مرسدس بنز

مشخصات کامل مرسدس بنز C کلاس فیس‌لیفت

احتمالاً پیش از این اخباری از مرسدس C کلاس فیس لیفت شنیده‌اید. این بار با جدیدترین جزئیات این خودرو به خصوص در بحث مشخصات فنی خدمت شما عزیزان رسیده‌ایم اما پیش از هر چیزی باید بدانید که C کلاس به‌روز شده در ماه مارس و در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی خواهد شد. اگر می‌خواهید نسخه کوپه و کابریوی این خودرو را ببینید باید تا ماه آوریل و نمایشگاه خودروی نیویورک صبر کنید.


باور بر این است که نسخه C350e بازنشسته خواهد شد تا جا برای مدل جدید C400 EQ Power پلاگین هیبرید باز شود. این خودرو دارای پیشرانه الکتریکی ارتقا یافته با قدرت ۴۱ اسبی بیشتر و همچنین سیستم شارژ بهبود یافته خواهد بود که توانایی شارژ سریع‌تری خواهد داشت؛ اما چیزی که جالب‌توجه است اینکه مدل بنزینی یک برادر دیزلی-الکتریکی هیبریدی خواهد داشت که C400d EQ Power نام گرفته و گفته می‌شود محدوده حرکتی حدود ۵۰ کیلومتری در حالت الکتریکی خواهد داشت.

مرسدس بنز C کلاس فیس‌لیفت
اما جدای از مدل‌های هیبریدی، به‌روزرسانی‌های عمیقی در مدل‌های عادی نیز صورت گرفته است. یک پیشرانه بنزینی و دیزلی ۲ لیتری توربوی جدید در این خودرو ارائه خواهد شد که پرفورمنس و راندمان بالاتری دارد. پیشرانه M 264 بنزینی دارای قدرت ۱۸۸ اسبی در مدل C200 EQ Boost بوده که ۷ اسب بخار بیشتر از پیشرانه M 274 می‌باشد. دلیل اینکه نام EQ Boost در این مدل بکار رفته استفاده از سیستم هیبریدی ملایم با معماری الکتریکی ۴۸ ولتی است که باعث افزایش قدرت موقتی پیشرانه به میزان ۱۷ اسب بخار می‌شود.

مرسدس بنز C کلاس فیس‌لیفت
پیشرانه M 264 همچنین در مدل C300 نیز بکار خواهد رفت اما کمک هیبریدی نخواهد داشت. بجای آن مهندسان مرسدس فشار توربو را افزایش خواهند داد تا افزایش قدرت ۱۳ اسبی نسبت به مدل کنونی ایجاد شود بنابراین انتظار خروجی حدود ۲۵۵ اسبی در مدل فیس لیفت شده را داریم.

مرسدس بنز C کلاس فیس‌لیفت
اما بد نیست اشاره‌ای هم به مدل اسپورت C43 داشته باشیم که از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو استفاده می‌کند اما قدرت آن اندکی بیشتر از ۳۶۲ اسب بخار فعلی خواهد بود. مدل پرچم‌دار C63 نیز از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری با توربوهای توئین اسکرول سود می‌برد.

مرسدس بنز C کلاس فیس‌لیفت
اما مدل دیزلی C200d دارای پیشرانه OM 654 با خروجی ۱۴۸ اسبی خواهد بود و مدل‌های c220d و C300d نیز به ترتیب خروجی ۱۹۲ و ۲۴۱ اسبی خواهند داشت که افزایش ۲۴ و ۴۰ اسب بخاری را نسبت به مدل‌های قبل از فیس لیفت نشان می‌دهند.


بسته به نوع پیشرانه، C کلاس به‌روز شده با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۹ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد که جایگزین گیربکس ۷ سرعته می‌شود. نیازی به گفتن نیست که برخی از مدل‌ها دارای سیستم چهار چرخ محرک خواهند بود و باور بر این است مدل C200 EQ Boost اشاره شده نیز از این سیستم سود خواهد برد.

مرسدس بنز C کلاس فیس‌لیفت
از نظر طراحی، این خودرو تغییراتی در سپرها و گرافیک چراغ‌ها خواهد داشت. تکنولوژی خاص چراغ‌های E و S کلاس در این خودرو نیز بکار خواهند رفت.

مرسدس بنز C کلاس فیس‌لیفت
اما در داخل کابین نیز تغییرات صورت می‌پذیرد به گونه‌ای که سیستم اطلاعات سرگرمی مرسدس به‌روز شده و دارای صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی مشاهده شده در GLC F-Cell خواهد بود. پشت آمپرهای کاملاً دیجیتال ۱۲.۳ اینچی نیز نصب خواهند شد.


شاید مرسدس تصاویر این خودرو را پیش از معرفی رسمی در ماه مارس منتشر کند. تا آن زمان منتظر اخبار بیشتر از C کلاس فیس لیفت باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Raha

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    پدرم اگه دل از nx ش بزاره، این وارد بازار بشه یکیش رو میگیریم
    خیلی خوبه عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۱۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (128 ديدگاه)

      شاید رنج قیمتشون یکی باشه ولی سگمنتتشون کلا فرق داره حالا مونده به خودتون،ولی من با اون قیمت حتما c کلاسو انتخاب میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Raha

        ۱۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (288 ديدگاه)

        بله میدونم که سگمنتشون فرق میکنه لوکس تر بودن بنز و در طرف مقابلش هم علاقه به طراحی هجومی لکسس والبته کراس بودنش

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۱۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (225 ديدگاه)

      پدر منم دل از پراید بکنه یه پورشه پانامرا سر برج میگیریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Raha

        ۱۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (288 ديدگاه)

        انشاالله

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۱۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (225 ديدگاه)

          ???
          ایشالله
          دوستان با دیسلایکها مستحضر مون کردن همون پراید خعلی بهتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Yaser1986

      ۱۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (76 ديدگاه)

      دوست عزیز با تعرفه های جدید به لطف دلسوزان حاضر در دولت c کلاس به خاطر قیمتش دیگه وارد نمیشه پس محکم به ان ایکست بچسب که اونم وارد نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Raha

        ۱۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (288 ديدگاه)

        گفتن که وارد میشه!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

        ۱۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (990 ديدگاه)

        قیمت مدلهای پایه cکلاس از 34 هزار دلاره شروع میشه که البته باب طبع ایرانیها نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. رامتین

        ۱۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (3048 ديدگاه)

        تمام نسخه های لکسوس NX مدل 2018 که نسبت به مدل 2017 زیباتر شده، قیمت زیر 40000 دلار دارند. جز مدل F-SPORT بشکل AWD که اونهم تنها 41500 دلار قیمت داره. مدلهای دو دیفرانسیل سادش براحتی میتونه عرضه بشه
        (البته F-SPORT زیاد هم فرقی با مدل پایه نداره، جز یه تغییرات کوچیک ظاهری). پس برترین شاسی کشور بیشک لکسوس NX با موتور 2لیتری 235 اسبی خواهد بود. این یعنی قدرت و نفوذ مدیران ایرتویا و ضعف لابی گری سایر مدیران خودروسازی کشور. ضمن اینکه شاسی کوچیک لکسوس UX، سدان IS هم براحتی شرایط ورود را دارند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. امیرمحمد

      ۱۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (238 ديدگاه)

      به نظرت با قیمت حداقل ۶۰۰ تومنی که میخوره گزینه های بهتری نمیشه خرید؟?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Erfan

      ۱۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      باید nx رو حتما نام میبردی؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. meysam

      ۱۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (182 ديدگاه)

      آبجی خدا پدرتو و ان ایکستونو حفظ کنه?

      #ددی _پولدار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ali

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (31 ديدگاه)

    از مجله پدال به طراحان بنز میگم ک این جلو پنجره بدرد c200نمیخوره چون زاتا یه ماشین اسپرت لوکسه برخلاف sکلاس ک کاملا لوکسه
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mahdi.mp

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (44 ديدگاه)

    یدونه C63s داشته باشی با تودوزی قرمز مشکی..چه رویایه شیرینی برا ملت ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mahdi.mp

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (44 ديدگاه)

    نمیدونم تا حالا به این موضوع دقت کردین یا نه!!!حتما شنیدین که به موناکو و چند شهر دیگه میگن بهشت ماشینا به خاطر بهترین سوپراسپورت ها و ماشین های لوکسشون…یه حساب سر انگشتی که کنیدا میبینید هیج جایه دنیا تعرفه های مسخره ای مثله اینجا نداره ولی بازم ملت خیییییلی برا ماشیناشون خرج میکنن تازه با این نرخ چندبرابری دلار و قانون های عجیب..مثلا وقتی میرید بیرون چنتا سراتو یا النترا میبینید(تازه ارزوناشو تو خارجیا یه جورایی مثال زدم)حالا فرض کنید دلار با ارز کشورمون یکی بود و هیچ قانونی برا ورود ماشین نبود(البته استانداردا در حد قانونا اروپا و آمریکا بود)اونوقت شهر یا کشوری و میتونستید پیدا کنید که بهتر از ایران ماشین داشته باشن مردمش خدا میدونه چقد اون موقع کمپانیا نسخه های مخصوص ایران میزدن…خودتون ببنید با وضعیت الان با قیمت های الان چقد مردم هزینه میکنن برا ماشین هایی که اونور 20/30 هزار دلاره..حالا اگه نرخا یکی بود چی میشد!!!!!ولی همه اینا برا ایرانیا فقط و فقط یه رویا هست..نه قشر پولدار میتونن اون چیزی که خارج سوار میشن هم سطح هاشون سوار شن نه قشر معمولی به ماشینایی که حقشونه سوار شن سوار میشن..ببخشید اگه خیلی طولانی بود حرفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Volvo

      ۱۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (195 ديدگاه)

      پس از عزیمت اقتصاددانان دولت و اعزام لژیونر اقتصادی به اقصی نقاط ملل جهان این دستاوردهای اقتصادی به شرح ذیل بدست آمده که خدمتتان عرض می کنم
      در ایالات متحده به خاطر فورد F150 ،تویوتا تاکوما ، توندرا و هوندا ریج لاین با گمرک 200 درصدی در سال 2019 به فروش خواهند رفت
      در اروپا ورود محصولات امریکایی بالاخص تسلا به دلیل مصرف برق زیاد در مناطق محروم و ایجاد ایستگاههای شارژ که فضای پارک کودکان رو اشغال می کند ، ممنوع خواهد شد/
      در چین ورود محصولات خودروسازی تمامی کشورها برای رشد شرکت جییلی و BYD ممنوع تا نیروی کار یک میلیاردی این کشور بیکار نشوند.
      در ژاپن ورود محصولات لامبورگینی به دلیل صدای پیشرانه و ارتباط مستقیم با حمله قلبی و حفظ جان قشر سالخورده ممنوع شد.
      و در انگلستان ورود محصولات آلمانی ممنوع تا بمباران لندن در جنگ جهانی دوم توسط نازی ها تلافی شود.
      و این گوشه ای از دستاوردهای اقتصادی این تیم در عزیمت به خارج و اشغال منصب های اقتصادی بوده است.
      باشد که ما بهترین و باهوش ترین ملت دنیا و صاحب ارزنده ترین خودروهای جهان قدر خود را بیشتر بدانیم و اگر پس اندازی هم داریم برای توسعه اقتصاد ملی چندین پراید زاپاس خریداری کرده و در پارکینگ های نداشته سطح شهر در معرض دید قرار دهیم

      باشد که رستگار شویم

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا