مرسدس بنز

برادر الکتریکی مرسدس C کلاس برای رقابت با تسلا مدل 3 می‌آید

سبد محصولات تمام الکتریکی مرسدس بنز EQ به سرعت در حال گسترش است اما ژرمن‌ها هنوز از رقیب مستقیم تسلا مدل ۳، بی ام و i4 و پولستار ۲ رونمایی نکرده‌اند. البته این موضوع در سال ۲۰۲۴ تغییر خواهد کرد چراکه معادل الکتریکی C کلاس به احتمال زیاد با نام EQC سدان رخ‌نمایی خواهد کرد. این خودرو طبق شنیده‌ها از تکنولوژی به نمایش درآمده در کانسپت EQXX سود خواهد برد.

سدان الکتریکی و کوچک مرسدس از پلتفرم EVA بکار رفته در سدان ها و شاسی بلندهای EQE و EQS و پلتفرم MRA II مرسدس C کلاس درون‌سوز استفاده نخواهد کرد بلکه قرار است به پلتفرم MMA مجهز شود. این معماری در سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید. این معماری در خانواده محصولات Entry Luxury کامپکت مرسدس بکار خواهد رفت اما پتانسیل استفاده در محصولات میان سایز خانواده Core Luxury را نیز دارد. اولا کالنیوس مدیرعامل مرسدس می‌گوید پلتفرم MMA با خودروهای درون‌سوز نیز هماهنگی دارد اما این پلتفرم برای به‌کارگیری در محصولات الکتریکی اولویت دارد.

مرسدس در حال حاضر خودروی الکتریکی چهار درب کوچک‌تر از سدان EQE با طول ۴۹۴۶ میلی‌متر ندارد. به همین خاطر تنها گزینه برای خریدارانی که خواهان یک سدان الکتریکی شده کوچک‌تر از مرسدس هستند C300e پلاگین هیبرید با شعاع الکتریکی ۱۰۹ کیلومتری است. این شعاع حرکتی برای کلاسی که C300e در آن حضور دارد بسیار احساس‌برانگیز نشان می‌دهد. البته اتوکار می‌گوید مرسدس هنوز هم نیازمند یک خودروی الکتریکی کامل برای رقابت با طیف گسترده‌ای از رقباست. علیرغم اینکه کانسپت ویژن EQXX یک پروتوتایپ در سال ۲۰۲۱ بوده اما خودرویی کاملاً عملکردی است و از نظر تردد در جاده‌ها نیز منع قانونی ندارد. این کانسپت هرگز تولید نمی‌شود اما مرسدس تائید کرده از تکنولوژی آن در محصولات تولیدی‌اش استفاده خواهد کرد.

مارکوس شافر مدیر فنی ارشد مرسدس اذعان داشته است EQXX بسیار شبیه خودروی سری ای خواهد بود که در سال ۲۰۲۴ می‌بینیم. اگرچه معادل الکتریکی C کلاس احتمالاً از برخی ویژگی‌های EQXX استفاده خواهد کرد اما این خودرو باید ارتفاع بیشتری داشته باشد تا ورود و خروج به کابین راحت‌تر صورت گیرد. همچنین ابعاد آن باید بیشتر شود تا کابینی جادارتر به وجود آید. انتظار می‌رود این خودرو از سیستم‌عامل جدید مرسدس بنز سود ببرد. از نظر قوای محرکه باید گفت این خودرو احتمالاً دارای نوع جدید پیشرانه‌های الکتریکی و باتری‌ها با تراکم انرژی بیشتر خواهد بود. این موارد به همراه وزن پایین و طراحی آئرودینامیک می‌توانند منجر به ایجاد شعاع حرکتی بالا شوند. این خودرو همچنین از نظر پرفورمنس خط مستقیم نیز می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و احتمالاً به عنوان پایه و اساس نسخه‌های داغ AMG عمل کند.

در آینده اطلاعات بیشتری از رقیب بالقوه تسلا مدل ۳ منتشر خواهد شد. حدس می‌زنیم پروتوتایپ های استتار شده برادر الکتریکی C کلاس در سال ۲۰۲۳ رؤیت شوند. تا سال ۲۰۲۵ تمامی محصولات مرسدس بنز دارای نسخه الکتریکی نیز خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. فرامرز

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    عکس آخر فاصله دهه ها طراحی رو به وضوح نشون میده. با اینکه آلمانیا با روزای اوج طراحیشون خیلی فاصله دارن

    موافقم 19
    مخالفم 5
  2. ehsan.fa

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1896 ديدگاه)

    چه بعد که عصر موتورهای بنزینی داره تموم میشه و ما همچنان از لذت روندن و شنیدن صدای یه ۶ سیلندر توربو محرومیم.
    دنیا یه زندگی بعد از این بهم بدهکاره

    موافقم 16
    مخالفم 4
  3. مسعود

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (512 ديدگاه)

    خودرو های برقی فراگیر بشه و تولید اکثر کمپانی های معتبر به خودروی برقی معطوف بشه، تسلا میان اون برند های قدیمی و با تجربه گم یا کم کمش خیلی کمرنگ میشه…
    دیگه کمپانی هایی مثل پورش ، بنز ، ب ام و گروه فولکس ، فورد ، جنرال،تویوتا و حتی گروه هیوندای کیا با اون همه تجربه خیلی راحت تسلا رو میذارن کنار…

    موافقم 10
    مخالفم 11
  4. بهزاد

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2413 ديدگاه)

    این جمله ی تحمیلی [رقیب تسلا ۳] که مجلات اونور و اینور آب تو مقاله میزارن شورش دراومده.
    بندگان خدا تو هر زگمنتی یک خودروی برقی میخوان بسازن یک جمله ی زیرکانه و موزیانه براش در نظر میگیرن.
    از الان هر کی کراس اوور برقی بسازه میگن رقیب y اومد و باور کنید بسیاری از شرکت ها و حتی مردم نمیدونن این مقالات خودرویی میخواد چی بگه و منظورشون چیه.
    بنز محصولشو میسازه و میفروشه و احتمالا در آینده سایرین میان باهاش رقابت کنند!

    موافقم 7
    مخالفم 4
  5. TML BN

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    به خدا اگر C کلاس رو الکتریکی کنی

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. aminbikar

      ۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (301 ديدگاه)

      تو ایران که نمیاد خودتو ناراحت نکن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. SamadyHesam

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    پلت فرم EQS و EQE رو برمیداریم، یه نسخه کم بادتر از طراحی شونو روش میزاریم میشه یه مدل جدید: نسخه الکتریکی کلاس سی.

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. RezaRs

      ۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (278 ديدگاه)

      کیومرث مثل اینکه با دقت اول متنو نخوندی(سدان الکتریکی و کوچک مرسدس از پلتفرم EVA بکار رفته در سدان ها و شاسی بلندهای EQE و EQS و پلتفرم MRA II مرسدس C کلاس درون‌سوز استفاده نخواهد کرد بلکه قرار است به پلتفرم MMA مجهز شود)

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. Jdm باز

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    هیچی دیگه
    چند سال بعد amg c63 میاد با موتور الکتریکی !😕

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. MAHDI_GERMANY

      ۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (23 ديدگاه)

      Gکلاس که نسخه الکتریکیش اومده، ضد گلوله پرقدرت سَمممم

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا