ام جی

معرفی اکستندر در تایلند، اولین پیکاپ ام‌جی

برند بریتانیایی ام‌جی اولین پیکاپ خود را با نام اکستندر (Extender) در تایلند رونمایی کرده است. البته این پیکاپ در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ (تغییر برند داده‌شده) پیکاپ T70 است که توسط یکی دیگر از برندهای گروه چینی سایک یعنی مکسوس تولید می‌شود. ام‌جی که چندی پیش نسخهٔ ری‌بج شدهٔ کراس‌اوور بائوجون ۵۳۰ را با نام هکتور در هند عرضه کرد، حالا همان کار را با مکسوس T70 هم انجام داده است. علاوه بر تعویض لوگوها، تغییرات دیگری که ام‌جی در T70 انجام داده است استفاده از جلوپنجرهٔ مخصوص خود و انتقال فرمان به سمت راست خودرو برای مطابقت با شیوهٔ رانندگی در تایلند بوده است.

اکستندر در دو نسخهٔ مختلف یک‌ونیم کابین و دو کابین ارائه می‌شود که هردو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربودیزل با ۱۶۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کنند. برای انتقال نیرو هم گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود. در تیپ‌های پایهٔ هردو نسخهٔ اکستندر نیروی موتور به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند اما برای تیپ‌های میانی و بالایی سامانهٔ چهارچرخ محرک هم ارائه می‌شود. این تیپ‌ها همچنین از دی‌لایت‌های LED، کنترل تهویهٔ اتوماتیک، تودوزی چرمی، دوربین دید عقب و سیستم‌های کمک‌راننده مثل هشدار خروج از خط، پایش نقاط کور و کنترل پایین آمدن از شیب‌ها هم برخوردارند.

عرضهٔ اکستندر در تایلند اقدامی منطقی از سوی گروه سایک محسوب می‌شود زیرا پیکاپ‌های نیم تن تقریباً نیمی از فروش سالانهٔ خودرو در این کشور را به خود اختصاص داده‌اند. علاوه بر این، تایلند بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکنندهٔ خودرو در منطقهٔ آسه‌آن است و بسیاری از رقبای اکستندر مثل فورد رنجر، میتسوبیشی ترایتون، نیسان ناوارا و تویوتا هایلوکس در این کشور تولید می‌شوند. قیمت ام‌جی اکستندر در تایلند از ۴۵۹ هزار بات (۱۷,۸۵۰ دلار) برای مدل یک‌ونیم کابین و ۷۵۸ هزار بات (۲۴,۶۸۰ دلار) برای مدل دو کابین آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین دهمرد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    یک و نیم کابین دیگه چجوریه؟نشنیدم تا حالا .
    صندلی عقب داره یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (336 ديدگاه)

      یه جاییه برای قراردادن وسایل داخل ماشین. شبیه صندوق عقب. برای اینه که از بیرون بهش دسترسی نباشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین دهمرد

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        مرسی فکر کردم صندلی عقب داره ولی دو در هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    حرکت سایک موتور خیلی خوبه چون هم به توسعه برند کمک می کنه هم هزینه های سربار روبرای تولید یه ماشین از صفر کم می کنه
    سایک هم مثل جیلی میتونه با سرمایه گذاری حساب شده برندهای زیر مجموعش خصوصا همین ام جی رو خیلی توسعه بده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا