مرسدس بنز

معرفی مرسدس GLB35 AMG، کراس‌اوور هفت‌نفرهٔ اسپرت

مرسدس بنز پس از معرفی نسل جدید GLE کوپه، حالا کراس‌اوور جدیدی دیگری را هم معرفی کرده است. این خودرو مدل اسپرت GLB35 است که یک کراس‌اوور عملکرد بالای هفت‌نفره محسوب می‌شود. GLB35 مثل دیگر محصولات سری ۳۵ مرسدس-آام‌گ به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است.

این پیشرانهٔ توربوشارژ به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه متصل شده که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic پرفورمنس AMG ارسال می‌کند. این ترکیب GLB35 را ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند و امکان رسیدن به حداکثر سرعت محدودشدهٔ ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را برای آن فراهم می‌کند.

ویژگی‌های عملکردی این خودرو اما در اینجا به پایان نمی‌رسد زیرا GLB35 به سیستم تعلیقی با تنظیم AMG مجهز شده که موجب کاهش بادی ‌رول و افزایش سرعت در پیچ‌ها می‌شود. به گفتهٔ مرسدس بنز، بدین منظور تغییرات گسترده‌ای در تعلیق و زیر و بند GLB صورت گرفته است. علاوه بر این، مهندسان آام‌گ سیستم فرمان برقی حساس به سرعت با ضریب متغیر را هم در این خودرو نصب کرده‌اند که وعدهٔ بهترین کنترل ممکن در سرعت‌های بالا را داده است. این کراس‌اوور اسپرت همچنین به سیستم ترمز عملکرد بالا با کالیپرهای نقره‌ای‌رنگ و دیسک‌های چدنی ۱۳.۸ اینچی در جلو و ۱۳ اینچی در عقب نیز مجهز شده است.

GLB35 در بیرون هم به ویژگی‌های اسپرت خاص AMG مجهز شده تا از نسخه‌های معمولی متمایز گردد. ازجملهٔ این ویژگی‌ها می‌توان به پکیج ظاهری AMG Line، جلوپنجرهٔ پانامریکانا، اسپلیتر جلوی فلزی، دیفیوزر برجستهٔ عقب، سر اگزوزهای دوگانه، اسپویلر بزرگ‌تر عقب و رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی سبک‌وزن اشاره کرد. علاوه بر این، آپشن‌هایی مثل پکیج شب AMG با تزئینات مشکی براق و تریم کرومی مشکی به همراه رینگ‌هایی از ۱۹ تا ۲۱ اینچی هم برای GLB35 قابل سفارش است.

کابین این کراس‌اوور هفت‌نفره اما ویژگی‌های زیادی را از دیگر مدل‌های ۳۵ قرض گرفته است که مهم‌ترین آن‌ها غربیلک فرمان اسپرت با روکشی چرمی ناپا و صندلی‌های اسپرت با چرم آرتیکو و دوخت قرمزرنگ متضاد هستند. در اینجا همچنین مثل نسخهٔ معمولی GLB نمایشگرهای متصل‌به‌هم برای صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم به چشم می‌خورند.

برای GLB35 صندلی‌های ردیف سوم، غربیلک فرمان AMG پرفورمنس و دو پکیج چرمی هم قابل سفارش است که آخری صندلی‌های چرمی دورنگ با ترکیب رنگ‌های مختلف مثل مشکی و قرمز را ارائه می‌کند. GLB35 به‌زودی در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش عمومی درمی‌آید اما مرسدس بنز هنوز قیمت آن‌را اعلام نکرده است. بااین‌حال به گفتهٔ مرسدس، این کراس‌اوور اسپرت هفت‌نفره تا اواخر سال ۲۰۲۰ رأی بازار ایالات‌متحده خواهد شد.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    داشبوردش به حدی شیک شده که آرزو میکردم کاش دقیقا همین رو با ابعاد بزرگتر تو کابین گرون‌قیمت‌های بنز، مثل GLS ،GLE و حتی G کلاس میدیدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      چقدر داغونه کیا سول

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. آرین

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (90 ديدگاه)

    لامصب تو دلم خیلی جا باز کرده
    بنظرم خیلی خودرو کاملی یه هرچی که من از یه خودرو میخوام رو داره
    ای کاش هم پولش بود هم موقعیتش…
    آرزو بر جوانان عیب نیست ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Seyed AMG

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (53 ديدگاه)

    نمای جلوش مثل GLas فوق العاده زیباست برخلاف GLE و GLC , فقط نمای پشتش یکم تو ذوق میزنه که بیشتر بخاطر فرم خام چراغ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mehran.Jy

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (232 ديدگاه)

    ماشین خوش قیافه ای هست،مخصوصا داخلش. اما ایده پشت این ماشین ایجاد یه مینی G کلاس ارزونتر، با ساختار جعبه ای و شاسی جدا و آفرود جذاب بود (یه چیزی مثل جیمنی اما لوکس تر و کمی بزرگ تر اما با دستپخت بنز)
    اما این ماشین هیچ بویی از اون وعده شیرین نداره.

    توجیه تولیدشم نمی فهمم. فقط ارزونتر بودن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Me

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (59 ديدگاه)

    افسوس و صد افسوس که جای glk رو با این پرکرد.اینم خوبه ولی اون خیلی خوب تر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    زیبا و پراز ایراد / ذهن اقای واگنر خوبه ولی تو پیاده کردنش مشکل داره / خودشم راضی نیست یحتمل ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا