لکسوسمرسدس بنز

مقایسه مرسدس بنز S450 با لکسوس LS500

رقابت بین پرچمداران آلمان و ژاپن!

کمتر کسی را می‌شناسم که S-Class بنز را نشناسد، می‌توان گفت همه مردم حداقل یک‌بار اسم  S-Class شنیده‌اند. S-Class سال‌هاست در رده سدان‌های لوکس یکه‌تازی کرده؛ به‌طوری‌که رقبای آن حتی به گرد پایش نمی‌رسند. امروز تصمیم گرفته‌ایم پرچم‌داران دو برند محبوب مرسدس و لکسوس را مقابل هم قرار دهیم تا ببینیم آیا مرسدس در نسل جدید S-Class توانسته مانند گذشته عمل کند یا نه؟!

مقایسه مرسدس بنز S450 با لکسوس LS500

  • تجهیزات کمکی راننده

حتی تیپ پایه S-Class با قیمت ۲۴۰,۰۰۰ دلار استرالیا، یک ویترین از فناوری‌های جدید و پیشرفته است که اصلی‌ترین آن‌ها، جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX و صفحه نمایش مرکزی منحنی ۱۲.۸ اینچی سه‌بعدی است. سیستم اسکن قرنیه چشم S-Class می‌تواند رانده و سرنشینان را از هم تشخیص دهد و تنظیماتی که از قبل برای آن‌ها تعریف شده بود را به اجرا دربیاورد.

ویژگی‌های ایمنی جدید S-Class عبارت‌اند از: ۱۰ کیسه هوا، کروز کنترل تطبیقی که با توجه به داده‌های ماهواره‌ای مسیر حرکت را از قبل اسکن می‌کند و مهم‌تر از همه سیستمی که می‌تواند مسیر خودروهای اطراف را تشخیص دهد و حرکات احتمالی آن‌ها را پیش‌بینی کند و روی صفحه نمایش مرکزی به راننده اطلاع‌رسانی کند و در صورت نیاز به راننده هشدار دهد.

مرسدس بنز گارانتی S-Class را ۵ سال بدون محدودیت پیمایش اعلام کرده است.

لوکس‌ترین تیپ لکسوس LS 500 با قیمت ۲۰۰۹۵۵ دلار استرالیا، تقریباً ۴۰ هزار دلار ارزان‌تر از تیپ پایه مرسدس است. سیستم اطلاعات سرگرمی LS 500 برخلاف S-Class، قدیمی است و گرافیک پایینی دارد. البته حساسیت لمسی صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی لکسوس بسیار عالی است.

لکسوس  LS 500 دارای ۱۰ ایربگ است. کروز کنترل تطبیق‌پذیر، رادار خطی، تابلو خوان و… از آپشن‌های استاندارد LS 500 هستند. LS 500 اولین مدل لکسوس است که مجهز به سیستم کمکی چرخش تقاطع است (زمانی که قصد داشته باشید در مسیر خودروهای مقابل بپیچید سنسورهای لازم را به کار می‌اندازد و از تصادفات احتمالی جلوگیری می‌کند).

لکسوس برای LS 500 پنج سال گارانتی بدون محدودیت پیمایش در نظر گرفته.

 

  • فضای داخلی و راحتی

S450 مورد تست ما با فاصله محوری ۳۱۰۶ از نسخه S450 L ۲۰۰ میلی‌متر کوتاه‌تر است. این فاصله محوری کوتاه‌تر باعث شده تا S450  کیسه هوای رو به روی سرنشین عقب  را نداشته باشد. این فاصله محوری کوتاه موجب شده تا سرنشین عقب نتواند صندلی مقابلش را جمع کند و به حالت خوابیده در خودرو بنشیند. بااین‌حال ردیف عقب بسیار راحت جادار است و روکش چرم صندلی‌ها، حس فوق‌العاده‌ای به سرنشینان منتقل می‌کند. صندلی‌های جلو نیز فوق‌العاده لوکس و راحت هستند. این صندلی‌ها در قسمت پشت‌سری، یک بالش مخملی بسیار نرم دارند که باعث می‌شوند راننده و سرنشین کناری احساس راحتی کم‌نظیر را تجربه کنند. تجهیزاتی مانند سیستم تهویه دو منطقه‌ای، سقف پانوراما بازشو، گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، نورپردازی کابین با ۶۲ رنگ، سیستم صوتی ۷۱۰ واتی با ۱۵ بلندگو، ماساژور صندلی هلی جلو، وکیوم درب‌ها و … باعث شده تا در S450 احساس فوق‌العاده را تجربه کنید.

فضای ۵۵۰ لیتری صندوق بسیار عمیق است به‌طوری‌که می‌توانید به‌راحتی ۴ چمدان بزرگ را در آن جا بدهید.

فاصله بین دو محور LS 500 با ۳۱۲۵ اندکی از S450 بلندتر است که این مورد به سرنشین عقب اجازه می‌دهد در خودرو دراز بکشد؛ موردی که فقدان آن در S450 احساس می‌شود. یک پد لمسی که در مرکز کنسول عقب نصب شده کمک می‌کند سرنشینان عقب بتوانند کنترل سیستم تهویه مطبوع چهار منطقه‌ای، مانیتورها و ماساژورها را به دست بگیرند.

صندلی‌های جلو نیز دارای گرم‌کن و سردکن هستند و به‌صورت برقی در ۲۳ حالت مختلف تنظیم می‌شوند تا شما بتوانید بهترین موقعیت را برای نشستن در خودرو بیابید. حذف نویز با استفاده از بلندگوها، سانروف، گرم‌کن فرمان و سیستم صوتی Mark Levinson با ۲۳ بلندگو از تجهیزات LS 500 هستند.

فضای صندوق LS 500 با ۴۵۰ لیتر کوچک‌تر از S450 است به همین دلیل نمی‌توان بیش از ۳ چمدان بزرگ را در آن قرار داد.

 

  • سواری و هندلینگ

S450 از سیستم تعلیق چند لینکی جلو و عقب با دمپرهای تطبیق‌پذیر استفاده می‌کند که هنگام انتخاب حالت‌های Sport و Sport+ کمی خشک می‌شوند و ارتفاع خودرو را پایین‌تر می‌آورند. تفاوتی ندارد سیستم تعلیق S450 در چه حالتی باشد؛ شما درهرصورت احساس رضایت بخشی از سواری  S450  به دست می‌آورید.

S450 به لطف استفاده از لاستیک‌های Pirelli P Zero بی اینچی با فاق ۳۵ میلی‌متری و سیستم‌های کنترل پایداری فراوان نظیر: matic  ۴ سرپیچ‌ها بسیار چابک عمل می‌کند، گویی فراموش می‌کند که یک سدان فول سایز است نه یک خودروی اسپرت! البته سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب کمک شایانی به رانندگی در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر می‌کند.

اولویت لکسوس در LS 500 Sports Luxury سواری نرم و راحت بوده. لکسوس تمام تلاش خود را برای رسیدن به این هدف انجام داده و تنظیمات سیستم تعلیق را نسبت به نسل قبل تغییر داده. سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر  LS شاید به‌خوبی  S450 عمل نکند اما در نوع خود بسیار پیشرفته و مناسب است. البته فاق لاستیک‌های LS 500 ۱۰ میلی‌متر بلندتر از S450 است؛ این موضوع سبب می‌شود تا راحتی سواری LS 500 به مرسدس نزدیک‌تر شود.

  • موتور

مرسدس ۲۱۳۳ کیلوگرمی، قادر است در ۵.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. جالب است بدانید که شتاب پورشه کیمن با گیربکس دستی هم ۵.۱ ثانیه است. S450  از یک موتور سه لیتری ۶ سیلندر توربوشارژ استفاده می‌کند. این موتور می‌تواند ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور را به جدیدترین گیربکس ۹ سرعته بنز منتقل کند.

حداکثر قدرت موتور در دور ۵۵۰۰ به دست می‌آید و گشتاور هم از دور ۱۶۰۰ به بعد عملکرد مناسبی دارد. البته سیستم هیبریدی مرسدس می‌تواند با ۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر به کمک موتور اصلی برود. ضریب درگ هم نسبت به نسل قبلی کمتر شده و با ۰.۲۲ شبیه پورشه تایکان است. مصرف سوخت S450 به‌طور رسمی ۸.۴ لیتر اعلام شده.

اما در لکسوس اوضاع کمی بهتر است. علیرغم اینکه وزن  LS 500 صد کیلوگرم سنگین‌تر از مرسدس است، اما شتاب بهتری دارد. دلیل این اتفاق می‌تواند استفاده از موتور ۶ سیلندر توئین توربو با ۴۷۰ اسب بخار باشد. گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری این موتور از دور ۱۸۰۰ در اختیار راننده قرار می‌گیرد. موتور جدید LS 500 حتی در حالت اسپرت پلاس هم نمی‌تواند صدایی شبیه به موتور ۸ سیلندر نسل قبلی خود تولید کند، اما صدای بهتری از S450 دارد. مصرف سوخت ترکیبی LS 500  ۱۰.۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. گیربکس ۱۰ سرعته جدید LS 500 پیشرفت بسیار زیادی را نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده و اکنون بسیار بی‌صدا و هوشمندتر شده است.

  • نتیجه‌گیری

لکسوس LS 500 سواری بسیار راحت، موتور قدرتمند و قیمت پایین‌تری نسبت به رقبای خود دارد؛ اما نسل جدید S-Class توانسته تعادلی عالی ببین عملکرد، راحتی و ایمنی ارائه کند و همچنان در صدر جدول بماند. سیستم جدید اطلاعات سرگرمی S-Class هم در نوع خود بی‌نظیر است  البته یک مشکل بزرگ در S450  نسبت به رقیبش وجود دارد آن هم عدم وجود قابلیت تا شدن صندلی جلو است؛ که این مورد باعث شده تا S450  یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سدان‌های لوکس را از دست بدهد.

مدل مرسدس بنز S450 4Matic لکسوس LS 500 اسپرت لاکچری
موتور ۲۹۹۹cc 6cyl, dohc, 24v, turbo + mild hybrid ۳۴۴۴cc V6, dohc, 24v, twin-turbo
قدرت ۲۷۰kW @ 5500-6100rpm ۳۱۰kW @ 6000rpm
گشتاور ۵۰۰Nm @ 1600-4500rpm ۶۶۰Nm @ 1600-4800rpm
گیربکس ۹ سرعته خودکار ۱۰ سرعته خودکار
وزن ۲۲۲۰ کیلوگرم ۲۲۱۵ کیلوگرم
شتاب صفرتا صد ۵.۱sec (claimed) ۵.0sec (claimed)
مصرف سوخت ۸.۲L/100km ۱۰.0L/100km (claimed)
قیمت در استرالیا $۲۴۰,۷۰۰ $۲۰۰,۹۵۵
امتیاز ۸۹/۱۰۰ ۸۷/۱۰۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
منبع
whichcar

نیما شیرازی

نویسنده و مترجم وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۷۸ دیدگاه‌ها

  1. Roham

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (727 ديدگاه)

    “علیرغم اینکه وزن LS 500 صد کیلوگرم سنگین‌تر از مرسدس است، اما شتاب بهتری دارد.“
    این در حالیه که تو جدول پایین، بنز پنج کیلوگرم سنگین‌تر از لکسسه!

    موافقم 7
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا