ام جی

ام جی X-Motion مفهومی، تجسم رؤیایی جدید…

جاه‌طلبی‌های فزاینده ام جی با خودروی مفهومی جدیدی بنام X-Motion ادامه خواهد یافت. این خودرو ۲۵ آوریل در نمایشگاه پکن به همگان معرفی می‌شود.


ام جی این خودرو را “کاپیتان شاسی‌بلند” خوانده و گفته که در طراحی آن از خودروی احساس‌برانگیز E-Motion الهام گرفته شده است.


در نمای جلو شاهد جلوپنجره‌ای با فرم مشابه مدل E-Motion هستیم که توسط چراغ‌های مدرن و دیلایت های LED احاطه شده‌اند. همچنین از دیگر شاخصه‌های نمای جلوی X-Motion باید به کاپوت عضلانی آن اشاره کرد. پروفایل جانبی خودرو روان و نرم بوده و ما را به یاد کانسپت یاد شده قبلی می‌اندازد. البته با نگاه به نمای عقب این خودرو شاید به یاد چراغ‌های برخی محصولات آئودی بیفتید.


کانسپت جدید ام جی X-Motion بر پایه شاسی‌بلند پرچم‌دار رووی RX8 ساخته شده است. RX8 طول/عرض/ارتفاع به ترتیب برابر با ۴۹۲۳/۱۹۳۰/۱۸۱۰ میلی‌متری داشته و از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۲۲۱ اسب بخار سود می‌برد. همین پیشرانه شاید در X-Motion نیز دیده شود.


ام جی گفته این کانسپت را سال آینده روانه خط تولید کرده و آن را در چین عرضه خواهد کرد. هرچند، از آنجایی که این برند تحت تملک سایک به دنبال گسترش تأسیسات خود و حضور بیشتر در عرصه‌های جهانی است شاید X-Motion را در برخی بازارهای جهانی نیز ببینیم. در این صورت محصول جدید ام جی جایگزین ارزان‌تری برای خودروهایی همچون آئودی Q7 خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام خدمت شما وهمه همکاران گرامی

    واقعا” جای تحسین داره صنعت خودروی چین در عرض کمتر از 10 سال به چه جهش خیره کننده ای دست پیدا کرده به امید روزی که مدیران صنعت کشور ما هم از خواب غفلت بیدار بشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Yaser1986

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (76 ديدگاه)

      مدیران ما خواب نیستن بلکه برای پر کردن جیبشون خودشونو زدن به خواب که اینجور آدمارو نمیشه از خواب بیدار کرد و ما عشق خودروها باید در حسرت خودرو نمیگن عالی بلکه در حد متوسط دنیا با قیمت جهانی باشیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Iman

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (92 ديدگاه)

      چین کره ژاپن همه اینطوررپیشرفت کردن و ما موندیم و مدیریت گل و بلبل
      چینی ها و هندی ها با خرید. و‌سرمایه گذاری رو برندهای قوی اروپایی مثل ام جی و ولو وبنز و لوتوس و جگوار و …. از دانش. وتکنولوژی اونها استفاده میکنند و همزمان با انتقال تکنولوژی خودشون هم پیشرفت میکنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed Boroomand

        ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (477 ديدگاه)

        شرکت های چینی تکنولوژی خودشون رو دارن در وهله اول و خرید برند های شناخته شده برای اون ها بیشتر به واسطه ی امکان ورود به بازار های جدید و شناخته شدن بیشتر هست.
        مسیله ی ای که وجود داره اینه که اگه ایران تمایل به خرید برند های کوچکتر خودروسازی هم میداشت ، این امکان فراهم نمیشد به سادگی، دلیلش هم عدم ثبات در قوانین و روابط سرد با بقیه ی دنیا هست. که باید این هم حل شه.
        ایران البته یک مذیت داره به خاطر بازار بسته که نیازی نیست در وهله اول با خودروساز های تراز اول رقابت کنه و اگه سرمایه گذاری مستمر و اولیت دهی به آر اند دی و فیلتر کردن متخصصا صورت بگیره میتونه صرفا با ارایه محصول های بهتر بازار داخلی و رضایت مردم رو حفظ کنه. بدون این که الزاما بخواد در سطح اول حهانی باشه و در فکر رقابت ، صرفا با بهتر کردن مستمر محصولات خودروسازی ها.
        به جز این بخشی از سیستم که همیشه نگاهش به غرب بوده، طی یکی دو دهه گذشته تمام تلاشش رو برای واگذاری صنایع به بخش خصوصی ( فامیل ها ) انجام داده توی یک فضای غیر عادلانه و غیر رقابتی، توجیهش هم عدم بهره وری بوده، در حالی که الان اولویت صنایع و خودروسازی ما بهتره به جای توهم در مورد بهره وری گوگل و اوبر، تفکر در مورد ایجاد اشتغال باشه. یونان با همین توهم اقتصادی داخلی نصفه و نیمه اش رو هم از دست داد و الان اشتغال نیست و پول نیست و سرمایه گذاری هم نشد درش چون دلیلی نداشت ، اقتصاد داخلی قوی لازمه ی رونق پایدار هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Iman

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (92 ديدگاه)

    امیدوارم برند با اصالت ام جی بریتانیا به زودی به نقطه اوجش مثل سالها‌ قبل تو اروپا و انگلیس برگرده
    خودرو سار پرافتخار و خاطره ساز قدیمی انگلیسی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا