در مسابقهٔ U-Drag، مرسدس C63 AMG هیبریدی چهار سیلندر سریعتر خواهد بود یا بامو M3 CS با موتور سنتی شش سیلندر؟
دو رقیب سنتی در مسابقهٔ درگ به مصاف هم رفتهاند تا مشخص شود کدام نوع قوای محرکه برای چنین خودروهایی مناسبتر خواهد بود. البته این یک درگ معمولی نیست و خودروها پس از پیمودن ۴۰۰ متر، ترمز میکنند، یک دور ۱۸۰ درجه میزنند و به خط شروع بازمیگردند. برای اینکه همهچیز عادلانه باشد، این مسابقه دو بار انجام میشود و در مرتبهٔ دوم رانندهها جابجا میشوند. بااینوجود، در مسابقه بین بامو M3 و مرسدس C63 نتیجه در هردو مسابقه یکسان است. پیش از تماشای ویدئوی رقابت جذاب بین این دو ماشین اما بیایید ابتدا مشخصات فنی آنها را مرور کنیم.
با مرسدس C63 AMG S E Performance آغاز میکنیم که در هنگام معرفی جنجال زیادی به راه انداخت زیرا برخلاف نسل قبلی، زیر کاپوت دیگر یک نیروگاه V8 خوشصدا ندارد و از موتوری استفاده میکند که نصف این تعداد سیلندر دارد. البته این قوای محرکهٔ بسیار قویتر از نسل قبلی است زیرا موتور ۲ لیتری توربو همراه با یک موتور الکتریکی در عقب، مجموعاً ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. رقیب باواریایی اما که نسخهای قویتر و وحشیتر از M3 کامپتیشن است، دو سیلندر بیشتر و دو توربوشارژر دارد. این موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
بنابراین، بامو از رقیب اشتوتگارتی بسیار ضعیفتر است ولی حدود ۴۰۰ کیلوگرم وزن کمتری هم دارد که اختلاف بسیار زیادی بهحساب میآید. در هردو خودرو نیروی موتور به هر چهارچرخ منتقل میشود و از لحاظ کشش در هنگام شروع حرکت تفاوتی وجود نخواهد داشت. پس از انجام دو مسابقه، بامو نشان داد که پیشرانهٔ سنتی بنزینی همچنان بر قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی پیچیده برتری دارد زیرا سدان باواریاییها مسابقهٔ U-Drag را در ۳۳.۲ ثانیه طی کرد درحالیکه C63 برای انجام این کار به ۳۳.۹ ثانیه زمان نیاز داشت. بامو با وجود قدرت کمتر و فقدان گشتاور فوری موتور الکتریکی، حتی در شتاب اولیه هم بهتر عمل کرد و ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید که ۰.۱ ثانیه از رقیب سریعتر بود.
مشخصات فنی
بامو M3 CS | مرسدس C63 AMG | |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 توئین توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو هیبرید |
قدرت | ۵۵۰ اسب بخار | ۶۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۱۰۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۶۵ کیلوگرم | ۲۱۸۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۱۹,۶۹۵ دلار | ۸۷,۲۰۰ دلار |
Cehx
۱۰ آذر ۱۴۰۳درگ رو ندیدم ولی باتوجه به مشخصات bmw ولی واقعا نسل m3 داره به کجا میره من از این طراحی خوشم نمیاد ولی طراحی نسل جدید که قرار شده بیاد واقعا خیلی ناجوره
hosen
۱۰ آذر ۱۴۰۳یچیزی این وسط با عقل جور نمیاد
درسته c63 با اختلاف زیادی از m3 سنگین تره
ولی با ۱۳۰ اسب بخار بیشتر انتظارم خیلی ازش بیشتر بود تازه تو بحث گشتاورم کلی از بی ام و سر تره
امیررضا
۱۰ آذر ۱۴۰۳قدرت ۶۸۰ اسب بخاری مرسدس فقط به مدت ده ثانیه میتونه از آغاز حرکت در شرایط لانچ در اختیار راننده باشه و بعد از اون ۱۰ ثانیه با توجه افت ولتاژ باتری به زیر ۵۰۰ اسب بخار میرسه.
مرسدس اینو تو تبلیغاتش نمیگه ولی ژورنالیستها همون اوایلی که این نسل C63 معرفی شد تو ویدیوهای نقد و بررسی بهش چندین بار اشاره کردهبودن.
نویدی
۱۰ آذر ۱۴۰۳تفاوت و فاصله خودروسازی bmw و بنز توی این درگ مشخصه.
سهیل
۱۰ آذر ۱۴۰۳واسه همین بهش میگن آقای خودروهای اسپرت دنیا
SMS
۱۰ آذر ۱۴۰۳سری های M با هر قیافه و مشخصاتی , از بدو تولد سریعن
Saeed Jame
۱۰ آذر ۱۴۰۳بی ام و مثل همیشه
R
۱۰ آذر ۱۴۰۳قدرت پنهان بی ام و 😁🗿
M
۱۰ آذر ۱۴۰۳حداقل قدرت: 550 اسب
حداکثر قدرت: 650
Siyavash
۱۰ آذر ۱۴۰۳بی شک انتخابم m3cs ،مرسدس با این انجین ۴ سیلندر خودشو خراب کرد نسل قبلش عالی بود ولی این نسل داغونه…
قنداق
۱۰ آذر ۱۴۰۳آقای امیر دهقان خسته نباشید لطفا درباره مخترع آقای نیکولاس جوزف کوگنو و آقای ژوزف نیپس مطلب بزارید ممنون
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ آذر ۱۴۰۳ممنون از پیشنهاد شما
در فهرست کاری قرار داده شد تا دوستان همکار در پدال، زحمت بکشند
JDM سابق
۱۰ آذر ۱۴۰۳جناب اشتری بنده اگر مطلب کامل بفرستم برای شما و دست اندرکاران محترم پدال منتشر میکنید ؟
خواستید برای مطلب عکس هم میفرستم
قنداق
۱۰ آذر ۱۴۰۳خواهش میکنم
انجام وظیفه بود
ماکان
۱۰ آذر ۱۴۰۳سلام . ببخشید می خواستم بپرسم که پورشه پانامرا رقیب مستقیم کدام یک از خودروهای بنز و بی ام و حساب میشه ؟
قنداق
۱۰ آذر ۱۴۰۳آقای اشتری خیلی خیلی خوشحال شدم ممنون تشکر فراوان
نوبتی هم که باشه نوبت اون مقالات و پست ها هستش
قنداق
۱۰ آذر ۱۴۰۳لطفا زندگینامه پسران موسی بن شاکر خراسانی رو هم بزارید یا کتب مکانیک ، یا سیالات ، سوپاپ ، و غیره که اعراب به اسپانیا بردن و به لاتین ترجمه کردن
مرتضی مقدم
۱۰ آذر ۱۴۰۳نسبت قدرت به وزن هر دو ماشین عدد مشابهی هست.حدود ۳/۲۱ کیلوگرم به ازای هر اسب بخار.اما گشتاور مرسدس مطلقا بیشتره.یکم عجیب ب نظر میرسه.شاید بخاطر این که تولید قدرت بی او و یکنواخت تر و همگن تر هست.چون از یک منبع قدرت استفاده میکنه.یا بیخیال تحلیل بگیم هر چقدم هم که مرسدس بهتر باشه اما در نهایت این بی او و هست که میتونه مثل یک بی او و رفتار کنه
همایون
۱۰ آذر ۱۴۰۳متاسفم برای بنز همه چیرو از دست داد در حالی که میتونست با استفاده از فرصت پیش اومده از طراحی زشت m3 فروش خوبی تو این نسخه c63 داشته باشه ولی با موتور بد و سنگین کارو خراب کرد و احتمالا همینکارو با E63 خواهد کرد
M power
۱۱ آذر ۱۴۰۳M3 باشه اونم از نوع Cs بعد ببازه
اصلا شما باور میکنید؟
احمد
۱۴ آذر ۱۴۰۳یعنی ادم کیف میکنه ازین همه شکوه بی ام و درسته مرسدس بدون شک از بهترینای جهانه ولی بازم این بی ام و هست که حرف برا گفتن نمیزاره