مرسدس بنز

معرفی فیس‌لیفت مرسدس بنز GLE با امکانات بیشتر و مدل هیبریدی جدید

فیس‌لیفت مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۴ با تغییرات بیرونی جزئی اما تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر و پیشرانه‌های هیبریدی جدید معرفی شده است.

مرسدس بنز فیس‌لیفت GLE را با تکنولوژی‌های جدید، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX هوشمندتر و نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی جدید GLE400e رونمایی کرده است. این نسخه پلاگین‌هیبریدی به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که در نسخهٔ بازار ایالات‌متحده مجموعاً ۳۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این خودرو به باطری‌های ۲۳.۳ کیلووات ساعتی مجهز است و به‌صورت سفارشی شارژر سریع ۶۰ کیلوواتی برای آن ارائه می‌شود. GLE400e ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.

GLE400e در اروپا اما ۲۵۲ اسب بخار قدرت دارد. در این بازار یک نسخهٔ هیبریدی دیگر بنام GLE350de هم ارائه می‌شود که از یک پیشرانۀ ۲ لیتری دیزلی به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۱۹۷ اسب بخار استفاده میکند. در همین حال، مدل‌های دیزلی GLE300d و GLE450d که به ترتیب از پیشرانه‌های ۲ لیتری و ۳ لیتری استفاده می‌کنند و ۲۶۹ و ۳۶۷ اسب بخار قدرت دارند نیز از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت بهره می‌برند. در ایالات‌متحده، مرسدس بنز مدل‌های GLE350 با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر ۲۵۵ اسب بخاری، GLE450 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی ۳۷۵ اسب بخاری و GLE580 با پیشرانهٔ ۴ لیتری هشت سیلندر ۵۱۰ اسب بخاری ارائه می‌کند که همگی به سیستم هیبریدی خفیف مجهز هستند.

در دنیای AMG همچنان مدل‌های GLE53 و GLE63 ارائه می‌شوند و قدرت آن‌ها بدون تغییر باقی‌مانده است اما با اصلاحات جزئی در برنامه‌نویسی موتور GLE53 و همین‌طور تجهیز به توربوشارژر بزرگ‌تر، گشتاور آن با ۴۰ نیوتن متر افزایش به ۵۶۰ نیوتن متر رسیده است. به لطف این گشتاور بیشتر، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این نسخه به ۴.۹ ثانیه رسیده است. GLE53 از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۴۳۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند درحالی‌که GLE63 به موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۱۲ اسب بخار قدرت مجهز است.

برای قوی‌ترین عضو این جمع یعنی GLE580 پکیج آفرود هم ارائه می‌شود که محافظت از زیر خودرو را افزایش می‌دهد و با سیستم تعلیق بادی، ۳۰ میلی‌متر به فاصله از زمین اضافه می‌کند. این پکیج به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم یک حالت آفرود را می‌افزاید که اطلاعاتی مثل زاویهٔ شیب را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این سیستم همراه با دوربین‌های ۳۶۰ درجه ارائه می‌شود که نمای کاپوت شفاف را فراهم می‌کند تا دید بهتری را در اختیار راننده قرار دهد.

علاوه بر این، مرسدس بنز یک سیستم برنامه‌ریز مسیر تریلر جدید را هم به GLE افزوده است که بر اساس وزن، ارتفاع، عرض و دیگر ویژگی‌های تریلر، مسیر مناسب را مشخص می‌کند. برای کمک به پارک کردن خودرو هنگام حمل تریلر نیز دستیار مانور تریلر هم‌اکنون با استفاده از سیستم دوربینی کار می‌کند و تا سرعت ۴.۵ کیلومتر بر ساعت به‌طور خودکار فرمان خودرو را تنظیم می‌کند. در همین حال، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX نیز که هم‌اکنون در نسل دوم خود قرار دارد، از همیشه هوشمندتر شده است.

هرچند اندازهٔ نمایشگرهای GLE بدون تغییر باقی‌مانده و همچنان ۱۲.۳ اینچی است اما حالا می‌توان تنظیمات بیشتری را از طریق نمایشگر لمسی کنترل کرد. علاوه بر این، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم هم حالا ارائه می‌شود و دستیار صوتی مرسدس بهتر از همیشه شده و به لطف به‌روزرسانی از راه دور می‌تواند در آینده بازهم بهبود پیدا کند. فیس‌لیفت GLE همچنین برخی از ویژگی‌های داخلی مایباخ GLS و S کلاس را قرض گرفته است که شامل غربیلک فرمان جدید با کنترل‌های لمسی، روکش کرومی روی دریچه‌های تهویه و تریم مشکی پیانو می‌شود.

تغییرات بیرونی فیس‌لیفت GLE اما بسیار جزئی بوده و صرفاً به مواردی مثل به‌روزرسانی سپر جلو، خط افقی کرومی جدید میان جلوپنجره و به‌روزرسانی گرافیک داخلی چراغ‌های عقب محدود می‌شود. همچنین خریداران حالا می‌توانند رنگ‌های جدید آبی گرگ‌ومیش و خاکستری آلپین را برای این ماشین انتخاب کنند که با رینگ‌های جدید ۱۹ و ۲۰ اینچی همراه خواهد بود. مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۲۴ امسال راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (599 ديدگاه)

    بیصبرانه منتظر gls جدید هستم
    اونم میباخش
    نیست پول تو حسابم سرریز کرده….😂😂😂

    موافقم 49
    مخالفم 2
    1. Reza Waffen SS

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      شاید تعجب کنی ولی من گاهی وقت ها حتی به هزینه نگهداریشونم فکر میکنم 🤣

      موافقم 50
      مخالفم 1
      1. محمد

        ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (599 ديدگاه)

        یه جوکی یه جا خوندم…دور از شما
        یارو میگفت:
        خواب دیدم پونزده تا از بهترین سوپر اسپرت ها و لوکسترین ماشینارو صاحب شدم
        ولی نشستم میزنم تو سر خودم گریه میکنم که چطوری پول بنزین و بیمه اینارو بدم…..
        ….
        تقصر خودم نیست بخدا…..ذهنم فقیره😂😂😂
        .
        یکی دیگه هم میگفت:
        خوابم دیدم آیفون ۱۱ خریدم…
        بگو خوب پدر آمرزیده،،،،تو که داشتی خواب میدیدی،،،،لااقل ۱۴شو بر میداشتی…
        ….
        دست خودم نیست….ذهنم فقیره😂😂😂

        موافقم 45
        مخالفم 0
        1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

          ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (712 ديدگاه)

          تقصیر اون نیست 14 ریجستری نمیشه

          موافقم 31
          مخالفم 1
  2. افشار

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (705 ديدگاه)

    قرمز رنگش از بقیه خوشکلتر هست

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. کسرا

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (92 ديدگاه)

      بخاطر پس زمینه اونطور دیده میشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. مهردادکمال

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1813 ديدگاه)

    تو بعضی زوایا منو یاد mlقدیمی میندازه که انصافا یه محصول پیشرو و شدیدا با ابهت بود و به قولی که هنوز شاسی بلندا فراگیر نشده بودن پادشاهی میکرد♡

    موافقم 11
    مخالفم 0
  4. ❤BMW❤

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    هیچ وقت از طراحی کوپه این مدل بنز خوشم نیومد

    موافقم 5
    مخالفم 19
  5. omid622

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعد ما سوار بر دیگینیتی انگار شاهکار کردیم

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا