مرسدس بنز

معرفی رسمی نسل جدید مرسدس AMG SL، یک خانه‌تکانی اساسی

مرسدس بنز SL در طول عمر حدود هفتادسالهٔ خود تنها هفت بار نسل عوض کرده است و حالا جدیدترین نسل این رودستر نمادین آلمانی با تغییراتی کلی و بنیادین رسماً معرفی شده است. یکی از مهم‌ترین تغییرات این نسل، تغییر نام آن به مرسدس-آام‌گ است که این یعنی حالا باید این خودرو را AMG SL صدا بزنیم. این ماشین کاملاً جدید بوده و به‌طور کامل از ابتدا روی پلت‌فرم تازه‌ای شکل گرفته که از آلومینیوم، فولاد، منیزیوم و کامپوزیت ساخته شده و در نسل بعدی AMG GT هم بکار خواهد رفت.

نسل جدید SL با ۴,۷۰۵ میلی‌متر طول، ۷۴ میلی‌متر کشیده‌تر از نسل قبلی شده و فاصلهٔ محوری آن‌هم با ۱۱۵ میلی‌متر افزایش به ۲,۷۰۰ میلی‌متر رسیده است. این خودرو ۱۵۴ میلی‌متر از مدلی که جایگزین آن می‌شود یعنی AMG GT رودستر هم طول بیشتری دارد. در ظاهر نیز همهٔ مدل‌های SL جدید با جلوپنجرهٔ پانامریکانای خاص AMG ارائه می‌شوند تا مشخص شود که آن رودستر افسانه‌ای حالا عضوی از خانوادهٔ AMG است.

AMG SL فعلاً فقط در دو مدل ارائه می‌شود که هردو از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی M177 آشنای AMG استفاده می‌کنند. این موتور در مدل پایه که SL55 نام دارد، ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما در مدل دوم بنام SL63، به لطف بوست بیشتر توربوها، بهبود جریان هوا و تغییراتی در نرم‌افزار، خروجی آن به ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می‌کند.

SL حتی در نسخهٔ پایه هم خودروی سریعی است و ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما در SL63 این زمان به تنها ۳.۶ ثانیه کاهش پیدا می‌کند. حداکثر سرعت دو مدل نیز به ترتیب ۲۹۵ و ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. در هردو مدل، انتقال نیرو توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک AMG صورت می‌گیرد که بجای مبدل گشتاور، کلاچ تر دارد که باعث می‌شود خودرو سریع‌تر دور گرفته و به فشردن پدال گاز تهاجمی‌تر واکنش نشان دهد. همچنین برای اولین بار، SL به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مجهز شده و هردو مدل به‌صورت استاندارد از آن بهره می‌برند.

اما خانوادهٔ نسل جدید SL جدید صرفاً به این دو مدل محدود نمی‌شود و به‌مرور مدل‌های دیگری مثل یک شش سیلندر هیبریدی خفیف و یک پلاگین‌هیبریدی پرچم‌دار هم برای آن ارائه خواهد شد. انتظار می‌رود نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی SL همان قوای محرکهٔ ۸۳۱ اسب بخاری AMG GT63 E که چند ماه پیش در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد را قرض بگیرد. هردو مدل SL55 و SL63 به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق مدرن پنج اتصالی در جلو، ترمزهای کربن سرامیکی و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب بهره می‌برند اما SL63 برتری خود را با برخورداری از سیستم تعلیق بادی و کنترل بادی‌رول فعال نشان می‌دهد زیرا SL55 از فنرهای فولادی معمولی استفاده می‌کند.

یکی دیگر از تغییرات مهم نسل جدید SL، جایگزینی سقف فلزی جمع شوندهٔ قبلی با نمونهٔ پارچه‌ای سه‌لایه است. کنار گذاشتن سقف فلزی مرکز ثقل خودرو را پایین‌تر آورده، ۲۱ کیلوگرم از وزن کم کرده و در هنگام جمع بودن نیز فضای کمتری را در صندوق بار اشغال می‌کند. این سقف جدید همچنین تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۱۵ ثانیه بسته می‌شود که ۵ ثانیه نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است. هردو مدل هشت سیلندر SL به‌صورت استاندارد به سیستم ایراسکارف مرسدس که هوای گرم را از درون پشت‌سری‌ها به بیرون پمپ می‌کند نیز مجهز هستند.

برای اولین بار پس از چندین نسل، به کابین SL جدید دو صندلی عقب کوچک اضافه شده که برای نشستن افرادی با قد حداکثر ۱۵۰ سانتی‌متر مناسب هستند. SL55 به‌صورت استاندارد روی رینگ‌های ۱۹ اینچی قرار می‌گیرد اما برای SL63 نمونه‌های بزرگ‌تر ۲۰ و ۲۱ اینچی در نظر گرفته شده است که به‌خوبی دهانهٔ گلگیرهای برجستهٔ خودرو را پر می‌کنند.

نسل جدید SL در ظاهر بیشتر به AMG GT رودستر که جایگزین آن شده شبیه است تا نسل قبلی خود هرچند که چراغ‌های جلوی مثلثی شکل نمایی عصبانی‌تر به آن بخشیده‌اند. در عقب خودرو نیز می‌توان شباهت‌هایی با AMG GT4 مشاهده کرد. در اینجا به‌صورت استاندارد یک اسپویلر پنج حالته با تنظیم خودکار وجود دارد تا انتهای خودرو را به زمین بچسباند. کسانی که در جلو هم به همین میزان داون‌فورس نیاز دارند می‌توانند پکیج آئرودینامیک را سفارش دهند که باله‌هایی را به سپر جلو و یک اسپویلر فیبر کربنی با تنظیم الکترونیکی را به زیر دماغه اضافه می‌کند. این اسپویلر در سرعت‌های بالا ۴۰ میلی‌متر گسترش پیدا می‌کند و در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت از نیروی رو به بالای اکسل جلو ۵۰ می‌کاهد.

در داخل SL جدید، مرسدس از هایپراسکرین سدان الکتریکی EQS استفاده نکرده طراحی سنتی‌تر را برگزیده است؛ بنابراین، در اینجا یک تبلت بزرگ به سبک S کلاس روی کنسول مرکزی جای گرفته که جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس را ارائه می‌کند و با صفحه آمپر دیجیتالی سه‌بعدی و هدآپد دیسپلی همراه است. در این ماشین سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده‌ای که از یک مرسدس گران‌قیمت انتظار می‌رود هم وجود دارند. مرسدس هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضهٔ AMG SL منتشر نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    تفاوت اسب بخاری sl55 با sl63 چقدر زیاد شد . البته که هزینه بیشتری برای مشتری داره

    ولی اصولا مدلهای پایه با اسب کمتر استهلاک به شدت کمتری دارن

    صفحه کیلومترهای این سری هم دارن کم کم تغییر چهره میدن

    یک صفحه تاچ بزرگ در کنسول مرکزی به نظرم با ذات ماشین های رودستر- اسپرت جور در نمیاد . مکانیکی حس دیگری داره دیگه همه چی تقریبا تاچ شده

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      البته باید اشاره کنم که این ماشین یه ماشین gt و لوکسه مثل کانتیننتال

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. porsche 919 hybrid evo

        ۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        درسته👌
        این ماشین چون یه GT لوکس حساب میشه الان رقباش به این ترتیبن👇
        BMW 8 series convertible🇩🇪
        audi R8 spyder🇩🇪
        bentley continental gt🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿
        posche 911 cabrio🇩🇪

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. porsche 919 hybrid evo

          ۷ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (60 ديدگاه)

          البته بازم هستن اینا رقبای جدی محسوب میشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    سلطان بی چون و چرای این سگمنت sl هم رونمایی شد 👏👏👏

    بیشترین فروش تو خود آلمان و آمریکا خواهد بود

    تمام سولاخ گردن کلفتای کوهای آلپ میان سراغش

    زیبا که بود زیباتر هم شد

    موافقم 44
    مخالفم 9
    1. عشق ب ام و

      ۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      پدال
      لطفا خبر درگ sf90 stradele و مدل s plaid رو که درگ تایمز برگزار کرده ؛ پوشش بدین .
      ممنون

      موافقم 11
      مخالفم 6
  3. یوسف

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (742 ديدگاه)

    از جنبه مهندسی ناب و زیبایی پیکره حرف نداره ولی همون طور که تو متن اشاره شده بیشتر شبیه AMG GT رودستره تا یک مدل متمایز، ایکاش بیشتر روی تمایز طراحیش کار می شد ولی باز هم چیزی از محشر بودنش کم نمیکنه. کابین هم خیلی عالیه.

    موافقم 31
    مخالفم 4
  4. محمد امین

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    واقعه زیبا هست ، حس 300sl رو یه جورایی منتقل میکنه ، واقعا طراحی اش خیلی هدف دار و خوب هست
    طراحی داخلی عالی هست مخصوصا با این رنگ…
    هر کس که نخره ضرر کرده

    موافقم 26
    مخالفم 5
  5. Reza Waffen SS

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    آخ قلبم

    موافقم 28
    مخالفم 2
  6. Farzad

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    SL یکی از افسانه ای ترین نام ها در تاریخ مرسدس بنز هست که متاسفانه طراحان مرسدس تو این دو نسل جدید اصالتشو با خاک یکسان کردن .
    نسل های قبلشو که میبینم واقعا جای افسوس داره ، مخصوصا SL R230 که از 2001 تا 2012 تولید شد و از نظر طراحی یه مرسدس بنز تمام عیار بود .
    کسی که عاشق خودروهای کلاسیک هست نمیتونه با این صفحه نمایشگرهای بزرگ بیرون از داشبورد که جدیدا باب شده و من بهشون میگم تسلایی و طراحی های خشک و بی روح رایانه ای ارتباط برقرار کنه .

    موافقم 21
    مخالفم 14
    1. پارسا

      ۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (141 ديدگاه)

      چرا انقدر جلو تغییر و بروز شدن مقاومت نشون میدید؟؟ بابا این نمایشگرهای بزرگ تو تسلا روح نداره خود ماشینم روح نداره

      حالا همین تو sl به نظرم کاملا با روح sl سازگار شده چ من عاشقش شدم
      بزرگ و عمیق ببینید و فکر کنید دنیا راهشو میره شما جا نمونید

      موافقم 9
      مخالفم 6
      1. ممد ژانگولر

        ۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        داداش پارسا من خودم از هوادارهای اولیه تسلا بودم ولی هر چی گذشت متوجه شدم تسلا اصلا روح در وجودش نیست حالا هی پاسش بدیم به مانیتورش یا چیزای دیگش
        ضمنا بقیه هم بیکار نشستن
        وقتی تسلا الان ثبت نام میکنه ۳ سال دیگه ماشینو تحویل میده و هنوز که هنوزه داره میگه سیستم خودرانش انشالله کامل خواهد شد
        کم کم متوجه میشیم پولمونو دور ریختیم و خیانت کردیم به علایق درون خودمون

        قبول کن تسلا و ایلان ماسک این کاراش درست نیست و بیشتر زرنگیه
        🙌😎

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. MC20

          ۸ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1586 ديدگاه)

          ممد جان حرف حقو تمام و کمال گفتی . . . .کارت درسته داداش . . .

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. پارسا

        ۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (48 ديدگاه)

        شما کنار نیا همیشه هم مخالف بمون

        موافقم 1
        مخالفم 5
    2. hssn

      ۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (477 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره فرزاد جان
      یک سری فن متعصب متاسفانه اما بازم میان تعریف و تمجید میکنن و… به هر حال
      از اولین نسل SL تا همین نسل قبل هم که انتقاداتی بهش وارد بود ، هرکدوم روح و شخصیت جدایی داشتن
      کاملا ارزشمند و عضلانی تر و زیباتر بودن توی طراحی بیرونی اما امروز صبح که اینو دیدم هیجان زده نشدم واقعا
      به قول یکی از دوستان AMG GT سدان رو رودسترشو داریم میبینیم انگار ، جذبه و روح نسلای قبلی خودشو نداره
      طراحی داخلیشو هم تا حدودی دوست داشتم مخصوصا اسکرین پشت فرمون و طراحی قاب دورش همینطور دریچه های کولرش
      جدید و زیباست بنظرم اما فقط نمایشگر وسط داشبورد بود که واسم اصلا چنگی به دل نمیزد وگرنه بقیه اجزاش خوب سرجاشون قرار گرفتن

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. پارسا

        ۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (48 ديدگاه)

        تو هم همیشه مخالف بمون انتظار داشته باش خاندان سلطنتی انگلیس قرن ۱۷ و ۱۶ برات کابین طراحی کنه
        بابا قرن ۲۱

        موافقم 2
        مخالفم 10
    3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      با کابین موافقم ولی موضوع اینه که واقعا نبایدم از بنز انتظار داشت در صورتتی که همه لوکس سازا روی کابین های مدرن با حداقل دکمه های فیزیکی تمرکز کردن بیاد مثل قبل کابین طراحی کنه ، اما منم کابین نسل قبلیو بعد از فیس لیفت بیشتر دوست ولی طراحی بیرونیش واقعا قشنگه از نظر من

      موافقم 2
      مخالفم 0
    4. MC20

      ۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1586 ديدگاه)

      در جواب به Farzad عزیز : شما خیلی پخته نظر می دی . . . آفرین . . . نمی دونم با بودن این جماعت آسان گیر همه چی دوست در سایت ، چگونه تا این جا کمال گرایی و اصالت رو در نظر هات حفظ کردی ؟ بودنت اینجا شاید باعث بشه بعضی ها سلیقه پیدا کنن . . . امیدوارم . . . به هر روی آفرین . . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Philipp

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (73 ديدگاه)

    سلام بر CLS کابریولت

    موافقم 22
    مخالفم 5
    1. porsche 919 hybrid evo

      ۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      درسته شبیهه به cls
      ولی با این فرم خشن چراغ ها و اون کابین فوق العاده دوست داشتنی عالی شده
      به نظرم سقف فلزی یکی از جذابیت هاش بودولی با این سقف پارچه ای هم خیلی جذاب شده
      نکته پرفورمنسشه که خیلی عالیه
      نسخه پایه شتاب ۳.۹ که قطعا قطعا در واقعیت یچیزی تو مایه های ۳.۶ و ۳.۷ میزنه و مدل ۶۳ هم قطعا با این عدد ۳.۳ و ۳.۲ رو به راحتی لمس میکنه
      تاپ اسپید هم که عالیه ۲۹۵ و ۳۱۵ خیلی خوبه
      مدل sl73 هم که قراره در آینده بیاد قطعا با قدرت زیادش یه gt لوکس و پر سرعت میشه که عالیه

      شاید مثل قبل اصالت نداشته باشه ولی جوری هست که به دل بشینه و در جایگاه خودش یاد آور sl باشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. Milo

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ای کاش نیمچه گلگیری که تو نسل اول به کار بوردن هم اینجا استفاده میکردن به نظرم خوبتر میشد…
    یا مثلا صفحه نمایشگر وسط به صورت مخفی طراحی میشد
    اما در کل طراحی تو دل بورو و نرمی داره👍

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. RezaRs

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    خیییلی محشره طراحیشو خیلی دوست دارم اما طراحیش با توجه به بازخوردایی که از بافی دوستام داشتم دیروز همه پسند انگار نیست اما من پسندیدم امیدوارم مشتری های واقعی هم بپسندن هم ایشالا بچه های همین جمع صمیمی هم مشتریش بشن

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. F22RAPTOR

      ۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      واسه اینه که طراحی بنز مثه قبلنا همه پسند نیست و (طراحی چراغهای آ کلاس گونه ش که حالا خیلی تکامل پیدا کرده و اون خامیو نداره که وافعا عالیه)
      یکم خاص پسند تر شده در کل من که خیلی خوشم اومد

      موافقم 13
      مخالفم 2
    2. Philipp

      ۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (73 ديدگاه)

      SL یه خاصیتی که داشت این بود که چشمای همه رو به سمت خودش می کشید حتی وقتی که لامبو و فراری کنارش بودن علاوه بر اون همیشه خدا از زمان خودش جلوتر بود

      اما این کنار یه GT4 door هم نمی تونه جلب توجه بکنه از زمان خودشم که به هیچ وجه جلو نیست

      موافقم 13
      مخالفم 5
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        ببخشید ولی به نظر من اتفاقا بنز sl تو دو یا سه نسل آتی اصلا جذب کنندگی گذشتشو نداشت یعنی شما نسل قبلرو کنار لامبورگینی میدین جذبش میشدین ؟ بنز اومد dna یکی از جذب کننده ترین ماشیناش ( خانواده gt ) رو با dna بنز sl ترکیب کرد که واقعا از نظر من از نزدیک مجذوب کننده حساب میشه حتی اگر از روی عکس اینطوری نباشه ، یجورایی الان طراحیش به عنوان یه رودستر پرچمدار قشنگتر شده

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Philipp

          ۸ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (73 ديدگاه)

          منم همینو میگم این نسل و نسل قبل این خاصیت رو از دست دادن
          فیس لیفت R230 انقدر جذاب بود که می تونست کنار گالاردو به راحتی جلب توجه کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. پارسا

        ۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (48 ديدگاه)

        من اینو میدونم که ۵ سال دیگه این چی میشه فقط پنج سال وای وای اون موقع که همه می گن اصالت

        موافقم 0
        مخالفم 1
      3. RezaRs

        ۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1613 ديدگاه)

        خدایی هیچوقت sl چشمو از لامبو نکنده خداییییش

        موافقم 0
        مخالفم 3
        1. Philipp

          ۸ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (73 ديدگاه)

          300SL نمی تونه چشمو از میورا بکنه؟
          SL65 BS نمی تونه چشمو از گالاردو بکنه؟
          به راحتی می تونن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Zakaria

      ۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      قبلا تو طراحی محافظه کارانه جلو میرفتن تا طیف وسیعی از سلیقه ها رو پوشش بدن، برای همین خیلی میشنیدیم که بنز پیرمردیه. اما الان با توجه به رشد میلیاردر های جوان میشه تغییر سبک و بازار هدف مرسدس رو به وضوح دید. البته این برداشت من هستش و شاید مرسدس هدف دیگه ای از این کار داشته باشه. من خودم هرچند سبک سابق مرسدس رو بیشتر دوست دارم اما این نسل sl واقعا امیدوارم کرد و بینهایت دوستش دارم.

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. Philipp

        ۸ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (73 ديدگاه)

        برای جذب جوان ها فقط تغییر سبک طراحی کافی نیست

        میلیاردرها به بیشترین چیزی که اهمیت میدن اینه که ماشینشون بتونه به راحتی نشون بده که خاصه برای همین انقدر به سمت ادونتادور شیرون و رولزرویس میرن
        در صورتی که از اون ها بهتر هم هست ولی چون مثلا بنتلی فلاینگ اسپار کمی شبیه بنتلی کانتینتال ارزون تره خیلی سمتش نمیرن همین مورد برای میباخ S580 هم هست چون به نسخه شکیل تر E-class شبیهه
        پس این SL هم نمی تونه خریدارا رو از مکلارن های رودستر یا نسخه های رودستر استون مارتین جذب کنه چون بسیار شبیه CLS و CLA هستش که خب جذاب نیستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. Karl Benz

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    ماشینی که از بهشت اومده زمین ….

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. Clean Energy

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    وای خداااا از وقتی دیدمش فقط سوت میکشم و نچ نچ میکنم🤤🤤🤤 یعنی به شخصه بدجور عاشقش شدم
    آقا رخ خشنشو نگااااااااا ،داخلشو نگااا ،صفحه نمایش گنده و باکلاس، خارجش هم که راحت میتونم بگم بهترین بنز تاریخ
    یه دونه مدل فول قرمز رنگشو داشته باشی از زندگی چی میخوای؟
    این لعنتی حتی تا ۱۰ سال دیگه هم طرحش از مد نمی افته دقیقا عین هرچی اس کلاسه که تو هر مدلی شو بخری لوکس بودن از سر و وضعش میباره…
    خدایا مگر فقط خودت به این بندگان بدبختت کمک کنی که نمیرند و یه چیزی مثل این ماشینا سوار شن…

    موافقم 11
    مخالفم 7
  12. Dna

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (290 ديدگاه)

    بلاخره یه ماشین زیبا از بنز بعد از نسل جدید s، C، و e

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. پارسا

      ۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (48 ديدگاه)

      آره به بابا تو توبی می گی از زمونه عقبه!!
      من میگم تو از زمونه عقبی
      اون موقع که با ۸۰۰ اسب تمام برگات رو ریزوند
      بهت سلام می دم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پارسا

      ۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (48 ديدگاه)

      ولی c کلاس خدایی خوشگله

      موافقم 2
      مخالفم 0
  13. مسعود

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    هیچوقت از هیچ یک از مدل های sl خوشم نیومده این یکی هم روش
    البته خب طرفدارای خودشو داره

    موافقم 6
    مخالفم 18
  14. Karl Benz

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    الان بعضی ها میگن نسلهای قبل بهتره
    ولی تو این دوره که همه رو به افولن از این لحاظ دیگه باید به این طراحی ها عادت کنیم وگرنه دنیا برامون زهرمار میشه .

    موافقم 6
    مخالفم 3
  15. AMANTE

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    مرسدس خاص و متمایز بودن رو به یه ور اش گرفته و همه رو به یک چشم با تغییرات کم میبینه.
    ماشین هایی مثل این SL یا S کلاس هیچ لازمه ای ندارن که از یک زبان طراحی واحد پیروی کنن.
    میتونن زبان طراحی خودشون رو داشته باشن.
    زمانی که مدل SLS اومد هیچ مرسدسی مثل اون نبود. دوست داشتم حداقل SL جدید هم مثل SLS بود و یک زبان طراحی متفاوت و جذاب داشت.

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. Philipp

      ۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (73 ديدگاه)

      مشکلش اینه که هیچکدوم از مولفه هاش مال خودش نیست!
      چراغ جلوش از A کلاسه!!!!
      چراغ عقبشم از CLS!!!!
      جلو پنجرش از GT4 door
      حتی SL R231 که اونقدری افتضاح بود که مجبور شدن سری GT رو جاش بیارن هم حداقل چراغ عقباش یونیک بود

      موافقم 9
      مخالفم 3
    2. پارسا

      ۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (48 ديدگاه)

      داداش گلم خوب اون اسمش روشه SLS
      همون موقع هم SL شبیه C کلاس بود جلوشدو نسل قبل
      خواهش می کنم کمی منطقی نظر بدین خوب اون موقع هم شبیه بوده الان هم

      موافقم 0
      مخالفم 4
  16. Mahdi911turbos

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (77 ديدگاه)

    همه چیزش عالیه و فوق العاده زیباست اما از فلسفه اصلیش یه کم دور شده اس ال باید یک گرندتور لوکس باشه ولی الان بیشتر یه ماشین اسپورته

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. پارسا

      ۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (48 ديدگاه)

      کسی میگه اس ال گرند توره
      اس ال یه ماشینه اسپورته تاریخچش مثل 3000sl

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. فريد

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (507 ديدگاه)

    تا حالا بوگاتی و غیره هم این حسی که به این ماشین دارم رو بهم ندادن ولی واقعا ناراحتم که نمیتونم اینو داشته باشم. یه جوری شدم دیدمش 😭 عشق در نگاه اول فکر کنم 😂

    موافقم 8
    مخالفم 1
  18. AMG GT R

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    خاطرش رو میخوام

    موافقم 4
    مخالفم 1
  19. Erfan

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    وقتی میبینیش یه حس عجیبی بهت میده که نمیشه توصیفش کرد، SL فراتر از نام یک ماشین ساده است.
    این ماشین از اونایی که حتی اگه پرفورمنسش هم بد باشه (که نیست و خیلی هم عالیه) بازم ارزشمنده😅

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. Nima

      ۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      خیلى عالى شده.
      ولى من واقعا اس کلاس کانورتیبل رو بیشتر میپسندم.
      اون هم لوکستزه و هم کند نیس.
      فضاى صندلى عقب و تجمل بیشترى هم داره.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  20. net

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    اگر چراغ جلو مثل برلیانس نبود و باریک مسطح بود قشنگتر میشد.اگر صندوق عقب مسطح بود و رو به پایین شیب نداشت قشنگتر میشد ماشینهای پورشه هم مثل همین بنز صندوق عقبش رو به پایین شیب داره که جالب نیست.به جای ۴ اگزوز مربعی اگر دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست بود قشنگتر میشد.اگر دوخت صندلی به جای قرمز رنگ مشکی بود و به جای نورپردازی قرمز رنگ ابی داشت قشنگتر میشد.اگر رینگ خاکستری تیره داشت و سقف فلزی خودکار جمع شونده داشت به جای سقف پارچه ای قشنگتر میشد

    موافقم 6
    مخالفم 11
    1. net

      ۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3139 ديدگاه)

      ماشین روباز دو صندلی قشنگره و ماشین روباز ۴ صندلی حس خیلی خوبی نداره.این بنز کنسول زیبایی نداره و دوخت قرمز کنسول و داشبورد تو ذوق میزنه.در حال حاضر زیباترین ماشین روباز جهان بی ام و سری ۸ روباز هست

      موافقم 4
      مخالفم 3
  21. ارش

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    فوق العاده ست .شاهکاره دیروز وقتی شبکه های اجتماعی عکسها و مشخصاتش رو گذاشتن حسابی ترکاند فروش فوق العاده ای خواهد داشت حسابی موفق میشه.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  22. امیرحسین

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    چ نانا شد
    ژوووووووووووون

    موافقم 4
    مخالفم 4
  23. ارش

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    آخ آخ علاوه بر طراحی شاهکارش قدرت ۸۳۱ اسبی هم خواهد داشت 😍

    موافقم 5
    مخالفم 1
  24. کافر مقدس

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    نمای جلو و عقب در واقع همان GT4 هست . اصولا sl چهره خاص خودش رو داشت

    الان تمایز ش با جی تی فور به شدت سخت شده

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. Philipp

      ۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (73 ديدگاه)

      سخت نیست اون سقف داره این سقف نداره

      موافقم 5
      مخالفم 3
  25. GT

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    اگه دقیقا از چراغ ها و سپر AMG GT4 استفاده می‌کرد من بیشتر دوستش داشتم، قابل قبول شده از نظر طراحی ولی شتباش توی نسخه SL63 خیلی کُند هست، در بقیه موارد هم که عالیه واقعا

    موافقم 1
    مخالفم 1
  26. Yasin

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    عالی
    فقط حیف سقفش فلزی نیست

    موافقم 5
    مخالفم 2
  27. بهنام

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (821 ديدگاه)

    به قدری زیباست که بتونه افتضاح طراحی نسل قبلی رو بشوره ببره .جالبه نسل قبلی حتی ماسین آنچنان جالب درخور نام مرسدس هم نبود.ولی این مدل جدید اومده تا دوباره خودی نشون بده . فوق‌العاده زیباست

    موافقم 4
    مخالفم 3
  28. Arman

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    اصلا بی نظیره،کابین عالی طراحی بیرون عالی فنی عالی

    موافقم 4
    مخالفم 1
  29. ARMAN

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    خوبه 8 سیلندرو حذف نکرده

    موافقم 3
    مخالفم 0
  30. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    حیف شد، انتظار داشتم مرسدس حداقل SL با اون پیشینه رو با این طراحی های نپخته خراب کنه.
    نمیگم زیبا نیست، اما طراحیش به اندازه پدرانش اصیل و سنگین نیست.
    نمیدونم چطوری بگم، درواقع آدم رو به وجد نمیاره.

    موافقم 7
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا