مرسدس بنز

نگاهی به سوپر شاسی بلندهای مرسدس- ای‌ام‌جی GLC 63

مرسدس بار دیگر با معرفی نسخه‌ی AMG از سری شاسی‌بلند GLC طوفان به پا کرد. مرسدس-ای‌ام‌جی GLC 63 از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربوی ۵۱۰ اسبی بهره می‌برد. این خودرو در دو فرم بدنه‌ی عادی و کوپه به فروش خواهد رسید.


در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۶ مرسدس-ای‌ام‌جی GLC 43 به عنوان یکی از مدل‌های تاپ این کلاس معرفی شد. جانشین مرسدس GLK با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری بای توربوی ۳۶۷ اسبی به فروش می‌رسد؛ اما پرچم‌دار واقعی این کلاس هم‌اکنون در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ رخ نشان داده است. اسلحه‌ی مرسدس-ای‌ام‌جی GLC 63 قلب آهنین آن یعنی پیشرانه‌ی ۴ لیتری بای توربو است.


ای‌ام‌جی ۶۳ در نسخه ی استاندارد خود با قدرت ۴۷۶ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری عرضه می‌شود اما نسخه‌ی S آن خروجی ۵۱۰ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد. هر دو خودرو به‌صورت استاندارد با گیربکس ۹ سرعته ی اتوماتیک MCT عرضه می‌شوند. در بحث شتاب گیری، GLC 63 می‌تواند در ۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و این زمان برای نسخه‌ی S برابر با ۳.۸ ثانیه است. حداکثر سرعت این دو خودرو به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. مصرف سوخت استاندارد ترکیبی خودرو نیز بین ۱۰.۳ تا ۱۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.


پس از ای‌ام‌جی E کلاس، GLC نیز از سیستم ۴Matic+ با توزیع گشتاور کاملاً متغیر بین اکسل‌های جلو و عقب و دیفرانسیل عقب (کنترل الکترونیکی در نسخه‌ی S) بهره می‌برد. چهار حالت رانندگی راحت، اسپورت، اسپورت پلاس و انفرادی در این خودرو تعبیه شده است. همچنین سیستم تعلیق بادی به همراه دامپرهای تطبیق‌پذیر و رینگ‌های ۱۹ اینچی (۲۰ اینچی در نسخه‌ی S) نیز به‌صورت استاندارد در این خودرو وجود دارند.

این خودرو در مقایسه با مدل GLC 43 نه تنها قدرت و سیلندرهای بیشتری دارد بلکه از نظر ظاهری نیز گیراتر است. برادر توانمندتر دارای ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، جلوپنجره‌ی پانامریکانا، قوس‌های چرخ بسط یافته، رکاب‌های جانبی جدید و خروجی‌های اگزوز اصلاح شده می‌باشد.


کابین خودرو نیز حس و حال اسپورت تری دارد. در این بخش می‌توان غربیلک فرمان چرمی، پلاک‌های ای‌ام‌جی، صندلی‌های اسپورت، نشان‌دهنده‌های ای‌ام‌جی و تریم آلومینیوم و کربن را مشاهده نمود.

اولین نمونه‌های مرسدس-ای‌ام‌جی GLC 63 در ماه سپتامبر سال جاری به مالکان تحویل خواهند شد. هنوز بهای این خودرو اعلام نشده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. امپراتور لامبورگینی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    جلوپنجره ی AMG GT رو دیدم دلم شاد شد. ❤❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ساسان.م

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (338 ديدگاه)

    انصافاً صدای موتورهای AMG بنز رو با هیچی عوض نمیکنم حتی ماسل کار های آمریکایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (128 ديدگاه)

      من خودم متعصب آمریکایی هستم،ولی باید بگم آره صدایی AMG هم واقعا عالیه،ولیی حیف که حجم موتورشو کم کرد ۴ لیتری!!کمی از نعرهاش کم شده،ولی بازم گوش نوازه??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. الف.ی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    به به به!
    ممنون از مرسدس به خاطر ساختن چنین ماشینایی
    مرسی که هستی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amk

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بهترین ها توى کلاس خودشون هستند به نظرم از x3 و x4 قشنگ تر و قوى تر هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mehran.Jy

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    عجب رخی داره این ماشین.
    عجب رخیی
    عجب رخ خوفی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    مرسدس جدیدن خیلی دلبر تر شده تو سالهای دهه ۲۰۰۰ خیلی تو طراحی موفق نبودن ولی تو دهه اخیر واقعا پرش کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. NISMO

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    منم از اینا میخوام <3

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا