مرسدس بنز

احتمال حفظ فریم نردبانی در مرسدس EQG جدید

از پیشرانه‌های ۴ سیلندر گرفته تا ۱۲ سیلندر، مرسدس G کلاس با نیروگاه‌های متنوعی عرضه می‌شود. زمانی وجود خواهد داشت که G واگن افسانه‌ای دیگر با پیشرانه درون‌سوز عرضه نخواهد شد چراکه تائید شده نسخه تمام الکتریکی این قدبلند نمادین در سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد شد. احتمال پیش‌نمایش این خودرو به شکل کانسپت در نمایشگاه مونیخ امسال وجود دارد و اتوکار تلاش داشته تا آن زمان به برخی جزئیات G کلاس دست یابد.

خوشبختانه شاسی‌بلند لوکس تولید شده توسط مگنا اشتایر شاسی فریم نردبانی خود را حفظ خواهد کرد و این می‌تواند به معنی توانایی آفرود هم سطح با نسخه درون‌سوز G کلاس باشد. اتوکار مدعی شده مهندسان مرسدس پلتفرم بدنه روی فریم G کلاس الکتریکی را حفظ کرده و آن را با قوای محرکه الکتریکی و باتری بزرگ تطبیق خواهند داد.

بجای استفاده از پلتفرم EVA مخصوص خودروهای الکتریکی همچون EQS و EQE، شاسی‌بلند جدید EQG باعث تزریق الکتریسیته به خانواده G کلاس شده و ظاهراً باتری خود را از پرچم‌دار الکتریکی مرسدس خواهد گرفت. باور بر این است فاصله بین محوری قابل‌توجه ۲۸۹۰ میلی‌متری G کلاس می‌تواند پذیرای باتری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی EQS شود هرچند هنوز مشخص نیست که این کار رخ خواهد داد یا خیر زیرا سدان الکتریکی مرسدس فاصله بین محوری ۳۲۱۰ میلی‌متری دارد.

حتی اگر ژرمن‌ها راهی برای استفاده از باتری بزرگ پیدا کنند شعاع حرکتی این خودرو به اندازه EQS نخواهد بود. این حقیقت که پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی در EQG بکار نرفته روی راندمان آن تأثیر گذاشته و شکل جعبه‌ای خودرو نیز آئرودینامیک بالایی ندارد.

انتظار می‌رود این خودرو همچون همیشه ظاهر جعبه‌ای را حفظ کرده و جلوپنجره آن همانند دیگر محصولات EQ بسته باشد. سپرهای متفاوت، رینگ‌های جدید و دیگر تغییرات ملایم باعث تمایز EQG از نسخه‌های درون‌سوز G کلاس خواهند شد. همین داستان درباره EQA و EQB نیز صادق است، خودروهایی که اندکی از مدل‌های درون‌سوز GLA و GLB متمایز می‌شوند.

اتوکار می‌گوید مرسدس EQG منحصراً به‌صورت چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد و به‌صورت استاندارد دارای دو پیشرانه الکتریکی خواهد بود. گشتاور آنی پیشرانه‌های الکتریکی می‌تواند عملکرد آفرود این خودرو را تضمین کند.

مرسدس پیش از عرضه EQG در سال ۲۰۲۴ دو شاسی‌بلند الکتریکی دیگر را نیز معرفی خواهد کرد که معادل سدان های EQS و EQE خواهند بود. قرار است نسل جدید GLC هم در سال ۲۰۲۲ از راه برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Philipp

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    G-class تنها کلاسیه که زبان طراحی الکتریکی بنز بهش میاد

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. RezaRs

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      نه من بقیه الکتریکی هاشم دوست داشتم

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Philipp

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        یعنی شما EQS رو زیبا میدونی؟

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Reza Waffen SS

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (5323 ديدگاه)

          مگه زشته؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Philipp

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1110 ديدگاه)

          @Reza Waffen SS
          زشت که چه عرض کنم…..

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          من خوشم میاد

          موافقم 2
          مخالفم 0
        4. Nima RST

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (121 ديدگاه)

          یه زیبایی مینیمال میگیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Iman99

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      ظاهرش که دیگه خودش شده یه برند و لوگو که عالیه.
      خودش هم که دیگه نیازی به تعریف نداره مرسدس جی کلاس و هامر و فورد بهترین اس یو وی های فول سایز جهان هستن تو همه چیز از همه نظر آفرود آنرود همه چی بهترین هستن از همه نظر این اس یو وی ها آلمانی و امریکایی ها تو همه چیزای دیگه و همه زمینه ها هم بهترین هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. new reventon

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (86 ديدگاه)

    کلا یه فکری باید به حال ماشینا الکتریکی بشه!
    الان با این بری آفرود، تو آفرود هم ماشین قطعا احت فشار قرار میگیره و شعاع حرکتی اگر استاندارد 600 کیلومتر هم که باشه تبدیل به 300 تا و یا کمتر میشه!
    خب طرف میخاد باهاش بره کوه و… دقیقا وسط کوه چطور شارژ کنه؟
    احتمال زیاد ایده ماشین های تمام الکتریکی ایده پایدار و مناسبی نخواهد بود

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (594 ديدگاه)

      تکنولوژی باتری ها و قدرت ذخیره سازی شون داره با سرعت خوبی پیشرفت می‌کنه روِنتون جدید عزیز
      من یه گوشی شیائومی دارم چقدر از باطریش راضی ام دیگه حساب کن باتری هایی که با استانداردهای شرکت بنز بخواد تو سالهای آینده روی خودروهاش قرار بگیره چقد عالی خواهند بود ،
      به شخصه طرفدار گسترش خودروهای برقی ام مشروط بر اینکه همه ی خودرو سازها نسخه های خاص درونسوزی رو به عنوان یه جواهر نمادین حفظ کنن ، مثلا چلنجر رو خداییش نمیشه سایلنت و بی روح متصور شد

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. new reventon

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (86 ديدگاه)

        تا حدودی حرفت درسته داداش، ولی شما اگر باطری شیائومی رو نگاه کنی که 5000 میلی امپر در ساعته، از نظر اندازه 4 برابر اون باطری سونی اریکسون 900 میلی امپری اندازشه. کلا تکنولوژی باطری ها زیاد تغعیر نکرده و این فست شارژ هم به خاطر اضافه کردن خازن به باطریه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Ninja

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          عزیز الان گوشی هست ۸ میلی آمپر با چه سرعت شارژی اونم از سامسونگ (90 درصد مردم نمیدونن چه سامسونگ هست) بهش میگن سلطان باطری اونم ۲ ۳ سال پیش
          سونی اریکسون هم خیلی باتریش خوب بود
          یعنی تو فکر کن تو فوق فوقش ۲۰ سال بعد الان ماشین هست با برد ۱۰۰۰ کیلومتر بعد ها میشه ۸ هزار کیلومتر چند تا خازن هم بزارن چقدر پیشرفت محصوب میشه
          درکل درونسوز ها بزودی نابود میشن و ما باید با این مسئله متاسفانه کنار بیایم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ninja

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        دوبار فعلا به قول مردی برقی ها رو راهی موزه کردیم ولی اینبار نمیشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Philipp

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      بله چالش هاش از بردن یه مسابقه درگ خیلی بیشتره
      علاوه بر اون باتری ها چند برابر موتور بنزینی یا دیزلی وزن دارن و باعث تپیدن خودرو توی گل و شن میشن

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. حسن

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (304 ديدگاه)

    اخ که چقدراین جی کلاس زشته وبی قواره است بعضی ازشیرین عقلا چقدرتعریف میکنند ازاین جعبه

    موافقم 0
    مخالفم 2
  4. حسین دهمرد

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    از عجایب دنیای تجارت همینه. نه کلاسش به برقی میخوره نه آیرودینامیکش نه پرستیژش ولی اگه برقی بزنه خوب میفروشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Ninja

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    اون عکس آخریه اون رنده رندر ماشین بنز هست زیرش آیدی اینستاگرام زدم بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      یه اشتباه کاملا لپیه😂

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        سوتی خیلی بدیه!

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    جالبه نمیدونم به این نکته دقت کردین یا نه ولی جس کلاسو هر جور طراحی کنی قشنگه ، برای مثال بالا سه تا رمدرن ولی سه تاشون به جی کلاس میان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    با برقی شدن جی کلاس خیلی مشکلی ندارم چون قرار نیست ظاهرش خیلی بد بشه البته اگه مثل کانسپت یا رندرش باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    وقتی هامر هم برقی میشه دیگه مشکلی با برقی شدن جی کلاس ندارم البته طراحی‌ها و رندر ها هم بهش میاد ظاهر ماشین رو خراب نکرده اما برای آفرود مشکل برق پیش اومد چی؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. محمد مختاری آذر

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    من هیچوقت از جی کلاس خوشم نیومده یه طراحی بهتر می تونه داشته نه اینکه جعبه ای و به شکل مکعب باشه بعدشم با قیمت هنگفت می فروشند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا