مرسدس بنز

۶ نکته جذاب از مرسدس‌بنز E400 کوپه مدل ۲۰۱۸

مرسدس‌بنز E400 کوپه ۲۰۱۸ یکی از زیباترین اعضای خانواده محصولات مرسدس است که تجربه‌ای بی‌نظیر از رانندگی را در اختیار قرار خواهد داد. در ادامه به ۶ ویژگی خاص از این خودرو می‌‌پردازیم.

۱) استفاده از پلتفرم کلاس E

مدل قبلی کلاس E کوپه با کد C207، بر روی یک نسخه اصلاح‌شده از شاسی کلاس C سدان سوار شده بود که هیچ‌ مزیّتی برای آن ایجاد نمی‌کرد. امّا نسخه ۲۰۱۸ از ساختمان متناسب W123 در نسل کنونی کلاس E سدان استفاده می‌کند و در نتیجه، نسبت به مدل قبلی، یک خودروی بزرگتر و راحت‌تر شده است. فاصله محوری، طول کلی و عرض بدنه این خودرو، به‌ترتیب به میزان ۱۱۲، ۱۲۷ و ۷۴ میلی‌متر افزایش پیدا کرده‌اند.

۲) مجموعه عقربه‌های سفارشی

کلاس E کوپه مدل ۲۰۱۸ دارای ۳ آپشن برای طراحی مجموعه عقربه‌ها در داشبورد است. رانندگان می‌توانند در این زمینه از بین سه نوع عقربه، شامل گزینه آینده‌نگرانه «پروگرسیو»، طراحی قدیمی «کلاسیک» و «اسپورت»، انتخاب خود را داشته باشند. نسخه «کلاسیک» حال و هوای شمارنده‌های قدیمی مرسدس‌بنز را تداعی می‌کند که با طرح زردرنگ اعداد و یک پس‌زمینه خاکستری مات تکمیل می‌شود. در واقع، طرح «کلاسیک»، از نظر زیبایی و چشم‌نواز بودن، فاصله زیادی با گزینه‌های دیگر دارد. با این حال، گزینه‌های «اسپورت» و «پروگرسیو» نیز جذابیت‌های خاص خود را دارند و نمایشگر نیز اطلاعات رانندگی را به صورت واضح و دقیق در اختیار قرار می‌دهد.

۳) مونروف پانورامیک به صورت استاندارد

سقف‌های شیشه‌ای پانورامیک دیگر چیز کمیابی در دنیای کوپه‌های لوکس نیستند.  با این وجود، مونروف پانورامیک استاندارد در کلاس E کوپه دارای برخی ویژگی‌های خاص و جذاب است. برخلاف سایر رقبا در این زمینه، کلاس E کوپه مدل ۲۰۱۸ از شیشه به صورت کامل در ساختار سقف استفاده نکرده است. مرسدس در این طراحی، یک قطعه یکپارچه شیشه درنظر گرفته که از بالای سر  راننده تا جلوی سرنشینان عقب ادامه می‌یابد و حدود یک‌سوم عقب در این سقف از جنس ورقه فلزی است تا از میزان افزایش وزن در این ناحیه کاسته شود. این سقف دارای ابعادی است که به راحتی می‌تواند نمایی از آسمان زیبا در اختیار سرنشینان قرار دهد و در عین حال، فضایی جادارتر در داخل کابین تداعی می‌کند.

۴) طراحی بدون ستون

یکی از معدود جزئیاتی که در تغییرات مدل کلاس E کوپه شاهد هستیم، طراحی بدون ستون است. نبود ستون B، نه‌تنها شرایط را برای خطوط نرم‌تر و انحناهای جذاب‌تر فراهم می‌کند، بلکه موجب ارتقای قابل‌توجه دید داخلی، به‌خصوص برای سرنشینان عقب می‌شود.

۵) ابعاد مناسب صندلی‌های عقب

ابعاد بزرگتر کلاس E کوپه ۲۰۱۸ به معنای آن است که سرنشینان و مخصوصاً آنهایی که در صندلی‌های عقب  قرار می‌گیرند، فضای بیشتری نصیب‌شان می‌شود. اینکه این افزایش فضا به چه میزان خواهد بود، مرسدس هنوز اطلاعاتی در این زمینه منتشر نکرده است. امّا مطمئناً فاصله پای ۸۲۸ میلی‌متری برای سرنشینان عقب در مدل جدید افزایش خواهد یافت. در مورد سرنشینان جلو باید گفت که حدود ۵ میلی‌متر از فضای آنها گرفته می‌شود که در یک فاصله حدوداً یک متری، چندان قابل‌توجه نخواهد بود. این در حالی است که فضای سر برای سرنشینان عقب به اندازه ۲۳ میلی‌متر افزایش یافته و به ۹۲۵ میلی‌متر رسیده است. البته سرنشینان جلو از فضای سر بیشتری بهره‌مند شده‌اند و ۱۰۴ میلی‌متر به فاصله سر آنها تا سقف خودرو افزوده شده است.

۶) یکی از هوشمندترین و ایمن‌ترین محصولات مرسدس‌بنز

در گذشته، خیلی‌ها بر این باور بودند که آنچه در مدل جدید کلاس S مورد استفاده قرار می‌گیرد، ظرف ۱۰ یا ۲۰ سال آینده به صورت استاندارد در سایر خودروها به کار برده می‌شود. به نظر می‌رسد که این روزها کلاس E کوپه می‌خواهد این نقش را برعهده بگیرد. در واقع، مهندسان مرسدس‌بنز از آخرین نسخه تکنولوژی‌های ایمنی در این مدل جدید کلاس E ۲ درب استفاده کرده‌اند.

اگر باور ندارید، کافی نگاهی به لیست بلند تجهیزات ایمنی استاندارد و آپشن این خودرو بیندازید: ارتباط بین‌خودرویی با سایر مدل‌های کلاس E، سیستم «انتخاب دینامیک»، Pre-Safe، Pre-Safe Sound که در هنگام وقوع تصادف، برای محافظت از پرده گوش‌تان یک صدای نویز «برفک» پخش می‌کند، سیستم «درایو پایلوت» با قابلیت «دیستنس پایلوت»، سیستم دستیار ترمز هوشمند، سیستم دستیار حفظ فاصله هوشمند، دستیار فرمان هوشمند، دستایر توقف اضطراری هوشمند، دستیار تغییر خط هوشمند، دستیار محدوده سرعت هوشمند، دستیار ترمز هوشمند با قابلیت تشخیص ترافیک تقاطع، دستیار «فرار» در سیستم فرمان و دستیار حفظ توجه راننده.

مدل جدید کلاس E می‌تواند با پکیج «اِیر بادی کنترل» نیز همراه گردد که شامل سیستم تعلیق گازی، سیستم شارژ القایی بی‌سیم، سیستم روشنایی هوشمند LED (سیستمی که با چراغ‌های عقب خودرو به شما خوشامد می‌گوید) و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی COMAND می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. OMID-LAMBO

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (415 ديدگاه)

    یا خدا !
    Pre-Safe، Pre-Safe Sound که در هنگام وقوع تصادف، برای محافظت از پرده گوش‌تان یک صدای نویز «برفک» پخش می‌کند.
    اینو کجای دلم بزارم ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      این ستون B رو که بنز تو این مدلها حذف کرده و کماکان هم بقولی یکی از ایمن ترین تولیدات بنز هست، یعنی مشکل مهندسی نداره، بسیاررررر هم جذاب و کاربردی هست، چرا به سایر تولیدات و سایر کمپانیها تعمیم داده نمیشه؟؟؟؟؟؟؟
      یعنی بصورت فراگیر و غالب نه موردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مجید

      ۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (681 ديدگاه)

      بزارش نقطه مقابل همون جایی که تو دلت صدای زجه یه خانواده که تو تصادف تو جاده های غیر استاندارد ایران با ماشین های عهد چپق تصادف کردن و داغ دار شدن( و ملت هم مثل سیرک دورشون گوشی به دست جمع شدن) میذاری!!!
      واقعا حیف!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عطا

        ۳ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (186 ديدگاه)

        لازم نیست شما کاسه داغ تر آش بشی اقا مجید این جا هم تلگرام نیست که هر پاسخی دوست داشتید بنویسید.سایت خودرو هست. اینم که میگید زجه چی چی باید بگم که از ماست که بر ماست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مجید

          ۴ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (681 ديدگاه)

          نظر لطف شماست آقا عطا!!!!
          واقعا عجیبه!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Giulia

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (62 ديدگاه)

    نسبت به C -class کوپه خیلی تغییراتی انجام ندادن ولی نمی دونم چرا این فرم عقب ماشین به این E-Class بیشتر میاد.
    .
    Well done Mercedes

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامکال

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    شاید این دسته از خودروهای مرسدس به نوعی مناسبترین برای خانواده های ایرانی باشد.
    منظورم به صورت کلی است نه با توجه به قیمتش.
    یعنی با توجه به اندازش و امکاناتش و چیزهایی که یک خانواده ایرانی به آن محتاج است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (67 ديدگاه)

    عاشق اون دریچه هوا ها شم.
    طراحی داخلیش روان آدم رو به بازی میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Kamran

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    باز هم میگم
    (بهترین در کلاس خود)
    باز هم میگم
    (مرسدس بنز پدر خودروسازی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Roham

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    یا بهترین یا هیچ!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این مدل خیلی شبیه اس کلاس کوپه شده منتهی طراحی بنز به صورتیه که روی خودروهای کشیده تر چشم نوازتره برا همین اس کلاس به طورکلی جذابتره نسبت به ای و خصوصا سی کلاس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا