مرسدس بنز

مرسدس جنگ رسمی برتری در کلاس الکتریکی‌ها را کلید زد…

مرسدس بنز از اعلام اینکه می‌خواهد با شکست تسلا به اولین عرضه کننده خودروهای الکتریکی تبدیل شود ابایی ندارد؛ اما گروه فولکس‌واگن و ب‌ام‌و نیز به عنوان اصلی‌ترین رقیب مرسدس دنبال هدف مشابهی هستند. آیا این سه خودروساز بزرگ آلمانی می‌توانند آنچه را که تسلا در کمتر از دو دهه انجام داد و به ارزشمندترین خودروساز دنیا تبدیل شد نابود کنند؟

این را زمان خواهد گفت اما مرسدس امروز اعلام کرده سایت‌های تولیدش در آلمان، آمریکا و چین اقدام به تولید سبد محصولات جدید EQ خواهند کرد. این خودروها در همان تأسیساتی تولید خواهند شد که محصولات هیبریدی، بنزینی و دیزلی کنونی مونتاژ می‌شوند. هدف مرسدس این است که خودروهای تمام الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ بیش از نیمی از فروش کل این شرکت را تشکیل دهند.

تا سال ۲۰۲۲ هشت محصول EQ وجود خواهند داشت که شش تای آن‌ها از الان تا سال ۲۰۲۲ معرفی خواهند شد. در حال حاضر تنها مرسدس EQC وارد بازار شده اما محصول بعدی شاسی‌بلند کامپکت EQA خواهد بود که قبلاً تولیدش در راستات آلمان کلید خورده و از سال آینده در پکن نیز تولید خواهد شد. البته رونمایی رسمی این خودرو بیستم ژانویه ۲۰۲۱ انجام خواهد شد. کراس اوور ساب کامپکت EQB نیز در چین و مجارستان مونتاژ خواهد شد.

خودروی بعدی سدان EQS است که تولید انبوه آن از نیمه اول سال ۲۰۲۱ در زیندل فینگن آلمان شروع خواهد شد. سدان EQE که ابعادی مشابه E کلاس دارد نیز در چین و آلمان تولید خواهد شد. مرسدس در آمریکا تأسیسات توسکالوسا و آلاباما را دارد که اقدام به تولید نسخه‌های شاسی‌بلند EQE و EQS خواهند بود. این کار از سال ۲۰۲۲ شروع خواهد شد. توسکالوسا هم‌اکنون مشغول تولید شاسی بلندهای GLE و GLS است.

در حال حاضر کارخانه تولید باتری جدیدی در آلاباما وجود داشته و تمامی ابزارآلات موردنیاز در ماه‌های آتی را دریافت خواهد کرد. مرسدس می‌گوید به برنامه کربن خنثی ۲۰۳۹ خود متعهد بوده و در واقع کارخانه‌های تولید خودرو و ون این شرکت در سال ۲۰۲۲ کربن خنثی خواهند شد.

مارکوس شافر عضو هیئت‌مدیره مرسدس بنز می‌گوید:

با استراتژی اول الکتریکی، مرسدس بنز بی‌وقفه در مسیر حرکت به سمت کاهش آلایندگی دی‌اکسید کربن بوده و سرمایه‌گذاری سنگینی را در این زمینه انجام داده است. سبد محصولات ما الکتریکی خواهد شد و بنابراین شبکه تولید جهانی نیز با این هدف هماهنگ خواهد بود.

در آینده نسخه تمام الکتریکی G کلاس نیز در دسترس خواهد بود اما هنوز جزئیات آن اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    بوی انقلاب داره میاد

    موافقم 71
    مخالفم 13
  2. مازیار

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    خیلی خوب بجه ها بازی شروع شد

    موافقم 52
    مخالفم 8
  3. Amin

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    این از زیر پوشش استتاری هم زشته اون eqc هم که زشته اونم از بی ام و با اون ماشین زشتش تسلا هم که هیچی فولکس واگن هم که معمولیه
    اینا نمیخوام یه ماشین خوشگل بدن بیرون؟انگار طراحی زیبا دیگه جزو اولویت هاشون نیس

    موافقم 25
    مخالفم 63
    1. Mr.X

      ۲۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      کی گفته باید ماشین الکتریکی زشت و تپل و قلمبه باشه؟ یا دیگه هیبریدی ها افتضاحن.

      موافقم 22
      مخالفم 2
  4. SF90 STRADALE

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    حاضرم دودِ دیزلی ها منو خفه کنه ولی هیچوقت G کلاس الکتریکی رو نبینم
    رانگلر ، G کلاس و هامر الکتریکی رو چطور باور کنم ؟؟
    در آینده نزدیک هم نوبت به موستانگ و سایر ماسل های آمریکایی میرسه !!!!

    موافقم 41
    مخالفم 13
    1. Mr.X

      ۲۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      فکر کن با دوج چلنجر دیمون الکتریکی ویلی بزنیم چی میشه!🤣🤣🤣🤣

      موافقم 30
      مخالفم 1
      1. M.A.S

        ۲۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (816 ديدگاه)

        ای کاش هرگز حتی تو خواب هم نبینیم
        داج برقی یا هیبریدی یا…رو
        ولی تجربه نشون داده که کرایسلر سابقه درخشانی تو نابود کردن برند های بزرگ داشته و هرگزم درس نمیگیره
        دسوتو ایگل پلیموث همه به خاطر ندانم کاریای این لعنتی نابود شدن
        الان فقط داج مونده
        امیدوارم این یکی رو نابود نکنن

        موافقم 17
        مخالفم 5
    2. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      احتمالش کمه ماسل کار و سوپر اسپرت ها برقی بشن

      موافقم 4
      مخالفم 6
  5. Hadi

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    اوه اوه
    مرسدس رسماً جنگ رو شروع کرد…
    برید کنار زخمی نشید
    مرسدس میخواد تا چند سال دیگه بترکونه و بازار رو بگیره دستش ?
    موفق باشی پدر خودرو سازی……

    موافقم 43
    مخالفم 14
    1. Hadi

      ۲۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      اوه اوه
      مرسدس رسماً جنگ رو شروع کرد…
      مرسدس میخواد تا چند ساله دیگه بتزجرکونه و بازار رو بگیره دستش ?
      موفق باشی پدر خودرو سازی……

      موافقم 18
      مخالفم 19
  6. امید

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 13
    مخالفم 6
  7. Mr.X

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    جارو برقی مرسدس که خیلی وقت پیشا هم بود. ما داشتیم ولی ساخت چین بود مثل همین (که میگه توی پکن تولید خواهد شد). ولی چون چینی بود زودی خراب شد رفتیم پاناسونیک خریدیم😀😀😀😁😁😁

    موافقم 14
    مخالفم 32
  8. ارشیاSVJ

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    میرن سیلندرا ااااا
    از اونا فقط فففف خاطره هاشو ووون
    به جا میمونه
    ???

    موافقم 23
    مخالفم 5
    1. Mr.X

      ۲۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      کاملش
      عجب رسمیه اِاِاِاِ رسم ایلان مااااسک…
      قصه ی درون سووووز و ماشین برقیهههه (درون سوز برگ ماشین برقیم باد خزون که برگو با خودش میبره)
      میرن سیلندرااااا
      از اونا فقَ اَاَاَاَط فیلم و عکساشوووون به جا میمونه
      😭😭😭😭😭😭

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. R@min

        ۲۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        داداش حالا نیاز نبود تحریرم تو متنت اشاره کنی ??? همه اون شکلی می خونیم

        موافقم 16
        مخالفم 0
      2. akrh78

        ۲۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1358 ديدگاه)

        افرین امین جان (شعبه mr.x)
        مرگ بر ماسک
        مرگ بر جاروبرقی
        مرگ بر همزن
        مرگ بر مخلوط کن

        موافقم 11
        مخالفم 13
        1. Mr.X

          ۲۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          من امین نیستما ولی نظراتم و ایدم خیلی بهش شبیهه هم از ایتالیایی ها خوشم میاد هم از الکتریکی ها بدم میاد(بجز ریماک سی 2 از کانسپت 1 و اس هم بدم میاد)

          موافقم 5
          مخالفم 4
        2. مهدی،:امید اینده

          ۲۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1196 ديدگاه)

          ?

          موافقم 4
          مخالفم 0
        3. Mr.X

          ۲۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          ولی اسمم محمد امینه و بعضی وقتا امین صدام میکنن

          موافقم 1
          مخالفم 2
  9. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    بنز اگه میخواد رقیب باشه باید
    با هر بار شارژ بیش از 868 کیلومتر بره و زمان شارژ عادیش باید کمتر از 1 ساعت باشه.

    با شتاب و درگ کاری ندارم.

    اگه همین 2 گزینه اول رو رعایت کنه رقیب جدی میشه واسه تسلا و لوسید.
    البته به شرطی که رعایت کنه. ولی از اونجایی که بنز میخواد همه رو داشته باشه و همیشه بهترین باشه و صد البته پول برندشو بگیره. خب هیچ وقت موفق نمیشه.

    نه اینکه نشه. چرا میشه ولی زمان میبره.

    خودرو برقی : تسلا = ????????????

    بنز EQ = ?????????

    موافقم 21
    مخالفم 33
    1. افشار

      ۲۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (706 ديدگاه)

      چند تا برند مثلا لوکس ساز چینی مثل هونگچی دارن پول چه چیزی رو میگیرن ؟؟ نه اعتبار دارن و نه کیفیت دارن و نه مثل پورشه و بنز واقعا برند لوکس هستن که بخوان پول برند بگیرن !!! پس اینها پول چه چیزی رو میگیرن ؟؟ پول حماقت مردم !!

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

        ۲۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اقای افشار ممنون میشم قیمت هونگچی رو بگی ????

        با 60 هزار دلار صاحبه ماشینی میشی که لوکسه. من خودرو چینی بالای 60 هزار دلار ندیدم . شما دیدی ؟؟

        موافقم 7
        مخالفم 9
        1. M.A.S

          ۲۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (816 ديدگاه)

          سونگ سان اس اس دلفین (اونی که شبیه کوروت بود تو اون نمایشگاهه) که معلوم نیست از کجا اومده
          قیمت پایه 87000 دلار

          موافقم 11
          مخالفم 0
        2. افشار

          ۲۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (706 ديدگاه)

          شصت هزار دلار خیلی کمه ؟؟ برای خودروی آشغال چینی ؟؟

          موافقم 8
          مخالفم 1
  10. R@min

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اینا مگه نگفتن کنار می کشیم از رقابت الکتریکیا ؟؟

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. AMG///

      ۲۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      گفت از خودران ها کنار کشیده( البته به جز خودرو های با کد S یعنی eqs و s کلاس و gls)

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. R@min

        ۲۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        اووووووو آره الان یادم اومد مرسی یادآوری

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. زیزیگولو

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4888 ديدگاه)

    ماشینای برقی بخاطر اینکه هزینه‌ی سوخت روی دست مالکاشون نمیزارنو راحت تو خونه یا دم در خونه شارژ میشنو هزینه‌ ی تعمیرو نگهداری پایینی دارنو سواری راحتو بی صداییم دارن اقبال بیشتری واسه انتخاب شدنو خرید توسط مشتری دارن

    موافقم 12
    مخالفم 5
  12. میرخان

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (45 ديدگاه)

    یعنی اونایی که امتیاز پمپ بنزین دارن باید برن دنبال امتیاز جایگاه سوخت برقی؟بله دقیقا بوی انقلاب میاد ،یک انقلاب پر هیاهو اما “بی صدا” :)

    موافقم 4
    مخالفم 0
  13. Elmiraj

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3105 ديدگاه)

    مثل EQC باشن کافیه……

    موافقم 7
    مخالفم 19
  14. AMG///

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    خب برین کنار حرفه ای اومد…
    دیگه الکتریکی بچه بازی نیست…
    اومده همه رو زخمی کنه…

    موافقم 11
    مخالفم 8
  15. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    اقای افشار که اون بالا فرموده بودی هونگچی خیلی گرونه.
    هونچگی H9 که دیگه لوکس ترین ماشینه چینی هست رفتم تو سایتش قیمتشو دیدم.
    قیمت پایه 58 هزار دلار. و نسخه فول تا 74 هزار دلار میره.

    شما اصلا بگو 75 هزار دلار نسخه فول.

    رولز رویس فانتوم قیمتش چنده ؟؟؟ 1 میلیون دلار. حالا چی داره. هیچی.
    مرسدس کلاس s قیمت پایه از 118 هزار دلار شروع میشه. بعد میگی هونگچی پول برند میگیره ؟؟؟؟ چند ساله هستی خدا وکیلی .

    همونطور که قدیم گفتم تنها لوکس ساز جهان بنتلی هست. چون ساعتی که داخل ماشینشه قیمتش به تنهایی 235 هزار دلار قیمت داره که از قیمت پایه بنتلی گران تره!!!!!!
    (در هر مدلی) این یعنی پول برند نگیر.

    هزار بار گفتم بازم میگم. برند هایی مثل بنز. پورشه. آئودی. بی ام و. رولز رویس.
    اینا قدیم خوب بودن الان دارن بد میشن ولی دارن پول برند شونو میگیرن.

    رولز رویس یه ماشین داده قیمتش 13 میلیون دلار هست. خب من واسه چی به اون پول بدم ؟؟؟؟؟ توش چی داره ؟؟؟ هونگچی که از اون بهتره. میرم با اون 13 میلیون یه جت شخصی ارزان میخرم.

    موضوع همینه. برند هایی داریم که ماشیناشنون حداقل امکانات رو دارن ولی قیمتاشون سر به فلک کشیده. من به اینا میگم پول برند گیر .

    متوجه شدی اقای افشار ؟؟ با اینکه به مقاله دیگه بنویسم ؟؟
    موضوع به این سادگی رو درک نمیکنید بعد توقع دارید که مثلا ایران رو درست کنیم ؟؟

    موافقم 7
    مخالفم 12
    1. مانی

      ۲۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      آخه خودت چجوری حرف خودت رو باور میکنی‌
      آخه مگه میشه دو دو تا به شه پنج تا
      ساعت تو ماشین از خود ماشین گرون تره؟
      خوب بگو بنتلی خیریه زده دیگه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  16. mehran911

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2027 ديدگاه)

    اتفاق بسیار بسیار خوبیه
    هر روز اخبار شگفت انگیز جدیدی از صنعت خودرویی آلمان منتشر میشه
    حجم سرمایه گذاری ها و ثبت اختراعات و نوآوری های جدید فوق العاده است
    استقبال از فروش ID3 در اروپا فوق العاده بوده و به احتمال بسیار زیاد id4 هم در فروش الکتریکی ها رکورد های جدیدی در دنیا ثبت خواهد کرد

    موافقم 13
    مخالفم 6
  17. امین

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (438 ديدگاه)

    یواش یواش همه اخبار پدال داره به سمت برقیا پیش میره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  18. افشار

    ۲۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (706 ديدگاه)

    آقای رامین که اون بالا درباره برندهایی که پول برند میگیرن مقاله نوشتی مقالت به هیچ عنوان معنا و مفهومی نداشت ! رولزرویث و بنز و پورشه و بی ام و رو با چی مقایسه کردی ؟؟ فرض کن رفتی بازار اسب بخری و جلو رویت سه گزینه هست 1- یک اسب از نژاد اصیل 2- یک قاطر 3- یک خر و از آنجایی که این سه شباهت زیادی به هم دارن اما در قیمت و کاربرد تفاوت زیادی دارن و تفاوت در این هست که اسب از همه گرانتره چون اسب هست و قاطر قیمتش از اسب پایین تر هست چون حاصل جفتگیری اسب و خر هست و در نهایت خر که از همه ارزانتر هست و اگر به شما باشه آقای رامین صد در صد می آیی میگی اینها که در ظاهر شبیه هم هستن پس چرا برم پول نژاد اصیل بدم ! میرم خر میخرم که از همه ارزانتره و حالا شده حکایت مقایسه آقای رامین که رولزرویث و بنز و پورشه و بی ام و رو با هونگچی مقایسه میکنه ! آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه ! رامین جان متوجه شدی یا یک طومار دیگر هم بنویسم تا متوجه بشی ؟؟

    موافقم 5
    مخالفم 0
  19. بهنام

    ۲۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    بنظر من هیچکدام از غول های آلمانی شریک های خوبی برای تولید باتری های با کیفیت و مطمئن اونچه که باعث شد تسلا به این نقطه از اعتبار برسه، انتخاب نکردن، فکر می‌کنم تویوتا با پاناسونیک بتونن تو زمینه ی تمام برقی هم بزرگترین و قابل اعتماد ترین بشه، ضمن اینکه قصد ورود به کلاس برقی های لوکس رو نداره.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  20. MEHDI8.1.2.0

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    آینده برقی در دست مرسدس بنزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. MEHDI8.1.2.0

    ۱۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    پدر خودرو سازی رو دست کم نگیرید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا