مرسدس بنز

وصلت کلاس A جدید بنز با سیب دیجیتال

سری جدید مرسدس بنز A-Class که مدتهاست تصاویر رندر شده و جاسوسی آن منتشر می شوند، بلاخره افتخار داده و در نمایشگاه ژنو رخ خواهد نمود. خوشبختانه طراحی MPV شکل سری قبلی کاملا به فرم هاچ بک اسپرت تغییر یافته است و این می تواند هشداری برای بی ام و سری ۱ و آئودی A3 باشد.

2013 Mercedes-Benz A-Class
Mercedes-Benz A-Class Rendered

قبل از هر چیز باید به انسجام بین صنعت خودروسازی و IT که در این ماشین بروز یافته اشاره کرد. یک صفحه تبلت مانند که می تواند با استفاده از App ویژه مرسدس بنز برای آیفون (Digital DriveStyle App) حتی اطلاعات و برنامه های روی گوشی شما را هم در این صفحه بزرگ لمسی نمایش داده و اجرا کند، از جالب توجه ترین امکاناتیست که در نگاه اول به چشم می آیند.

mercedes-benz a-class apple iphone
Mercedes-Benz and apple iPhone

در کنار اینها باید از سیستم دستورات صوتی مبتنی بر اپل سیری (Apple Siri) هم اشاره کرد که می توانید براحتی هر سوال یا نیازتان را با آن مطرح کنید و مثلا بپرسید که بهترین رستوران یا دیزی سرا در نزدیکی شما کجاست تا این دستیار هوشمند صوتی بر اساس نتایج یافته از اینترنت و آرا و امتیازهای داده شده بهترین پیشنهادها را به شما بدهد. کاربردهای این سیستم بسیار متنوع و جالب است و بنابراین عجیب نیست که مرسدس بنز قصد دارد از پاییز آینده از این سیستم در کلاسهای C, B و E خود نیز استفاده کند. همچنین طبق اعلام دایملر، دهها برنامه و اپلیکیشن جدید هرسال برای سیستمهای کامپیوتری خودروهای بنز، ارائه خواهند شد. در این صورت ما شاهد به هم پیوستن موبایل و کامپیوتر با خودروی خود خواهیم  بود.

mercedes-benz a-class dashboard
mercedes-benz a-class dashboard

دریچه های تهویه کلاس A جدید به شکل دایره ای درآمده و حس اسپرت مدلهای گرانتر را القا می کنند. حتی رنگ آمیزی داخل با رنگهای تند تیره و استفاده از آلومینیوم و کنسول و قسمتهای فیبرکربن مانند داشبورد کاملا از روی مدل SLS کپی برداری شده اند.

mercedes-benz a-class panel
mercedes-benz a-class panel

این خودرو بروی یک پلتفرم جدید ساخته می شود که با کلاس B نیز مشترک می باشد. توان موتورهای درنظر گرفته شده برای این ماشین، از ۱۰۸ اسب بخار شروع شده و به ۲۰۱ اسب بخار ختم می شوند. البته باید منتظر مدلهای AMG آن نیز بمانیم.

mercedes-benz a-class rendered
mercedes-benz a-class rendered

اطلاعات بیشتر را در هنگام نمایشگاه ژنو (حدود ۱۰ روز دیگر) منتشر خواهیم کرد.

2013 mercedes-benz a-class
۲۰۱۳ mercedes-benz a-class

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. amir.t.

    ۱۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    خوفه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمادی

    ۲۰ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    بسیار فضایی وبد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا