مرسدس بنز

ملاقات مایباخ 57S مدل 2007 با مرسدس-مایباخ S560 مدل 2020

داستان احیای برند مایباخ و عدم موفقیت آن در رقابت با برندهای فوق لوکسی مثل بنتلی و رولزرویس را همه میدانیم و بنابراین نیازی به تکرار آن نیست؛ اما بااین‌حال، شکست مایباخ ۵۷ و ۶۲ در برابر خودروهایی مثل رولزرویس فانتوم و بنتلی آرناژ هیچ ارتباطی با کیفیت این سدان‌های فوق لوکس آلمانی نداشت زیرا این‌ها سدان‌های درجه‌یکی بودند که سطح کیفی آن‌ها با محصولات مدرن مرسدس-مایباخ برابری می‌کرد. ویدئوی جدیدی از Throttle House به‌خوبی این موضوع را نشان می‌دهد زیرا این کانال یوتیوب کانادایی یک مایباخ ۵۷S مدل ۲۰۰۷ را با یک مرسدس-مایباخ S560 مدل ۲۰۲۰ مقایسه کرده است.

شاید فکر کنید سیزده سال اختلاف سن بین این دو خودرو تفاوت زیادی است و S560 به‌راحتی می‌تواند مایباخ قدیمی را مغلوب کند اما موضوع پیچیده‌تر از این است. مهم‌ترین موضوع در مقایسهٔ این دو سدان لوکس، پول است زیرا S560 بیش از دو برابر ۵۷S قیمت دارد. هم‌اکنون با حدود ۸۰ هزار دلار می‌توان یک مایباخ ۵۷S کارکردهٔ تمیز خریداری کرد درحالی‌که یک مرسدس-مایباخ S560 صفرکیلومتر مشابه نمونهٔ حاضر در این ویدئو حدود ۱۹۰ هزار دلار برای خریدار آب می‌خورد؛ بنابراین بحثی وجود ندارد که ۵۷S با وجود هزینه‌های نگهداری بسیار بالا، گزینهٔ بهتری برای خرید محسوب می‌شود.

در سدان‌های فوق لوکس حس و حال و شخصیت خودرو برای خریداران بسیار اهمیت دارد و به‌راحتی می‌توان گفت که مایباخ قدیمی نسبت به نمونهٔ جدید احساس خاص‌تری دارد. همه‌چیز در ۵۷S سفارشی به نظر می‌رسد و احساس می‌شود درحالی‌که S560 نهایتاً یک S کلاس بالا رده و مجهزتر است. در بخش قوای محرکه نیز برتری کاملاً با مایباخ قدیمی است زیرا ۵۷S با نیروگاه V12 توئین توربوی ۶۲۰ اسب بخاری خود بسیار از S560 با موتور V8 توئین توربوی ۴۷۰ اسب بخاری قوی‌تر است. شاید به خاطر همین ویژگی‌ها باشد که گفته می‌شود دایملر روی هر دستگاه مایباخ قدیمی که به فروش رسانده بیش از ۳۳۰ هزار یورو ضرر داده است.

خب با توجه به همهٔ مواردی که در بالا بیان شد مثل قیمت بسیار کمتر مایباخ ۵۷S در مقایسه با جانشین امروزی خود، اگر قصد خرید یک سدان لوکس از مرسدس را داشتید، کدام‌یک از این دو خودرو را انتخاب می‌کردید؟

مایباخ ۵۷S

مرسدس-مایباخ S560

پیشرانه ۶ لیتری V12 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۲۰ اسب بخار ۴۷۰ اسب بخار
گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۴.۹ ثانیه ۴.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۷۵ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
وزن ۲۷۳۵ کیلوگرم ۲۲۲۰ کیلوگرم
طول ۵,۷۳۴ میلی‌متر ۵,۴۶۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۳۹۰ میلی‌متر ۳,۳۶۵ میلی‌متر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    “دایملر روی هر دستگاه مایباخ قدیمی که به فروش رسانده بیش از ۳۳۰ هزار یورو ضرر داده است”

    روی هر دستگاه 330 هزار یورو ضرر؟؟؟؟!!!! مگه قیمتشون چند بوده؟

    موافقم 32
    مخالفم 9
    1. محمد حسین

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (489 ديدگاه)

      سوال خوبیه
      اگر اشتباه تایپی نباشه ، شاید با لحاظ کردن هزینه های توسعه و غیر مستقیم این محاسبه انجام شده ، نه هزینه تولید مستقیم

      موافقم 26
      مخالفم 3
    2. زیزیگولو

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (4800 ديدگاه)

      احتمالً یه اشتباه تایپیه

      موافقم 8
      مخالفم 17
    3. ارشیاSVJ

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      پول یه اونتادور ضرر داده!!!
      یه کم زیاده روی نیست؟؟

      موافقم 12
      مخالفم 1
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      بخاطر همین ضررها بوده که نسل جدید مایباخ را دقیقاً از ردی پلتفرم S و مُتَشابه ساختند .

      موافقم 14
      مخالفم 2
    5. دانیال

      ۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (596 ديدگاه)

      رسیدن به مرحله ی (تولید انبوه) باعث میشه نه تنها تمام هزینه هایی که یه شرکت برای تحقیق و توسعه و ساخت یک محصول کرده، جبران بشه بلکه از یه جایی به بعد فروش هر عدد از اون محصول به معنی سودآوری خالص باشه.
      مایباخ هیچوقت به اون مرحله نرسید و نتونست انتظارات دایملر رو در تعداد فروش برآورده کنه.
      این مقدار ضرردهی به این علت بود

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. akrh78

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    میباخ جدید انگار این ماشینای توی گمرک هست که برچسب(؟) روی کاپوتش رو نکندن
    کلا رنگ‌آمیزی دو رنگ به s و gls میباخ نمیاد

    موافقم 31
    مخالفم 10
  3. محمد

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    با s650 مقایسه میشد، منصفانه تر بود

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. M2F....GHI

      ۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (51 ديدگاه)

      S650 یه طورایی جانشین 62 حسابه

      موافقم 2
      مخالفم 1
  4. Hadi

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    کاش این مایباخ جدیدرو این قدر تو طراحیش شلوغ کاری نمیکردن و مثل مدل های قدیمی ساده تر بود…

    موافقم 12
    مخالفم 4
  5. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    اگه دنبال یه ماشین لوکس باشم احتمالا ترجیح میدم خاص هم باشه، چه بهتر که سیلندر های بیشتری هم داشته باشه.
    من 57s رو انتخاب می‌کنم.

    موافقم 17
    مخالفم 4
  6. MAF

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    حالا که بحث انتخاب شد
    من اگه باشم مدل جدیدو انتخاب میکنم
    بعضی از دوستان میگن که قدرت موتور 57اس چون بیشتره و دوازده سیلندره اونو انتخاب میکنن. اما باید بگم که تو ماشینای لاکچری قدرت موتور اهمیت نداره و معمولا موتور وی12 بخاطر لوکس تر بودنش انتخاب میشن و دقیقا اس650 هم از وی12 استفاده میکنه که اینجوری بهتره
    در ضمن برای کسی که اینجور ماشینای لوکسو میخره هم قطعا قیمت مهم نیست

    موافقم 3
    مخالفم 12
    1. Mc20

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      من 57s رو انتخاب میکنم دقیقا بخاطر موتور که علاوه بر لوکس بودن و خانوادگی بودن اسپرت هم هست که خیلی طرفداران قدرت رو خوشحال میکنه

      موافقم 1
      مخالفم 3
  7. مهزیار

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (442 ديدگاه)

    یکیش میباخه
    اون یکی تورو خدا باور کنید به جون ننم میباخه

    موافقم 15
    مخالفم 0
    1. سیاوش

      ۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (47 ديدگاه)

      ،??????

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا