ام جی

بررسی MG3 یک سوپرمینی با ریشهٔ بریتانیایی

برند MG نامی آشنا برای تمامی عاشقان سرعت و شتاب می‌باشد. این سازنده معروف بریتانیایی از سال ۱۹۲۰ میلادی فعالیت کاری خود را آغاز نمود. در ابتدا این کمپانی به کارهای خرده‌فروشی و نیز پخش آگهی‌های بازرگانی می‌پرداخت. نخستین خودروی این شرکت در سال ۱۹۲۴ میلادی روانه بازار مصرف شد. این خودرو یک مدل اسپرتی بوده و ۱۴/۲۸ نام داشت و با بهایی معادل ۳۵۰ پوند فروخته می‌شد. علاوه بر ویلیام موریس که مؤسس کمپانی بود، بخش عمده‌ای از موفقیت این شرکت مرهون شخصی به نام سسیل کمبر (CECIL KIMBER) می‌باشد. این فرد در استخدام ویلیام موریس قرار داشت و همو بود که اولین خط تولیدی کمپانی را طراحی و اجرا نمود. نام اختصاری MG که برگرفته از حروف اول دو کلمه MORRIS GARAGGES است، نخستین بار توسط همین شخصیت انتخاب شد.

MG3 2014
MG3 2014
کمپانی MG تا اول جولای سال ۱۹۳۵ میلادی تحت مالکیت شخصی ویلیام موریس قرار داشت. در این تاریخ شرکت به موریس موتورزهولدینگ فروخته شد؛ پس از این تاریخ، MG در سال ۱۹۳۶ سهامش را صورت عمومی در بازار سهام عرضه نمود. این نکته را هم بگویم که پیش از این اقدام، کمپانی مذکوردستخوش تجدد سازمان دوباره شد. بعدها این شرکت تن به تغییراتی در مالکیتش داد و در سال ۱۹۵۲ پس از ادغام با آستین شرکت سهامی بریتیش موتور (مسئولیت محدود) را تأسیس نمود. تا سال ۱۹۶۷ این شرکت بخشی از بریتیش موتور بود و در سال ۱۹۶۸ بخشی از هولدینگ بریتیش موتور. از سال ۱۹۶۸ تا سال ۱۹۷۵ تحت کنترل شرکت سهامی بریتیش لیلاند موتور و از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۶ بخشی از بریتیش لیلاند و بعد از آن تحت کنترل شرکت‌هایی همچون ROVER و BRITISH AEROSPACE و BMW قرار داشت. در آغاز سال ۲۰۰۰، MG یکی از واحدهای تبعه MG ROVER بود و پس از ورشکستگی در تاریخ ۲۲ جولای سال ۲۰۰۵ میلادی تمام حقوق مالکیت آن به مبلغ ۵۳ میلیون پوند به کمپانی چینی SAIC واگذار شد. تولید مجدد آن هم از سال ۲۰۰۷ در چین آغاز شد و تولید محدودش هم کمی بعد در لانگ بریج بریتانیا آغاز گشت.

2014 MG3
Euro-spec MG3 2014
چندی پیش از محصول کوچک این کمپانی یعنی MG3 در کشورمان رونمایی شد. در مورد این مدل مطلب جامعی هم در نشریه «اتو اکسپرس» بریتانیا چاپ شده است که خلاصه‌ای از آن را در اینجا تقدیمتان می‌کنم. امیدوارم که مقاله مذکور رافع نیازهای شما و آشنایی هر چه بهترتان با این خودرو شود.

Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
خودروی MG3 یک عامل مهم در موفقیت برند مجدداً احیا شده MG در بریتانیا خواهد بود. به‌وضوح دیده شده که خودروی بزرگ‌تر خانواده، MG6، از هنگام معرفی تاکنون، فروش کند و آهسته‌ای داشته است، بنابراین MG3 یک خودروی برد یا باخت برای یک برند احیاء شده بریتانیایی می‌باشد که هم‌اکنون تحت مالکیت شرکت چینی SAIC است.

Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
سبک طراحی شیک، فضای داخلی جادار و گزینه‌های سفارشی (همانند آنچه که در فیات ۵۰۰ یا مینی هاچ بک وجود دارد) تأثیر اولیه شگرفی را بر مشتریان جدید می‌گذارد. با این وجود، شروع پایین قیمت‌ها نیز برخی از مشتریان جدید را جذب خواهد نمود: قیمت پایه MG3 برای هر مدل کمتر از ۸۵۰۰ پوند است، تیپ ۳ آن هم بهایی در حدود ۹۰۰۰ پوند دارد (بهای تیپ ۳ اسپرت کمی بیشتراست) و در بالاترین رده قیمت‌ها کمتر از ۱۰۰۰۰ پوند است. این روشی است که مزیت‌های یک خودرو جدید را با بهای یک خودروی دست دوم عرضه می‌کند و ممکن است که بالقوه خریداران داچیا ساندرو را هم وسوسه نماید. همه مدل‌های MG همان پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی را به همراه یک گیربکس دستی دارا هستند. (امتیاز کلی خودرو: ۳ امتیاز از ۵ امتیاز کامل)

Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior

سبک طراحی         امتیاز: ۳.۸ از ۵

تنها با محاسبه تأثیرات آغازین و اتاق ۵ دربی که به دقت و آراستگی طراحی شده، MG3 شبیه به یک خودروی ارزان‌قیمت نیست. سیمای آن که همچون یک هاچ بک داغ است، جذاب طراحی شده و به خوبی هم تناسب یافته است، همین موضوع آن را بیرون از دایره خودروهای کمترسریع شهری همچون سیتروئن C1 و سئات MII قرار می‌دهد.

Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
جزییات منظم و دقیقی که شامل مواردی چون لامپ‌های پشتی که در ارتفاع جا سازی شده‌اند، چراغ‌های LED و نیز قوس‌های سبک مینی ستون‌های A می‌گردند، درحالی‌که در این میان، فاصله زیاد بین دو محور (جلو و عقب) و برجستگی‌های کوتاه روی بدنه، جلوه‌ای اسپرتی به آن بر روی جاده‌ها می‌بخشد. شما همچنین می‌توانید گزینه‌های های شخصی سرگرم‌کننده‌ای نیز داشته باشید، مواردی چون برچسب‌های پررنگ و پوشش‌های رنگارنگ آینه‌های خودرو و نیز تعداد زیادی رینگ‌های زیبا. گرچه اضافه نمودن آپشن ها، صورتحساب ماهیانه‌تان را متأثر خواهد نمود.

Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
با این وجود، تجهیزات فراوان MG3، شیوه‌ای است که با آن چیزهای زیادی را با پولتان به دست می‌آورید. کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع، بلوتوث، رادیو DAB و پنجره‌های الکتریکی عقب، همه این موارد شما را مملو و برخوردار از تجهیزاتی می‌کند که همواره در یک خودرو کمتر از ۱۰۰۰۰ پوند پیدا نمی‌کنید.

Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
علاوه بر این فضای داخلی هم به نحو منظم و آراسته‌ای و به همراه یک دید جوان گرا و شاد طراحی شده است. متأسفانه این تأثیرگذاری خوب اولیه با متریال ارزان‌قیمت و کیفیت ناهمگون ساخت نیمه‌کاره باقی مانده است. پلاستیک‌های مورد استفاده سخت و انعطاف‌ناپذیر و همچنین ارزان‌قیمت هستند و کلیدها هم سست و بی‌دوام به نظر رسیده و دکمه‌های کوچک روی استریو و ایرکاندیشن هم آزاردهنده و رنج‌آور هستند. بنابراین وقتی‌که مشتریان جوان و معاشرتی این خودرو را اضافه کنیم، لذت ناشی از مالکیت این خودرو روزبه‌روز به‌واسطه ضعف کیفی کابینش، کاهش خواهد یافت.

Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior

رانندگی           امتیاز: ۲.۸ از ۵

با سیستم تعلیقی که مخصوص جاده‌های بریتانیا تنظیم شده است و همچنین شاسی‌ای که توسط مهندسان بریتانیایی ساخته و پرداخته گشته تا این اطمینان حاصل شود که آن فاکتور لذتی را که از یک MG انتظار دارید تقدیمتان می‌شود، هاچ بکی که در این مورد وعده‌های زیادی داده و به آن نیز عمل می‌کند. یک جاده پیچ‌درپیچ را پیدا کنید تا این نکته را دریابید که خودرو به چه طرز خوب و مناسبی به رانندگی‌تان پاسخ می‌دهد، سریع تغییر جهت دهید تا دقیقاً و موبه‌مو با نوسان کم بدنه و چسبندگی زیاد خودرو مواجه گردید.

Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
گیربکس ۵ سرعته یک واکنش فریبنده دارد و با مقداری مناسبی از تنظیم فرمان، تااندازه‌ای می‌تواند به‌آسانی موقعیت رانندگی راحتی را پیدا کند. با این حال، این تمامی خبرهای خوب نیست، چنانچه قصد تعویض رانندگی چابک و اسپرتی را داشته باشید، با یک سواری سخت و محکم مواجه خواهید شد. این نتایج از کوبش فنربندی آن در چاله‌ها و گودال‌ها به دست آمده است. پره‌های محکم و انعطاف‌ناپذیری که در سیستم تعلیق بکار رفته‌اند، موجب شده که MG3 به طرز ناراحت‌کننده‌ای از روی دست‌اندازها بپرد، که این امر به نوبه موجب آشفتگی و عدم تعادل در هندلینگ خوب آن می‌گردد.

Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
از لحاظ تئوری، طرح موتور ۴ سیلندر این خودرو، گنجایش بیشتر و نیز قدرت اضافی آن قرار است موجب اعتبار بیشتر این مدل در برابر رقبایش در این بسته قیمتی گردد. اما وقتی عملکردی کافی را تحویل می‌دهد که به دنبالش مسائلی را وا می‌گذارد، هر لذتی ناشی از فشار بیشتر بر روی موتور موجب افت شدید و در پی آن تقلا و تنش زیادش می‌گردد. بعلاوه برای این که به اوج گشتاور در ۴۷۵۰ دور در دقیقه دست یابید، نیازمند به استفاده زیاد از پدال گاز هستید.

Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
با توجه به پاسخ کند دریچه‌های گاز، این خودرو در حالت کم گازی شل و آهسته احساس می‌شود. علیرغم یک پیامد، فاکتور لذت در MG3 به هندلینگ چابک و فرز آن محدود می‌گردد، که این موجب شرمساری است، زیرا شاسی آن بالقوه استعداد رسیدن به یک خودرو خوب را دارد.

قابلیت اطمینان       امتیاز: ۳.۵ از ۵

این روزهای آغازین حیات مجدد برند MG است، لذا برای ما دشوار است که درباره قابلیت اطمینان آن داوری کنیم. با این وجود، اگر کمپانی به شاخص پیمایش رضایت ما مراجعه کند با جایگاه تحسین‌برانگیز سوم، در رتبه‌بندی سازندگان سال ۲۰۱۴ مواجه خواهد شد.

Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
نگرانی ما کسب ۳ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP است، که در یک دوره غیرعادی به نظر می‌رسد آن‌هم در ایامی که اکثر خودروها در این زمینه ۵ ستاره را کسب می‌کنند. در حقیقت MG3 با ۶ عدد ایربگ، سیستم کنترل پایداری و نیز هشداردهنده فشار باد تایرها به این تست آمد که کمی نگرانی‌ها را درباره کاستی‌های ایمنی‌اش جبران نمود. برای مثال، میزان امتیاز محافظت برای سرنشینان بزرگ‌سالان در این خودرو، ۲۰ عدد کمتر از اشکودا CITIGO بود.

عملکرد و کارایی        امتیاز: ۴.۲ از ۵

اگر شما خواهان یک خودروی ارزان، لذت‌بخش که جادار هم باشد هستید، ارزشش را دارد که نگاهی به MG3 بیاندازید. برای شروع، صندوق عقب عمیق ۲۸۵ لیتری آن بزرگ‌تر از رقبای هم‌ردیفش است. گرچه اگر شما گزینه چرخ یدکی را انتخاب کنید، این حجم به ۲۵۶ لیتر کاهش می‌یابد. در صورت خواباندن صندلی‌های عقب حجم مفید آن به ۱۲۶۲ لیتر افزایش می‌یابد که برای جا دادن چمدان‌ها کافی است.

Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
Euro-spec MG3 Interior
اتاق خودرو با تعداد زیادی محفظه دستی چیده شده است، که شامل جعبه‌های درب دار با سایز مناسب، یک جا دستکشی و نیز یک محفظه درپوش دار می‌شود که بالای داشبورد قرار دارد.MG3 جاپایی خوبی هم در عقب دارد. شما همچنین شیشه‌های عقب برقی و تنظیم‌کننده الکتریکی آینه‌ها را هم به دست می‌آورید، گرچه تنها ویژگی ردیف‌های بالایی نسخه‌های تولیدی این خودرو استفاده از سیستم مفید سنسور پارک می‌باشد. (مدل‌های وارداتی به ایران به این سیستم مجهز هستند- بنا به اعلان شرکت مدیا موتور)

Euro-spec MG3 2014
Euro-spec MG3 2014
در خاتمه می‌خواهم این مطلب را خدمتتان عرض کنم که گرچه ظاهراً مالک این برند، شرکت چینی SAIC می‌باشد ولی در حدود ۳۰۰ مهندس و ۶۰ طراح از لانگ بریج بریتانیا بر روند طراحی، هندلینگ، سواری و نیز مونتاژ نهایی این مدل نظارت داشته و پاسخگوی مسائل مربوط با آن هستند.

نکات مثبت این خودرو از نگاه نشریه (اتو اکسپرس)

  • بهای کم (خودرو)
  • حق بیمه پایین (گروه خودروهایی با بیمه‌نامه ارزان‌قیمت، البته در انگلستان!)
  • شیک و جادار

نکات منفی این خودرو از نگاه نشریه (اتو اکسپرس)

  • پیشرانه متوسط
  • کابین ارزان‌قیمت
  • صرفه اقتصادی کم

مشخصات فنی

  • حجم موتور: ۱۵۰۰ CC
  • قدرت: ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ RPM
  • حداکثر گشتاور: ۱۳۵ نیوتن متر در ۴۵۰۰ RPM
  • نوع گیربکس: اتوماتیک (AMT) با قابلیت تعویض وضعیت دنده به حالت زمستانی، اسپرت، نرمال
  • حجم باک: ۴۵ لیتر
  • مصرف ترکیبی: ۵.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی: EURO 5
  • اندازه رینگ‌ها: ۱۸۵/۶۵ R 15
  • وزن: ۱۱۵۰ KG

ابعاد خودرو

  • طول/عرض/ ارتفاع: ۴۰۱۸/۱۷۲۸/۱۵۱۷ MM
  • فاصله دو محور: ۲۵۲۰ MM

ایمنی

  • مجهز به ۶ کیسه هوای ایمنی (جلو، جانبی، پرده‌ای)
  • مجهز به سیستم‌های ABS+EBD+BAS+BAS
  • سیستم هشداردهنده فشار باد لاستیک‌ها ((TPMS
  • سیستم تثبیت سرعت (کروز کنترل)
  • صندلی عقب مجهز به اتصالات ISOFIX جهت استقرار کودک
  • دارای ۳ ستاره ایمنی
  • شیشه‌های سولار جهت کاهش اشعه‌های مضر آفتاب
  • فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع + جذب ضربه در تصادفات
  • مجهز به میله‌های ایمنی در درب‌ها جهت کاهش ضربات ناشی از تصادف

تجهیزات

  • دارای شیشه بالابر برقی + آینه‌های برقی مجهز به سیستم گرم‌کن
  • فرمان الکترومکانیکی با بهره‌گیری از سیستم FV
  • مجهز به سانروف
  • مجهز به سیستم LED (DAY LIGHT)
  • سنسورهای پارک عقب (PTC)
  • سیستم تهویه مطبوع الکتریکی (ETC)
  • سیستم بلوتوث رادیو مجهز به سیستم استریو + CD PLAYER + MP3 با ورودی USB
  • AUX،IPOD به همراه ۶ بلندگو HIFI با ووفر و بلوتوث
  • دارای پورت شارژ موبایل (مطابق ساختار آل جی، آی‌فون، سامسونگ و ……)
  • روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو (AUTO LIGHT)
  • سیستم ضد بخار شیشه‌ها

ارزش‌گذاری و قیمت

در ایران: ۷۲.۹ میلیون تومان

در بریتانیا: ۸,۳۹۹ – ۹,۹۹۹ پوند

در چین: ۷۶,۶۰۰- ۹۹,۷۰۰ یوآن (با موتور ۱.۵ لیتری)

در امارات متحده عربی: ۴۳,۰۰۰ – ۵۰,۰۰۰ درهم

نوشته: سام کاویانی – کارشناس مکانیک

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۷۲ دیدگاه‌ها

  1. پیمان

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من قصد خرید این خودرو رو دارم اگر کسی از دوستان قصد فروش داره لطفا اعلام کنه ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. المیرا

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من رفتم از نزدیک دیدم?البته ترسیدم توش واسه تست بشینم….حیف دوزار پول واسه این ماشین..اینگار یه تیکه حلب بود????

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. suraj

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      یه ایراد دیگه میگرفتین که میگنجید آدم خندش نمیگرفت

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. سهیل

      ۳۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شما اگه تستش میکردید این حرف رو نمیزدید ماشین خیلی خوبیه حتما باهاش رانندگی کنید

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. مجيد

      ۹ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ??? شما اچ سی سوار شو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود دوستان
    من این ماشینو دارم, واقعا تو این رنج قیمت فوق العاده است حتی اگه کارکرده بگیرین که عالیه با حدود 60 م یه ماشین فول آپشن دارین.
    سواری بسیار لذت بخش و عالی
    طراحی بسیار شیک
    قطعات بسیار با کیفیت
    من قبلا 206 داشتم و ماشین های زیادی رو تست کردم اما واقعا احساسی که این ماشین در هنگام رانندگی منتقل می کنه عالیه
    توی جاده پیچ و مسیر مستقیم واسش فرقی نداره بس که هندلینگش عالیه
    اگه سوالی داشتین ایمیل بدین خوشحال میشم راهنماییتون کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Shiva

      ۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام.این ماشین امکان چپ شدن هم داره مثله ماشینای کوچیک. و اینکه مشکلی توی زمستون پیش نمیاد ؟مثله لغزیدن و این چیزا

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. سعید

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (3 ديدگاه)

        همه جا درخصوص هندلینگ و چسبندگی خوبش نوشتن، فقط پاترول بود که سر پیچ ها چپ می شد، هر په خودرو پایین تر و خشک تر باشه احتمال واژگونی اش کمتره و ربطی به بزرگ و کوچیکیش نداره

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. hadi

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من میخوام mg3 بخرم کسایی که این ماشینو دارن راهنمایی کنن که ماشین خوب و بی دردسری هست از نظر قیمت قطعات و سرویس و…یا نه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهیار

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آموزش استفاده از گیربکس MG3 در لینک ویدئوی زیر. (مدت 4 دقیقه). کلا با گیربکس اتومات فرق داره. حتما ببینین جالبه.
    http://www.aparat.com/v/zBOZ0

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. سعید

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/95238/best-cars-to-own-driver-power-2016-results
    لطفا به سایت Auto express برید و رتیه خودرو ام جی 3 را در سال 2016 ببینید
    رتبه 6 هندلینگ بین 150 خودرو مورد ارزیابی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. fazel

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام وقت بخیر
    میخوام این ماشین رو بخرم ایا همه کسانی که استفاده کردن تاییدش میکنن از همه نظر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. suraj

      ۱۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      دوست عزیز این خودرو دربین همرده هاش عالیه من مدل 2014 دارم 70000 کیلومتر باهاش رانندگی کردم واقعا”راضیم تنها موردی که منو دلخورمیکنه پایین بودن کف ماشین است که در دست اندازمخصوصا” در سرعت بالا زیرخودرو گیرمیکند و یکی اینکه اپشنهای خارجی خودرو ازقبیل دیفیوزر عقب و رینگهایی که در نمایشگاه زیر خودرو بود شرکت مدیاموتور ارایه نکرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حمید

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مشکی این ماشین رو دارم واقعا ازش راضی هستم از هر نظر نسبت به قیمتش می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سفیر

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ا سلام . با توجه به اینکه بنده الان یک سال و نیم جی اس داشتم و 60000 کیلومتر با اون رانندگی کردم . و در کل فقط یک اشکال اساسی در اون پیدا کردم .از هر نظر فنی عالی و رانندگی لذت بخش ی داره و از لحاظ افرود کارایی یک ماشین آفرود کامل رو داره و تو جاده جالبش اینه که می تو نی سرپیچ از ماشینهای سدان جلو بزنی و اما اشکالش داشتن گارانتیه که من تو این یک سال و نیمی که داشتم نزدیک سی میلیون خرجش کردم فقط هم بخاطر اینکه گارانتی داشته باشم و ماشینم رو هنگام فروش بتونم با گارانتی بفروشم که خارج از مدیا این 30 میلیون میشد پنج میلیون . هزینه خدمات اضافه رو چند برابر خارج از گارانتی می گرفتند . آخر سر هم به مشکل اساسی می خوردم می گفتند شامل گارانتی نمیشه .آخر سر هم که خواستم بفروشم میگفتم گارانتی داره انگار همه می دونستند که گارانتی مدیا ضرره و فقط سی میلیونی که مدیا ازم گرفت پول زور بود.اگه این ماشینو انتخاب کردید سعی کنید گارانتی رو اصلا نخواید چون هیچ مزیتی از اول تا آخر جز هزینه اضافه نداره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. amir

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام دوستان .من ام جی ۳ ام بلندگوش خش خش می کرد بردم به نمایندگی کرمان که از بندرعباس ۵۰۰ کیلومتر فاصله داره وونزدیکترین نمایندگیه که گفتن سر در نمی آرن و باید ببرم تهران که عجیب بود برام اینا که زمان بردن سرویس تو کرمان دو برابر و سه برابر هزینه سرویس دوره ای ازم می گرفتن حالا بازم باید کلی از کرمان بکوبم برم تهران . من تا حالا بندرعباس تا تهران رو تو عمرم پنج بارم با ماشین رفت و آمد نکردم . دیگه عهد کردم نمایندگی برا هیچ کاری نبرم خش خششم دادم یه صوتی کار برام درست کرد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ابوالفضل

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من عاشقش شدم.
    فوق العاده است.رنگهای خیلی زیبایی داره.
    کروزش از هر چیزی یهتره.رانندگی توی جاده به شدت لذت یخش و ساده است.حدود یک و نیم میلیون برای تبدبل تودوزی به چرم خرج کردم که اتاقش رو خیلی تغییر داده.
    اما متاسفانه رنگ کاری ضعیفی داره.مخصوصا داخل موتور و روی شاسی ها ستون.
    اما در کل خیلی به صرفه و عالیه.به همه دوستام پیشنهاد میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سهیل

    ۳۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من یه زرد ۲۰۱۵ خریدم چهارتا رینگ ۱۶ روش انداختم با لاستیکهای ۲۰۵ هانکوک انقد خوشگل شده که نمیتونم دو دقیقه ازش جدا شم اگه میشد میبردمش وسط پذیرایی که جلو چشمام باشه من خیلی ماشین داشتم ولی این یکی رو خیلی دوستش دارم ماشین خوش تیپ و خوش قیمت و پر از آپشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سعيد

    ۲۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ٢٠۶ دارم کسانی که واقعا ان جی سه دارن منو درست راهنمایی کنم یه مدل ٢٠١۵ کم کار کرد بخرم و برای من حجم صندوق عقب و راحتی سرنشین عقبی مهمه و البته از ٢٠۶ میدونم جا دار تره کلا بین أم جی و بسترن،x33موندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ستاره

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من دارم یه سفید شو ،،، ۳۸ تا کار کرده میخوام خونه بخرم همه چیمو دارم میفروشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. بیتا

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه سوال خدمات پس از فروشش خوبه؟قطعاتش پیدا می شه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من الان تقریبا ١ ساله نیم هست این ماشین رو دارم و کاملا ازش راضی هستم ، در خریدش شک نکنید تو این رنج قیمت با آپشن هایی که داره اصلا قابل قیاس با ماشین هایی مانند ساندرو اصلا نیست ! خدمات پس از فروشش هم بد نیست کلا ماشینی نیست که زیاد به تعمیرات برین چون کیفیت ساخت قطعاتش بالاست ، من تو این یک سال نیم به جز روغن و سرویس های دوره ای خرج دیگه ای نداشتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. محمدرضا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    Hiسلام دوستان خیلی ممنون از راهنمایی هاتون فقط یه چیزی قطعاتش پیدا میشه تو بازار آیا ?و بعد از ساندرو استپ وی کوچکتره ارتفاعش منظورمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      موتور این خودرو با ام جی 350 و ام جی 360 معمولی یکی است و ام جی جی تی صرفا روی همین موتور توربو نصب شده پس قایدتا نباید مشکل قطعه وجود داشته باشد

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا