ام جی

رونمایی از استیشن تمام الکتریکی ام جی 5 مدل 2021

ام جی با معرفی استیشن کامپکت، تمام الکتریکی و جدید ام جی ۵ اقدام به گسترش سبد محصولات الکتریکی خود در بریتانیا کرده است.

علیرغم ادعاهای ام جی، این استیشن تمام الکتریکی خودرویی کاملاً جدید نیست زیرا کمپانی مادر آن یعنی سایک موتور حدود ۳ سال است که این خودرو را با نام رووی Ei5 در چین عرضه می‌کند. شما می‌توانید همین موضوع را در استایل خودرو ببینید که چیز زیادی برای گفتن ندارد. طراحی خودرو حتی شبیه محصولات فولکس‌واگن بوده و ام جی از این نظر اقدام قابل‌توجهی را برای تمایز محصول خود انجام نداده است.

اما آنچه که ام جی به دنبالش است دست‌یابی به سهم مناسبی از بازار خودروهای الکتریکی با قیمت مناسب است. این استیشن الکتریکی قیمت پایه ۲۴۴۹۵ پوندی در بریتانیا داشته و به این ترتیب ۲۳۵۰ پوند ارزان‌تر از نیسان لیف می‌باشد. ام جی ۵ الکتریکی از اکتبر ۲۰۲۰ در بازار عرضه می‌شود و محصولی منحصربه‌فرد در بازار خودروهای الکتریکی بریتانیا می‌باشد. ام جی ۵ انعطاف و فضای زیاد یک استیشن را با دینامیک رانندگی خوب و آلایندگی صفر همراه کرده است.

نیروبخش این خودرو باتری لیتیوم یون ۵۲.۲ کیلووات ساعتی است که با استفاده از شارژر سریع می‌توان ۸۰ درصد باتری را در ۵۰ دقیقه شارژ کرد. البته شارژ کامل باتری با استفاده از شارژر تایپ ۲ حدود ۸.۵ ساعت طول خواهد کشید. ام جی ۵ الکتریکی در کاربری‌های روزمره شعاع حرکتی فراتر از ۳۴۴ کیلومتری خواهد داشت که به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از برد ۲۷۰ کیلومتری نسخه پایه نیسان لیف می‌باشد.

البته اگر از ام جی ۵ الکتریکی فقط در محیط‌های شهری استفاده شود برد خودرو به ۴۴۴ کیلومتر خواهد رسید. این باتری نیروبخش یک پیشرانه الکتریکی ۱۵۴ اسب بخاری است که باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۸ ثانیه‌ای می‌شود.

از نظر فضای بار و کابین این خودرو گنجایش محفظه بار ۴۶۴ لیتری داشته که با خواباندن صندلی‌ها به ۱۴۵۶ لیتر خواهد رسید.

ام جی همچنین می‌گوید سرنشینان عقب خودرو از فضای سر کافی و فضای پایین زیاد برخوردار خواهند بود. در بخش جلو نیز صندلی راننده با تنظیم در ۶ جهت و صندلی سرنشین با تنظیم در ۴ جهت دیده می‌شوند.

همانند بدنه داشبورد نیز از طراحی عملکردی سود برده و میزبان صفحه‌نمایش ۸ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی می‌باشد. دیگر ویژگی‌های استاندارد این خودرو عبارت‌اند از سیستم صوتی سه‌بعدی با شش بلندگو، رادیو DAB، چهار درگاه USB، شیشه‌های برقی، سیستم تهویه مطبوع، ترمز احیا شونده، کروز کنترل، اتوهلد، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران و استارتر دکمه‌ای.

دو تریم Excite و Exclusive در دسترس هستند که قیمت دومی از ۲۶۹۹۵ پوند شروع می‌شود. این مدل از پوشش چرم مانند در کابین، صندلی‌های جلوی گرم شونده، ریل‌های سقف نقره‌ای، آینه‌های برقی و گرم شونده، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، آینه وسط با تیره شوندگی خودکار، ناوبری ماهواره‌ای و… سود می‌برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. پارسا عشق ماشین

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    چقدر طراحی خوب وپخته ای داره ولی فکر کنم مال ام جی نباشه باسه سایک موتور باشه

    موافقم 9
    مخالفم 5
  2. ارشیاSVJ

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    اولش فکر کردم نسخه هاچبک ارتئون اومده!!!

    موافقم 6
    مخالفم 2
  3. Aria

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    بدترین ماشین توی ایران mgهست
    اینو وقتی میفهمی که کردنش تو پاچت قطعاتشم یا گیر نمیاد یا خیلی گرونه کسی هم راحت نمیخرش یعنی طوری که باید ی ماشین دیگه بخری mgرو هم بذاری کنار تا یروزی شاید یکی بیاد بخرش یا بدیش به دلال که اونم ما منت ازت میخرش?
    تجربه بدی بود?

    موافقم 8
    مخالفم 7
  4. Hamidreza

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    رونمایی از استیشن تمام مزخرف ام جی ۵ مدل ۲۰۲۱

    موافقم 5
    مخالفم 7
  5. حسین دهمرد

    ۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2432 ديدگاه)

    اینجا همچین چیزی رو به عنوان کراس اور قالب میکنن

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا