مرسدس بنز

نسل جدید مرسدس اسپرینتر بر مدار جاسوسی

نسل جدید مرسدس بنز اسپرینتر از همکاری با فولکس‌واگن کرافتر فاصله خواهد گرفت و واژه “کاملاً جدید” را یدک خواهد کشید. این خودرو کاملاً توسط مرسدس بنز توسعه می‌یابد و پروتوتایپ های زیادی از آن در هفته جاری شکار عکاسان جاسوسی شده‌اند. تأسیسات تست مرسدس در دوسلدورف پذیرای نسخه‌های پیش‌تولیدی اسپرینتر بوده است.


همچنین گفته می‌شود اسپرینتر جدید در تأسیسات مونتاژ جدید در کالیفرنیای جنوبی آمریکا ساخته خواهد شد. مرسدس برنامه‌های بزرگی برای نسل آینده اسپرینتر داشته زیرا نسخه الکتریکی نیز در راه بوده و در تأسیسات دوسلدورف تولید خواهد شد. اولین نمونه‌های این خودرو در سال ۱۹۹۵ در همین مکان مونتاژ شده‌اند. مرسدس برای الکتریکی کردن این خودرو و مدل ویتو بیش از ۱۵۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده و البته مبلغ ۳۰۰ میلیون یوروی دیگر را نیز برای آماده‌سازی تأسیسات دوسلدورف برای تولید اسپرینتر جدید صرف کرده است. در کل ۶ کارخانه در سراسر دنیا مسئول تولید اسپرینتر جدید خواهند بود.


قبلاً چندین رندر مجازی از نسل جدید اسب کاری مرسدس منتشر شده که در آن شاهد نمای مدرن‌تری بوده‌ایم. البته برای دیدن نسخه واقعی اسپرینتر نیازی به انتظار طولانی‌مدت نیست زیرا مرسدس فروش آن را از نیمه اول سال آینده در اروپا آغاز خواهد کرد. انتظار می‌رود برخی از شاخه‌های طراحی اسپرینتر از پیکاپ X کلاس گرفته شوند و البته کانسپت ویژن ون مرسدس نیز در شکل‌گیری آن ایفای نقش داشته باشد.


نسل جدید فولکس‌واگن کرافتر نیز که در لهستان ساخته می‌شود در آینده دارای نسخه الکتریکی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (158 ديدگاه)

    با سلام
    واقعا جای این ونها در کشور ما خیلی خالیه همش شده از این ونهای چینی به درد نخور و اونی هم که خوبه مانند هایس فقط دست برخی از ارگانهای پولدار دولتی و یا بخش خصوصیه در حالیکه این ونها باب مسافرت هستند بدون هزینه هتل و محل اقامت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    نیروی انتظامی سال 86 خدمت میکردم تو پادگان ما کلی ون فولکس واگن بود هر وقت سوارش میشدیم موقع ماموریت راننده راحت 160 تا 170 میرفت ولی تو ون ما اصلا احساس نمیکردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      ون های LT دیزلی بودن و خیلی سخت جون

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا