اسمارتمرسدس بنز

تیم اجرایی مرسدس و جیلی برای احیای اسمارت

سال پیش بود که دایملر و جیلی جوینت ونچری ۵۰/۵۰ برای توسعه و احیای اسمارت تشکیل دادند. هدف از تشکیل این جوینت ونچر توسعه نسل بعدی محصولات اسمارت می‌باشد. همکاری با جیلی یک فرصت برای ارتقا و احیای اسمارت به عنوان یک برند کاملاً الکتریکی بوده و در شرایطی که این شرکت وضعیت خوبی از نظر فروش نداشته، همکاری با جیلی می‌تواند برگ برنده‌اش باشد.

این جوینت ونچر حالا به‌صورت رسمی اعلام شده و دایملر گفته که تیم اجرایی و جهانی جدید اسمارت برای تولید محصولات آتی این شرکت تأسیس شده است. این جوینت ونچر اسمارت اروپا نام گرفته و حاصل همکاری جیلی و مرسدس بنز است. محصولات جوینت ونچر موردبحث نیز در بازارهای اروپایی عرضه خواهند شد.

مدیر اجرایی اسمارت اروپا ژیانگ بی تانگ خواهد بود. آقای تانگ مدیر اسبق جیلی بوده که همکاری خود با این برند را در سال ۲۰۱۵ شروع کرده و بعدا به لینک اند کو پیوسته است. او همچنین سمت‌های دیگری در گروه خودرویی جیلی داشته است.

تیم جهانی اسمارت آقای تانگ از دنیل لسکو به عنوان معاون بخش فروش و بازاریابی، جون یانگ به عنوان معاون بخش تحقیق و توسعه و اولف نستلر به عنوان معاون بخش مالی و اقتصادی تشکیل شده است. تمامی مدیران این شرکت یا برای دایملر چین یا برای زیربرندهای جیلی کار می‌کنند.

مقر اسمارت اروپا در اشتوتگارت آلمان خواهد بود. تانگ همچنین آقای درک آدلمان را به عنوان مدیرعامل اسمارت اروپا انتخاب کرده فردی که قبلاً مدیر بخش مالی مرسدس بنز نیز بوده است.

هنوز مشخص نیست که تشکیل این جوینت ونچر باعث عمیق‌تر شدن رابطه بین جیلی و دایملر خواهد شد یا خیر. آنچه که از ظاهر امر برمی‌آید این است که اسمارت تا سال ۲۰۲۲ وارد کلاس B خودروهای اروپا خواهد شد و از پلتفرم الکتریکی جدیدی استفاده خواهد کرد.

در حال حاضر جیلی کنترل شرکت‌های ولوو، پولستار، لوتوس، پروتون و لینک اند کو را در اختیار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. VIPER

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    خیزش تدریجی امپراطوری جیلی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. تنها

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    چین دنیا رو درگیر ویروس کرونا کرده و ضررهای بزرگ و جبران ناپذیر اقتصادی به همه کشورهای جهان وارد کرده مطمئن باشین که چین هرگز نمیتونه به جایی برسه که بتونه ابرقدرت و اقتصاد اول جهان باشه چون ترامپ این چین رو درستش میکنه و مینشونه سرجاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نامجو

      ۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      شخصا از چین دل خوشی ندارم. در واقعا از دیکتاتورها و سرکوب گران آزاد اندیشان چه غربی چه شرقی و چه شمالی و چه جنوبی و چه میانی! متنفرم. اما در نهایت شخص یا کشوری برنده رقابته که 1- در علم و فناوری سرمایه گذاری کنه و در این زمینه پیشرو باشه و 2- خدمات اقتصادی و رفاهی گسترده ای به بقیه دنیا ارائه بده و 3- امنیت و آرامش و برای متحدانش به همراه بیاره و 4- از نظر فرهنگی و دموکراسی بر جامعه جهانی تاثیر مثبت داشته باشه. آمریکا 50 سال پیش به حل بسیاری از مشکلات دنیا کمک کرد و 4 مشخصه بالا رو داشت اما این اواخر خودش با سیاست های تهاجمی غیر ضروری بخشی از مشکل شده. البته چین هم با سیاست های فعلی قابل اعتماد نیست. اگر امریکا بتونه به دنیا خدمت بیشتری کنه ابرقدرت باقی میمونه اما اگر چین بیشتر از امریکا این 4 مولفه رو برآورده کنه جای امریکا رو میگیره که البته در اینصورت حقشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. AMG///

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    همیشه از جیلی خوشم میومد
    که یه کمپانی چینی تونسته بزرگ های جهانو تو دستش بگیره
    کیفیت ماشیناشم خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ارشیاsvj

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    اگه اسمارت به خواد سوپر اسپرت بزنه!!!!!!
    اوه اوه چه شود???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا