جلوش دقیقا چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد حسین

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (489 ديدگاه)

    سوال من هم همینه که بهرحال یک مجموعه ای از لوازم برای خوردرو الکتریکی نیاز هست.
    حالا اینکه سازنده کجای ماشین اونو تعبیه کنه ، بستگی به طراحی داره.
    قاعدتا اگر مرسدس محفظه جلو رو اختصاص داده به تجهیزات لازم ، باید یه جای دیگه ماشین جا خالی داشته باشه نسبت به بقیه ماشین های برقی مثل تسلا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا