مرسدس بنز

برابوس 900، مرسدسAMG E 63 S تا بن دندان مسلح!

مرسدس-ای ام جی +E 63 S 4Matic یکی از سریع‌ترین و جذاب‌ترین سدان های بازار است و پروژه‌ای عالی برای تیونری مشهور همچون برابوس محسوب می‌شود. پس از عرضه برابوس ۸۰۰ در سال پیش، این شرکت آلمانی نسخه‌ای قوی‌تر از کیت تیونینگ پرچم‌دار خود برای E کلاس را با نام برابوس ۹۰۰ معرفی کرده است.

تمرکز اصلی برابوس روی پیشرانه بوده است و نیروگاه ۸ سیلندر توئین توربوی AMG تغییرات متنوعی را تجربه کرده است. حجم این پیشرانه از ۴ به ۴.۵ لیتر رسیده است و از پیستون‌های بزرگ‌تر در آن استفاده شده است. به این لیست باید یک جفت توربوی جدید، سیستم ورودی هوای ارتقا یافته و نرم‌افزار جدید را افزود. یک سیستم اگزوز پرفورمنس نیز تکمیل کننده کار است.

نتیجه این تغییرات کسب قدرت احساس‌برانگیز ۸۸۸ اسب بخاری و گشتاور ۱۲۵۰ نیوتون متری است که البته به رقم ۱۰۵۰ نیوتون متر محدود شده است. با این وجود برابوس ۹۰۰ نشان دهنده بهبود ۲۸۵ اسبی قدرت و ۲۰۰ نیوتون متری گشتاور نسبت به E 63 S استاندارد است.

نیروی موردبحث از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک به چرخ ها فرستاده می‌شود. قطعاً چنین قدرت عظیمی تأثیر مثبتی روی پرفورمنس خودرو خواهد داشت و E 63 S هم‌اکنون شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت محدود شده ۳۳۰ کیلومتر در ساعتی دارد. این خودرو نیم ثانیه سریع‌تر از مدل استاندارد است و ۳۰ کیلومتر در ساعت نیز سقف سرعت بیشتری دارد.

رقیب جذاب بی ام و M5 از نظر بصری به رنگ مشکی اهمیت زیادی داده است و کیت بدنه آن نیز توصیف کننده عبارت “گرگی در لباس میش” است. جدای از قطعات فیبر کربنی در اسپلیتر، جلوپنجره، ورودی‌ها، دیفیوزر، اسپویلر لبه‌ای و… شاهد چهار خروجی اگزوز هستیم. تفاوت اصلی این خودرو با نسخه استوک هم رینگ‌های ۱۰ پره ۲۱ اینچی پلاتینیم ادیشن Z هستند. برابوس مدعی است این رینگ‌ها به همراه سیستم تعلیق بادی ارتقا یافته باعث بهبود هندلینگ خودرو شده‌اند. شایان ذکر است ارتفاع خودرو نیز تا ۲۰ میلی‌متر کاهش یافته است.

داخل کابین نیز ترکیبی از چرم و آلکانترا وجود دارد. خریداران می‌توانند پدال شیفترهای برابوس، پدال‌های آلومینیومی، پین‌های قفل درب و پلاک‌های فولادی نورانی را سفارش دهند.

این تیونر قیمت کیت خود را اعلام نکرده است اما انتظار قیمت بالایی را داریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    اصلا تبلیغ خوبی نبود😑

    موافقم 11
    مخالفم 30
  2. مردیم از خوشی

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    بهترین تیونر ها از نظر من
    منهارت ، برابوس ، هنسی

    موافقم 25
    مخالفم 15
    1. 1123

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      منهارت که فقط بی ام و بنزه، برابوس هم که فقط مرسدسه هنسیه که کمی تنوع داره که با فضاحت ونوم جی تی و اف 5 داره سابقه شو خراب میکنه)))))=

      موافقم 1
      مخالفم 34
  3. Jdm باز

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    خیلی وحشیو و جذابه ولی شتابش تازه شده هم اندازه m5 cs

    موافقم 29
    مخالفم 2
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    الاهی من دورش بگردم ❤
    یه حرفایی تکراریه اما تکرارش هم جذابه هم تمام نشدنی !!!!!!
    چطوری برخی‌ها میتوانند مخالف بنز ، آلمان و هنر خودروسازیش باشند !
    چطوری میشه این همه سال جذاب باشی و بمونی !
    چطوری میشه جذابیت را در هر نسل نِگه داشت و ادامه داد !

    وقتی میگم آلمانی‌ها ژنشان فرق میکنه میگید نه !!!!!

    آلمانی‌ها ژن برتر مهندسی تمام عیار هستند !

    موافقم 42
    مخالفم 8
    1. مردیم از خوشی

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1390 ديدگاه)

      تو خوب بود آلمانی ها که شکی نیست

      ولی واقعا حرفاش بوی چاپلوسی میده یا من فقط همچین حسی دارم

      موافقم 8
      مخالفم 33
  5. Hamid

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    یک استوره خشن جذاب

    موافقم 9
    مخالفم 3
  6. Khosrow

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    فقط لوگو مرسدس رو بر ندار / مرسی ..

    موافقم 17
    مخالفم 6
    1. سید علیرضا

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (218 ديدگاه)

      این دیگه بنز نیست ، یک هیولاست،

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. viper2

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    شاهین احمد زاده خودش قبلا گفته بود چند بارم گفته بود که شرکت مورد علاقش المانی هستن به خاطر همینه که کل مطالب شده المانی المانی المانی ……. . یه وقت اصلا از امریکایی نذارین . اصلا . حرومه بابا .

    موافقم 2
    مخالفم 33
    1. مردیم از خوشی

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1390 ديدگاه)

      عادیه
      تقصیر خودشون هم نیست به شکل خودکار میرند سراغ مطالبی که به نظر خودشون جذاب تره
      البته نامردی نمیشه کرد از آمریکایی ها هم میزارند مثلا « مرگ یک نفر در خودرو تسلا » 😁😇

      موافقم 6
      مخالفم 15
      1. viper2

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        من کاری به اینکه تسلا خوبه یا بده ندارم نظری دربارش ندارم از لوسید یکم خوشم میاد ولی خب تسلا هم دوست دارم یه بار تجربش کنم . کاری ندارم این اخبار راسته یا دروغ چون اصلا از ماشین برقی خیلی خوشم نمیاد . ولی میدونم اینکه ماشین درگستر ۱۵۰۰ اسبی رو بیاد با یه ماشین فابریک درگ بندازه بعد بگه من بردم من بردم چرت محضه. چررررررت . اخه اون تقویته اونم نه در حد سوپر استوک . حالا سوپر استوک بودم حرفی . این مقاله واقعا چرت بود و مشخص بود که پدال دشمن تسلا هست و دشمن اصلی پدال امریکا هست و دوستش المان و بنز و پورشه . به نظرم این مقاله ای که درباره اون درگ نوشتن جنبه ای جز دشمنی نداشت .

        موافقم 3
        مخالفم 15
    2. محسن

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (158 ديدگاه)

      کل صنعت خودرو بر پایه مهندسی آلمانی ها هست بعد چجوری از بقیه شرکت ها مطلب بزارن حتی شرکت های کامیون سازی و خیلی از شرکت های خودروسازی آمریکا و ایتالیا و چین و کره سهامداراش شرکت های آلمانی هستن.

      موافقم 19
      مخالفم 2
      1. viper2

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        شرکتای المانی هم خیلیاشون سهامداراش چینی هستن . جیلی .

        موافقم 5
        مخالفم 20
    3. 1123

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      همین دیروز درگ کوروت و سی تی 5 وی بلک وینگ پوشش داده شده
      ازینا گذشته خبری جدید نیومده که کار کنن
      هرچند که همون مقالات قدیمی ( مثل کوروت و 911 یا تاریخچه ماسلکارها) خیلی بهتر از رونمایی و فراخوان ها و اخبار زرد تسلا هست.
      مثالش میشه بررسی ماشینای کلاسیک در دوره تولیدشون مثلا میورا یا وایپر
      یا مقالاتی که حال مقایسه دارن، مثل همین رقابت COTY یا …
      بعنوان پیشنهاد، موتور وان یه مقاله گذاشته از بهترینا و بدترینای 2021 بنظرم اون میتونه هم از نظر کامنت و هم ویو بازخورد خوبی ارائه بده
      یا اینکه نویسندگان محترم میتونن با استفاده از دانش فعلیشون مقایسه دو یا چندتا ماشین رو بصورت مجازی انجام بدن، مثلا میتونن بهترین اسپرت های زیر 150 هزار پوند رو از جهات مختلف ارزیابی کنند
      پ.ن: ببخشید یکم طولانی شد خواستم تمام چیزی که تو ذهنم بود رو انتقال بدم

      موافقم 2
      مخالفم 6
  8. GMA

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    «قطعاً چنین قدرت عظیمی تأثیر مثبتی روی پرفورمنس خودرو خواهد داشت و E 63 S هم‌اکنون شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت محدود شده ۳۳۰ کیلومتر در ساعتی دارد.»
    اینکه هیچ تاثیری نزاشته😂💔
    E63 معمولی هم شتابش ٢.٨ هست این چه فرقی داره؟!
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%25D8%25AA%25D8%25B3%25D8%25AA-%25D8%25B3%25D8%25B1%25D8%25B9%25D8%25AA-%25D9%2585%25D8%25B1%25D8%25B3%25D8%25AF%25D8%25B3-amg-e63-s/&ved=2ahUKEwjJqNva_rb2AhWnxYUKHVQgChIQFnoECAwQAQ&usg=AOvVaw1fkQipOLeg3zC6ZW-3myFH

    موافقم 5
    مخالفم 2
  9. رامتین

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    مشخصات فنی عالی ای داره.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  10. مهردادکمال

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    اگه محدودیتاشو بردارن خدا میدونه چقد تو اعداد بهبود اتفاق میفته!!! اما هنوز با بارابوس راکت یک دهه قبل توی تاپ اسپید فاصله داره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. علیرضا

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (218 ديدگاه)

    برابوس و دیگر هیچ .

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا