حدود یک ماه پیش گفته شد مرسدس بنز در حال برنامهریزی برای کاهش قابلتوجه سبد محصولات خود در آمریکاست. درست چند هفته پس از خاتمه تولید مرسدس C کلاس سدان در آمریکا و A کلاس در مکزیک حالا تائید شده که دو محصول دیگر این خودروساز نیز به زودی غزل خداحافظی را خواهند خواند.
در یک بیانیه خبری مفصل که جزئیات بهروزرسانی محصولات مدل سال ۲۰۲۱ را شامل میشود، مرسدس بهصورت رسمی اعلام کرده مدلهای S کلاس کوپه و کانورتیبل آخرین سال تولید خود را تجربه میکنند. هر دو مدل عادی و AMG این خودروهای لوکس پس از مدل سال ۲۰۲۱ به پایان راه خود خواهند رسید. تنها بهبود این خودروها برای یک سال آینده اضافه شدن رنگ بدنه نقرهای به دو نسخه کوپه و کانورتیبل خواهد بود.
طبق خبری که جولای سال پیش منتشر شد در کل هفت محصول مرسدس بنز در آمریکا به موزه فرستاده خواهند شد. ظاهراً S کلاس کوپه و کانورتیبل با دلیل خاصی از بازار خداحافظی خواهند کرد زیرا نمایندگیهای مرسدس از ترکیب سبد محصولات این برند راضی نیستند.
علاوه بر تائید قطع تولید این دو خودرو مرسدس به دنبال توقف تولید C کلاس کوپه و کانورتیبل و همچنین E کلاس کوپه و کانورتیبل خواهد بود؛ اما شاسی بلندها همچنان حرف اول را در سبد محصولات مرسدس بنز خواهند زد زیرا این خودروها طی ۵ سال گذشته رشد فروش ۷۳ درصدی را برای مرسدس رقم زدهاند.
نسل بعدی S کلاس سدان در هفته آینده معرفی خواهد شد. البته مرسدس بهطورکلی با مدلهای دو درب خود خداحافظی نخواهد کرد زیرا SL جدید و نسل بعدی AMG GT این نقش را بر عهده خواهند گرفت. این دو خودرو در واقع مدلهای پرچمدار کوپه از مرسدس خواهند بود.
مجید
۱۰ شهریور ۱۳۹۹خداحافظ ای داغ بر دل نشسته
Reza
۱۰ شهریور ۱۳۹۹والپیپر هایت را همیشه نگه خواهم داشت
مانی
۱۲ شهریور ۱۳۹۹اول بخون یکمی فکر کن بعد جواب بده
من چی گفتم؟گفتم بازار شاسی پرست شده مرسدس هم کلی مدل غیر شاسی تولید میکنه
در نتیجه مجبوره تولید بعضیها رو هر چند ناخوشایند متوقف کنه
یعنی باید اینو توضیح میدادم؟
نیما
۱۳ شهریور ۱۳۹۹وات د فاز؟ ?
مانی
۱۲ شهریور ۱۳۹۹داداش اشتباه شد هردو محمدین
اما بعد تعداد نظرات رو دیدم
nikzad
۱۰ شهریور ۱۳۹۹ماشین زیبایی بود و عالی با پیشرانه خوب ولی خب بازار نمیخوادش پس راهی موزه شود☹️
سورنا
۱۰ شهریور ۱۳۹۹بازاری که یه همچین خودروی زیبایی (کروکش) رو نخواد میخوام ١٠٠ سال نباشه
ببخشید ولی تف تو دنیایی که یه همچین زیبارویی رو نخوان برن سراغ شاسی و …
فقط دوس دارم از بنز بپرسم مشکلش چی بود آخه تو تولیدتو کن حالا فروش زیادی هم نکنه مهم اینه میتونی بگی یه همچین جیگری تو محصولاتت داری
مانی
۱۱ شهریور ۱۳۹۹حرف شما درسته ولی خوب نمایندگی هم حق داره
وقتی بازار شاسی پسند شده و یسری کمپانیها از ترس فروش دارن سدانها رو حذف میکنن
مرسدس A کلاس سدان،CLA
C کلاس سدان کوپه استیشن و کابریو،E کلاس سدان کوپه استیشن و کابریو،S کلاس سدان کوپه و کابریو
CLS و AMG-GT 4Door رو میسازه!!!
محمد
۱۱ شهریور ۱۳۹۹خبرو نخوندیا حاجی….
خدایی چی گفتی؟؟؟؟؟؟
خبر که زده اس کلاس کوپه و کانور تعطیل
بعدم گفته سی کلاس و ای کلاس رو هم میخواد تولید کوپه و کانورتبیلشون رو متوقف کنه
چی برا خودت بالا لیست کردی خخخخخخخخخخخخخ
NISSAN GTR SOLTAN
۱۰ شهریور ۱۳۹۹واقعا حیف شد ماشین فوق العاده زیبایی بود و تو سگمنت خودش بهترین
یکی از دلایل اصلیش هم اینه که شرکت هایی مثل بنز و بی ام و و … که تنوع محصولاتشون بالاست بدون اینکه خودشون متوجه بشن رقابت داخلی بین محصولات خودشون ایجاد میکنن و این موضوع توی بلند مدت خودشو نشون میده
علیآقا
۱۰ شهریور ۱۳۹۹هرگز باور نکن که بنز و ب ام و متوجه رقابت داخلی نمیشن! پخمه که نیستن.
بی ریا
۱۰ شهریور ۱۳۹۹همون بهتر که توقف تولید بشه خخخ
علی
۱۰ شهریور ۱۳۹۹اخه چراااااااااااااا
amg 63
۱۰ شهریور ۱۳۹۹عاشقت بودم جذاب مغرور ?
پویا
۱۰ شهریور ۱۳۹۹واقعا حیف. به نظرم اس کلاس کوپه ب خصوص نسخه 63، یکی از زیباترین ماشین های تاریخ بود
Hadi
۱۰ شهریور ۱۳۹۹خیلی ناراحت شدم که s کوپه رفت
از یه طرف هم خوشحال شدم که قراره SL جایگزینش بشه…
SL سلطان کوپه های مرسدسه ?
محمد
۱۰ شهریور ۱۳۹۹خدایی حیفه اس کلاس حذف بشه
AMG///
۱۰ شهریور ۱۳۹۹چه بهتر
مرسدس وقتشو درست و حسابی برای مدل gt و sl میزاره الکی سر این ماشینا تلف نمی کنه.
NAVID۰۰۹۸
۱۰ شهریور ۱۳۹۹هنوز تو کفِ CL مونده بودیم که اصلاً نفهمیدیم S کوپه کی اومد و کی رفت !
این عمر ماست که میاد و میره و ما هروز در اُمید اینکه روزی برسه تا شاید بتوانیم راحت بریم نمایندگی و یه مرسدس بخریم ببریم خونه ، البته تو خواب .
S کوپه جان ، خدانگهدار .
علیآقا
۱۰ شهریور ۱۳۹۹ما ایرانیان قهرمانان کتاب مزرعه حیوانات هستیم.
Mohsen. G
۱۰ شهریور ۱۳۹۹کسایی که میخواستن این تفکر رو تو ذهن من و تو بکنند رفتند و به تاریخ پیوستند، ایران و ایرانی هروقت بخوان میتونند راحت سروری کنند، فقط تو این چهل و چند سال تو یه بن بست ایدوئولوژی گیر کردیم که بالاخره ازش در میایم… ما ایرانی ها هم مثل همه مردم دنیا هستیم، فقط با پشتوانه فرهنگ و تمدن بزرگی که فعلا گرد فراموشی روش پاشیده شده و با یه تکون دوباره نو میشه… از تحقیر خودمون به جایی که میخوایم نمیرسیم، جالبه تک تک ما ایرانی ها خودمون رو با فرهنگ و تلاشگر و صادق و درستکار میدونیم ولی جمع خودمون رو بی فرهنگ و تنبل و دروغگو و بد کردار میدونیم…
بهنام
۱۰ شهریور ۱۳۹۹چقدر با وقاره این ماشین
حسین دهمرد
۱۰ شهریور ۱۳۹۹کوپه ی دو در و کانورتیبل تو سایز به این بزرگی زیبا هست ولی کاربردی نیست.اونم با این قیمت. فکر میکنم با بعضی محصولات خود مرسدس هم همپوشانی داشته .
تمساح بزرگ بیمر هم متاسفانه فروش پایینی داره
ارشیاsvj
۱۰ شهریور ۱۳۹۹سلیقه مردم دنیا رو درک نمی کنم
احمقانه است!!!!
کراس اوور ها)سدان ها
کوپه ها(چهار در ها
واقعا که!!!!!
?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️
مانی
۱۱ شهریور ۱۳۹۹کوپه سوپر لوکس و راحت باید تو سبد هر لوکس سازی باشه
ولی متاسفانه زمانه عوض شده و جوونهای عشق ماشین دیروز دیگه زیادی پیر شدن
سورنا
۱۰ شهریور ۱۳۹۹دنیایی که یه همچین جواهر زیبا و با ابهتی رو نخواد میخوام ١٠٠ سال نباشه
وجدانن چی کم داره این ماشین هم تو رخ هم تو کابین نسخه کروکش رو جون میده بندازی تو جاده چالوس یه هوای مه گرفته هم باشه یه سیاوش قمیشی بزاری و …
ههعی خدا از بی عرضگی خودمون علاقه هامون برامون آرزو شد :(
JDM
۱۰ شهریور ۱۳۹۹اخه فحشت بدم ندم؟ چیکارت کنم
بنظر من بهترین طراحی و بین محصولات مرسدس داره
خیلی ازش خوشم میومد
چرا اینکاری کردی لعنتی!!!!!!!!!!!
حداقل sl یجور طراحی کن که این خبر و بشوره ببره
MjM
۱۰ شهریور ۱۳۹۹اس کلاس کوپه هم مثل پیکاپ بنز ایده خوبی نبود
هر چند در لوکس بودن و کیفیتی حرف نداشت
ولی اس کلاس خودش یک معیار و کلاس خاصه اینکه بخوای کوپش کنی همه چیو تغییر میده. ضمن اینکه کوپه های لوکس خوبی با قیمت کمتر تو بازار وجود دارن. از طرفی هم شباهت بیش از حد و فاصله کم بین کلاس خودرو های بنز باعث میشه در آبنده با چندتا دیگه از خودروهاش هم خداحافظی کنه!(هرچند در ابتدا فروش رو بالاببره و بازار رو در دست بگیره)
بهراد
۱۱ شهریور ۱۳۹۹بر عکس خیلیم ایده ی خوب و اشرافی بود. حتی اگه تو درگ از سری ٨ ببازه بازم یه ماشین فوق العادس،شاید یکی کیفیت کابینو تایم پیست و ملاک قرار بده و بیمرو برتر بدونه،ولی اصالت و پختگی که پشت این ماشین هست تو هیچ بیمری دیده نمیشه، هم پتانسیل اسپورتی داره هم به اندازه کافی لوکس و راحته.یه چیزی مثل طلا یا دلار یا حتی آیفونه، همه میشناسنش قیمتش بالاست و مثل پول نقده.هر وقتم بخوای تیونر های مختلف میتونن ظاهرو باطنشو جادو کنن.از این نظر G کلاس همینطوره.
در ضمن ماشینی نیس که عموم اقشار قدرت خریدشو داشته باشن یا حجم موتورش طوری نیس که اکونومی باشه،چون فقط پولدارا میتونن بخرنش علت توقف تولیدش تغییر سلیقه پولدراس به خصوص عربا
ماکان
۱۱ شهریور ۱۳۹۹سلام . انشاالله که در یک نسل بعد از نسل جدید بنز کلاس S باز هم نسخه ی کوپه و کانورتیبل بنز کلاس S را تولید کنند چون که آنها خودرو های بسیار خوبی بودند و البته انشاالله که اگر در این نسل جدیدی که فعلاً می خواهد تولید و عرضه شود قوی ترین نسخه از بین نسخه های مایباخ آن از نوع پلاگین هیبرید نیست که آن هم البته احتمال زیاد یا اینکه قطعاً اینطور نیست ، در یک نسل بعد از نسل جدیدش انشاالله که قوی ترین نسخه از بین نسخه های مایباخ آن را هم از نوع پلاگین هیبرید یا تمام الکتریکی با مجموع قدرت حد اقل 800 اسب بخار بسازند و به صورت انبوه تولید کنند انشاالله . البته نسل بعدی بنز مدل GLS را هم اگر که در فیس لیفت آن نشد در نسل جدیدش همین مشخصات را داشته باشد انشاالله .
Dr.ALi
۱۱ شهریور ۱۳۹۹S کلاس کوپه و کانورتیبل شخصیت نداشتن یعنی اینکه S کلاس معنیش اینو میرسونه که شما بهتره تو صندلی عقب لذت ببری تا در کمال راحتی برسی به مقصد…اگه مرسدسبنز قصد داشت کروک و کوپه فرق لوکس بسازه بهتر بود از S کلاس استفاده نکنه و یه کلاس دیگه رو اضافه میکرد به سبد محصولاتش… مثل اینکه بگی فانتوم کروک!!!! اما رولزرویس واسه مدل کروکی و کوپهاش این اشتباه رو انجام نداد و به سبد محصولاتش 2تا مدل جدید اضافه کرد
Milad AMG
۱۱ شهریور ۱۳۹۹و چه حالی از بی ام و گرفته شد
که سری ۸ رو برای رقابت با اس کوپه ساخت!!
واقعا ناراحت کننده هس
که زیبا ترین محصول حال حاضر مرسدس
دیگه تولید نمیشه
حیف……
محمد
۱۱ شهریور ۱۳۹۹حالم از مردم شاسی پسند دیگه داره بهم میخوره
خوشگل ترین و جذاب ترین خودرو های تولیدی تاریخ کوپه و کانورتبیل بودن
هرجا میری بچه 5 ساله میگه شاسی بلند….. پیکان رو از پزاید تشخیص نمیده طرف
……
حالا ما دستمون نمیرسه این مملکت
شما خارجی های احمق چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رها
۱۱ شهریور ۱۳۹۹این یعنی اصالت این یعنی ابهت که الان کلی ارزش داره .
خودروی لیموزین مرسدس بنز 770K ساخت ۱۹۳۹ با نام کامل گروسر اوفن تورنواگن (Grosser Offener Tourenwagen) متعلق به آدولف هیتلر است، که از اکتبر ۱۹۳۹ تا ماه مه ۱۹۴۱ توسط او استفاده شد.
دست ما که بهشون نمیرسه بذار بقیه دنیا هم نبینند .
بهمن
۱۱ شهریور ۱۳۹۹این مدل ماشینها متوقف میشن تولیدشون. چون دیگه مثل سابق مشتری ندارن