چشم اندازفراریمرسدس بنز

فراری کالیفرنیا در برابر مرسدس‌‌ بنز SL63 AMG

برای بیش از ۵۴سال و در جایی که برندهای بزرگی چون جگوار، ب‌ام‌و و کادیلاک آمده‌اند و رفته‌اند، مرسدس بنز SL همواره پادشاه خودروهای کانورتیبل لوکس بوده است، خودرویی که نام برندش را به تازگی در این سگمنت به نمایش نگذاشته و مدت زمان بسیاری است که مدال افتخار پر زرق و برقی برای مالکش بوده است!

Mercedes-benz SL63 AMG vs. Ferrari California

اما در آن سوی میدان یک تازه وارد از برندی کهن، مرسدس را به چالش کشانده است! سرانجام فراری نیز در مقابل تب شدید بازار برای یک خودروی موتور جلو V8 با سقف هاردتاپ سر تعظیم فرود آورد و مدل کالیفرنیا را روانه بازار کرده است. خودرویی که از طرح کلی آخرین نسل مرسدس SL یعنی یک سقف هاردتاپ و یک جعبه دنده اتوماتیک فوق سریع بهره می‌برد.

Mercedes-benz SL63 AMG vs. Ferrari California

در واقع فراری مدل کالیفرنیای خود را به عنوان برادر ارزان قیمت‌ گرندتورر (GT) های ۵۹۹GTB و Scaglietti 612 معرفی کرده است تا مدل F430 خود را همچنان به عنوان یکه تازی جدا نگه‌ دارد اما با وجود این کالیفرنیا با قیمت پایه‌ای برابر با ۱۹۷ هزار و ۳۵۰ دلار تنها ۲۲ هزار و ۸۱۰ دلار از مدل کانورتیبل F430 اسپایدر ارزانتر است!

Mercedes-benz SL63 AMG vs. Ferrari California

به هر حال با وجود آنکه رقبای بسیاری در این سگمنت وجود دارند، ما به سراغ این دو خودرو رفتیم تا رو در روی یکدیگر رقابتی نفس گیر را شروع کنند، رقابت تازه واردی برای عرض اندام در مقابل اسطوره‌ای قدرتمند!

Mercedes-benz SL63 AMG vs. Ferrari California

مرسدس بنز SL63AMG در سال ۲۰۰۹ از یک طراحی دگرگون شده به ویژه در بخش جلو، یک پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 بهینه سازی شده و یک جعبه دنده دو کالچه با تعویض‌های فوق سریع (بدون مبدل گشتاوری) بهره‌مند شده است البته مدل SL65AMG با قیمت پایه‌ای برابر با ۱۹۸ هزار و ۱۷۵ دلار ممکن است از نظر قیمتی نزدیکتر به کالیفرنیا باشد اما قدرت موتور سرسام‌آور پیشرانه تویین توربوی V12 آن در مقابل خود، بچه موتور ۴۵۳ اسب بخاری فراری را خواهد دید!

Mercedes-benz SL63 AMG vs. Ferrari California

در نتیجه انتخاب مدل SL63 باوجود قیمت بسیار کمتر نسبت به کالیفرنیا با پیشرانه‌ای به قدرت ۵۱۸ اسب بخار بسیار منطقی تر به نظر می رسد. به هر حال بر روی کاغذ دو خودرو پابه‌پای یکدیگر پیش میروند که البته بعد از سپری کردن دو روز با آن‌ها این مساله همچنان ادامه می‌یابد و هیچیک از دو خودرو برتری شاخصی بر دیگری ندارد و انتخاب برنده میان آن دو همانند پس دادن کلیدهایشان پس از پایان آزمایش بسیار مشکل بود!

Mercedes-benz SL63 AMG vs. Ferrari California

************ مقام دوم: مرسدس بنز SL63 AMG مدل ۲۰۰۹ ************

نسل سابق SL که به طور رسمی در سال ۲۰۰۲ روانه بازار شد به همراه فیس لیفت‌ها و به روز رسانی‌هایی که در بخشهای مختلف آن انجام شده، همچنان ظاهری تازه و بسیار جذابی را به نمایش می گذارد اما به هر حال بعد از گذشت هفت سال، ظاهر آن با وجود فیس لیفت بسیار جسورانه و مسخ کننده بخش جلو خودرو، اسپویلرها و گلگیرهای عضلانی که تمایز مدل‌های AMG را از انواع معمولی آن نمایان می کنند، بسیار آشنا به نظر میرسد.

Mercedes-benz SL63 AMG 2009

مرسدس SL63 با قیمت پایه‌ای برابر با ۱۳۸ هزار و ۴۷۵ دلار ارزان‌ترین مدل از بین سری‌های مختلف SL شامل SL63 ،SL65 و SLهای Black series است. این مدل که ضعیف‌ترین مدل در بین سه مدل فوق هم است، دارای قدرت موتوری برابر با ۵۱۸ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۴۶۵ پوندفوت است که همانند تمامی دیگر مدل‌های AMG صدای گوش‌نواز و خشنی را از اگزوزهایش خارج می کند.

این مدل تنها مرسدسی است که با سیستم launch control عرضه می شود. برای شروع حرکت و درک هیجان وصف‌ناپذیر این مرسدس تنها باید سیستم کنترل پایداری را در وضعیت اسپرت قرار دهید، پدال ترمز را تا انتها فشار داده، دسته دنده را با اندک فشاری در جهت عقربه‌های ساعت به سمت پایین بکشید و حالت دستی را انتخاب کنید و پس از فشار دادن paddle shifter سمت راست از روی فرمان، پدال گاز را تا انتها فشار دهید (!) و وقتی دور موتور به چهار هزار دور در دقیقه رسید، پدال ترمز را رها کنید تا مرسدس همانند موشکی با اندکی هرزگردی چرخ‌های عقب از جای خودکنده شود.

Mercedes-benz SL63 AMG 2009

همچنین تا وقتی پدال گاز را تا انتها فشار دهید، با رسیدن دور موتور به محدوده قرمز، دنده‌ها به صورت اتوماتیک عوض می‌شوند. نتیجه این از چله رها شدن، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتری برابربا چهار ثانیه و طی مسافت ۴۰۰ متر در عرض ۱۲.۵ ثانیه با بیشترین سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است!

البته با وجود چنین ارقامی مرسدس کمی کندتر از فراری عمل می‌کند که با وجود نسبت نیرو به وزن بهتر آن دلیل چنین مساله‌ای را تنها میتوان در تعویض‌های طولانی‌تر آن جست وجو کرد ولی لازم به ذکر است که این SL نسبت به نسل قبلی خود ۰.۴ ثانیه سریع‌تر شده است. مرسدس برای توقف کامل از سرعت ۱۱۲ کیلومتر درساعت به ۴۸ متر مسافت نیاز دارد که دو متر یشتر از مسافت لازم برای توقف فراری است. دلیل قیمت گران این مرسدس را میتوان در سرعت محدود شده به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت (به جای ۲۵۰ کیلومتر در ساعت)، دیفرانسیل لغزش محدود، رینگ‌های آلیاژی فورج کاری شده و سیستم تعلیق اسپرت دانست. البته نباید توانایی تحمل شتاب جانبی ۰.۹g آنرا نیز که تقریبا برابر با فراری کالیفرنیا است، از نظر دور داشت!

Mercedes-benz SL63 AMG 2009

با نگاه کردن به اعداد و ارقام به دست آمده پیداکردن تفاوتی میان SL63 و کالیفرنیا بسیار مشکل به نظر میرسد. هر دو خودرو از دیدگاه راننده، تعویض‌های بسیار سریع و تندوتیزی را در حالت دستی دارند و شاید بزرگترین تفاوت آنها اهرم‌های تعویض موجود بر روی فرمان مرسدس و اهرم‌های عمودی کالیفرنیا باشد. گشتاور ۶۵ پوندفوتی مرسدس دورگیری‌های فوق العاده‌ راحتی در دورهای پایین موتور ایجاد میکند که در نتیجه آن با اندک فشاری به پدال گاز در هر دور موتوری شما با نیرویی چندبرابر فراری به صندلی‌های خود فشرده می‌شوید!

Mercedes-benz SL63 AMG 2009

در تعقیب و گریزهای اتوبان و مانورهای تندوتیز، مرسدس SL63AMG با پایداری بسیار مناسب بدون شک شما را به وجد خواهد آورد و با وجود آن که ممکن است در بعضی پیچ‌ها و یا دورهای تند سنگینی خودرو را احساس کنید، به دلیل فرمان و سیستم تعلیق خوب، آنرا نادیده خواهید گرفت! در جزییات نیز مرسدس بدون شک نمونه ناب یک خودروی سلطنتی است!

Mercedes-benz SL63 AMG 2009

صندلی‌های گرم و سرد شونده، با قابلیت ایجاد لایه‌ای از هوای گرم در روزهای سرد از پشت گردن به همراه ارگونومی بی‌نظیر فضای داخل، همگی شاهکاری در هنر به حساب می‌آیند. در مجموع مرسدس همان خودروی بسیار ویژه در بالای فهرست این سگمنت از خودروها باقی می ماند و دلیل دوم شدن آن تنها کمی ویژه بودن فراری است که باعث می‌شود تا در اینجا بالای مرسدس قرار گیرد.

Mercedes-benz SL63 AMG 2009

************  مقام اول: فراری کالیفرنیا مدل ۲۰۰۹  ************

بزرگترین مشکل کالیفرنیا در طراحی نمای عقب آن است، جاییکه به خاطر قرار گرفتن تمامی تجهیزات لازم برای بسته شدن سقف هارد تاپ کمی ارتفاع آن زیاد شده و با وجود آنکه از نمای کناری و یا به اصطلاح Side view ظاهری شکیل و کلاسیک را ایجاد کرده اما با نگاه مستقیم به رخ عقب آن، طراحی این بخش را کمی گنگ و نه چندان دلچسب می‌یابید.

Ferrari California 2009

همچنین علاوه بر چراغ‌های عقب گرد فرو رفته در بین خطوط بخش عقب بدنه که فرم ساده‌ای را نیز به وجود آورده‌اند، لوله های اگزوز نیز همانند لکسوس IS-F تزیینی هستند و با لوله‌های اگزوزی که در پشت خود پنهان کرده‌اند هیچ اتصال فیزیکی ندارند اما در هر شهر و روستایی از ایالت باوریا (محل تست این دو خودرو) که از آن عبور می‌کردیم، عده بسیاری به کالیفرنیا خیره می‌شدند و هیچ یک از مسایل فوق نمی‌توانست مانع این خیره‌شدن شود!

Ferrari California 2009

پیشرانه ۴.۳ لیتری V8 کالیفرنیا بسیار به پیشرانه فراری F430 شبیه است و تنها تغییرات ابتدایی همچون سیستم تزریق مستقیم سوخت و کاهش محدوده قرمز دور موتور به هشت هزار دور در دقیقه در آن اعمال شده است. در نتیجه این تغییرات قدرت پیشرانه به میزان ۳۰ اسب بخار نسبت به F430 کاهش یافته و برابر با ۴۵۳ اسب بخار شده اما گشتاور به میزان ۱۵ پوند فوت افزایش یافته و به ۳۵۸ پوندفوت رسیده است. کالیفرنیا ۷۵درصد این گشتاور را از دو هزار و ۲۵۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار میدهد البته تنها زمانی که از حالت اتوماتیک جعبه دنده استفاده کنید به چنین دور موتورهایی دست خواهید یافت.

Ferrari California 2009

در این خودرو تعویض کردن دستی دنده‌ها بسیار منطقی‌تر و بهتر است و مانع هدر رفتن نیروی موتور میشود. در هنگام تعویض دنده‌ها صدایی شبیه به شلیک شاتگان از اگزوزهای فراری شنیده می‌شود که با توجه به آن و صدای کلی اگزوزها، صدای SL63 همچون وزوزی بیش به نظر نمیرسد! نکته دیگر نیز ترمزهای سرامیک کربنی آن هستند. این ترمزها هنگامی که سرد باشند عملکرد فوق‌العاده پایینی دارند که به خصوص در ترافیک‌های شهری بسیار آزاردهنده میشوند.

همانند مرسدس،در فراری نیز سیستم launch control را میتوان با فشار دکمه‌ای از کنسول میانی فعال کرد و تا زمانی که پدال گاز را تا انتها فشار دهید، تعویض‌ها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. فراری در حرکت از حالت سکون هرزگردی بیشتری نسبت به مرسدس دارد و ۹۶ کیلومتر در ساعت را در ۳.۹ثانیه به دست می‌آورد. در مسافت ۴۰۰ متری، فراری ۰.۲ ثانیه سریع‌تر از مرسدس است که این پیشتازی در کسب سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت به ۰.۵ ثانیه می‌رسد.

Ferrari California 2009

همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، اعداد بسیار به هم نزدیک هستند و جایی که فراری برتری خود را نشان میدهد، بدون شک جزییاتی مانند واکنش دقیق پیشرانه به فشار وارده به پدال گاز، شتاب‌های خطی و بدون وقفه و عملکرد پدال ترمز است که نیروی لازم برای توقف در هر فاصله‌ای را به بهترین نحو ممکن فراهم می‌آورد. تعویض‌های جعبه دنده نیز تاخیرهای بسیار کمی دارد و حتی فرمان خودرو نیز دقت میلی‌متری داشت (هر چند در ابتدا اینگونه به نظر نمیرسد و فرمان بسیار سبکتر از آنچه باید باشد عمل می کند).

Ferrari California 2009

در مجموع فراری کمی نرمتر از مرسدس است و سیستم تعلیق آن اسپرتی مرسدس را ندارد. هر چند پایداری آن در سر پیچ‌ها بسیار خیره‌کننده و خوب است اما سیستم تعلیق آن در مقابل سیستم تعلیق فعال مرسدس کمی ضعیف‌تر به‌نظر میرسد البته شاید بتوان فراری را برای مسافرت‌های طولانی بهتر از مرسدس یافت چرا که در مسافت‌های طولانی سیستم تعلیق مرسدس ممکن است کمی خشک به نظر برسد.

Ferrari California 2009

در داخل فراری لوکس و اعیانی بودن را به نمایش می گذارد که هنر طراحی آن کاخ‌های مجلل و فوق مدرن امروزی را به چالش می کشاند، هر چند تجهیراتی همچون صندلی‌های برقی و کروز کنترل هم در این خودرو به صورت سفارشی نصب خواهند شد! در این میان شاید وجود سیستم ناوبری به صورت استاندارد از نکات بحث برانگیز این خودرو باشد!

Ferrari California 2009

از این نکات که بگذریم، در فراری کالیفرنیا چرم دست دوز در سرتاسر کابین به چشم میخورد و رنگ بندی و طراحی بخش‌های مختلف کابین خودرو در کنار فرم مدرنی که دارند، یادآور کنسول‌های کلاسیک هستند که همین مساله زیبایی آنرا دوچندان کرده است. صندلی‌های عقب تنها فضای لازم برای صندلی کودک را دارند و بزرگ سالان نمی‌توانند از آنها استفاده کنند.

در خاتمه باید گفت، همیشه مسائلی همچون کسب مقام و منزلت در بین مشتریان و محبوب شدن بسیار پیش و پا افتاده‌تر از آن بوده‌اند که فراری بخواهد نگران آن‌ها باشد اما بدون هیچ اغراقی کالیفرنیا، خودرویی برای استفاده روزمره است که لوکس و تشریفاتی بودن آن سر به فلک کشیده و همچنین توانایی‌های حرکتی آن نیز مانند هر فراری دیگری بدون بحث است! خودرویی که بدون شک رقیب بسیار سرسختی برای مرسدس SL خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. a-x1

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    just MB 4ever :)

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. Ali

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    مقایسه ی دو برند بی مثال و اصیل خودرو خیلی سخته . روح واصالت سلطنتی مرسدس با خون مسابقه ای و با پرستیژ فراری ……
    ولی در کل مقایسه ی فراری با هر خودروی دیگه ای اشتباس و کالیفرنیا هم یکی از خودروهاییه که مانند نداره و یه جورایی قابل مقایسه نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  3. hossein

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    بنز فقط یه برند نیست.بنز یه مفهومه.بنز یعنی همه ی چیزی که یه ماشین میخواد.فقط مرسدس…

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. خودم

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (221 ديدگاه)

      به غیر از این که هندلینگش افتضاحه،آرامش نداره و موتوراشم به شدت ضعیفه :)…تا فراری هست کی به مرسدس نگا می کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. آرامان

        ۳ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        باز که مثل بحث کیزاشی شد

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. نخود آش

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (294 ديدگاه)

        آقای عزیزی که اسمت هست 4 ثانیه افتضاحه . فکر شما هر روز پشت اونتادور و ویرون میشینی که 4 ثانیه برات افتضاح محسوب میشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. SANA

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    باریک الله نشریه ایران خودرو…. یه تکونی به خودش داد
    مثل اینکه دیده هر چقدر بیاد از تحفه های خودش بگه کسی تحویل نمیگیره…
    ولی پاراگراف آخرو خوب اومده و باید به این نکته توجه داشت که فراری از اون جهت اهمیت نمیده که محصولاتش در حد نهایت کیفیت هستن و چیزی نداره که مشتری بخواد از اون ایراد بگیره و اگه کسی خوشش نیومد میتونه با پرداخت مبلغ بیشتری یه دونه سفارشیترشو از کارخانه بخواد ولی ایرانخودرو با این آشغالایی که تولید میکنه و انحصاری که آقایون یچه‌های بالا براش به وجود آوردن!!! هیچ حق انتخاب و یا اعتراضی رو برای مصرف کننده نذاشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. SaeeD

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اکثرا در چنین مقایسه هایی خودروهای دیگر تنها به خاطر نام عوام فریب فراری مورد بی مهری قرار می گیرند در حالیکه هیچ کدوم از محصولات فراری به گرد
    Mercedes SLR محصول 2004 نمی رسند چه برسه به SL63

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خودم

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (221 ديدگاه)

      انزو،fxx…اون مرسدسی که شما اسم بردی توسط مک لارن طراحی شده و موتورش سوپرشارژره،یه محصول از مرسدس معرفی کن که با موتور تنفس طبیعی به گرد پای محصولات فراری برسه/مرسدس از قدیم مثل لاک پشت بوده و خواهد بود :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا...فقط بنز

        ۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (27 ديدگاه)

        مث اینکه شما نمیدونی مکلارن خودش مال مرسدسه و زیرمجموعش محسوب میشه…هر چی مکلارن داره یعنی بنز هم داره…

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. galardo

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (182 ديدگاه)

    خوش به حالشون اونایى که این ماشینا رو نگاه میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد سیار

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      رسیدن به این ماشین ها خیلی دور نیست.خواستن توانستن است.اگر تلاش کنی میتونی یکیشو داشته باشی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ARYAN

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (55 ديدگاه)

      مگه الان ندیدیش ؟ در ضمن gallardo آقای لامبور سوار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. پیمان

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فراری جلوش دید نداره.
    بنز هم خیلی بی کلاسه.
    بابا(روآ)رو بچسبید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. آرمین

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    مقایسه جالبی بود و ممنون از سایت فوق العادتون اما جدای این مقایسات فکر میکنم کسی نباشه که مثل من اتومبیل مرسدس بنز رو در یک طرف دنیای خودرو و بحث مقایسه بین خودروهای دیگرو در طرف دیگه قرار بده.
    در تاکید مجدد صحبتم همین بس که تاریخ تاسیس مرسدس بنز با آغاز پیدایش خودرو و اتومبیل منطبق هستش و این یعنی تا ابد مرسدس بنز!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رضا...فقط بنز

      ۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      درود بر شرفت داداش
      بالاخره یه آدم خیلی منطقی اینجا پیدا کردیم!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. M.Solhi

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    با تشکر از دوستانی که مرسدس رو تایید کردن.
    ولی باید این نکته رو متذکر بشم که فراری از کشور ماشینهای سریعه و در مورد تکنولوژی سرعت جزو بهترینهاست.
    من خیلی دوست داشتم که این مقایسه بین California و SL63 AMG 2013 انجام میگرفت.
    مرسدس یک امپراطوری بلا تسخیر در صنعت خودرو سازی دنیاست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. مهران

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سمند داشتین اینقد از این ماشینا تعریف نمیکردین عناصر خود فروخته- تازه جدیدا ایربک هم براش کذاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ARYAN

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (55 ديدگاه)

      من که ندیدم ایربک کذاشته باشند. البته شاید ایر بگ براش گذاشته باشند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. محمد سیار

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    تو زیبایی بدنه مرسدس از کالیفرنیا بالا تره اما تو موتور فراری بهتره؛اونم یه کم نه اونقدر که به چشم بیاد.
    ولی در کل مرسدس یه چیز دیگه است.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. سید علیرضا

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    مرسدس بنز از یک موتور 5 هزار سی سی حمایت می شود ولی فراری 3 هزار سی سی ولی فراری دتده هاش مثل فرمول 1و سرعت عمل بالا می رود ولی مرسدس از دنده اتماتیک با حساسیت 100 درصد به کار رفته شتاب اولیه ی فراری بیشتر است ولی اگر کمی بگذرد مرسدس دنده معکوسش را تقویت کرده و با قدرت شتاب دومیه بسیار عالی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Nemigam

    ۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    凸(¬‿¬)凸 saeed

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. nima

    ۲۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنز که بیخودی اول نیست!
    هم از لحاظ امکانات داخلی و هم امنیت و راحتی بنز سره!

    just benz!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. EnzO

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فراری همیشه بهترینه… .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علی

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر بنده 2 ماشین نمره 20 میگیرن از متقاضی و انتخاب هم سلیقه ای است من فراری رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. عشق آلمان

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    آقایونی که میگن فراری مرسدس بنز اولین اتومبیلی بود که بوجود اومد اصلا اولین ماشینو بنز طراحی وساخت فراری کجا بود در جواب دوئستمون که میگه مک لارن فلان کرد بگم آره یه آشغالی رو داد بیرون که هنوزم میلانن ازش تازن مک لارن کجا و بنز کجا بنز امپراطوره مک لارن رعیتم نیست انگار بگب صنعت خودرو سازی ایران و ژاپن باهم مقایسه کنید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. parham 15

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (130 ديدگاه)

    هرچی فکرکردم دیدم نمیشه نه.اصلا نمیشه گفت کدوم سرتره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mojtaba

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (221 ديدگاه)

    از لحاظ آیرودینامیک.طراحی.موتور و… فراری خیلی خیلی سرتر از بنز هستش.. نمیشه مقایسه کرد. اگه فراری از توربو شارژر و اینتر کولر استفاده کنه میشه جت!!!!!! ماشینایی که از توربو شارژرو اینا استفاده میکنن انگاری دوپینگ کردن…. فراری تنها کمپانی هستش که تو بحران اقتصادی ضرری نداشته… جاودانه باد فراری

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. رضا...فقط بنز

      ۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      تو که میگی توربو دوپینگه پس برو موتورهای تنفس طبیعی پاگانی ها رو نگاه کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. adel

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه عقل کل اون موقع که بنز ماشین می ساخت فراری کجا بود شرکت مرسدس بنز بسیار شرکت قدری بوده و هست و همیشه به فکر رفاع حال مشتریاش ماشین طراحی میکنه مرسدس بنز یه ماشین سلطنتی به اسم گرفته ولی فراری چی سلطنتی یا کلاسیک برین پیش یه نفر حرف بزنین که خندشون نگیره خخخخخخخخخ

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. adel

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در ضمن اون برابوس مکلارن هست که تیونینگ شده نه مرسدس بنز مکلارن قدرت معمولیش هست712اسب تیونینگ شده هست722اسب بخار چشات در بیاد تحقیق کن بعد بگو فلان فلان

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. ramin

    ۵ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    اون موقع که صاحب کارخونه فراری داشت توشکم مامانش شنامیکرد بنز داشت ماشین تولید میکرد.صنعتخودروسازی فقط آلمان

    موافقم 2
    مخالفم 1
  23. amir.t.

    ۲۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    از لحاظ قیافه بنز سر تره.اما لحاظ موتوری فراری ی چیز دیگست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. sepehr

    ۲۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    افرادی که میگن بنزبهتره برن دوتاویدوازکورس فراری وبنزببینن بعدبرا مانظربدن اصلاتوفراریو میذاری ور بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سعید از بوشهر

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    Benz for gentleman

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. bmw

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    کالیفرنیا بنظرم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا