بی ام ومرسدس بنز

دوئل بی‌ام‌و M5 و مرسدس E63 AMG

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه پنجم، سدان‌های میان سایز پرفورمنس، دوئل اول

قطار سری رقابت‌های خودرویی پدال به ایستگاه پنجم و گروه سدان‌های میان سایز پرفورمنس رسیده است. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی شاهد رقابت دوازده سدان اسپرت بودیم که از بین آن‌ها شش خودرو به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی راه پیدا کردند. در این مرحله، سه خودرو با پیروزی در دوئل‌ها خود را مستقیماً به مرحلهٔ نیمه‌نهایی رساند اما چون این تعداد فرد بود، از بین بازنده‌ها هم خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آن‌ها ملحق شد. آن خودرو کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ بود که در آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی در برابر مرسدس E63 AMG قرار گرفت. نتیجهٔ این دوئل را در ادامه مشاهده می‌کنید.

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین مرسدس E63 AMG و کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

مجموع آراء: ۲۰۰۲

آراء مرسدس: ۱۰۸۷

آراء کادیلاک: ۹۱۵

پیروز دوئل: مرسدس E63 AMG با کسب ۵۴ درصد از کل آراء

ب‌ام‌و M5

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷

پلت‌فرم: CLAR ب‌ام‌و

امتیاز از کارانددرایور: از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۱ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۸۱ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۵۹ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۵۴.۰

تایم در پیست زاکسنرینگ: ۱:۳۳.۷

نقاط مثبت: شتابی دیوانه‌وار سریع، حالت محرک عقب هیجان‌انگیز، سواری و هندلینگ فوق‌العاده، پیشرانهٔ قدرتمند، گیربکس عالی، کیفیت بالا، کابین مجلل

نقاط منفی: احساس ضعیف فرمان، تنظیمات بسیار زیاد حالات رانندگی، صدای مصنوعی پیشرانه که جذابیت غرش E63 را ندارد، سواری نه‌چندان راحت در سرعت‌های پایین، درگیری راننده در دیگر محصولات M بیشتر است

چکیده: ب‌ام‌و M5 نمادی در بین سدان‌های اسپرت محسوب می‌شود و نسل کنونی با پرفورمنس فوق‌العادهٔ خود میراث پیشینیان را ادامه داده است

مرسدس E63 AMG

تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۶

پلت‌فرم: MRA مرسدس

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۹۰ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۲ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۵۵.۴ ثانیه

تایم در پیست زاکسنرینگ: ۱:۳۵.۹

نقاط مثبت: مثل موشک شتاب می‌گیرد، در رانندگی مثل چاقوی جراحی با دقت است، در پیچ‌ها انگار روی ریل قرار دارد، حالت دریفت، کابین بسیار لوکس و باکیفیت

نقاط منفی: فعال‌سازی حالت دریفت پیچیده است، رینگ‌های بزرگ و لاستیک‌های فاق کوتاه سواری را ناراحت می‌کنند، از E53 بسیار گران‌تر است، استهلاک و هزینه‌های نگهداری بالا

چکیده: مرسدس E63 ترکیبی درخشان از پرفورمنس خیره‌کننده و تجمل لذت‌بخش را ارائه می‌کند و برای کسانی ساخته شده است که به دنبال حد نهایی E کلاس هستند

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن

مرسدس E63 S

پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۶۲۵ اسب بخار ۶۱۲ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۸ ثانیه ۳.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۹ ثانیه ۱۱.۱ ثانیه
پیست Figure-8 ۲۳.۳ ثانیه ۲۳.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت ۳۰۰ کیلومتر/ساعت
توقف از ۱۱۰ ۴۲.۳ متر ۴۷.۲ متر
شتاب جانبی ۱.۰۰ جی ۱.۰۱ جی
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ترکیبی ۱۳.۰ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۶ لیتر ۸۰ لیتر
وزن ۱۹۲۲ کیلوگرم ۲۰۸۰ کیلوگرم
طول ۴,۹۸۸ میلی‌متر ۵,۰۰۶ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۸۲ میلی‌متر ۲,۹۳۸ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۳۹۵ لیتر ۳۷۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت ۱۱۳,۰۹۵ دلار ۱۰۸,۵۵۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    رای من که M5 هست.
    یکی از دلایلی که E63 رو انتخاب نمیکنم ظاهر تپل مپل اش هست.

    موافقم 22
    مخالفم 16
    1. phonix

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      من از کابین های جدید بنز خوشم نمیاد
      باید بهتر روش کار میکرد همه جا اش عالیه بجز اون نمایشگر جلوش که واقعا کارو خراب کرده
      وگرنه هردو قابل احترامن مخصوصا از لحاظ فنی

      موافقم 9
      مخالفم 17
      1. Carlover

        ۱۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (185 ديدگاه)

        طراحی کابین فقط مال منبع آب 👏🏻

        موافقم 3
        مخالفم 8
        1. phonix

          ۱۵ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          انتظار این همه نظر منفی نداشتم ولی خوب چه میشه گفت سلیقس
          نظر همه افراد برام متحرمه
          البته حساب این دوستمون جداس معلوم نیست فازش چیه

          موافقم 6
          مخالفم 0
      2. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

        ۱۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1293 ديدگاه)

        فونیکس من باهات موافقم مثله اس کلاس یا سی کلاس ، با یک تبلت آویزون نمیتونم کنار بیام، دلم برای اون فراونی دکمه های خوشگل و با کیفیت مرسدس و سادگی و شیک بودنش تنگ شده. کابین همه ی برند آلمانی ها دیگه حوصله سربر شده امروزه…

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. JDM lover

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    قیمتا تقریبا یکیه و من انتخابم M5 کامپتیشن خواهد بود بخاطر:
    قدرت بیشتر ، شتاب بهتر ، تایم پیست بهتر ، تایم ۴۰۰ متر بهتر و همچنین طراحی فوق العاده جذاب و خشن
    بی نظیره M5 👌

    موافقم 28
    مخالفم 7
  3. وحید اسماعیل نسب

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    انتخاب من بی ام و هست

    موافقم 21
    مخالفم 6
  4. ارین صاحب جمعی

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    من میگم مرسدس چون کابینش بنظرم بهتره

    موافقم 25
    مخالفم 17
  5. pedram7

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    بی ام و m5 عالیه 😍

    موافقم 13
    مخالفم 2
  6. Humer

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    کمپانی دریکو (اگه اشتباه نکنم) یک اس یو وی ۲۰۰۰ اسبی رو قراره معرفی کنه با کابین مجلل
    خواهشا خبر ان را پوشش بدهید

    موافقم 8
    مخالفم 5
  7. pedram7

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    بی ام و m5 بهترینه

    موافقم 17
    مخالفم 10
  8. new reventon

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (394 ديدگاه)

    ولی واقعا بنز همیشه یه چیز دیگس!

    موافقم 24
    مخالفم 16
  9. حسین

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    M5
    بنظرم بی ام و برند جَووناست
    و همیشه از بنز اسپرت تر ظاهر شده
    جفتشون عالی
    اما چیکار کنم دیگع :)) بی ام فنم

    موافقم 24
    مخالفم 15
    1. Erfan

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      این که بگیم همیشه بی ام و از بنز اسپرت تر ظاهر شده کاملا اشتباس.کلمه همیشه اشتباس.

      موافقم 19
      مخالفم 12
      1. حسین

        ۱۵ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (785 ديدگاه)

        عرفان
        گفتم ظاهر شده اگه دقت کنی
        ولی در عمل گاهی بنز بهتر بوده
        اما در ظاهر بی ام و جوون پسندتر و اسپرت
        اکثرا نظرشون همینه
        تو بخش ارزش گزاری هردو عالی هستن
        و بستگی به معیار ها داره

        موافقم 7
        مخالفم 0
  10. بهنام

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (823 ديدگاه)

    آخرین نسل هیچکدوم رو دوست ندارم.از نظر من هر دو در نسل قبلشون بهتر بودن . هم ای کلاس و هم سری پنج در نسل قبلشون فوق العاده جذاب و زیبا بودن .

    موافقم 2
    مخالفم 18
  11. AMIR / ARMI

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    هیچی به اندازه دریچه های هوا بزرگ داخل ماشین زشت نمیکنه
    انتخاب من اینجا مرسدس و در این سگمنت کادیلاک هستش
    ولی اگه بخوام سدان بگیرم قطعا مدل اس پلاد انتخابم هست

    موافقم 3
    مخالفم 24
  12. AMIR / ARMI

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    هیچی به اندازه دریچه های هوا بزرگ داخل ماشین زشت نمیکنه
    انتخاب من در این دوئل مرسدس و در این کلاس کادیلاک هستش
    ولی اگه بخوام سدان بگیرم قطعا model s plaid انتخابم هست

    موافقم 5
    مخالفم 33
    1. Clean energy (سلام فرمانده)

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      نیازی نیست بگی
      توی طثلا فن همه میدونیم چه ماشینو تو این رنج بر میداری

      موافقم 15
      مخالفم 5
  13. Amard

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (771 ديدگاه)

    میشه گفت نزدیک ترین رقابت ممکن چه از لحاظ عملکرد چه از لحاظ قدرت موتور شتاب هر دو بسیار عالی هستن

    موافقم 14
    مخالفم 0
  14. MRD

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یع جذابیتی تو چراغ های بی ام و هست که درکنار جلو پنجره های با اصالتش فوق العاده میشه
    همچینین یه ماشین عالی برای دریفت هستش وسرعت بالایی داره و شرکت مادر رولزرویس هستش
    ولی مرسدس هم خیلی لوکس هست و ماسین مافیا ها و صدای خیلی وحشی و خوبی داره
    بنظرم مقایسشون کار خیلی درستی نیست ولی به هر حال من بیشتر بی ام و رو دوست دارم و عاشق BMW M8 هستم

    موافقم 15
    مخالفم 8
  15. javadhy

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    ظاهر بیرونی سلیقه ایه ولی به نظرم بنز زیباتره
    کابین هم به نظرم بنز ترکیب لوکس و اسپرتو بهتر به نمایش گذاشته
    مشخصات فنی جفتشون هم انقدر دیوانه وار هست برای یک ماشین چهاردر که چند دهم ثانیه رو میشه در نظر نگرفت
    در کل انتخابم بنز

    موافقم 13
    مخالفم 9
  16. Matin2

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (358 ديدگاه)

    طراحی بی ام و جوون پسند تره نسبت به بنز داشبورد هم همینطور
    مشخصات فنی بی ام و یکم بهتره و ازون طرف بنز ایمنی بالا تری داره
    حالا کدوم؟فک کنم رای ندم بهتره

    موافقم 10
    مخالفم 0
  17. javadhy

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    ظاهر بیرونی سلیقه ایه ولی به نظرم بنز زیباتره
    کابین هم به نظرم بنز ترکیب لوکس و اسپرتو بهتر به نمایش گذاشته
    مشخصات فنی جفتشون هم انقدر دیوانه وار هست برای یک ماشین چهاردر که چند دهم ثانیه رو میشه در نظر نگرفت
    در کل انتخابم بنز

    موافقم 3
    مخالفم 6
  18. Reza Waffen SS

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    دوراهی سختیه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  19. GMA

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    مرسدس انتخابم هست

    موافقم 6
    مخالفم 7
  20. مازیار

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2476 ديدگاه)

    ممکنه بنز تو سگمنت های بیشتری از بی ام و بهتر باشه
    اما M5 بهم زننده قاعده هاست

    موافقم 15
    مخالفم 1
  21. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    من با توجه به علاقه ام به بنز
    اونو بر میدارم
    داخلشم به نظرم لوکس تره

    موافقم 7
    مخالفم 7
  22. نیشه

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    مرسدس مثل بنز میمونه، خیلی عالیه.
    بی ام مثل بیمر میمونه، خوفه

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. GMA

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      یاد جواد خیابانی افتادم😂

      موافقم 8
      مخالفم 0
  23. حسین

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1094 ديدگاه)

    هرچند M5 به نوعی سنگ محک این کلاس به حساب میاد ولی به دلیل علاقه شخصی به e63 رای دادم

    موافقم 12
    مخالفم 7
  24. mb675

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    توی این سگمنت قطعا m5 یک استاندارده و خیلی بهم نزدیکن ولی من درکل بنز رو انتخاب میکنم به دلیل علاقه شخصی و طرحی بهتر

    موافقم 7
    مخالفم 3
  25. phantom

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قطعا ام5
    فقط خدا کنه تو نسل جدید طراحیش جنجالی نباشه

    موافقم 7
    مخالفم 5
  26. پدرام

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    حفاظت از بزرگسالان تو بی ام و 15 درصد توی بنز 95 درصد ؟ اعداد درسته ؟

    موافقم 3
    مخالفم 2
  27. al-ml-kh

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    جفت ماشینا ژرمن واقعین و فوق العاده اند

    ولی خب هیچ ماشینی بی ام و نمیشه
    هیچ بی ام و ای هم بنز نمیشه

    رای خودم مرسدسه

    موافقم 5
    مخالفم 4
  28. RezaRs

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    خیلی بنز فنم اما نمیشه اینجا اصلا ام۵ رو نادیده گرفت

    موافقم 9
    مخالفم 4
  29. Alan.r

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    از لحاظ فنی و پرفورمنس تقریبا یکسان هستن
    ولی ظاهر و کابین مرسدس خیلی بهتره لوکستر هم هست امنیت بیشتری هم داره ( با توجه به امتیازات یورو انکپ) قیمتشم کمتره
    پس صد درصد بنز

    موافقم 7
    مخالفم 6
  30. سهیل

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    طراحی بنز مثل سوسکی هست که با دمپایی ردی تو سرش چشماش چپه شدن.
    ولی بی ام و مثل شیر درنده میمونه.

    موافقم 9
    مخالفم 13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا