مرسدس بنز

مشخصات مرسدس بنز اسپرینتر الکتریکی

ون‌های مرسدس بنز به ویژه اسپرینتر در نسخه‌های گوناگونی عرضه می‌شوند و البته اکثر آن‌ها را پیش از این دیده‌ایم.


البته چیزی که تاکنون ندیده بودیم نسخه الکتریکی این ون است که جزئیات کامل آن توسط مرسدس منتشر شده است. اسپرینتر الکتریکی دارای همان قوای محرکه الکتریکی برادر کوچک‌تر یعنی ویتو الکتریکی می‌باشد. پیشرانه یاد شده قدرت ۱۰۷ اسب بخاری و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری داشته اما اسپرینتر الکتریکی را می‌توان با دو مجموعه باتری متفاوت سفارش داد.


مجموعه باتری ۴۱ کیلووات ساعتی مشابه نسخه بکار رفته در ویتوی الکتریکی است و با یک‌بار شارژ محدوده حرکتی ۱۱۵ کیلومتری ایجاد می‌کند؛ اما مجموعه باتری بزرگ‌تر ۵۵ کیلووات ساعتی هم وجود دارد که برد ۱۵۰ کیلومتری را به این ون اعطا می‌کند. از آنجایی که باتری بزرگ‌تر سنگین‌تر بوده ظرفیت محفظه بار اسپرینتر الکتریکی از ۱۰۴۰ کیلوگرم در نسخه مجهز به باتری کوچک‌تر به ۹۰۰ کیلوگرم در مدل استفاده کننده از باتری ۵۵ کیلووات ساعتی کاهش یافته است.

هر دو مدل را می‌توان با استفاده از شارژ ۷.۲ کیلوواتی در ۶ تا ۸ ساعت شارژ کرد اما با استفاده از شارژ DC این زمان تنها به ۴۵ دقیقه می‌رسد.


البته که نمی‌توان مرسدس اسپرینتر الکتریکی را در بحث پرفورمنس یا محدوده الکتریکی با تسلا مدل S یا نیسان لیف مقایسه کرد همان طور که هیچ‌یک از دو خودروی یاد شده نمی‌توانند کاری را که اسپرینتر انجام می‌دهد انجام دهند. در واقع مدل سقف بلند این خودرو تا ۱۰.۵ مترمکعب اسباب و وسایل را در خود جا می‌دهد؛ بنابراین حداقل از نظر تئوری، پشت اسپرینتر با مجموعه باتری ۵۵ کیلووات ساعتی می‌توانید یک اسمارت فورتو را حمل کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا