لکسوسمرسدس بنزهفته نامههیوندای

نبرد سدان‌های پرچم‌دار، لکسوس LS500، مرسدس S500 و جنسیس G90

برای چندین دهه، سدان‌های بزرگ، پرچم‌دار برندهای لوکس بوده‌اند. این خودروها سفرها را بسیار راحت کرده و موقعیت اجتماعی ویژه‌ای به مالکان خود اعطا می‌کنند تا جایی که کارگردان‌ها از این خودروها در فیلم‌های خود به‌عنوان ابزاری برای نشان دادن ثروت استفاده می‌کنند. هرچند امروزه در بازار تعداد شاسی‌بلندهای بزرگ لوکس بسیار بیشتر از این سدان‌ها است اما زمانی که یک سدان بزرگ مشکی‌رنگ و گران‌قیمت در خیابان حرکت می‌کند همچنان موردتوجه قرار می‌گیرد. همچنین با وجود محبوبیت شاسی‌بلندها، هنوز هم چندین شرکت به ساخت این کشتی‌های کروز ادامه می‌دهند و بنابراین به نظر می‌رسد هم‌اکنون زمان مناسبی باشد تا یک خودروی تازه‌وارد به این بخش را در برابر دو نام باسابقه قرار دهیم.

مرسدس بنز S کلاس برای سال‌ها معیار این کلاس بوده و همهٔ مدعیان با آن سنجیده می‌شوند. در رقابت ما، مدل S500 4Matic حضور دارد که البته هرگز نمی‌توان آن را یک نسخهٔ پایه دانست زیرا مشخصات آن با دو رقیب دیگر یعنی لکسس LS500 و نسل جدید جنسیس G90 که هردو از پیشرانه‌های شش سیلندر استفاده می‌کنند مطابقت دارد. بله البته در خانوادهٔ S کلاس مدل هشت سیلندر S580 هم وجود دارد اما قیمت گران‌تری خواهد داشت آن‌هم درحالی‌که همین S500 هم با قیمت پایهٔ ۱۱۲,۱۵۰ دلاری گران‌ترین خودروی جمع محسوب می‌شود.

همان‌طور که انتظار می‌رود، S500 برای انجام مأموریت خود به‌عنوان یک کشتی کروز با برخورداری از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ و سوپرشارژ ۴۲۹ اسب بخاری با سیستم هیبریدی خفیف، سامانهٔ چهارچرخ محرک، فنرهای بادی، کمک‌فنرهای تطبیقی، هر سیستم کمک‌رانندهٔ قابل‌تصور و ماساژور صندلی‌های جلو، کاملاً مجهز شده است. علاوه بر این، چند آپشن خودروی آزمایشی ما را مجهزتر کرده‌اند که شامل تودوزی چرمی ناپا، تریم مشکی پیانو، نورپردازی داخلی چندرنگ، رینگ‌های ۲۱ اینچی AMG با لاستیک‌های پیرلی P Zero PZ4، سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و صفحه آمپر سه‌بعدی می‌شود. علاوه بر این، پکیج ۴,۳۰۰ دلاری AMG Line نیز ظاهر خودرو را با سپرهای جلو و عقب تهاجمی‌تر، جذاب‌تر کرده است. همهٔ این موارد، قیمت S500 ما را به ۱۲۷,۱۳۰ دلار رسانده‌اند که با اختلاف زیادی گران‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود.

در سمت دیگر میدان، لکسس LA500 AWD ایستاده است که قیمت آن از ۸۰,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود اما فریب قیمت پایهٔ پایین را نخورید زیرا هرچند سدان پرچم‌دار ژاپنی‌ها از پیشرانهٔ V6 توئین توربو با ۴۱۶ اسب بخار قدرت، سامانهٔ چهارچرخ محرک و لیست مناسبی از امکانات رفاهی برخوردار است اما برای مطابقت با سطح تجهیزات S500 و G90 به آپشن‌هایی با ارزش تقریبی ۳۰ هزار دلار نیاز دارد. یکی از گران‌ترین آپشن‌ها پکیج ۱۷,۳۸۰ دلاری Executive است که تودوزی چرمی نیمه آنیلین و ماساژور صندلی‌های جلو و عقب را به همراه دارد. علاوه بر این، فنرهای بادی (۱,۴۰۰ دلار)، سیستم صوتی مارک لوینسون (۱,۹۴۰ دلار)، تریم چوبی (۸۰۰ دلار) و پکیج ایمنی لکسس (۳,۲۰۰ دلار) قیمت خودروی آزمایشی ما را به ۱۱۰,۰۳۰ دلار رسانده‌اند.

و آخرین خودروی این رقابت هم جنسیس G90 e-Supercharger AWD است که با قیمت پایهٔ ۹۹,۷۹۵ دلاری، تقریبا همه چیزهایی که S500 و LS500 دارند و حتی در برخی موارد بیش از آن‌ها را ارائه می‌کند. G90 به یک پیشرانهٔ V6 با ۴۰۹ اسب بخار قدرت، ماساژور صندلی‌های جلو و عقب و مجموعهٔ کاملی از تکنولوژی‌های ایمنی مجهز است. به همین دلیل، خودرو آزمایشی ما فقط یک آپشن داشت که رنگ خاکستری مات با قیمت ۱۵۰۰ دلار بود. البته در این جمع غیبت دو سدان لوکس دیگر احساس می‌شود زیرا ب‌ام‌و هنوز نسل جدید سری ۷ که به‌تازگی معرفی شده را در اختیار ندارد و آئودی هم هنوز نسخهٔ فیس‌لیفت A8 را به بازار آمریکا نفرستاده است.

مقام سوم: لکسس LS500

نقاط قوت: صندلی‌های شیک و راحت جلو، متریال سطح بالای کابین، خودرویی آرام و ساکت برای پیمایش‌های بزرگراهی

نقاط ضعف: ظاهری بسیار شبیه تویوتا آوالون، تم‌های ناهماهنگ طراحی داخلی، کنترل‌های پیچیدهٔ صندلی‌های عقب

زمانی که لکسس نسل اول LS را در سال ۱۹۸۹ معرفی کرد، آن‌قدر خوب بود که به بخش مهندسی خودروسازان لوکس جهان شوک وارد کرد اما با گذشت زمان، درخشش این خودرو از بین رفت و اکنون فروش بسیار پایینی دارد و نسل کنونی هم نمی‌تواند این شرایط را تغییر دهد. متأسفانه LS500 فاقد جذابیت و ابهت ظاهری است که پرستیژ و شکوه یک سدان پرچم‌دار را نشان دهد. در نگاه اول، به‌راحتی می‌توان این خودرو را با یک لکسس ES معمولی یا تویوتا اشتباه گرفت تا جایی که یکی از اعضای تیم آزمایش ما به‌اشتباه آن را تویوتا نامید.

در داخل خودرو متریال گران‌قیمت، صندلی‌های شیک و ویژگی‌های ارزشمندی وجود دارد اما فضای داخلی ناهماهنگ و شلوغ است و قسمت‌های مختلف آن باهم سازگاری ندارند. به‌عنوان‌مثال، به نظر می‌رسد تریم فلزی روی درها و داشبورد برای دو مدل مختلف طراحی شده است درحالی‌که بسیاری از خودروهای ارزان‌تر صفحه آمپر بهتری دارند. این موضوعات خیلی ناخوشایند هستند زیرا LS در دیگر قسمت‌ها خودروی خوبی است.

سدان پرچم‌دار لکسس سواری نرم و هندلینگ خوبی دارد، پیشرانهٔ V6 توئین توربوی آن بی‌صدا کار می‌کند و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم رفتار خوبی دارد. ما از نرمی صندلی راننده و عملکرد ماساژور آن لذت بردیم، کنترل‌های سیستم صوتی برای تنظیم صدا خوب هستند و ماساژور و قابلیت خوابیدن صندلی‌های عقب نیز مناسب است اما کنترل‌های نمایشگر لمسی به‌قدری پیچیده هستند که تقریباً غیرقابل استفاده خواهند بود و شیفتر ناخوشایند که ظاهراً از تویوتا پریوس قرض گرفته شده نیز آزاردهنده است. در این سطح قیمتی، همه‌چیز اهمیت زیادی دارد و LS500 چیزهای بزرگ زیادی را از دست می‌دهد.

مقام دوم: جنسیس G90

نقاط قوت: طراحی بیرونی باشکوه، کابین زیبا، ارزش بسیار بالا در برابر قیمت

نقاط ضعف: راحتی کمتر از حد انتظار صندلی‌های عقب، غربیلک فرمان ناخوشایند

نسل دوم G90 که به‌تازگی معرفی شده خودروی واقعاً قابل‌توجهی است. این سدان باابهتی است که بزرگ و گران به نظر می‌رسد اما از خودروی دیگری الهام نگرفته است. فضای داخلی آن گرم و دلپذیر است و طراحی مدرنی دارد اما همچنان بسیار لوکس به نظر می‌رسد. در اینجا حتی با فشردن یک دکمه، درها توسط موتورهای برقی باز و بسته می‌شوند. چه خودروی دیگری را می‌شناسید که این ویژگی را داشته باشد؟ رولزرویس فانتوم! سیستم اطلاعاتی-سرگرمی G90 ساده و زیبا است و حتی از یک سیستم مدیر خلق‌وخو هم برخوردار است که ماساژور صندلی‌ها، صداها، پخش عطر و نورپردازی داخلی را در چهار حالت مختلف تنظیم می‌کند. شاید تنها ویژگی منفی کابین G90 را بتوان غربیلک فرمان ناخوشایند آن دانست.

G90 روی جاده هم همان‌طوری است که یک کشتی کروز باید باشد. در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، تنها ۶۴ دسی‌بل سروصدا در داخل خودرو ثبت شد که سدان جنسیس را به ساکت‌ترین عضو گروه تبدیل می‌کند. سیستم تعلیق با حرکات انعطاف‌پذیر، آسفالت‌های خراب را به‌خوبی جذب می‌کند و واکنش‌های فرمان، ترمزها و پدال گاز هم خوب هستند. پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با سوپرشارژر برقی و ۴۰۹ اسب بخار قدرت، کشش خوبی دارد و در رانندگی‌های شهری تقریباً بی‌صدا است و صرفاً در نزدیکی‌های ردلاین سروصدایی از آن به گوش می‌رسد.

یکی از مشکلات G90 اما صندلی‌های عقب آن است که هرچند به ماساژور، گرم‌کن، تهویه و قابلیت خواباندن مجهز هستند اما باید شکل آن‌ها تغییر کند تا مثل صندلی‌های عقب مرسدس راحت باشند. هرچند در پایان، مرسدس با پرفورمنس بهتر، مصرف سوخت کمتر و درگیری بیشتر راننده از جنسیس پیشی گرفت اما با توجه به ارزش فوق‌العادهٔ G90 در برابر قیمت و سطح تجمل تقریباً برابر، این پرچم‌دار جدید کره‌ای‌ها مورد تأیید ما است و با اختلافی بسیار جزئی دوم می‌شود.

مقام اول: مرسدس بنز S500

نقاط قوت: پیشرانهٔ نرم مخملی، کابین مجلل، بازهٔ گستردهٔ سواری و هندلینگ از بسیار راحت تا کاملاً اسپرت

نقاط ضعف: خساست در تجهیزات نسبت به قیمت، رابط کاربری سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، کار با کنترل‌های روی غربیلک فرمان به دستان جراحان نیاز دارد

مرسدس بنز مدت زیادی است که بهترین سدان‌های لوکس بزرگ جهان را می‌سازد و این بار هم همین کار را انجام داده است. S500 در این رقابت پیروز شد چون اصول اولیهٔ را به‌درستی رعایت کرده است. این موضوع با وزن شروع می‌شود زیرا S500 بیش از ۱۵۰ کیلوگرم از G90 یا LS500 سبک‌تر است. همچنین پیشرانهٔ شش سیلندر خطی مرسدس نیز نرم‌ترین صدا را در این جمع داشت و این سدان بزرگ را ظرف تنها ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند که از دو رقیب دیگر سریع‌تر است. این موتور همچنین کمترین مصرف سوخت را هم دارد. S500 تنها خودروی این رقابت با لاستیک‌های تابستانی بود که به آن کمک کرد بیشترین چسبندگی را در پیچ‌ها و کوتاه‌ترین مسافت توقف را داشته باشد.

در حالت رانندگی راحت، مرسدس سواری بسیار نرم و راحتی را ارائه می‌کند اما در حالت اسپرت پلاس، خودرو مثل یک سدان اسپرت رفتار می‌کند تا لوئیس همیلتون درون راننده را بیدار کند. S500 در از لحاظ تجمل هم هیچ کم و کسری ندارد. رنگ بیرونی خودرو باشکوه است، تودوزی آن بسیار مجلل است و جزئیات کابین شیک هستند. همچنین به لطف فضای پای بسیار زیاد و شکل بی‌نقص صندلی‌ها، راحت‌ترین فضا را برای سرنشینان عقب دارد. از سوی دیگر، گرافیک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی تبلتی خودرو هم هنرمندانه است.

اما با همهٔ این‌ها، با توجه به قیمت بالای S500، چیزهایی هم هست که باید در آن‌ها بهتر باشد. به‌عنوان‌مثال، خودروی آزمایشی ما نه‌تنها فاقد ماساژور و قابلیت خواباندن صندلی‌های عقب بود بلکه از کنترل‌های سیستم تهویه برای صندلی‌های عقب هم بی‌بهره بود یعنی چیزهایی که هم لکسس و هم جنسیس ارائه می‌کنند. همچنین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس بسیار پیچیده است و کار با کنترل‌های لمسی روی غربیلک فرمان هم دشوار است؛ اما بااین‌وجود، S500 در قسمت‌هایی که یک خودروی لوکس برای آن خریده می‌شود عالی است. این ماشین سرنشینان را در راحتی کامل محصور می‌کند و به شما احساس ثروتمندی می‌دهد.

مشخصات فنی

جنسیس G90 3.5T e-SC

لکسس LS500 AWD

مرسدس بنز S500 4Matic

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 ۳.۵ لیتری V6 ۳.۰ لیتری I6
تنفس توئین توربو+سوپرشارژر برقی توئین توربو توربوشارژ+سوپرشارژر برقی
قدرت ۴۰۹ اسب بخار ۴۱۶ اسب بخار ۴۲۹ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۴۴۲ نیوتن متر ۵۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۱ ثانیه ۵.۴ ثانیه ۴.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۷ ثانیه ۱۳.۷ ثانیه ۱۳.۱ ثانیه
توقف از ۱۱۰ کیلومتر ۵۶.۱ متر ۵۶.۴ متر ۴۸.۱ متر
حداکثر سرعت ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت
شتاب جانبی ۰.۸۴ جی ۰.۸۳ جی ۰.۹۱ جی
وزن خالص ۲۳۳۹ کیلوگرم ۲۳۲۶ کیلوگرم ۲۱۷۱ کیلوگرم
فاصلهٔ محوری ۳,۱۸۱ میلی‌متر ۳,۱۲۴ میلی‌متر ۳,۲۱۵ میلی‌متر
طول ۵,۲۷۵ میلی‌متر ۵,۲۳۵ میلی‌متر ۵,۲۸۸ میلی‌متر
عرض ۱,۹۳۰ میلی‌متر ۱,۹۰۰ میلی‌متر ۱,۹۵۳ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۹۱ میلی‌متر ۱,۴۶۰ میلی‌متر ۱,۵۰۳ میلی‌متر
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی ۱۱.۲ لیتر ترکیبی ۹.۸ لیتر ترکیبی
حجم صندوق بار ۳۱۰ لیتر ۴۸۰ لیتر ۳۷۰ لیتر
قیمت پایه ۹۹,۷۹۵ دلار ۸۰,۵۰۰ دلار ۱۱۲,۱۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۰۱,۲۹۵ دلار ۱۱۰,۰۳۰ دلار ۱۲۷,۱۳۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۵ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (812 ديدگاه)

    انتخابم لکسوس. نسل قبل بنز زیباتر بود .

    موافقم 47
    مخالفم 102
    1. علی

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (817 ديدگاه)

      انتخاب اولم لکسوس بخاطر هزینه های کمتر و استهلاک کمتر ، البته که بنز متعلق به طبق اعیان است و مشتری خاص خود را دارد . از جنسیس هم خوشم نمیاد

      موافقم 21
      مخالفم 50
      1. سامان اذری

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        من خودم به شدت ژاپنی بازم

        ولی اگه منصفانه به این سه تا نگاه کنیم رتبه بندی کاملا صحیح بوده
        و لکسس حقش بوده اخر بشه

        موافقم 43
        مخالفم 10
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          البته سامان جان ، باید این را هم لحاظ کرد که LS از همه قدیمی‌تره و تمام شرکت‌ها خودروهایشان جدیدتر هست !

          باید منتظر نسل جدید باشیم تا بشه در مورد LS و رقابتش با رقبا تصمیم گرفت !

          موافقم 18
          مخالفم 10
    2. Amirreza.M

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (270 ديدگاه)

      من که با رتبه بندی پدال موافقم به نظرم جنسیس لوکس تر و چشم‌گیر تر از لکسس هست هر چند لکسس هم گزینه ی خوبیه و سلطان s کلاس هم که معیار این کلاسه

      موافقم 35
      مخالفم 5
    3. پیام

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1391 ديدگاه)

      داخل لکسوس اصلا به ماشین لوکس نمیخوره

      موافقم 25
      مخالفم 13
    4. پیام

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1391 ديدگاه)

      دوستان این قدرت هیوندای هستا

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. ارین صاحب جمعی

        ۱۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1073 ديدگاه)

        این قدرت زیر آلمان له میشه همیشه منتظر اس ۲۰۲۵ باش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. بهنام

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (812 ديدگاه)

    ضعفهایی که از لکسوس عنوان شد بنظر سلیقه ی نگارنده بود .

    موافقم 65
    مخالفم 50
    1. مدافع حریم امنیت _ آلمانی و ژاپنی و کره ای .

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (93 ديدگاه)

      لکسوس مثل دو خودرو دیگه پادشاهه ، ولی چون چند سال قدیمی تره ، مورد توجه واقع نشده ، من لکسوس نداشتم ، ولی واسه چشمان تیز بین و ذکاوت من ، فقط دیدن کافیه ، پس من مطلب شما رو تصدیق میکنم ، دوست عزیز . تمام

      موافقم 25
      مخالفم 62
    2. موتور rb26dett

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (634 ديدگاه)

      آقا بهنام در مطالب ترجمه شده نظرات مضحک نگارنده که جنبه گول زدن ذهن اشخاص ساده لوح رو داره به شدت چشمگیر هست

      موافقم 16
      مخالفم 21
  3. amir1400

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    خداییش از لحاظ طراحی لکسوس از همشون با اختلاف زیبا تر هست و اینکه از اونجایی که ژاپنی هست قطعا قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به اسباب بازی کره ای داره که هر هفته ۵ بار براش فراخوان میزنن ، اما خب بدون مقام اول حق مرسدس بود

    موافقم 72
    مخالفم 65
    1. محمدرضا

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1064 ديدگاه)

      هالا ببین آمریکایی ها چقدر خنگن که توی آزاد ترین بازار خودروی جهان سالیانه میلیون ها
      اسباب بازیه کره ای
      میخرند. نگاهی به صف انتظار پالیسید تلوراید بنداز یا صف ۲ساله آیونیک ۵.تا به حماقت آمریکایی ها پی ببری.

      موافقم 14
      مخالفم 23
      1. JDM

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (187 ديدگاه)

        دادا فکر کن کویت با ارزش پول جهان میرن تویوتا و نیسان اشغال می‌خره
        یا مثلا پرفروش کراس اوور آمریکا راوفوره
        یا طبق نظرسنجی آمریکایی سوبارو و لکسوس بادوام ترین خودرو هان توی آمریکا

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. محمدرضا

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1064 ديدگاه)

          مگه من گفتم سوبارو ولکسس یا نیسان و تویوتا آشغالن .
          تابتونم کره ای هارو بالا ببرم.
          این آقا معتقده کره به مردم آمریکا بجای خودرو سالی ۱.۵ میلیون اسباب بازی میفروشه. و اون هارو بیشعور فرض کرده.
          تا بتونه با توهین به کره ای ها ژاپنی هارو بالا ببره.

          موافقم 4
          مخالفم 2
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    بنز که حرف اول آخر لاکچری‌ها رو میزنه !
    لکسوس هم که ثابت شدست !
    اما ، نکته اینه که بعدها مشکلات جنسیس‌ها هُویدا میشه که البته یاتاقان جزئی جدا نشدنیست و البته نوعی آپشن برای کره‌ای‌ها به حساب میاد 😂🤦‍♂️💬 !

    موافقم 87
    مخالفم 55
    1. محمدرضا

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1064 ديدگاه)

      آره باز هم کار اند درایو با همکاری پدال از جنسیس پول گرفتن بگن لکسوس ضعیف تره.البته ممکنه چرخش در بره…

      موافقم 48
      مخالفم 34
    2. مدافع حریم امنیت _ آلمانی و ژاپنی و کره ای .

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (93 ديدگاه)

      نماینده آمریکا تو این رقابتو بگو لطفا . آئودی داریم ، بی ام و داریم ، رولز رویس داره ، بنتلی هم داره ، نماینده آمریکا تو سدان فول سایز رو کو بگو ، منتظرم .

      موافقم 14
      مخالفم 30
      1. سوشیانت

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1781 ديدگاه)

        تو سدان فول سایز آمریکایی هم سلستیک داریم که از همه ی این هایی که گفتی بهتره

        موافقم 8
        مخالفم 40
        1. بی خیال اسم

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          فعلا مقایسه ای بینشون نشده
          در ضمن سلستیک یک برقی هست
          و خیلی هم گرونتر

          موافقم 27
          مخالفم 8
        2. سوشیانت

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1781 ديدگاه)

          تو این کلاس انجین مهم نیست که برقی باشه ۶ ۸ یا ۱۲ سیلندر باشه و… مهم آپشنه

          موافقم 7
          مخالفم 26
        3. ❤BMW❤

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1246 ديدگاه)

          من اگه بهم یه سلستیک بدن ، میفروشمش و یه بی‌ام‌و سری ۷ میخریدم با بقیه اش هم یه سری ۳ و عشق و حال

          موافقم 39
          مخالفم 11
        4. موتور rb26dett

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (634 ديدگاه)

          سوشیانت چون کادیلاک و آمریکا ساخته میگی

          موافقم 3
          مخالفم 9
        5. بی خیال اسم

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          اتفاقا برقی بودنش مهمه

          موافقم 6
          مخالفم 2
        6. سوشیانت

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1781 ديدگاه)

          قبلا دلیل هام رو برای انتخاب کادیلاک گفتم لیست کامل آپشن هاش منتشر نشده ولی همون تعدادی که منتشر شده نشون میده که فعلا تو آپشن بی رقیبه به همین خاطره که میگم صنعت خودرو آمریکا تو جهان حرف اول رو میزنه

          موافقم 2
          مخالفم 11
    3. ❤BMW❤

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      بنز حرف اول و آخر لاکچری ها رو میزنه ؟
      یه پیچ رولزرویس به هزار تای بنز و میباخ میارزه
      انتخابم هر چی باشه بنز نیس

      موافقم 17
      مخالفم 43
      1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (713 ديدگاه)

        قاطی کردی ها سوپر لوکس با لوکس مقایسه می کنه

        موافقم 20
        مخالفم 2
    4. شهاب

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (251 ديدگاه)

      نوید جون گیریم که یاتاقان جزو آپشن کره ای ها هست امّا در رفتن چرخ و آتش سوزی و فراخوانهای سرسام آور میلیونی که جزو ذات و ریشه ژاپنیهاست رو چه کنیم ؟؟؟

      موافقم 10
      مخالفم 12
      1. JDM

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (187 ديدگاه)

        حتما جنسیس کوپه بود توی دهه 90 بهترین انجین برای تقویت بود

        موافقم 3
        مخالفم 3
  5. امیرمحمد

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    به نظرم گذاشتن پشت آمپر دیجیتال واقعا یه بخش زیادی از جذابیت صفحه کیلومتر رو از بین برده مخصوصا درون مرسدس که انگار داری تی وی میبینی

    موافقم 27
    مخالفم 14
  6. Reza Waffen SS

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    بدون کوچکترین تعللی S500 رو انتخاب میکنم

    موافقم 69
    مخالفم 14
    1. علی

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (817 ديدگاه)

      پولشو داری؟ نه فقط پول خرید بلکه هزینه های بعدش ، البته که کسی که میلیاردره بنز بر میداره اما برای اونی بین طبقه متوسط و بالای جامعه است ، لکسوس بهترین گزینه است

      موافقم 14
      مخالفم 17
  7. R@min

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1622 ديدگاه)

    ایرادات لکسوس متاسفانه در باب طراحی داخلی و خارجی هست که بنظر میاد تویوتا خیلی وقته برای این کلاس اشتیاق دهه ۹۰ و اوایل قرن جدید رو نداره و صرفا یه محصولی ارائه داده که فقط اسم لکسوس تو این کلاس باشه.

    موافقم 41
    مخالفم 7
    1. R@min

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1622 ديدگاه)

      این تایید کامنتا چه معنی داره ؟؟

      موافقم 17
      مخالفم 4
      1. امیر دهقان

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (688 ديدگاه)

        احتمالاً بخاطر تغییر مکرر آی پی درنتیجه استفاده از فیلترشکن، سیستم آکیسمت کامنت‌ها رو میبره برای تایید چون اقدام عمدی از طرف ما صورت نگرفته

        موافقم 24
        مخالفم 6
        1. R@min

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1622 ديدگاه)

          سلام آقای دهقان

          به شخصه برای این سایت من فیلترشکن استفاده نکردم. اگر امکانش هست این مشکل رو برطرف کنین ممنون میشیم.

          موافقم 17
          مخالفم 2
        2. datsun

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (3431 ديدگاه)

          کامنتهای اکثر کاربرها و بنده هم میره واسه تایید اگه امکانش هست این مشکل رو رفع کنید ممنون

          موافقم 22
          مخالفم 1
        3. محمدرضا

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1064 ديدگاه)

          مرسی که گفتین
          من فکر کردم بخاطر یک سری کامنت های جدید غیر مرتبط با خودرو هست.
          ولی فعلا سیستم رو آف کنید
          حتی اینستاگرام هم به تغییرات شدید آی پی برای ایرانی ها حساس نیست.

          موافقم 10
          مخالفم 7
  8. مدافع حریم امنیت _ آلمانی و ژاپنی و کره ای .

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    این مرسدس چیه که جنسیسو شکست داده ، یعنی واقعا هزار الله اکبر ، بازم میگم ، یعنی جنسیس بیست بیست و دو از نزدیک ببینی ، هنگ میکنی !!!!! ، وجدانا چیز غریبیه ، خفن بودن و کیفیتش ، یعنی کره بدجور ترکونده .

    موافقم 21
    مخالفم 56
    1. Royal Driver UK 70

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1291 ديدگاه)

      ۱۰۰ درصد مطمعنم این همون Miladzm هست با اکانت جدید و حرفای جدید😂 چند تا اکانت داری حاجی

      موافقم 18
      مخالفم 7
      1. miladzm

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (316 ديدگاه)

        رویال درایور
        خجالت نمیکشی به بقیه افترا میزنی ؟
        کجای نحوه نوشتار و اصلا حرفایی که این کاربر میزنه شبیه منه ؟

        موافقم 8
        مخالفم 22
        1. مدافع حریم امنیت _ آلمانی و ژاپنی و کره ای .

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (93 ديدگاه)

          مرد حسابی ، من خودمو زدم به اون راه ، اصلا میدونی سواد و دانش من در زمینه خودرو چقدر زیاده !!!! ، تازه یکی از اقوام دورمون مرسدس ای کلس دو هزار و سیزده داره ، فور متیک !!!!! ، اینطوریه !!! ، بعدشم ، بابام یه زمانی ماکسیما دنده ای داشت !!!! همه مدلشو من دیدم . ناراحت نشو از میزان بلاهت این جماعت کامنت گذار ، دوست عزیز ، طرفدار کره ای ، یعنی صد هیچ از بقیه جلوتری !!! ، تمام . این نصیحتو از من داشته باش ، بعنوان اولین درس ؛ ماشین ، فقط ، فور متیک .

          موافقم 2
          مخالفم 11
      2. Amirreza.M

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (270 ديدگاه)

        نه بابا این یکی تو یه لیگ دیگه س

        موافقم 4
        مخالفم 0
      3. Payfast

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (807 ديدگاه)

        منم میگم جنسیس گویه
        (البته در زشتی)

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. ❤BMW❤

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      واقعا حق گفتی داداش

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. مدافع حریم امنیت _ آلمانی و ژاپنی و کره ای .

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (93 ديدگاه)

        ممنون

        موافقم 2
        مخالفم 2
  9. miladzm

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (316 ديدگاه)

    ««اما با گذشت زمان، درخشش این خودرو از بین رفت و اکنون فروش (((بسیار پایینی )))داد »»
    بازار برنده اصلی رو تعیین میکنه 😂

    در کل حرف خاصی ندارم ؛ چون به قولی از اون مقالاته که باید با دیدن رتبه بندی اش زیر لب یک « عجب » گفت و به حال و روز بعضی ها سر تکان داد و رد شد .

    با الکتریکی شدن این محصولات قطعا باز هم این رتبه بندی تغییر خواهد کرد و قطع به یقین پارامتر های موثر بسیار زیادی در اون حالت مورد سنجش قرار خواهد گرفت که در وضعیت فعلی و با انجین های درون سوز اهمیتی ندارن و در اون حالت خواهد بود که هیوندای و جنسیس برگ برنده های خودشون رو رو میکن.
    خلاصه آینده بسیار دیدنیه .

    موافقم 12
    مخالفم 35
    1. d1123

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      و بازهم, اطلاعات ناقص
      “بازار برنده اصلی رو تعیین میکنه ”
      مستند به وبسایت Car configure،لکسس 3739 دستگاه ال اس در سال 2021 فروخته.
      و همچنین جنسیس 1821 دستگاه G90 در 2021 به فروش رسونده که نسبت به سال 2020 کاهش 251 عددی داره.
      هنوزم فکر میکنی که بازار برنده اصلی رو تعیین میکنه؟

      موافقم 24
      مخالفم 4
      1. miladzm

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (316 ديدگاه)

        با آمار و اعداد و ارقام من در آوردی و کذایی کاری نداریم . سایت فلان و بیسار رو ول کن مقاله ای که همین سایت گذاشته رو بچسب . توی متن عبارت ((( فروش بسیار پایین )))) برای لکسوس به کار برده شده نه برای جنسیس . رتبه دوم جنسیس اون هم به اذعان خود مقاله با فاصله ((( بسیار اندک ))))) . لذت ببر از شاهکار جنسیس .

        موافقم 8
        مخالفم 29
        1. phonix

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1797 ديدگاه)

          سایت پدال همین مطلب رو قبلا کار کرده
          شما مثل اینکه چیزاییکه به نفعت نیست رو نمیبینی
          البته اون موقع اسمت کارلاور بود

          موافقم 9
          مخالفم 1
        2. d1123

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (100 ديدگاه)

          جنسیس فوق العاده کار کرده؛ ولی نمیشه از واقعیات دوری کرد. حیف که شما معتقدی بازار برنده اصلی رو تعیین میکنه. نگارنده اون بخش ((( فروش بسیار پایین )))) رو نسبت به نسل های اولیه این ماشین قرار داده.
          با اینحال شما اگر رفرنس و منبعی دال بر اینکه فروش G90 بیشتر از LS ارائه بدید، میپذیریم.
          اگه هم جدول پایین صفحه رو مطالعه کنی میبینی فاصله جی90 تا اس کلاس از ((( بسیار اندک ))))) بیشتره.
          اگه واقعا 14 امتیاز رو ((( بسیار اندک ))))) میدونید باید فاصله ال اس ا جی 90 رو هم ((( بسیار اندک ))))) بدونید؛ چون اونا هم 14 امتیاز فاصله دارن.

          موافقم 11
          مخالفم 1
        3. مدافع حریم امنیت _ آلمانی و ژاپنی و کره ای .

          ۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (93 ديدگاه)

          میلاد از جنسیس تعریف کرد !!!!! ، ایول ، کسی نزدیکش نیاد ، میترکونمشااااا .

          موافقم 1
          مخالفم 14
  10. MOHAMMAD.DEMON

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    متقارن نبودن درچه های هوای مرسدس خیلی رو مخ

    موافقم 14
    مخالفم 18
    1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (526 ديدگاه)

      این همه زیبایی مرسدس تو چسبیدی به دریچه هوا؟

      موافقم 25
      مخالفم 8
  11. meysam

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    لکسوس باید فرمول ۱۹۸۹ رو دوباره اجرا کنه
    اینی که الان هست خوبه، ولی کافی نیست

    موافقم 22
    مخالفم 3
  12. بی خیال اسم

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    وقتی سلطان هستش بقیه باید جمع کنن

    موافقم 12
    مخالفم 11
  13. کرگدن باواریا

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (554 ديدگاه)

    خیلی خلآصه میگم :

    بضاعت مالیت عالی و خفن باشه برو سراغ s500
    پولت به s500 نرسید برو سراغ لکسوس ls500
    دیدی لَنگ ۱۰ هزار دلاری برو سراغ جنسیس g90

    تمام.

    انتخاب خودم آئودی s8 هست بعد آسمان هفتم.
    هرچند جای خالی جگوار xj در این کلاس خالیه به شدت

    موافقم 26
    مخالفم 15
    1. d1123

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      خب اگه پول جور نیست چرا سدان فولسایز لوکس بخری؟
      پول کم داری i30 و کرولا و 208 میخری

      موافقم 10
      مخالفم 2
    2. محمدرضا

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1064 ديدگاه)

      قیمت پایه g90 بیست هزار دلار بیشتر از ls هست
      کمی مطالعه کنید

      موافقم 5
      مخالفم 7
  14. حسین

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1066 ديدگاه)

    برتری اس کلاس تو این سگمنت واضحه. اما این تبلیغاتچی ها هم نتونستن به ls500 ایراد بگیرن شروع کردن به پرت گفتن. یکی از کارشناس ها اون رو با تویوتا اشتباه گرفت🤪 اون دیگه مشکل کارانددرایور که همچین کارشناس بی سوادی داره. طراحی ناهماهنگ کابین؟ عکس هارو که نگا کنی مشخصه داشبورد لکسس هماهنگ تره یا داشبورد جنسیس! فروش بسیار پایینی دارد؟ فکر نکنم از جنسیس کمتر باشه فروشش. آمار فروش موجوده. علیرغم اینکه این نسل لکسس مال ‌2018 هست اما جنسیس 2022 هیچ برتری نسبت به این ماشین و سایر رقبا نداره.

    موافقم 31
    مخالفم 14
  15. Khosrow

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    فقط اونایی که میگن لکسس زیباتره – مثلا خیلی خاصن ..

    موافقم 17
    مخالفم 29
    1. phonix

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1797 ديدگاه)

      مگه نیست؟
      خیلی ها طراحی تیز و ناهموار لکسوس رو دوست دارن
      شما دوست نداری بگو دوست ندارم الکی بامزه بازی درنیار

      موافقم 20
      مخالفم 8
      1. Khosrow

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2282 ديدگاه)

        بیا اینم مدرک 😁 ..

        موافقم 4
        مخالفم 5
  16. مدافع حریم امنیت _ آلمانی و ژاپنی و کره ای .

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    برای من جنسیس اول ، و دو تا عزیز دیگه مشترکا دوم ، اگه طرح مرسدس خام نبود ، اول انتخاب میکردم ، سپر جلوشم قشنگ نیست زیاد البته این مدل و هنوز ، …. ، گرافیک داخل چراغ جلوی مرسدس هم دوست ندارم ، اصلاح میشه البته به زودی ، … ، نحوه قرار گیری ال ای دی ها تو چراغ عقب هم قطعا اصلاح میشه ، تا سال دیگه .

    موافقم 6
    مخالفم 37
  17. مدافع حریم امنیت _ آلمانی و ژاپنی و کره ای .

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    لکسوس ال اس شاهکاره ، ولی متاسفانه در بازه قیمتی سختی قرار گرفته ، طفلی . منم خیلی ناراحتم واسش و غصه میخورم .

    موافقم 7
    مخالفم 26
    1. بهزاد

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      لکسوس LS با همین سن و سال فروشش از جنسیس بیشتره و فکر کنم به زودی تولید G90 به پایان برسه.

      موافقم 20
      مخالفم 3
      1. مدافع حریم امنیت _ آلمانی و ژاپنی و کره ای .

        ۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (93 ديدگاه)

        هم لکسوس ، هم جنسیس ، هر دوشون خوبن ، صد سال دیگه هم تولید میشن ، بعد من و شما هم هست ، تا آخر عمرمون هم سوار هیچ کدوم نمیشیم ، اینم شرح آینده در ج کامنت شما .

        موافقم 8
        مخالفم 16
  18. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    اس 500 حرف تمام رو میزنه دیگه پرت پلا هایی که گفته بود کار اند درایو عجیب بود دیگه S500 رو با تویوتا اشتباه بگری خیلی بیسوادی

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. محمدرضا

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1064 ديدگاه)

      وقی معتقدی کار اند درایو پرتو پلا میگه .پدال هم پرتوپلا هاشو ترجمه میکنه. باید بگم اطلاعات خودرویی کمی داری

      موافقم 3
      مخالفم 7
  19. Reza

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (92 ديدگاه)

    ۱مرسدس👌
    ۲جنسیس👍
    ۳ لکسس 👏

    موافقم 15
    مخالفم 12
  20. Hadi

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (579 ديدگاه)

    قطعا S500 بدون شک 👌🏼
    عیب هایی که از لکسس گرفتن خیلی سختگیرانه بود اینم در نظر بگیرید که لکسس مال سال 2016 یا 17 هستش و فیس لیفت شده در صورتی که S و G90 تازه نسل عوض کردن…
    نسل جدید LS که اومد مقایسه جالب تر میشه…

    موافقم 18
    مخالفم 3
  21. Powered by 2jz

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    فنی لکسوس کابین جنسیس بنز خیلی پر خرج

    موافقم 6
    مخالفم 21
  22. ماکان

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (761 ديدگاه)

    سلام . انتخاب من از بین موارد موجود در مقاله اول بنز کلاس S و بعد هم جنسیس G90 هستش .

    موافقم 10
    مخالفم 3
  23. ارین صاحب جمعی

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1073 ديدگاه)

    تازه این جنسیس سال جدید بنز ۲۰۲۵ حالشو بدتر میگیره

    موافقم 6
    مخالفم 1
  24. Royal Driver UK 70

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    اس کلاس بهترین، پرفروش ترین و شناخته ترین سدان لوکس هست، بدون شک از همه بهتره، تو تکنولوژی اس کلاس جدید رو ببین. تنه آدم به لرزه میاد از این حجم فناوری!

    موافقم 15
    مخالفم 2
  25. BMW/M-POWER

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    واقعیت اینه که تا وقتی اس کلاس توی این سگمنت هست بقیه باید برای دومی بجنگن حالا میخواد لکسس باشه بی ام و باشه یا آئودی
    اس کلاس وقتی هر نسل جدیدش به عنوان “مهم ترین خودروی سال” معرفی میشه مشخصه تو چه سطحی قرار داره و همیشه چند قدم از بقیه جلوتره

    موافقم 12
    مخالفم 2
  26. علی

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (817 ديدگاه)

    انتخاب من ، اول لکسوس ، دوم لکسوس ، سوم هم لکسوس ، البته که بنز s کلاس متعلق به طبقه اشراف و سیاستمداران هست

    موافقم 5
    مخالفم 7
  27. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    سلطان s وارد می شود

    موافقم 7
    مخالفم 3
  28. aryan 25

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (108 ديدگاه)

    مغزم میگه مرسدس
    قلبم میگه لکسوس

    جنسیس کیلو چنده بین این دو تا ؟

    موافقم 14
    مخالفم 6
  29. احمدرضا

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (726 ديدگاه)

    تو این رنج انتخابم آئودی

    موافقم 3
    مخالفم 5
  30. AMIN JAFARI

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (120 ديدگاه)

    با اینکه بنز رو انتخاب میکنم ولی چشمم ب جنسیس میمونه

    موافقم 7
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا