مرسدس بنز

خداحافظی با مرسدس S کلاس کوپه و کابریولت در ماه آگوست

بر کسی پوشیده نیست که این روزها بازار و صنعت خودرو در حال تحول است زیرا از یک سو با افزایش شدید محبوبیت کراس‌اوورها، فروش سدان‌ها، کوپه‌ها و مینی‌ون‌ها بشدت کاهش یافته و از سوی دیگر خودروهای الکتریکی روزبه‌روز در حال پیشرفت هستند تا بتوانند نهایتاً درون‌سوزها را مغلوب کنند. به همین دلیل، خودروسازان با تمرکز روی بخش‌های سودآور بازار به کاهش یا اصلاح سبد محصولات خود می‌پردازند. طبق این رویه، برخی خودروها باید کنار بروند و اگر قرار باشد مدل جدیدی جای آن‌ها را بگیرد، معمولاً از پلت‌فرم کاملاً جدیدی با تکنولوژی تمام الکتریکی یا هیبریدی برخوردار خواهد بود تا برای پایداری طی چند سال آینده مناسب باشد.

طبق همین سیاست‌ها، از چند وقت پیش گفته می‌شود که مرسدس بنز قصد دارد نسخه‌های کوپه و کابریولت S کلاس را کنار بگذارد و در عوض روی پرچم‌دار الکتریکی جدید EQS تمرکز کند. حال نیز در گزارش جدیدی گفته شده این شرکت آلمانی به دنبال کاهش هزینه‌ها و حذف محصولات کم‌فروش خود بوده و این دو مدل بخشی از این برنامه هستند. طبق این گزارش، امکان سفارش خرید S کلاس کوپه و کابریولت فقط تا ماه می امسال وجود خواهد داشت و تولید این گرند تورر لوکس در ماه آگوست خاتمه خواهد یافت. این دو نسخه بر اساس سدان S کلاس شکل گرفته‌اند که حدود هفت سال است در بازار حضور دارد.

هرچند S کلاس همواره خودروی پیشرویی در کلاس خود بوده و تکنولوژی‌های جدیدی را به همراه آورده است اما گفته می‌شود EQS جایگاه بالاتری خواهد داشت و از هر S کلاسی راحتی و تکنولوژی بیشتری را ارائه خواهد کرد. EQS که ظاهراً با مدل ۲۰۲۱ برای فروش عرضه خواهد شد، لوکس‌ترین تجربهٔ الکتریکی را ارائه خواهد کرد. این ماشین روی پلت‌فرم کاملاً جدیدی ساخته خواهد شد که در دیگر محصولات الکتریکی آیندهٔ مرسدس هم بکار خواهد رفت. طبق گزارش‌هایی که البته هیچ‌کدام هنوز تأیید نشده‌اند، EQS به دو موتور الکتریکی با قدرتی نزدیک به ۵۰۰ اسب بخار و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز خواهد بود و بُردی در حدود ۵۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. رزیتا

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    من این مدل مرسدس رو با پلاک گذر موقت تو ایران دیدم ، البته مرسدس بنز S کلاس کوپه با تیونینگ پوزیدون مدل 2018 بودش که این نسل مرسدس بنز AMG S63 کابریو به یه پیشرانه‌ی توئین توربو V8 به حجم پیشرانه 4000 سی سی مجهز هستش که میتونه ۶۰۳ اسب بخار قدرت تولید کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. تورج

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (59 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم احساس و زیبایی داره به سرعت برق و باد از دنیای خودرو خداحافظی میکنه.
    البته اگر نگاهی به پیرامونمون بندازیم قشنگی جهان داره از بین میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamidreza

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2443 ديدگاه)

      با تورج موافقم
      واقعا چرا اینو حذف میکنید ؟!
      خداییش طراحی ماشین الکتریکی بنز eqc کجا و این کجا!!
      عکس دوم رو ببینید که چقدر زیباست …
      سنگینی و ابهت از این ماشین میباره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. meysam

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3530 ديدگاه)

        این درحالیه که خود eqc تا امروز فروشش پایینتر از برآوردها بوده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. GERMANY

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      اصلا از این تصمیمات خودروسازا خوشم نمیاد.فقط نمیدونم آخرش به چی ختم میشه. واقعا آخر این تحولات چه اتفاقی می افته؟……..
      ماشینا چه طراحی افتضاحی به خودشون میگیرن؟؟؟؟ اصلا در اون عصر جدید،کسی هس به اسم ماشین باز،؟؟؟ کسی هست که قصدش از خرید یک ماشین فراتر از حمل و نقل باشه؟؟؟ کسی هست که بخواد با ماشین عشق کنه؟؟?کسی هست که مثل من با حس کردن بوی بنزین، احساس خوبی بهش دست بده?؟؟کسی هست که مثل من وقتی صدای ماشین هایی مثل 812 سوپرفست،لافراری،اونتادورsvj،هوراکان پرفورمانته،ویرون،720s،ماستنگ،کامارو،کوروت،شلبی و خیلی سلاطین دیگه رو میشنوه، آدرنالینش بره بالا؟! راستش نه فک نمیکنم.
      اون موقع واقعا مردم با صدای سوت حال میکنن؟اون موقع مردم اونقدر تنبل و تن پرور میشن که لذت دنده دادن رو با راحتی یه گیربکس تک سرعته عوض میکنن؟!؟!(درود بر دنده اتوماتیک های امروز) اون موقع مردم انقدر بی روح و بی حس و حال میشن که نبود چیزی مثل آمپر رو به بودنش ترجیح میدن؟اون موقع مردم فکر میکنن این که ماشین خودش برونه و خودشون مث یه عقب مونده ی فلج بشینن نگاه کنن خیلی خوبه؟
      اگه ماشین باز باشی میدونی چی میگم.
      ببخشید اگه دراز شد، ولی من واقعا از این موضوع خوشم نمیاد دوستان(با کمال احترام به تمامی نظرات همه ی شما). تازه این اولشه. حذف کردن این عشق از مرسدس، تازه اول کارشونه…

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      با نام s خدافظی میکنه اما حتماً با نام دیگری عرضه میکنه ، چرا ؟

      چون قبل S کوپه ، CL تولید میکرد که همون S کوپه بود ، ساختن کوپه های لوکس تو خون مرسدسه و جدایی نداره البته که فقط نام ها تغییر میکنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. amg 63

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    دیدنش هم ارزو هست برا ما . اما شرکتهای خودرو سازی ناچار هستند که تغییراتی بدهند وگرنه بلایی که سر کمپانی نوکیا امد و صحنه رقابت عقب افتاد، پیش روی شرکت های همچون بنز و بی ام و …. است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ATa

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    مفهوم زیبایی صرف بدون عملکرد که در چند سال اخیر به حد نهایت لایه های سطحی رسیده هیچ دست آوردی برای عموم نداشته جز سرگرمی برای اکثریت و سرازیر شدن سودهای سرشار به دارایی های خواص! (ستارگان ورزشی و هالیوودی که دست مزدهای هفتگی شان معادل کل درامد عمری دیگران است که امروزه در جزایر شخصی خود را به اصطلاح قرنطینه کرده و هر از چندگاهی با آپلود تصاویری از این شو خود را جزی از کل قلمداد می کنند نتیجه این رویکرد جهانی بود) این مفهوم همچون حربه ای شد که شرایط امروز جهان پوچی این رویکرد را به حد کمال بر همگان آشکار کرد. اولویت مفهوم مفید بودن به جذابیت بی مقدار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MHMD

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (68 ديدگاه)

    به گمونم در آینده این جور خودرو ساز ها , مثل بیمر و بنز و تویوتا و فولکس واگن و فورد و جنرال موتور و … , الویتشون طی کردن طولانی ترین مسیر و با کمترین هزینه باشه , ته تهش لامبورگینی و فراری و لوتوس و کوینیگ زگ و شایدم پورشه و آستون مارتین بمونن برای ماشین بازی … .
    ( شاید )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    اخرین فرصت ها برای خریداری و نگه داشتن درون سوزها برای نشون دادن سبک زندگی و اتومبیل واقعی برای فرزندان ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سینا BMW

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    نمی دونم که EQS چه برتری نسبت به S کلاس کوپه داره که جایگزینش کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. MjM

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (720 ديدگاه)

    بنز با یکی دو تا از خودروهای دیگش هم در آینده حداحافظی خواهد کرد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. صدرا

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    امیدوارم کراس اور های سریع تر از اونچه که محبوبیت بدست آوردن از دست بدن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mehran.Jy

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (232 ديدگاه)

    چندین بار به این فکر کردم که اگه بهم بگن فقط یه ماشین انتخاب کن که تا آخر عمرت داشته باشی چیو بر میدارم. لافراری، هوایرا، استون سوپر لگرا، لامبو اونتادور، مرسدس اس ال ار ۳۰۰ اس ال یا جی واگن، کولینان یا بنتلی کانتینانتال.

    ولی همش به این می رسم که یه اس کوپه بر میدارم. باهاش درد و دل می کنم، با هم گاهی میزنیم به جاده. بعدش کارواش
    ته روز هم میارم وسط حال خونه پارک میکنم. میشینم جلوش رو مبل و لم میدم نگاش میکنم.

    خدا حافظ جواهر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا